Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 414
  • 728

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Suurin osa Jatkoajan lukijoista voinee samaistua Stigin uuteen kappaleeseen. Toki vaimoakin kuulemma kosketti syvältä.

Vakavas puhuen kyllä aika loistava renkutus ja ihan sanomakin löytyy sieltä taustalta...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Temppuileeko muilla Spotify? Kun laitan biisin soimaan niin se siinä alussa noin 3 sekunnin kohdalla jumittaa paikalleen hetkeksi ja soittaa aina sekunnit pari ekaa sekunttia uudestaan.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Temppuileeko muilla Spotify? Kun laitan biisin soimaan niin se siinä alussa noin 3 sekunnin kohdalla jumittaa paikalleen hetkeksi ja soittaa aina sekunnit pari ekaa sekunttia uudestaan.
Eilen päivällä ainakin minulla toimi ihan normaalisti.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei suoraan liity spotify, mutta kumminkin. Käytän Qobuz nimistä sovellusta ja nyt last.fm ei enää toimi sen kanssa ollenkaan. Ennen on auttanu, kun on vaan ottanu pois ja yhdistäny sovellukset uudestaan keskenään, mutta nyt ei tapahdu mitään. Mikähän neuvoks?
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihmettelen, ettei kukaan muu ole vielä ehtinyt valittaa tänne Spotifysta ja sen uudesta mobiilisovelluksen käyttöliittymästä. Ehkä olen vaan vähemmistössä mielipiteeni kanssa

Uuden musiikin löytäminen ja helppo käytettävyys ovat olleet ne tärkeimmät syyt, miksi olen käyttänyt juuri Spotifyta. Käyttäjille räätälöidyt soittolistat sekä kaikille julkiset listat, joita se ehdottaa kuunteluhistorian perusteella ovat olleet helposti saatavilla ja selattavissa etusivulla.
Uuden päivityksen myötä helposta käytettävyydestä ei ole tietoakaan. Nyt mun feediin on tungettu jotain lagisia videoita niin, että siellä näkyy vain yksi soittolista kerrallaan. Kaiken lisäksi siinä on sekaisin podcasteja, albumeja, singlejä ja soittolistoja. Koita sitten vaikka lenkkipolulla löytää nopeasti uutta kuunneltavaa sen sekametelisopan joukosta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ihmettelen, ettei kukaan muu ole vielä ehtinyt valittaa tänne Spotifysta ja sen uudesta mobiilisovelluksen käyttöliittymästä. Ehkä olen vaan vähemmistössä mielipiteeni kanssa
Et ole, täällä on ainakin yksi lisää.
Tiktokmainen (kuulemma) ulkoasu videoineen on todella rasittava käyttää ja esim. Spotifyn tekemät Daily Mixit on todella hankalaa löytää nyt.

Lagiset, heikkolaatuiset klipit eivät houkuttele kuuntelemaan tai tuo muutenkaan lisäarvoa käyttäjälle, pikemminkin päinvastoin.

Taaksepäin on menty.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Millä laitteella käytätte Spotifyta? Ei mun Android versioon ole vielä (luojan kiitos!) tullut moisia päivityksiä. Kauhulla odotan.

Jos mainitsemanne pöhinäpäivitys tulee myös Androidille jossain vaiheessa, niin siirtyy varmaan suurin osa kotikuuntelusta läppärille. Tuo desktop versio on kyllä muutenkin mukavampi käyttää jo nyt. @Mastokaupunki @McBean
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Millä laitteella käytätte Spotifyta? Ei mun Android versioon ole vielä (luojan kiitos!) tullut moisia päivityksiä. Kauhulla odotan.
Olet onnekas. Itse käytän myös Androidia. En muista milloin tarkalleen toi tuorein hirvitys-päivitys tuli itselle, about viikon sisään luulisin?
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Millä laitteella käytätte Spotifyta? Ei mun Android versioon ole vielä (luojan kiitos!) tullut moisia päivityksiä. Kauhulla odotan.
Android täälläkin. Mullakin on oikeestaan kaikki kotikäyttö siirtynyt pöytäkoneelle. Pitää varmaan harkita, onko tuollaisesta palvelusta mitään järkeä maksaa.

Eli ota kaikki ilo irti vielä, kun voit :D
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Spotifytä on tullut käytettyä vuodesta 2009 (silloin sinne piti saada kutsu!). Nyt kuitenkin pistin tilauksen jäihin ja otin Tidalin testiin. Kamala hommahan noissa soittolistojen uudelleen luomisissa on, mutta parempi äänenlaatu kiinnostaa kovasti, koska kuulokkeilla tulee paljon musaa kuunneltua. Ilmaisen kuukauden verran nyt ainakin testailen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kamala hommahan noissa soittolistojen uudelleen luomisissa on, mutta parempi äänenlaatu kiinnostaa kovasti, koska kuulokkeilla tulee paljon musaa kuunneltua.
Soittolistat ovat juuri parasta Spotifyssä. Toki puhuit ilmeisesti niiden uudelleen luomisesta, joka on tietysti iso homma, mutta tuo on juuri se syy, miksi kuuntelen musiikkia Spotifystä. Aiemmin nämä kulkivat nimellä oma kokoelma cd:lle ja sitä ennen kasetille, ja sitä ei enää jaksaisi.

Kyllä Spotify helvetin hyvä juttu on, vaikka olen muuten musiikissa aika konservatiivinen. En ole esimerkiksi jaksanut ostaa vinyylisoitinta, vaikka vanhaa Hanoita, Kissiä ja Maidenia on porukoiden varastossa läjäpäin.
 

Outsider

Jäsen
Spotifytä on tullut käytettyä vuodesta 2009 (silloin sinne piti saada kutsu!). Nyt kuitenkin pistin tilauksen jäihin ja otin Tidalin testiin. Kamala hommahan noissa soittolistojen uudelleen luomisissa on, mutta parempi äänenlaatu kiinnostaa kovasti, koska kuulokkeilla tulee paljon musaa kuunneltua. Ilmaisen kuukauden verran nyt ainakin testailen.

Itse kun siirryin Tidaliin, niin ainakin silloiseen Spotifyyn verrattuna käyttöliittymä oli kyllä reilusti huonompi, mutta aina voi lohduttautua sillä, että maksavat sentään edes vähän paremmin artisteille. Soittolistat pystyi jotenkin siirtämään suoraan Spotifysta, mutta en enää muista miten. Google varmaan kertoo.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aiemmin nämä kulkivat nimellä oma kokoelma cd:lle ja sitä ennen kasetille, ja sitä ei enää jaksaisi.
Näitä on tullut harrastettua ja kovasti. Mun julmettu kasettikokoelma on kaverini mökillä vanhoissa matkalaukuissa, sellasissa ruskeissa nahkasissa. Ovat arvoisessaan paikassa, sillä siellä niitä on takkatulen ääressä aivan mahtava kuunnella, vaikka kasetti välillä vähän vouvaakin. Edelleenkin muistan joitan ikivanhoja itse nauhoittamiani "sekalais"-kasetteja siten, että mikä biisi tulee seuraavaksi.

Soittolistat ovat siis tärkeitä ja joskus jopa ikimuistoisia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Soittolistat ovat siis tärkeitä ja joskus jopa ikimuistoisia.
Joka sana silkkaa asiaa, mutta pieni lisäys: soittolistat on tehty juuri niille bändeille, joiden tuotanto on aika värikästä ja sekalaista eikä mitään yksiselitteisen täydellistä levyä löydy.

Suomessa tällainen yhtye on esimerkiksi Tehosekoitin. Ihan järjetön määrä hienoja biisejä, myös b-puolilla, mutta oikeita albumikokonaisuuksia on vain Freak Out.

Mutta laitapas Tehis soittolistalle. Löytyy helposti sellainen 30 biisin tykitys, jonka kuuntelee vaivatta loppuun. Siihen ei huonoa biisiä mahdu.

Tehiksellä on valtava määrä hyviä biisejä, ne pitää vain jokaisen laittaa omaan haluamaansa järjestykseen.

Ja kyllä, Tehis on kaikkien aikojen paras suomenkielinen rockbändi. Aina ja iänkaiken. Olen antanut Lahdelle anteeksi.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Näköjään Windowsillakin ulkoasu on päivittynyt. Your Libraryn sekametelisopan joulosta sitten vain etsimään nopsaan jotain tiettyä soittolistaa, kun se oletuksena puskee sinne kaikenlaista seurattua artistia ja podcastia. Löydän kyllä kaiken tarvittavan tuolta edelleen, mutta kun tuokin palkki on nyt täynnä isoja ikoneita ja muuta epäoleellista dataa, on käytettävyys ottanut kyllä askeleen taaksepäin. Useinhan muutos aiheuttaa vastustusta ihan vain muutoksen vuoksi, mutta nyt kyllä tunnutaan menevän kaikilla alustoilla väärään suuntaan.

Eihän nämä Spotifyn muutokset nyt yleensä ole lopulta hassumpia olleet. Tämän kohdalla mentiin kyllä vikaan.

Käytän silti jatkossakin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Onko Spotifysta poistunut soittolistan sekoitus vai enkö maksa tarpeeksi? Nyt ei saa Tenhoavimmat saksalaiset marssilaulut -soittolistaa kuunnella sekoituksella.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Spotifysta poistunut soittolistan sekoitus vai enkö maksa tarpeeksi? Nyt ei saa Tenhoavimmat saksalaiset marssilaulut -soittolistaa kuunnella sekoituksella.
Tarkistin mäkistä ja android puhelimesta, ja kummassakin versiosta sai shufflen päälle.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tarkistin mäkistä ja android puhelimesta, ja kummassakin versiosta sai shufflen päälle.
Applen värkkejä vaan käytän ja tutkailin uudestaan. Daily mix listoissa ei ole shufflea käytettävissä, sitten jos valkkaa jonkun genren listan, siinä saa sekoitella. Omia soittolistoja en ole koskaan luonut.

E: wanha cunnon cicca, poista ja asenna uudestaan, toimi ja taas voi sekoilla vapaasti.
 
Viimeksi muokattu:

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Premiumin hinta noussut eurolla (11,99e). Myös Duon hinta noussut 1,5e, Perheen 1e ja Opiskelija 0,5e.

Alkaa olemaan samoja hintoja mitä Qobuz, jonka saa 12,50e/kk kun ottaa vuodeksi. Ja Qobuz kuitenkin toistaa vähintään cd-tason ääntä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja Qobuz kuitenkin toistaa vähintään cd-tason ääntä.
Tätä mä olen usein itsekseni ihmetellyt, että onko se dealbreaker jollekin, kun Spotify ei hifiä tue. Minkälaisilla vehkeillä jengi näitä kuuntelee ja onko asialla oikeasti merkitystä? En ole mokkakorva, mulle Spotifyn laatu riittää kotistereoillakin. Vahvari ei ole high-endiä, mutta kajarit on, kuuntelutila ei ole kovinkaan kummoinen.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Tätä mä olen usein itsekseni ihmetellyt, että onko se dealbreaker jollekin, kun Spotify ei hifiä tue. Minkälaisilla vehkeillä jengi näitä kuuntelee ja onko asialla oikeasti merkitystä? En ole mokkakorva, mulle Spotifyn laatu riittää kotistereoillakin. Vahvari ei ole high-endiä, mutta kajarit on, kuuntelutila ei ole kovinkaan kummoinen.
Suurelle osalle ihmisistähän asialla ei ole kummoistakaan merkitystä ja lähinnä nostinkin tuon esimerkkinä hinta-(äänen)laatusuhteessa.

Mutta sanoisin, että mielestäni jonkinlaisen eron kyllä huomaa ihan perusvehkeilläkin jos kuuntelee musiikkia päivittäin. En ehkä mitään maatamullistava eroa huomannut heti, mutta kun olin jonkun viikon pari kuunnellut Qobukzella ja sitten testasin tyttöystävän Spotifytä niin tuli "miten tämä.. kuulostaako tämä vähän erilaiselta?" tyylinen reaktio. Eli ei niin isoa eroa huomaa kuin esim. dvdn ja blurayn välillä. Enemmän verrattavissa blurayn ja 4k eron kanssa.

Spotifyta (Free) käytän edelleen päivittäin podcastien kuuntelemiseen ja uuden musiikin löytämiseen suosituksista. Vaikka Qobuz on ihan hyvin oppinut suosittelemaan niin Spotifylla tuo algoritmi on edelleen paras.
 
Näyttää Spotifyn perhe-premiumin hinta olevan tällä hetkellä 19,99 e/kk, kun taas esimerkiksi Tidalin vastaavan saa 14,99 e/kk, molempiin saa liitettyä 6kpl tilejä. Myös Spotifyn perus-premium on Tidalin vastaavaa kalliimpi, 11,99 e/kk vs 9,99 e/kk.

Tidalia joskus kokeilin ja äänenlaatu kuulosti Sonyn kuulokkeista ja autosta bluetoothin kautta kyllä paremmalta kuin Spotifyn. Ainoa mitä Spotifystä silloin kaipasin, oli minulle luodut Uutuuskattaus-soittolistat jotka tuntuivat Spotifyssä ainakin silloin olevan parempia kuin Tidalin vastaavat.

Spotifyssä näyttää nykyään olevan melko paljon podcasteja, joita en kyllä itse kuuntele.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vaikka Qobuz on ihan hyvin oppinut suosittelemaan niin Spotifylla tuo algoritmi on edelleen paras.
Mulle taas Spotifyn algoritmi on palvelun heikoimpia osa-alueita. Mä tykkään lähteä jostain mieleen tulevasta biisistä liikkelle ja otan ko. biisiradion soittoon. Ihan sama, mistä biisistä/genrestä lähtee liikkeelle, Spotify päättää soittaa mulle niitä samoja biisejä, mitä mulla on omilla soittolistoilla. Todella ärsyttävä feature. No, jos soittaa kotimaista, niin silloin se sentään pysyy kotimaisessa. En ole aikoihin löytänyt mielenkiintoista musaa Spotifyn ehdottamana. Kaikki tuttuja jo ennestään.
 

Schadowan

Jäsen
Samaa mieltä, Spotifyn algoritmi on suht huono - pitää kaivaa joskus esimerkkejä mitä sieltä tulee. Mutta hyvin, hyvin harvoin jotain mitä oikeasti haluaisin kuunnella. Ehkä jos ottaisi kokonaan uuden genren haltuun niin sitten vois olla hyötyä.

Äänenlaatuasioihin en ole perehtynyt - voisihan se jossain vaiheessa houkutella, kun saa kotihifit siihen kuntoon, että äänenlaadulla jotain väliä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suurelle osalle ihmisistähän asialla ei ole kummoistakaan merkitystä ja lähinnä nostinkin tuon esimerkkinä hinta-(äänen)laatusuhteessa.

Mutta sanoisin, että mielestäni jonkinlaisen eron kyllä huomaa ihan perusvehkeilläkin jos kuuntelee musiikkia päivittäin. En ehkä mitään maatamullistava eroa huomannut heti, mutta kun olin jonkun viikon pari kuunnellut Qobukzella ja sitten testasin tyttöystävän Spotifytä niin tuli "miten tämä.. kuulostaako tämä vähän erilaiselta?" tyylinen reaktio. Eli ei niin isoa eroa huomaa kuin esim. dvdn ja blurayn välillä. Enemmän verrattavissa blurayn ja 4k eron kanssa.

Samahan se on kun leffaa alkaa vaikka VHS katsoa niin alussa ehkä huomaat että onpa paska laatu ja lumisade mutta ei sitä leffaa katsoessa enää silmä reakoi, sama vähän korvan kanssa että kyllähän musiikki vaikka vinyyliltä kuulostaa pehmeämmältä ja paremmalta mutta loppupeleissä väliä vaikka itsenauhoiteltulta kasetilta soittelee mankalta. Ehkä siitä jonkinlainen lummevaikutus tulee siitä että tiedät soittavasi hyvää laatua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös