Stand up -komiikka

  • 187 810
  • 708

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Pablo Fransisco

Mahtaakohan tohon Pablon keikalle olla ikärajaa?? Pari alaikästä jantteria vaan kiinnostunut lähtemään mukaan. Missään ei kyllä puhuta mistää ikärajoista. Toinen kysymys. Miten tuolta tiketin kautta saa niitä lippuja??? Saako netistä varattua ja miten sivuille voi rekata sisään? olen tumpelo=)
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mahtaakohan tohon Pablon keikalle olla ikärajaa?? Pari alaikästä jantteria vaan kiinnostunut lähtemään mukaan. Missään ei kyllä puhuta mistää ikärajoista. Toinen kysymys. Miten tuolta tiketin kautta saa niitä lippuja??? Saako netistä varattua ja miten sivuille voi rekata sisään? olen tumpelo=)


Ikärajaa ei lipussa ainakaan lue.

Voit tilata rekistetöimättäkin mielestäni. Sitten vain klikkailet eteenpäin ja täytät kentät. Ei oo vaikeeta. Opettele vaikka "tilaamalla" liput jonnekin muualle. Mutta et sit tilaakaan niitä.

Itse suosin ostamista ihan tiketin pisteestä heti klo 10. Voi olla et liput menee aika haipakkaa, joten kaikki teho irti. Linjat kuumiksi ja modemi laulamaan samalla kun jonotat kamalassa kusihädässä Tiketin oven edessä klo 09:58.
 

Puster

Jäsen
Eilen tuli nähtyä livenä kanadalaisen Mike Wilmotin kohtuulisen hyvä esitys ja kun (mm.) youtubesta katselluille Pablon keikoille on tullut naureskeltua, piti Helsingin esitykseenkin liput hankkia. Näköjään tuohon perjantain keikalle sai yläkatsomoon vielä lippuja. Ei kait sillä paikalla niin väliä, enemmänhän tuota mennään kuitenkin kuuntelemaan.

Enää pitäisi päästä syyskuun alussa Kulttuuritalolle ja löytää sille toiselle lipulle käyttäjä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pablon lisäksi toinen omista suosikeista tulee keikalle Suomeen. Stephen Lynch keikkailee Euroopassa keväällä ja käväisee Helsingissä. Nyt täytyy toivoa, että ei olis töitä tuolloin. Tarkkaa päivämäärää ei ole ainakaan minulla tiedossa.
 

d2uce

Jäsen
Pablon lisäksi toinen omista suosikeista tulee keikalle Suomeen. Stephen Lynch keikkailee Euroopassa keväällä ja käväisee Helsingissä. Nyt täytyy toivoa, että ei olis töitä tuolloin. Tarkkaa päivämäärää ei ole ainakaan minulla tiedossa.

Lynchia vois käydä tsekkaamassakin, kiitos paljon vinkistä.

Edit: Tänään tulee muuten Neloselta 00.45 The Original Kings of Comedy.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jaahas, Stadissa alkaa sitten muitakin ulkomaanpellejä käymään.

http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id66226.html

Kävisivät nyt sitten samalla Turussakin.


Asiallinen hanke tuo. Stand up on ollut isoissa kaupungeissa mahtinosteessa viime vuodet. Turussakin kysyntää huipputarjonnalle varmasti olisi. Vaan löytyykö kylästä kunnon venue kv-toiminnalle? Caribiassa esim. kukaan ei järjestä mitään kuin pakon edessä.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Kiitokset mazapp!
Pelkäsin jo, että jää Pablon vierailu näkemättä.
Lynchin vierailu täytyy myös pistää korvan taakse.

Mitenköhän mahtaisi Lewis Black toimia Suomessa? Ukkohan on kiertänyt maailmalla ennenkin, joten josko eksyisi joskus suomeenkin.
 

TML

Jäsen
Mitenköhän mahtaisi Lewis Black toimia Suomessa? Ukkohan on kiertänyt maailmalla ennenkin, joten josko eksyisi joskus suomeenkin.

Aaah. Perkele kun pistit nyt ajattelemaan tuota. Lewis Blackin, Demetri Martinin tai Jim Gaffiganin saaminen tänne pohjolaan olisi jotain uskomatonta. Pablo toki on jo hieno asia mutta nyt kun SU-villitys on päällä niin lisää staroja vain tänne.
Satuin muuten katsomaan sinkkuelämät tänään ja sielähän se paleforce hahmo pyöri ruudussa. Nauratti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pablo Francisco

Outoa, ettei ole kommentteja eilisestä showsta vielä. No, korjataan tilanne.

Three Amigosin kautta tutuksi tullut Pablo Francisco piti siis eilen käydä tsekkaamassa Kulttuuritalolla. Ensimmäinen puolisko meni lämmittelijöiden merkeissä. Ruotsalais-suomalainen Janne Westerlund koohotti kyllä lavalla ja piti möykkää, mutta tuhlasi ainoan hauskan juttunsa heti alkumetreillä. Vaikea kuvitella, että noilla lahjoilla elättää itsensä koomikkona. Mutta seuraavana vuorossa ollut André Wickström oli positiivinen yllätys. Olen kyllä kuullut kehuttavan Suomen hauskimmaksi alallaan, mutta telkkarista muutamaan kertaan nähtynä ei ole tehnyt sen suurempaa vaikutusta. Eilinen korjasi tilanteen kertaheitolla. Tilannetaju on aivan omaa luokkaansa ja ajoitukset toimivat loistavasti. Pitää mennä joskus katsomaan ihan pääesiintyjänkin ominaisuudessa. Suosittelen muillekin. Viimeinen lämppäri Flip Schultz oli suurinpiirtein samaa tasoa. Jenkeissä näitä hauskoja miehiä tuntuu riittävän kuin Suomessa keihäänheittäjiä.

Illan pääesiintyjä veti mielestäni ihan kohtuullisen shown. Sanon kohtuullisen siksi, että alkuodotukset olivat itselläni todella korkealla. Ei siis ollut pettymys, mutta parempaankin tiedän miehen pystyvän. Parissa kohtaa meni ehkä hiukan liikaa toiston puolelle, vaikka toistohuumorin suuri ystävä olenkin. Yleisönsä mies kyllä osasi ottaa, siitä ei ole epäilystäkään.

Jos jotain negatiivista haluaa hakea, Kulttuuritalon järjestelyt olivat totaalisen perseestä. Ovet avautuivat tuntia ennen esitystä, mutta saliin pääsi vasta kolmen vartin seisoskelun jälkeen. Ja kun numeroimattomilla paikoilla mentiin, pakko oli myös jonottaa, ellei halunnut piippuhyllylle. Minkä helvetin takia ihmisiä seisotetaan ahtaassa ja hapettomassa saunassa, kun asian voisi hoitaa paljon tyylikkäämminkin? Ja miksei niitä numeroituja paikkoja voinut käyttää, kun ne kerta on olemassa? Haista Kulttuuritalo paska! Ja tunge moninkertainen narikkahinnoittelu vaikka perseeseesi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olinpa minäkin katsomassa eilistä Pablo Francisco -show'ta. Sen enempää onhjelman sisältöön puuttumatta Pablo ei pettänyt muttei yllättänytkään. Hänen osuutensa oli mielestäni hivenen liian pitkä, koska show piti sisällään vain ja ainoastaan niitä elementtejä, joista mies on tunnettu. Nauraa kyllä sai maha kippurassa. Oikeastaan Pablo on enemmän koomikko kuin stand up -koomikko. Ei hän käynyt yleisön kanssa mitään erityistä vuoropuhelua eikä kauheasti reagoinut yleisön huuteluun.

Mielestäni André Wickström oli itse asiassa illan kohokohta, koska hän on livenä aivan loistava. Mikä tilannetaju, joustavuus ja ajoituskyky hänellä oli esityksessään, aivan kuten Leon tuossa mainitsikin. Mahtava esitys.

Ja kyllä, Kultsan jonotussysteemi on hanurista. Ihme, ettei kukaan pyörtynyt ylätasanteen hikisessä ja hapettomassa ryysiksessä. Kamalinta tietysti oli se, kun ovet avattiin, niin takanaolijat työnsivät keulilla jonottaneita hirveällä paineella. Ovella kuitenkin tytöt riipivät lippuja ja sisälle saliin pääsi sen mukaan. Saamamme hyvät paikat kuitenkin lohduttivat ja palkitsivat kärsimyksen.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Mä olin eilen ja Pablo oli aika iso pettymys. Ihan liikaa toistoa, läpät liian venytettyjä ja koko setti perustuu ääniin. Jos olisi ensimmäistä kertaa kuullut noita ääniä niin olisi voinut olla ihan hauskaakin, mutta nyt varmaan yksi tai kaksi läppää oikeasti nauratti.

Mutta Flip Schultz oli aivan loistava. Loistava vuorovaikutus yleisön kanssa, muuvit kunnossa ja käytti ääniä fiksusti ja tarpeeksi vähän, että äänet pysyivät tuoreena.

Andre ei jostain syystä eilen ollut paikalla. Janne Westerlundin läpät ei menneet mun jakeluun.
 

DaHolla

Jäsen
Itse näin esityksen torstaina ja voin allekirjoittaa kaiken mitä Noose edellisessä viestissä sanoi. Pablon pitäis tehdä uutta materiaalia ja nopeasti. Kyllähän noille vanhoillekin jutuille jaksoi nauraa mutta toistoa oli ihan liikaa. Flip Schultz toisaalta oli erittäin piristävä tuttavuus jolta olisi voinut kuunnella pidemmänkin setin. Iloinen yllätys oli myös Andre Wickström johon aikaisemmin suhtauduin jotenkin nihkeästi mutta torstaina heitti erinomaisen keikan, hyvä vuorovaikutus yleisön kanssa ja loistava tilannetaju. Westerlund oli aika mitäänsanomaton, toivottavasti kaveri ei esittänyt parasta materiaaliaan tuolla keikalla.
 

Puster

Jäsen
Kompataan nyt täältäkin edellisiä kirjoittajia ja todetaan Schultzin olleen perjantai-illan pelastus, Pablon toistavan liikaa yhtä juttuaa ja Westerlundin olleen ihme koohottaja.

Flip Schultzilta tarttui mukaan vielä DVD-taltiointi jonka katsoin kotimatkalla junassa. Tunnin setissä levyllä taisi olla ainoastaan yksi juttu sama kuin perjantaina. Seurassani olleet kaverit eivät olleet Pabloa ennen nähneet ja he taisivat minua enemmän nauraa esitykselle. Mutta minkäs teet, kun eri versioita littele tortilla boysta on nähty ties kuinka monta.

Leonia komppaan vielä erityisesti tuosta Kulttuuritalon perseilystä. Todella ihmeellistä toimintaa johon ei ainakaan kerrasta saatu mitään parannusta. Järjestyksenvalvojia näytti olevan runsaasti paikalla mutta jostain syystä ihmisiä ei päästetä katsomoon vaan jonotetaan ahtaasti ylätasanteella tai rappusissa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Leonia komppaan vielä erityisesti tuosta Kulttuuritalon perseilystä. Todella ihmeellistä toimintaa johon ei ainakaan kerrasta saatu mitään parannusta. Järjestyksenvalvojia näytti olevan runsaasti paikalla mutta jostain syystä ihmisiä ei päästetä katsomoon vaan jonotetaan ahtaasti ylätasanteella tai rappusissa.

Ihan samoin se meni tänäänkin (eli la-iltana). Oli tosi kiva seistä se 40 minuuttia melko lämpimässä aulassa.

Kylla Pablo minuun iski vaikka vanhatkin jutut ovat jonkin verran tuttuja, oli siellä kuitenkin n. puolet sellaista kamaa mitä en ollut kuullut. Mutta pakko on kyllä sen verran kompata että Flip Schultz oli illan hauskin tyyppi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Hauska show kaikenkaikkiaan mutta välillä kyllä tuntui, että yleisö olisi nauranut ihan mille vain Pablon läpälle. Liikanauraminen oli perseestä.
 

Rocco

Jäsen
Pablo oli hauska, ei siitä pääse minnekään... Mutta tottahan se on että sellaista materiaalia mitä on jo julkaistu DVD:llä, ei pitäisi esittää livenä enää. Mutta onneksi vanhoissakin jutuissa oli uudistettu osia, ettei keikka ollut ihan sama mitä on nähnyt ennemminkin. Ja olihan siellä Hell-sinki juttua kuten raitiovaunut, vihreät jalankulkijoiden valot jne. Ei se silti pettymys ollut, toisaalta varmaan siksi kun luin joitakin kommentteja ennenkuin itse keikalle (la-ilta) menin.

Flip oli kyllä positiivinen yllätys, varmaan siksi kun ei odottanut liikoja. Oli muuten keikan jälkeen todella otettu kun juttelin ja kerroin että olimme ajaneet viisi tuntia keikkaa katsomaan.

EDIT: Se hieman ärsytti yleisössä kun kaikille taputettiin. Osa jutuista jäi taputusten taakse. En tiedä onko vain suomalainen ilmiö?
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
If you don't smoke pot, you should.

Flip oli kyllä positiivinen yllätys, varmaan siksi kun ei odottanut liikoja. Oli muuten keikan jälkeen todella otettu kun juttelin ja kerroin että olimme ajaneet viisi tuntia keikkaa katsomaan.

EDIT: Se hieman ärsytti yleisössä kun kaikille taputettiin. Osa jutuista jäi taputusten taakse. En tiedä onko vain suomalainen ilmiö?

En ole asiasta maininnut mitään vielä kenellekkään, mutta itseäni myös ärsytti jokavitunAsialle taputtaminen. Taputtaa saa ja pitää kovaa kun on sen aika, mutta nyt tuli väkisin sellanen tunne ettei yleisö itsekkään tienny mille taputtaa vaan taputtaa vaan taputakseen. Nojoo ellei muuta niin varmaan oli
Pablito ja Schultz otettu kun saivat sellaiset suosionosoitukset.

Pablo oli juuri sitä mitä odotin/pelkäsin, samat heitot muunneltuna, mutta tähän varauduttiin, pääasia on että tuli nähty livenä :).

Illan positiivisin yllätys oli kuitenkin Flip Schultz (osuva nimi). Näin paljon ei ole saannut nauraa aikoihin. Kävin tauolla hakemassa molemmat CD:t pois häneltä, ja tukemassa Save The Children Foundation:ia.

Oli joka euron ja minuutin arvoinen keikka.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Illan positiivisin yllätys oli kuitenkin Flip Schultz (osuva nimi). Näin paljon ei ole saannut nauraa aikoihin.

Mites tämä lauantain yhdeksän keikan yleisön kundi, joka huusi Flipille jotain että "..but you get paid for that..."

Flip tietenkin vastasi "...but now you're acting an idiot for free..."

Mistä ton kundin heitto alunperin tuli? Meni näköjään vähän ohi.
 

Rocco

Jäsen
Mites tämä lauantain yhdeksän keikan yleisön kundi, joka huusi Flipille jotain että "..but you get paid for that..."

Flip tietenkin vastasi "...but now you're acting an idiot for free..."

Mistä ton kundin heitto alunperin tuli? Meni näköjään vähän ohi.

Flip jutteli eturivissä sen Jaron (Jarno?) kanssa, ja kysyi että mitä hän tekee työkseen. Taisi olla kahvilan tai ravintolan omistaja. Flip sitten kysyi sen kahvilan nimeä tyyliin "tell me the name and I´ll promote it.." Tähän sitten sieltä takaa katsoja huusi että "why do you care? You get paid for this" tms. ja sitten tuli tämä Flipin illan toiseksi suurimmat aplodit saanut murjaus.

Suurimmathan hän sai kun sanoi lyhyesti jenkkien johdosta että "...anyways, one more year and he is gone..."
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Lauantaina klo 21....

Olihan mahtavaa settiä. Kun valot sammuivat oikeinkin mallikaasti musiikin tahdissa, oli tunnelma vähintään huikea. Verhot aukesi ja......mitä persettä.. joku akkapellapoppoo vetmässä jotain laulua. Tunnelman latistaja vimosen päälle.

Noh, lämmittäjät kun tulivat kehiin alkoi tunnelma taas nousta. Eritoten André W:n show oli hauska. Yllättävän hauska mielestäni kun ei televiissiossa oikein ole sytyttänyt. Eritoten humalalaissetti oli huikea, sekä hinaaja Benny.

Entäpä herra Flip... Samaa mieltä olen siitä, että tuli täysin puskista ja räjäytti potin. Huikeata tilanne tajua miehellä, eritoten se kuittaus minkä voi katsoa tuolta yltä. ^^ Ihan uusi kaveri minulle. Enää ei ole. Illan paras.

Pablo oli varma. Hauskat naurut irtosi monesti, mutta liikaa oli vanhoja juttuja. Onneksi joitakin kohtia oli päivitetty. Toisaalta oma vika kun on katsonut juutuupista otoksia. ;) Pablo oli silti mahtava!

Loistava ilta ja loistavat esiintyjät.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Olin siellä minäkin!

Itse olin eilisiltapäivän näytöksessä, ja pakko ihan alkuun sanoa, että tosiaan perseestä Kulttuuritalon lippujärjestelyt. Turha jonottamista, kyttäämistä ja sullomista.

Andre Wikströmiä en ollut koskaan livenä nähnyt ja kaveri oli kyllä huikea. Samoin minulle täysin tuntematon Flip Schultz räjäytti potin täydellisesti. Mielellään näkisi hänet pääesiintyjänä joskus.

Pablo Francisco ei pettänyt. Oma onneni oli, etten ole vielä löytänyt YouTubea siinä määrin kuin moni muu, joten lämmittelin itseni keikalle parilla vuosia vanhalla pätkällä, mitkä löytyivät koneelta. Tämä takasi sen, että keikka tarjosi minulle uutta materiaalia. Arnold Schwarzenegger in Brokeback Mountain oli kyllä huikea setti, ei siitä sen enempää.

Itseäni hämäsi myös se, että joka välissä taputettiin. Ja sitten ei kuitenkaan älytty antaa huikealle setille standing ovationia. Tiedä sitten.

Huikea keikka kuitenkin, ja joka pennin arvoinen. Harmittaa ainoastaan se, ettei itselleni sattunut käteistä mukaan, joten DVD:t jäivät ostamatta. Pablon ja Andren settejä näköjään löytyy esim. Anttilasta, mutta Flip Schultzin kohdalla täytynee tyytyä nettitarjontaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös