Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 643
  • 728

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
Tämä on sekä suosittelu että vinkki. Finntrollin tällä viikolla julkaistu uusi albumi Nifelvind löytyypi jo Spotifysta. Juuri tähän tarkoitukseen Spotify on loistava, siis että voi tsekata tuolta että kannattaako jokin levy ostaa. Toki tämä onnistuisi youtubessakin, mutta ne soundit...

Ja Nifelvind menee siis hankintaan. Vaikuttaa paljon paremmalta kuin lieväksi pettymykseksi jäänyt Ur Jordens Djup.

edit: Kiitokset muistutuksesta Jääkoneenkuljettajalle. Lisäsin sitten itsekin sen puuttuvan URI:n... Ja jatkossa yritän olla tarkempi :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tämä on sekä suosittelu että vinkki. Finntrollin tällä viikolla julkaistu uusi albumi Nifelvind löytyypi jo Spotifysta. Juuri tähän tarkoitukseen Spotify on loistava, siis että voi tsekata tuolta että kannattaako jokin levy ostaa. Toki tämä onnistuisi youtubessakin, mutta ne soundit...

Ja Nifelvind menee siis hankintaan. Vaikuttaa paljon paremmalta kuin lieväksi pettymykseksi jäänyt Ur Jordens Djup.
Ihan vitun hienosti vedetty buffi, mutta unohdit URI:n...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten noita inviteja saa kavereille lähetettäväksi? Itse olen inviten saanut, mutta mistä saan itselleni kutsuja, joita voisin lähettää etiäpäin?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Onko jengi löytänyt hyviä Spotify -blogeja tai muita aiheeseen liittyviä sivuja? Tässä yksi sivu, jossa löytyy uutuuksia. En kyllä tarkkaan tiedä, millä perusteella nuo on tuonne valikoitu. Sieltä kuitenkin bongasin mm. Wigwam - Wigwam plays Wigwam-Live. Aika hyvää settiä heittävät. Ainut vika tuossa, että yhtyeen nimi on kirjoitettu väärin ja levyt ovat samalla sivulla norjalaisen euroviisupumpun kanssa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Eikös tuota invitekoodia voikkaan enään kiertää, vai enkö vain osaa. Jos jollakulla on ylimääräinen invitekoodi, niin saa laittaa YV:llä...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös tuota invitekoodia voikkaan enään kiertää, vai enkö vain osaa. Jos jollakulla on ylimääräinen invitekoodi, niin saa laittaa YV:llä...

Jos jaksat lukea 2 viestiä ylempänä olevan kentsun viestin, niin sieltähän sen saa Statoilin sivuilta haettua ja Afterdawniin on tehty ihan ohjeetkin kuinka saada se...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Jos jaksat lukea 2 viestiä ylempänä olevan kentsun viestin, niin sieltähän sen saa Statoilin sivuilta haettua ja Afterdawniin on tehty ihan ohjeetkin kuinka saada se...

Jaksoin lukea kentsun viestin ja Afterdawnin ohjeet. Jaksoin jopa käydä Satoilin sivuilla, mutta kun niitä koodeja ei siellä enään ole.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaksoin lukea kentsun viestin ja Afterdawnin ohjeet. Jaksoin jopa käydä Satoilin sivuilla, mutta kun niitä koodeja ei siellä enään ole.

Ahaa, no pahoittelut. Itse vain tsiigasin nopeasti, että se linkki Statoilin sivuille edelleen löytyy ja Spotify Gratis tms siellä edelleen luki.

No toivotaan, että jollakin on kutsu Beagle Boylle heittää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
edit:

tällä hetkellä enää yks, tehneet kauppansa
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ahaa, no pahoittelut. Itse vain tsiigasin nopeasti, että se linkki Statoilin sivuille edelleen löytyy ja Spotify Gratis tms siellä edelleen luki.

No toivotaan, että jollakin on kutsu Beagle Boylle heittää.

Ei hätää.

Kyllä asia hoidossa. Obi-wan ratsasti apuun. Kiitos vielä hänelle.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Premiumin sai ainakin joskus 3kk ilmaiseksi tekemällä minimitalletuksen Unibetille.


Mutta joo, tänään huomasin vasta ensimmäisen kerran kun biisien nimet olivat menneet sekaisin ja sieltä soi eri biisit mitä spotifyssa luki (Opethin Deliverance-albumi), kuinka yleistä tuo muuten on?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onko kellään jälleen Spotifyn kanssa ongelmia kuin minulla? Sisäänkirjautumisessa on Offlinessa koko ajan valittaa, että pitäisi aina uusin versio ladata ja että asetuksissa on vikaa ja pyytää vielä, että kirjaudu ulos ja sisään, mutta aina sama homma.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään jälleen Spotifyn kanssa ongelmia kuin minulla? Sisäänkirjautumisessa on Offlinessa koko ajan valittaa, että pitäisi aina uusin versio ladata ja että asetuksissa on vikaa ja pyytää vielä, että kirjaudu ulos ja sisään, mutta aina sama homma.

Ihan sama täälläkin. Hermot menee.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Noniin taas on meikäläisellä ollut tylsää. Väsäsin NHL-pelien soundtrackien perusteella soittolistan, jossa pitäisi olla kaikkien NHL-pelien biisit vuodesta 99-2010. Ainakaan muita biisejä en löytänyt spotifyn avulla ja wikipedian perusteella. Pahoittelen, että lista on sekaisessa järjestyksessä, kun pistelin litoilla olevia biisejä aluksi omilta soittolistoiltani.

Kyseessä on collaborative playlist, joten voitte halutessanne tallentaa listan itsellenne, tai lisätä listalta mahd. puuttuvia biisejä (ei pitäisi olla). Toivottavasti pidätte!

http://open.spotify.com/user/hiisi87/playlist/4zpz39hICFMn7HRJOvIk8k

Tasan sata kappaletta listalta löytyy ja rapiat kuusi tuntia musiikkia löytyy...
 
Spotify-kitinä

Mokoma@facebook kirjoitti:
Miksi? Halusimme olla mukana kuulijan kannalta hyvässä ja myös laillisessa konseptissa. Mitään odotuksia ei rahamääristä ollut, mutta onhan tuo nyt murheellista. Jos Stam1nan ja Mokoman seuraavia levyjä ei enää osteta cd:nä tai downloadina tai jos emme keksi uutta keinoa kattaa tuotantokustannuksia, Sakaran äänitetuotanto loppuu siihen. Halvempiakin harrastuksia löytyy.

Vanha "kohu", mutta silti ärsyttää tällainen kitinä mm. Mokoman taholta. Epäilen, että esimerkiksi Mokoman radiosoitosta saatava revenue on todella marginaalista. Ja montako euroa Pirate Bay on yhtyeelle tilittänyt? Olen Spotifyn ansiosta löytänyt monta uutta bändiä ja myös ostanut näiden fyysiset levyt. Enkä varmasti ole ainoa.

Jos joku diggailee artistia X ja haluaa tämän levyn, niin tavalla tai toisella sen hän myös saa. Lataa laittomasti, laillisesti, ostaa kaupasta tai kuuntelee esim. Spotifysta. Vuonna 2010 maksaminen tästä lystistä on vapaaehtoista. Tykkään itse omistaa fyysisen levyn ja samalla antaa tekijälle sen pienen korvauksen. Harmittavan moni mun ikäinen ei tosin ajattele samalla tavalla.

Toisaalta tämä on ihan hyvä suuntaus, että bändit joutuvat tekemään enemmän live-keikkaa saadakseen elantonsa. Tuohon quoteen vielä: Viimeinen Atlantis myy käsittääkseni aika helvetin hyvin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Noniin taas on meikäläisellä ollut tylsää. Väsäsin NHL-pelien soundtrackien perusteella soittolistan, jossa pitäisi olla kaikkien NHL-pelien biisit vuodesta 99-2010. Ainakaan muita biisejä en löytänyt spotifyn avulla ja wikipedian perusteella. Pahoittelen, että lista on sekaisessa järjestyksessä, kun pistelin litoilla olevia biisejä aluksi omilta soittolistoiltani.

Ei saakeli, olin jo ehtinyt unohtaa Jimmy Eat Worldin rämpätyksen, joka sai aina hermon kiristymään 2002:sta veivatessa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Vanha "kohu", mutta silti ärsyttää tällainen kitinä mm. Mokoman taholta. Epäilen, että esimerkiksi Mokoman radiosoitosta saatava revenue on todella marginaalista. Ja montako euroa Pirate Bay on yhtyeelle tilittänyt? Olen Spotifyn ansiosta löytänyt monta uutta bändiä ja myös ostanut näiden fyysiset levyt. Enkä varmasti ole ainoa.

Et ainoa mutta harvalukuista joukkoa kuitenkin.
Tiedätkö miten paljon Spotify tilittää tästä laillisesta palvelustaan?
Minä tiedän jonkun verran lukuja. Ei ole kaunista katseltavaa.
Esimerkiksi Stam1nan kohdalla luvut tulivat bändin kautta julkisuuteenkin, joten en yhtään ihmettele miksi tuotanto vedetään pois Spotifystä.
Ei kannata laitonta latausta sotkea tähän, sillä Spotify ei mitenkään ennaltaehkäise laitonta latausta. Ja joku Pirate Bay voisi varmaan maksaakin Stam1nalle enemmän rahaa kuin Spotify on maksanut.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos joku diggailee artistia X ja haluaa tämän levyn, niin tavalla tai toisella sen hän myös saa. Lataa laittomasti, laillisesti, ostaa kaupasta tai kuuntelee esim. Spotifysta. Vuonna 2010 maksaminen tästä lystistä on vapaaehtoista. Tykkään itse omistaa fyysisen levyn ja samalla antaa tekijälle sen pienen korvauksen. Harmittavan moni mun ikäinen ei tosin ajattele samalla tavalla..

Kuulun itse tähän samaiseen remmiin. Minulle se CD on tavallaan teos. Itse kiekko, kannet, kansivihko, mahdollinen bonus cd jne. Kukin saa tosiaan tällä vuosikymmenellä päättää miten musiikkinsa haluaa, jotkut tyytyvät vähään, kun jotkut näkevät sen noin parin kympin uhrauksen sen eteen.

Spotifyn kautta olen löytänyt joitain uusiakin bändejä, joitakin ehkä uudestaan, joiden levyjä olen kyllä ostanut. Spotifysta on näin ollen ollut minulle itselleni hyötyä. Ei ole ollenkaan yllättävää, että perinteisiä ja oman tunnelmansa omaavia levykauppoja menee valitettavasti nurin jo nykyään, kun musiikin saanti on todella kätevää latauksineen. Aijai, niitä vinyylejä....
 
Tiedätkö miten paljon Spotify tilittää tästä laillisesta palvelustaan? Minä tiedän jonkun verran lukuja. Ei ole kaunista katseltavaa.
Esimerkiksi Stam1nan kohdalla luvut tulivat bändin kautta julkisuuteenkin, joten en yhtään ihmettele miksi tuotanto vedetään pois Spotifystä.
Ei kannata laitonta latausta sotkea tähän, sillä Spotify ei mitenkään ennaltaehkäise laitonta latausta. Ja joku Pirate Bay voisi varmaan maksaakin Stam1nalle enemmän rahaa kuin Spotify on maksanut.

Tiedän. Korvaus yhden kappaleen soittokerrasta on 0,0003 euroa. Jenkkiartisteilla on käsittääkseni vähän parempi diili.

Mokoma 125000 kuuntelua ja 30 euroa. Lady Gaga noin miljoona soittoa ja 110 euroa.

Täytyy muistaa, että Spotify on melko nuori palvelu ja ainakaan Suomessa ei pääse sisään ilman inviteä. Mitä enemmän Spotify onnistuu haalimaan maksavia jäseniä, sitä enemmän se pystyy maksamaan korvausta artisteille. Muistetaan vielä sekin fakta, että verrattuna radiosoittoon Spotify maksaa tekijälle vähintään tuplasti parempaa korvausta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tiedän. Korvaus yhden kappaleen soittokerrasta on 0,0003 euroa. Jenkkiartisteilla on käsittääkseni vähän parempi diili.

Mokoma 125000 kuuntelua ja 30 euroa. Lady Gaga noin miljoona soittoa ja 110 euroa.

Täytyy muistaa, että Spotify on melko nuori palvelu ja ainakaan Suomessa ei pääse sisään ilman inviteä. Mitä enemmän Spotify onnistuu haalimaan maksavia jäseniä, sitä enemmän se pystyy maksamaan korvausta artisteille. Muistetaan vielä sekin fakta, että verrattuna radiosoittoon Spotify maksaa tekijälle vähintään tuplasti parempaa korvausta.

Itselläni serkku joka on maailmaa kiertävä muusikko ja tälläkin hetkellä kiertämässä bändinsä kera Eurooppaa josta jatkavat suoraan Amerikkaan ei pahemmin välitä siitä, et spotifyn kaltaiset yritykset soittavat pienellä korvauksella musiikkia. Saavat musiikkiaan julki ympäri maailman ja sitä mukaa lisää kuuntelijoita.

Edellä mainitusta asiasta(tai ei ihan, mutta korvaukset eivät spotifyssa ole paljoa isommat kuin piratismissa) joskus mm. Ville Valo puhui, kun oli kyse piratismista. Bändille lisää kuuntelijoita=hyvä asia. Samassa keskustelussa A.W Yrjänä oli piratismia vastaan, kun vie rahaa pienellä alueella tienaavilta bändeiltä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Spotify maksaa levy-yhtiöille ilmeisen asialliset korvaukset soitoista, mutta levy-yhtiöt puolestaan näistä tuloista artisteille pikkuruisen murto-osan, joten mihin suuntaan osoitetaan syyttävä sormi?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suositellaanpas nyt sitten sitä musiikkia otsikon mukaisesti:

-Killing Joke: Yllätyn positiivisesti, jos kuuntelijoita löytyy enemmänkin.

-Screaming Trees: Hieno bändi jota kannattaa jokaisen edes hieman 90-luvun musiikista tykkäävän kuunnella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös