Stanley Cup -finaalit: Tampa Bay-Calgary

  • 51 569
  • 371

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
huikea faktapaketti eld i räven:ltä, mitä nyt Hartford ei liittynyt Tampa Bayhin olleenkaan ja ulkomuistista Sami Helenius, Petr Ahola, Juha Ylönen ja Janne Laukkanen ovat Tampassa pelanneet Suomalaiset. Jotkut Suomalaiset tunnistavat myös tällä hetkellä joukkueessa olevan Eric Perrinin.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti eld i räven

Miten muuten voi olla Tampa fani? Calgryssä on kautta aikain sentään pelannut useampi suomalainen Hartfordissa/Tampassa ei tietääkseni yhtään.

Muistaakseni Hartfordissa ovat pelanneet Sami Kapanen ja Risto Siltanen.
 

Homie

Jäsen
Viestin lähetti dana77
ulkomuistista Sami Helenius, Petr Ahola, Juha Ylönen ja Janne Laukkanen ovat Tampassa pelanneet Suomalaiset. Jotkut Suomalaiset tunnistavat myös tällä hetkellä joukkueessa olevan Eric Perrinin.
Korjataan sen verran, että Ahola ei ole pelannut Tampa Bayssa yhtään virallista ottelua. Häet kaupattiin San Josesta Tampa Bayhin kesällä 1993 ja matka jatkui lokakuussa edelleen Calgaryyn, jossa tuli sitten 2 peliä.
Ja onhan farmissa kasvamassa myös Eero Somervuori.
 

finboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning Saipa Tappara
Asunut tampassa 10v ja karsiny 50+ tappio vuodet, helpostihan tama tampa faneus luonnistuu....
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kymmenisen vuotta olen seurannut ja tietyssä mielessä fanittanut Galgarya. Galgaryn kausia on vuoron perään seurannut menestymättömyys, huonot pelaajakaupat ja muutenkin yleinen ahdinko. Perinteitä seuralla kuitenkin on ollut ja on tietenkin edelleenkin, rinnastaisin Galgaryn Ässiin, ja siksi tästä joukkueesta tykkäänkin. Pienemmät joukkueet ovat aina olleet lähellä fanisydäntäni. Mielenkiinnolla olen seurannut Galgaryn, jopa uskomatonta taivalta finaaleihin asti. Nykypäivän kiekossa pärjää näköjään parilla tähdellä, kovalla työllä ja kurinalaisella joukkuepelaamisella. Galgary on tuonut ainakin minulle uskoa paremmasta Ässienkin kohdalla, upeahan tuota on katsella.

Yöllä tosiaan nähdään mihin Galgaryn rahkeet riittävät. Kakkosija sinänsä on jo loistava sijoutus, mutta kyllä tuo ykkössija olisi kruunu upean kauden jälkeen. Ja sitähän lähdetään hakemaan.

Rahani laittaisin vähämaalisen tuloksen kannalle, ja ihmekös tuo, jos jatkoajalle mentäisiin..olisi silti hienompaa nähdä ratkaisu varsinaisella peliajalla.

Yötä odotellessa, ensimmäisen maalin tekijä voittakoon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Reilu kymmenen vuotta sitten GalGaryllä oli huikea joukkue kun siellä oli Lanny MgDonald, Hagan Loop, Joe Niewendyg ja Mige Vernon. Ensi yönä kaatuu sitten Tamba pay.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Kommentoidaanpa tätä asiaa: Kyllä minä sen ymmärrän, että moni suomalainen on saattanut olla jo vuosia jonkin NHL-seuran fani eikä siinä ole mitään outoa, että silloin on aina sen joukkueen puolella. Mutta jos vaikkapa nyt Stanley Cupin finaalissa ovat vastakkain joukkueet, joista kumpikaan ei kuulu mihinkään erityisiin suosikkeihin (eli suhtautuminen niihin on joko täysin neutraalia tai sitten negatiivista), niin eikö silloin olisi ihan luontevaa toivoa sen joukkueen voittoa, jossa on enemmän suomalaisia pelaajia (varsinkin nyt, kun toisessa finalistissa on nolla ja toisessa peräti kolme suomalaista!).

Minä taas en oikein ymmärrä sellaisia suomalaisia NHL:n seuraajia, joille suomalaisten pelaajien menestys ei merkitse mitään tai jotka suhtautuvat jopa kielteisesti suomalaisiin ("toivottavasti Detroitissa ei ikinä pelaa yhtään suomalaista" yms. kommentit ovat aika kummallisia). Kyllä kai ihmiset normaalisti toivovat menestystä maanmiehilleen, vai onko tämä sitten joku tyypillinen suomalaisten ominaisuus, että omista ei olla kiinnostuneita tai heihin suhtaudutaan jopa vihamielisesti (perisuomalaista kateutta ehkä?).
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
kuka on sanonut tuon ettei toivo Detroitissa pelaavan yhtään suomalaista? Itsekkin kuuluin siihen joukkoon joka toivoi ettei Teemu Selänne sinne tule, mutta syyt eivät olleet kiinni kansallisuudesta (ne syyt ovat nyt entistäkin ilmeisempiä). Tomek Valtonen voisi ensi kaudeksi olla menossa ja jos hän pelipaikan pelaamalla ansaitsee, niin mikä ettei - vaikka Jokeri onkin. Tällä hetkellä NHL:ssä ei vain ole sellaisia suomalaisia pelaajia, joita joukkueeseen erityisesti toivoisin, Tuomo Ruutu ja Miikka Kiprusoff voisivat sellaiseksi muutamassa vuodessa nousta. Vastaavasti ei NHL:ssä kovinkaan montaa ulkomaalaistakaan ole, jota sinne erityisesti toivoisin. Itseasiassa välittömästi ei tule mieleen yhtäkään... paitsi Fedorov voisi menetellä (ehkä Rafalski myös). Sakicillä ja Forbergillä ei ole yhtään sen enempää asiaa kuin Koivullakaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Rooster

Minä taas en oikein ymmärrä sellaisia suomalaisia NHL:n seuraajia, joille suomalaisten pelaajien menestys ei merkitse mitään tai jotka suhtautuvat jopa kielteisesti suomalaisiin ("toivottavasti Detroitissa ei ikinä pelaa yhtään suomalaista" yms. kommentit ovat aika kummallisia). Kyllä kai ihmiset normaalisti toivovat menestystä maanmiehilleen, vai onko tämä sitten joku tyypillinen suomalaisten ominaisuus, että omista ei olla kiinnostuneita tai heihin suhtaudutaan jopa vihamielisesti (perisuomalaista kateutta ehkä?).

Aivan kuin minuun viitattaisi tällä kertaa.

Minähän en oikeastaan toivo, että Wingseissä tulisi pelaamaan suomalaista, taustalla ei kuitenkaan ole mitään "perisuomalaista kateutta" - miksi muuten aina kateus vedetään tässä vaiheessa esille (epäolennainen kysymys mutta kysyimpähän vain) - vaan ennemminkin naurettavan yltiöisänmaallisenpatriotismin "vastustaminen". Minua ällöttää tyypilliset hehkutukset "suomalaisjoukkue", "xx:n joukkue" etc. Naurettavaa, ehkäpä mutta minä näen lätkän (ja urheilun) muunakin kuin suomalaisuuden korostamisena.

Toinen syy miksen toivo Wingseihin suomalaisryntäystä (edes yhtäkään mediaseksikästä suomalaista) on se, että tämän myötä joukkue saisi faneikseen runsaasti porukkaa jotka kokevat faniuden vain ja ainoastaan tämän pelaajan kautta - heille joukkue ei välttämättä merkitse lopultakaan mitään ja joukkue (poikkeuksia lukuunottamatta) saatetaan hylätä siinä vaiheessa kun tämä faniuden kohde vaihtaa seuraa. Minulle tärkeintä on joukkue - pelaajat tulevat toisella sijalla.

Tällä hetkellä minua urheilussa riepoo juuri entien isänmaallisuuden korostaminen. Varsinkin kun kyse on ammattilaisurheilusta on tällaisten asioiden korostaminen täysin toisarvoista, mutta kukin taaplatkoon tyylillään. En enää jaksa väitellä asiasta enkä työntää lusikkaani jokaiseen soppaan jossa aihetta käsitellään - tähän nyt poikkeuksellisesti nokkani työnsin.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti dana77
kuka on sanonut tuon ettei toivo Detroitissa pelaavan yhtään suomalaista?

Minä, en ehkäpä ihan sanasta sanaan noin mutta periaate on tuo. (ks. viesti yllä).

vlad.
 

Voittaja

Jäsen
Ja vlad ei ole ainoa joka on tuota mieltä. Itseasiassa vlad tuossa pitemmässä postissaan purki sanoiksi erittäin hyvin myös minunkin ajatukset.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Yksittäinen tieto nhl.com:sta.
- Donovan ja Regehr eivät pelaa :=(
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Viestin lähetti Rosoh
Donovan ja Regehr eivät pelaa
Eipäs vielä murehdita. Sutter sanoi molemmista, että he eivät todennäköisesti pelaa. Kauden viimeinen ottelu ja kaikki keinot käytössä, joten miksei Sutter yrittäisi puhaltaa vähän hyvänolontunnetta naapurille. Toisaalta Sutter ei juuri huuhaa-kommentteja jakele, mutta näissä kommenteissahan hän jätti kuitenkin sopivasti pelivaraa. Niin, ja Leopold oli kuulemma TV-haastattelussa sanonut, että Regehr pelaa. Veikkaan, että ainakaan molemmat eivät ole poissa.
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Viestin lähetti vlad

Toinen syy miksen toivo Wingseihin suomalaisryntäystä (edes yhtäkään mediaseksikästä suomalaista) on se, että tämän myötä joukkue saisi faneikseen runsaasti porukkaa jotka kokevat faniuden vain ja ainoastaan tämän pelaajan kautta - heille joukkue ei välttämättä merkitse lopultakaan mitään ja joukkue (poikkeuksia lukuunottamatta) saatetaan hylätä siinä vaiheessa kun tämä faniuden kohde vaihtaa seuraa. Minulle tärkeintä on joukkue - pelaajat tulevat toisella sijalla.

vlad. [/B]

Sori en ymmärrä tuota joukkue on pyhä lehmä ajatusmaailmaa.

Kyllä mulla ihan selkeästi kaikki lähtee yksilöistä liikkeelle. Joukkue organisaationa ei ole mitään. Kun vielä lisätään tuohon se tosiasia että pelaajia myydään kuin nautaa en voi enkä halua olla "detroit fani". Se että mielestäsi en ole oikeanlainen fani tai en kelpaa saamaan joukkoon on valitettavaa.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omalta osaltani vielä lisäisin, että kukin kannattakoon omaa joukkuettaan niillä perusteilla mitä itse keksii. Kunhan ei tule aukomaan muille heidän valinnoistaan.

Muutaman tunnin päästä toivon mukaan Tampa Bay jyrää Calgaryn maan rakoon. Voittomaalin tekijänä voisi olla St.Louis tai Richards.
 

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti eld i räven
Sori en ymmärrä tuota joukkue on pyhä lehmä ajatusmaailmaa.


Vlad tarkoittanee, että kukaan ei ole suurempi kuin seura, no tarkoitti tai ei, niin ainakin se on minun mielipiteeni. Edes Steve Yzerman ei ole tärkeämpi kuin Detroit, vaikka lähimmäksi pääseekin. Sama itselläni futiksessa, aivan sama ketä Liverpoolissa pelaa, meikäläinen on silti aina Liverpool kannattaja. Sydäntään ei voi vaihtaa...ja tähän ei tarvita mitään näsäviisaita huomautuksia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti eld i räven
Sori en ymmärrä tuota joukkue on pyhä lehmä ajatusmaailmaa.

Ei sitä tarvitsekaan ymmärtää - tai vielä vähemmän hyväksyä.

Minä vain ajattelen asiat siten, että yksilöt tulevat ja menevät mutta joukkue pysyy (- toivottavasti -) tämän tähden minun on helpompi sitoutua itse joukkueeseen.

Tavallaan ymmärrän sen, että joku kannattaa joukkuetta jonkun tietyn pelaajan tähden mutta miksi tuolloin tehdä niin suuri numero siitä joukkueesta, miksei tyytyä vain sen pelaajan kannattamiseen? Jos joku sanoo olevansa Teemu Selänne -fani niin sekin on uskottavampaa kuin väittää olevansa Avs -fani koska Teemu pelaa siellä. Sitä ennen sitä oltiin Sharks -fani ja sitä ennen Ducks -fani jne. jne. Tällaisessa pelaajan kautta jonkin joukkueen faniksi tulemisessa minusta ei ole kovinkaan paljoa järkeä.

Mutta turha tästä on tämän enempää peistä ruveta taittamaan - varsinkaan tässä ketjussa.

vlad.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun on pakko avautua tänne nyt sen verran (oikeestaan tää pitäs melkeinpä laittaa onnelisuusketjuun, mutta menkööt tänne) että tänä yönä pääsen kattomaan Canalilta tän kauden vikan matsin. Syy siihen on että porukat on lomalla, murtaudun niiden kämppään yöllä :) Khih. Kävipäs sopivasti tuuria. 4 tuntia to go
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
3,5h kauden päätökseen. Itselleni on oikeastaan ihan sama kumpi voittaa, tosin Kipperin soisi saavan pytyn käsilleen. Vaikka turkulainen onkin. (hymiötä, jos haluaa)

Mutta yhtä asiaa toivoisin kuin kuuta taivaalta. Että ottelun voittaisi se joukkue, kumpi oikeasti on ottelussa parempi. Itseäni harmittaa todella paljon todella ratkaisevat ottelut, joissa toinen joukkue voittaa parilla tuuripompulla. Varsinkin jos sellainen voitto tulee esim. Stanley Cupin 7. pelissä.

Ja nyt on turha alkaa selittelemään että "se kumpi tekee enemmän maaleja, on parempi ja voittaa". Eiköhän jokainen ymmärrä mitä tarkoitan. Tottakai pienet pomput ja onni/epäonni kuuluvat peliin ja dramatiikkaan. Mutta jos seitsemäs peli on sellainen, missä toinen joukkue luo liukuhihnalta maalipaikkoja, ja toinen on kakit housussa hädissään, mutta saa pari maalia uskomattomilla pompuilla (kiekko kimpoaa rännistä maalin eteen, maalivahti kaatuu jäässä olevaan railoon tms. uskomatonta) ja voittaa, niin ei siitä hyvä maku jää. Ellei ole voittavan joukkueen fani.

Joten: Fyysistä peliä, aktiivista peliä, loistavia yksilösuorituksia kiitos. Muutaman tunnin päästä nähdään toteutuuko toive.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kannatuksesta puheen ollen nhl.comin nettisivuilla voi äänestää 7.finaalin voittajaa. Ja prosentit ovat Calgary 51,06 % ja Tampa 48,94 %. Joten aika tasasta on tuo kannatus.

Nyt pienillä torkuille, että jaksaa seurata vaikka 10 jatkoerää jos se niin vaatii. Pistäkää tänne sitten erä tauoilla kommenttia ottelun tapahtumista, kun teksti-tv:stä ei oikein saa selville mitä siellä kentällä tapahtuu. Ja toivottavasti Calgary voittaa!!!
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Tiedä sitten kuuluuko tämä juuri tähän ketjuun, mutta ittellä on taas semmonen haikea/vittumainen fiilis kun kausi päättyy...
Millä helvetillä sitä jaksaa odottaa taas sen neljä kuukautta uuden kauden alkua?
Toivon Boltsien voittoa,mutta tavallaan ihan sama kumpi Cupin vie. Panthers kun ei ole mukana niin sillä ei suuremmin väliä ole...
Vielä 2½ tuntia ja alkaa viimeinen koitos!
Näistä kahdesta: Go Bolts Go!
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Joo haikeat tunnelmat on -- tiedä sitten koska seuraavan kerran näkee NHL-jääkiekkoa.

Andreychukin puolesta kannustetaan ainakin täällä.

Tampa!
Bay!
 

tiikeri

Jäsen
Sama juttu itselläkin, harmittaa että kausi päättyy taas kerran ja seuraavaan kertaan on vielä melkein puoli vuotta aikaa. No pitää kuitenkin ottaa kaikki ilo irti viimeisestä pelistä, tai sen mitä siitä nyt voi radion välityksellä irti ottaa. Toivottavasti edes Calgaryn nettiradio kuuluu, toisin kun viime kerralla.

Suomalaisten pelaajien, loistavan kiekkofiiliksen ja Kanadan takia:

Go Flames!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä Calgary antaa tasoitusta, mikäli Donovan ja Regehr eivät pelaa.
Tosin ainahan pleijareissa harrastetaan tätä psykologista sodankäyntiä. Mutta huolimatta Kiprusoffista, Lydmanista ja Niemisestä Flames-paidassa, kyllä toive on että n.klo kuuden aikaan aamulla Suomen aikaa Dave Andreychuk saa nostaa cupin ylös.

Ja voihan sitä arvuutella kuka Conn Smythen saa:Voittajajoukkueen maalivahdit ovat aivan vahvoilla. Flamesin viedessä Cupin Iginla haastaa Kipperin ja Tampan voittaessa pelaajista valittaneen Richards, jos Bulin Wallia ei katsota Conn Smythen arvoiseksi.
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Regehr on ainakin pelipaidassa eli kyllä Calgary hoitaa Cupin kiekon kotimaahan.

OT On toi Hulk Hoganin tytär aika hirvee ilmestys! Linden mielestä hyvän näköinen :-(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös