Nyt oltiin hereillä heti pelin alusta lähtien ja pelattiin tosiaan kauden paras ensimmäinen erä.
Kauden parhaasta en tiedä mutta Playoffien paras ensimmäinen erä ehdottomasti, ja mihin paikkaan!
Nyt nähtiin sitä Blackhawksia mitä on odoteltu tässä koska kyllä tuo kiekko kontrolli on huikeaa.
Ehkä hieman harvinaisesti nähtiin kaksi
todella kaunista maalia Buffyn viimeistelemä kiekonliikutuskaruselli Hawksilta sekä Leino/Gagne akselin namuttelu.
Sen kuuluisan tahtotason nosto näkyi välittömästi pelin alusta.
Itse olin jokseenkin hämmentynyt ketjukoostumukset huomattuani, erityisesti Toews - Kane akselin erottaminen mietitytti mutta pelin kuluessa tajusin että eihän Kane ole päässyt usein pelaamaan laitaa Sharpin pelatessa keskellä ja kyllähän tuo toimii huomattavasti paremmin kuin mitä Kanella on kulkenut esim. Bollandin kanssa.
Pakko tuota Sharpin laukausta on ihailla, Miehen kuti lähtee kuin tykin suusta ja pirullisen tarkkana vielä.
Buffy nostaa näköjään aina tasoaan juuri siihen peliin mitä ennen olen huutanut että kaveri pitää pistää pressiboxiin tai jonnekkin muualle jäältä.
Tänään nähtiin hyvä Buffy.
Boynton pelasi muuten mielestäni "ihan ok" pelin, paremman kun mitä olen Hendryltä nähnyt näissä playoffeissa.
Chicago pystyi murtautumaan nimenomaan nopealla kiekon liikuttelulla Philadelphian peliä ja nyt maltettiin ajoittan pelata taaksepäinkin keskialueella eikä vaan puskea suoraan päätä muurin.
Eniten kuitenkin itse uskon että Chicago heräsi pelaamaan ensimmäistä kertaa tässä sarjassa omaa peliään eikä kytännyt koko ajan mitä Flyers tekee, joku rentous sieltä löytyi jota ei aikaisemmin tässä sarjassa ole näkynyt.
Voi olla että tähän oli osasyynä Flyersin huono ensimmäinen erä, muutenhan oranssi paidat raastoi ja riipi minkä kerkesivät mutta Hawks oli kerennyt jo saamaan juonesta kiinni niin ei vaan riittänyt eväät.
Tuohon lisäksi lievä epävarmuus maalivahdeissa niin turpaan saivat.
Ja Prongeriin saatiin muutama kova pommi jonka perään huutelin tuolla aikaisemmin, hyvä juttu, en olekkaan ennen käsittänyt kuinka paljon tuomarit katsovat tämän herran touhuja läpi sormien mutta pikkuhiljaa rupeaa ymmärtämään mistä sitä on toisten joukkueiden fanit narisseet.
Sen verran vielä, että Bolland johtaa tasan sitä kenttää missä keskushyökkääjänä toimii, ei siihen katsota että viime vaihdossa siinä laidalla huiteli vielä toiset jannut. Lisäksi vaikea nähdä kaverin onnistuneen, kun rooli on pelata nollanollaa ja kuitenkin väärässä päässä heiluu verkot. Se kuka tähän on pääasiallinen syyllinen(Q, Bolland tai vaikka ne ketjukaverit) eivät sinällään ole merkittävää.
Eli Bollandin vika kaikki maalit kun ei ollut kentällä estämässä niitä vaan vaihtoaitossa teki omaa duuniaan antamalla kaverillekkin peliaikaa välillä ja ottamassa paljon kaivattua huilia.
Mikähän siinä mahtaa olla niin mahdotonta ymmärtää että kyse tosiaankin on
joukkuepelistä, kerrallaan on jäällä yleensä viisi kenttäpelaajaa ja yksi maalivahti.
Jos molari päästää helpon se on molarin vika.
Jos laiturit painaa vaihtoon tyhmään aikaan on se laitureitten vika.
Jos sentteri häviää aloituksen se on sentterin vika.
Joukkuelajeissa on yksilösuorituksia jotka merkitsevät.
Enemmän kuin yksilösuoritukset niin
yksilövirheet korostuvat tässä meidän rakastamassamme lajissa.
Yksi suurimmista ärsytyksistä minulla on juurikin se
ettei osata nähdä oikeaa syytä epäonnistumisille ja virheille vaan on pakko hakea joku yksittäinen syyllinen (usein väärä) jostain nurkasta ja julkisesti se hirttää.
Onko tämä nyt sitten mediaseksikkyys hakuisuutta tai jotain mutta jääkiekkoon se ei kyllä liity mitenkään.
Yritän nyt tässä hakea sitä että Bollandia kritisoidessasi itse unohdat täysin pistää asiat kontekstiin, Bolland on jäällä noin kolmasosan koko pelistä ja pelaa jatkuvasti vastustajan ykköspyssyjä vastaan.
Niin pelaa myös Keith ja Seabrook, niin pelaa myös Antti Niemi.
En tällä yritä vierittää syytä kenenkään toisen pelaajan niskaan vaan sanon vaan että haukut täysin väärää puuta tässä tapauksessa ja olen jo kertonut miksi.
Polta joku muu roviolla.