Haukunkohan tässä väärää puuta. :)
Enpä usko, että haukut. Kuuleminen on kuitenkin subjektiivinen kokemus, niin muiden sanomiset ei siihen vaikuta. Ja olin kyllä ihan tosissaan, että jos kuuloaisti on tuolla tasolla, niin sitä kyllä kannattaa kehittää ja käyttää johonkin tarkoituksen mukaiseen. Ja tosiaan, se että minä en kuule eroa Spotifyn parhaalla äänenlaadulla ja Tidalin Hi-Fin välillä, ei tarkoita ettetkö sinä kuulisi. Välillä kyllä epäilen omaakin kuuloa, kun on tullut harrastuksen parissa varmasti pilattua iso osa kuuloaistia. Yksi mitä kannattaa kanssa kokeilla (ei vaikuta äänenlaatuun) on hommata equalizer sovellus puhelimeen, jollei ole sellaista puhelinta missä se jo on. Mulla oli vanhassa Samsungissa ja nykysessä omenassa "sisäänrakennettu" eq, ja sillä oon säätänyt omaan korvaan sopivaksi noita tasoja. Joskus kokeilin noita ilmaisia appeja huvikseen, niin kyllä niilläkkin nyt jotain muutosta parempaan sai.
Itellä on kuuntelulaitteena Yamaha RX-V781 vahvistin + JAMOn s807hcs5 kaiutinsetti olohuoneessa ja tietokoneessa on kiinni Genelecin S360 -studiomonitorit (2kpl), ja näillä ihan hyvin pärjää. En voi sietää esim juurikin näitä halpoja bluetooth- kaiuttimia, aivan hirveätä kuraa on se ääni. Oon tässä funtsinu, että kun sais aikaiseksi niin ostaisin tuollasen WestendFXI- bluetooth kaiuttimen (
https://westendxfi.com/), on muuten aivan järkyttävän hyvä äänenlaatu, noin pieneksi laitteeksi.
On tullut paljon mietittyä asiaa, että miksi ihmiset kuuntelee musiikkia siitä paska bluetooth- kaiuttimesta, niin olen päätynyt lopputulokseen, että ne ihmiset ei kuuntele musiikkia vaan ne kuluttaa musiikkia. Siksi radiossakin soi niin paskaa musiikkia, pl. Ylen musiikin erikoisohjelmat. Helposti kuunneltavaa, aivotonta renkutusta, mihin ei tarvitse keskittyä kunhan kuulee vaan jonkun "timantit on ikuisiaaaa-aaa-aa-aaaa-aaa-aa-aa" ja vetää sitä falsetissa nuotin vierestä täysillä auton ratissa. Sellaiseen sisällöttömään musiikkiin on helppo samaistua siellä sisällöttömässä elämässä. :)
Saattoi mennä hiukan avautumisen puolelle loppusanat. Toivottavasti kukaan ei ottanut henkilökohtaisesti.