Spotify linkkaa kyllä jotenkin Last.fm:n kanssa, mutten osaa sanoa miten tuo toimii.
Kutsuja löytyy tuolta:
http://spotify.fleo.se/
Kiitos!
No näköjään Spotify osaa listata kuunnellut biisit last.fm-profiiliin kuten Winampkin. Ei taida kuitenkaan olla tuollaista My recommendations/My neighborhood-radiota kuten last.fm:ssä, mutta eipä sen väliä jos molempia ohjelmia kuitenkin käyttää.
Täytyy sanoa että Yeah Yeah Yeahsin tämänvuotinen
It's Blitz!-albumi uppoilee tällä hetkellä aika lujaa! Kuuntelen nyt ensimmäistä kertaa tämän Spotifyn kautta. Hienointa on se, että en ole tavannut kuunnella mitään tämäntyylistä ja aloinkin kyllästyä kaikkeen mitä aikaisemmin olen kuunnellut (tämän genre vaihtelee kai jossain indie rockin ja electronican välillä). Olen kokeillut last.fm:n kautta kuunnella uusia bändejä, mutta last.fm tietysti vaan suosittelee kaikkea mikä on usein vähän liian samantyylistä vanhojen tuttavuuksien kanssa! Yeah Yeah Yeahs löytyi kun rupesin selaamaan Rumba-lehtien arvosteluja ja kokeilemaan mainittuja artisteja Spotifyssa. Yleensä sitä on ollut liian laiska hommaamaan mitään mielenkiintoisiltakin vaikuttavia levyjä käsiinsä noitten arvosteluiden perusteella, mutta Spotify on tähän erinomainen väline! Aikaisemmin on keinot lähinnä olleet:
-myspace (ei kokonaisia levyjä)
-last.fm:n sivut (30 sekunnin näytteitä)
-kauppa (kuluu rahaa, sika säkissä)
-laittomat keinot
Erityisesti upposi tuolta Yeah Yeah Yeahsin levyltä
Dull Life.
Olikin päässyt unohtumaan kuinka hienoa on kuunnella ensimmäistä kertaa jotain loistavaa levyä!
Eihän nämä ole kilpailevia, vaan toisiaan tukevia palveluja. Minulla tämä pyhä kolmiyhteys menee niin, että last.fm tarjoaa uusia kiinnostavia artisteja, kun keksii ensin sopivat tagit (minulla mielialan mukaan joko artisti tai genre), sitten tsekataan
All Music Guidesta tuotanto, ja lopuksi Spotifyn kimppuun. Ja seuraavaksi onkin yleensä vuorossa levykauppa.
Joo itsekin olen käyttänyt paljon allmusic.comia ja last.fm:ää, Spotify on tosiaan kuin puuttuva lenkki tähän. Samoin Rumban tilauksen arvo kasvoi selvästi Spotifyn myötä!