Sportin yleisömäärät – täyttyykö Kuparisaari kuin wanhoina hywinä aikoina?

  • 139 656
  • 496
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mä kyllä hiukan ihmettelen tuota virallista lukua. Siellä oli kuitenkin motarin päätykin ihan hyvin miehitetty, Mot Sundom lähes täynnä.

Motarin päädyssä oli sellanen parin, kolmensadan lovi kyllä, joka puoltaa tuota penkitystä ja edelleen olen itse tyytyväinen siihen, että vaellus saadaan loppumaan myös tällä. Vapautuu käytävätilaakin, kun jengi ei soosaa ees-taas.

No mutta asiaan. Huomenna pisteitä ja keskiviikkona jäädään vähän alle tämän illan. Siitä vielä voitto ja Tepsukkaa vastaan saadaan perjantaina mökki täyteen.

Yksi huomio. VIP-penkkejä oli huomattavasti vapaana. Onko hinnat karanneet? Lama? Vai mikä?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Joo kyllä taas tuntui, että olisi ollut ainakin 3600-3700, mutta ei sitten. Varmasti hyvä sää vaikutti vielä negatiivisesti, kun nyt saattaa olla viimeisiä lämpimiä viikonloppuja tänä vuonna ja porukka haluaa mökkeillä.

Keskiviikon Pelicans peli huolestuttaa jo valmiiksi, sillä HMV vastus keskellä viikkoa ei tainnut viime kaudellakaan kovin usein vetää yli 3000:a katsojaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jaa, että Sportilla kusee myös sähköinen lippujen ja lappujen lukulaitekin? Vai onko halliin jossain tuntematon vuotokohta? Mutta olihan siellä tyhjääkin paljon niin C-katsomossa kuin motarin päädyssäkin. Viime kaudella olin huomaavinani, että aina kun näin on, niin alle 3500:n jäädään kirkkaasti mitä niihin virallisiin lukuihin tulee.

Saa nähdä miten jatkossa. Noh, eiköhän sentään keskiarvo nouse viime kaudesta. Nyt on kuitenkin uskottavampi joukkue ja kun marginaaliyleisökin kuulee tästä ja lehdissä näkyy, että Sport on taas alkanut voittaakin pelejä niin taas alkaa porukkaa ahtautumaan. Toivotaan ainakin.

Hyvä tunnelma oli kyllä tänään. Sundomstå oli saanut mielestäni lisää volyymiä ja yhä useampi siellä osallistui kannustamiseen. Ja onhan Liiga tuonut mukanaan paljon uusia naamoja hallille.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ja onhan Liiga tuonut mukanaan paljon uusia naamoja hallille.
On, mutta on kyllä wanhoja vienytkin ja aika rajustikin. Tänään tosin ja itse asiassa jo pre-seasonilla bongasin parikin vanhaa partaa, joita ei ole näkynyt miesmuistiin hallilla. Ehkä tää tästä vielä. Vaasassa on vaan se paska, kun jengi on niin helvetin periaatteellisia ja pitkä vihasia. Pitää vaan jaksaa käännyttää ja paimentaa karitsoja. :)
 

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
On, on se huono homma että avausottelussa oli nolon tuntuiset 3492, mutta oottakaas vaan kun syksy saa ja mökit pannaan talviteloille, siihen päälle vielä piskuinen kotivoittoputki niin eip hättää.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Bluesilla ja KalPalla tänään 2400 katsojaa. Saas nähä, mihin me päästään huomenna Pelsuja vastaan.
Kun katsoo lippu.fi sivuston vapaita paikkoja, jonoja tuskin lienee meilläkään luvassa.

Vetää todella hiljaiseksi tämä nykymeno.......
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Ja vielä hiljaisemmaksi vetää, kun muistaa Sportin yleisökeskiarvotavoitteen tälle kaudelle: 3700 katsojaa. Toivoin hiljaa mielessäni, että Sportilla olisi jotain konkreettisia signaaleja, joiden perusteella tavoitetta on nostettu viime kaudesta noin julmetusti. Mutta täytyy harkkapelien, ekan sarjapelin ja huomisen ottelun ennakkomyynnin perusteella todeta, että keskiarvo on täysin toivotaan, toivotaan -osastoa. Vaasassa 3700 katsojan keskiarvo tarvitsee taakseen (kiekko)buumin, eikä sellaista ole näköpiirissä. Tietysti kunnon voittoputki toisi yleisöä hallille, mutta silloinkin joku 3500-3550:n katsojan keskiarvo voisi olla realistisempi. Yleisön houkuttelemisessa hallille voisi myös auttaa markkinointi, mutta siitä lienee turha puhua, koska Sportin strateginen valinta näyttäisi olevan markkinoinnin totaalinen alasajo.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tälle kaudelle on tehty hyviä parannuksia ottelutapahtumaan, kuten tuo Ohituskaista-kortti ja halliraha (sitten kun saadaan toimimaan), jotka helpottavat ihmisten otteluissa käymistä. Noista ei ole tosin kovin paljoa ääntä vielä pidetty, joten niitä voisi vähän mainostaa. Somen uusi ilme on myös piristävä näky markkinoinnin puolella.

Onkos niistä hallilla nähdyistä näyttöhärpäkkeistä kuulunut mitään? Jos tulevat mainoskäyttöön, niin siinä on hyvä tapa saada lisää näkyvyyttä.

Uusi istumakatsomo tulee myös auttamaan jonkin verran keskiarvoon, mutta tuskin muutamaa kymmentä enempää.

Huominen peli tulee varmasti olemaan yleisömäärältään ellei huonoin niin varmasti parin huonoimman joukossa tällä kaudella. Kausi vasta alkanut, keskiviikko peli ja Pelicans on combo, josta on todella vaikea huonontaa. Viime kaudella kauden toinen kotiottelu oli torstai SaiPaa vastaan ja veti 3017 katsojaa, vaikka seura oli juuri noussut Liigaan. Itse uskon siis huomenna ehkä sellaiseen 2600-2800 katsojaan. Viime kauden alin katsojamäärä oli muuten 2726, joten saa nähdä laitetaanko tuo "ennätys" uusiksi.
 

akkue

Jäsen
Onkos niistä hallilla nähdyistä näyttöhärpäkkeistä kuulunut mitään? Jos tulevat mainoskäyttöön, niin siinä on hyvä tapa saada lisää näkyvyyttä.

"Näyttöhärpäkkeet" ovat menneet eri myymälöihin/liiketiloihin (Prisma, Biltema jne.) ja niissä tullaan pyörittämään suurimmaksi osaksi Sportin omaa materiaalia. Muutama screeni taitaa olla vielä hallilla odottamassa kuljetusta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Joo, ainakin yhdessä näytti lukevan MiniMani ja olisikohan ollut kolme vai neljä vielä hallilla.

Ihan kiva lisä ne motarin päädyn uudet screenit. Oli myyneet jo nyt aika hyvin mainostilaa.
 
Kyllähän se nyt on selvä, että yleisömäärät tulee uusilla Liiga-paikkakunnilla olemaan heikkoja, kun vaikka KooKoolla on vastassa keskiviikko-Kerho tai Sportilla keskiviikko-Pelsut (toki KooKoon kohdalla derby kiinnostaa). Kyllä se on vaan niin, että mitä pidemmälle tästä mennään niin saadaan luotua sitä kulttuuria Liigan parissakin enemmän ja se ydinporukka kasvaa. Sen minkä tänään huomasi oli se, että kyllä jumalauta yleisö pitää mekkalaa ja elää joukkueen takana silloin, kun hallille saapuvat. Mielummin se kuin vapaalipuilla 3500 ja vastassa LeKi.

Sportin viime kauden + 300 000 euroa kertonee kaiken siitä miten se homma lopulta meni. Ei mopolla moottoritielle ja otetaan helppo raha liikkumasta pois, kun itse ollaan tulossa alhaaltapäin. Muut downgreidaa ja me kasvetaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Huomenna nimivahva TPS vieraissa ja lippu.fi mukaan hallissa näyttää olevan tässä vaiheessa jopa enemmän tyhjää, kuin vrk ennen Pelsut-peliä.

Miettikää, Kallio, Tallinder, Perrin, Spina, Ahtola nyt nimetäkseni uusia nimiä vastustajalla ja meillä jäädään katsomaan Possea sohvalle. Näinköhän tässä tulee käymään? No, saapahan ainakin levytellä katsomossa, jos meinaa alkaa väsyttämään.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
TPS ei pelaajistaan huolimatta ole kovin kiinnostava vastustaja, eikä nykyhinnoilla oma joukkue ole tarpeeksi kiinnostava, jotta pelkästään se vetäisi yleisöä. Toivottavasti ei kuitenkaan alle 3000:n jäädä, sillä se olisi jo todella typerää.

Typerää on myös se, että C-katsomon keskiosat ovat kaikki Gold-luokan paikkoja, joista maksat melkein 40 euroa. Myös siis alimmat rivit, jotka kuitenkin heti viereisissä katsomoissa on taas Bronzea. En ihmettele, että C-puolen 3-4 alinta riviä olivat eilen täysin tyhjiä ja todennäköisesti sama homma myös huomenna.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Näinhän se kieltämättä on, että Tepsi ei ainakaan toistaiseksi sytytä minuakaan mitenkään erityisesti. Pelicans melkein enemmän jos minulta kysytään. Mutta...Onhan tämä nyt melkoista, että Vaasassakin on tällaisia juttuja, että vastustajan täytyy olla joku tietty, että kiinnostaa tarpeeksi. Ässät, Ilves, Kärpät ja IFK tai KooKoo. Muut on HMV (ilmeisesti). Siis ei ole todellista! Kaiken kiihkeän liigapelien odottamisen ja unelmoinni jälkeen mietitään, että onko vastustaja riittävän kiinnostava :D

Tässä puhuu nyt se idealisti, mutta kyllähän tilanne pitäisi olla enemmänkin yhä se, että halli on täynnä, oli vastustaja kuka tahansa... Mutta ei taida ylipäätään liigalla olla sellaista statusta eikä yhdellä yksittäsiellä pelillä riittävästi merkitystä, ettäkö lippuluukulla jonotettaisiin kuin parhaimpina aikoina.

Jännä muuten nähdä, miten tuleva lokakuun alun KooKoo-peli tulee myymään. Että miten mahtaa seurojen yhteinen pitkä historia divarin puolella vaikuttaa, nyt kun molemmat pelaavat liigassa.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tässä hieno kirjoitus, joka sopii tämänkin otsikon alle.

Esimerkiksi rahaa on käytettävissä 20 euroa, joten vaihtoehdot ovat nämä:

Kotitaloudesta (pariskunta +2 lasta) kolme on jossain määrin kiinnostunut jääkiekosta, yksi vielä kyselee, kumman väriset paidat meidän suosikilla on. Tullaan töistä päiväkodin kautta kotiin kello 17.15. Ilta voi jatkua näin:

A) Vanhemmista toinen alkaa tehdä lapsille ruokaa, toinen nappaa voileivän ja sitten kaapista fanipaidan ja suuntaa kohti hallia polkupyörällä, koska perhe asuu aika lähellä hallia. Viiden kilometrin ajelu vesisateessa sujuu jouhevasti, joten katsoja ehtii hallille mukavasti 18.15. hänellä on 18,50 euron lippu seisomakatsomoon. Hän katsoo peliä, mitä nyt kulmasta ja itseään pidemmän ihmisen takaa näkee ja haistelee nakkimukin houkuttelevaa tuoksua (kun ei se kiireessä napattu voileipä oikein pidä nälkää), mutta budjetti ei anna periksi. 1,5 eurolla hallissa ei mitään saisikaan. Pelin jälkeen katsoja pyöräilee kotiin, missä toinen vanhempi on ruokkinut lapset, tarkastanut vanhemman läksyt, pukenut lapsille päälle ja lähtenyt yhdessä kitisevän 4-vuotiaan ja ekaluokkalaisen kanssa käyttämään koiran iltalenkillä ja katsonut lapsia nukkumaan laittaessaan netistä, paljonko peli päättyi, jotta on saanut kerrottua sen innokkaalle pikkufanille. Kustannukset
lippu:18,50 euroa

B) Perhe on ostanut Ruutu-palvelun kausikortin ja sen hinta tätä yhtä kotipeliä kohti on tässä kuussa (vain kotipelit otettu huomioon hintaa jyvitettäessä) 5 euroa. Kotiin tultuaan vanhemmista toinen alkaa valmistaa ruokaa, toinen lähtee koiran kanssa juoksulenkille. Ehditään juuri mukavasti syödä ennen pelin alkua ja siirrytään koko perheen voimin sohvalle katsomaan peliä. Kolne seuraa innokkaasti peliä, pienin kiehnää vanhempien syleissä tyytyväisenä. Ensimmäisellä erätauolla tehdään pussi pop cornia ja lapsista vanhempi saa lasillisen limsaa ja pienempi trip-mehun. Vanhemmista toinen korkkaa kaljan ja toinen juo myös lasin limsaa. Pelin jälkeen syödään iltapala ja toinen laittaa lapset nukkumaan ja toinen käyttää koiran vielä iltapissalla. Kustannukset
osuus Ruudun kuukausihinnasta: 5,00 euroa
pussi mikro pop cornia: 0,5 euroa
8 dl limsaa: 1,2 euroa
Trip mehu: 0,8 euroa
Kokonaiskustannukset: 7,5 euroa

Minä luulen, että montaakaan kannattajaa ei hirveästi hävetä, vaikka valitsisikin vaihtoehdon B.

Ja ennen kaikkea, ei ole asiakkaan velvollisuus ostaa tuotetta, vaan myyjän tehtävä myydä se asiakkaalle.

Tässä vielä oma sävellys:
Sportin kotipelit livenä:
Oma ja pojan kausikortti RA:n kautta 509€
RA-jäsenyys, jotta alennuksen saa: 50€
Bussimatkat Gerbystä runkkareihin, paluu kausarilla ilmainen: 30x5€=150€
Kolme olutta ja karkit keskimäärin pelissä: 30x 25€=750€

Yhteensä: 1459€
Tai:
Ruutu-palvelu: Kaikki koti- ja vieraspelit, koko kausi 9kk: 269,10€
Kolme olutta Ässä-Marketista joka "kotipeliin" (0,568l) ja karkit: 30x10€=300€

Yhteensä: 569,10€

Erotus= 889,90€

Ruudun etuna: aika: ei tarvitse lähteä hallille bussilla 75 min ennen eikä paluumatkaan mene 45 minuuttia, sohvalta kunnon näkymät sopivassa lämmössä hidastuksineen, tauolla ei jonotusta, eikä ryysistä, ja vielä perhesopukin säilyy helpommalla.

Vielä olemme valinneet ensimmäisen vaihtoehdon…Aika moni muu ei ole...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Marren ideoitakin kannatta käydä lukemassa tuolta yleisömäärät ketjusta, samoin Meepsin vinkkejä, miten Frölunda hoitaa kanta-asiakkuuksiaan. Laitoin nuo Hiltsulle myös, jos vaikka tarttuisi jotain / voitaisiin edes jotain hyödyntää.

Näin se homma mielestäni etenee, kun saadaan aina vaan enemmän kausikorttilaisia. Ne paikat myydään koko kaudeksi, saapui omistaja paikalle tai ei. En pitäisi lainkaan ihmeellisenä, jos tollasilla pienillä huomioimisilla saataisiin vaikka +500 enemmän kausikortteja myytyä.

E: niin ja mielestäni meidän pitäisi varsinkin ylläpitää kanta-asiakkuussuhteita muita enemmänkin, sillä tulemme todennäköisesti tälläkin kaudella häviämään enemmän otteluita, kuin voittamaan. Kausikortilla lienee otteluhinnat edullisempia, vaivattomuus jne, mutta uskon vakaasti, että moni puntaroi sitäkin, kannattaako se kausikortti sittenkään. On helpompi lässähtää Nelonen Pron / Ruudun ääreen, kun vastaan tulee ennakolta tylsä joukkue ja jolle todennäköisesti emme edes välttämättä pärjää, kun lähteä hallille. Kun tähän taas oppii, oppii varmasti jatkossakin valkkaamaan vaan ne itseään kiinnostavat ottelut ja säästämään loput. Jos vaikka Penttiä kiinnostaa eniten Kärpät, HIFK ja Ässät, kuten ilm. Muitakin ja KooKoo päälle sen vuoksi, kun sille saatetaan todennäköisesti pärjätäkin, laskee Pentti helposti, ettei kausikorttia kannata ostaakaan, vaan maksaa ainoastaan niihin kohdennettuihin otteluihin. Säästöäkin kertyy helposti useita satasia kaudessa. Eihän se Pentti yksinään, mutta kun Jorma, Kaija ja muutkin alkaa ajattelemaan näin, ammottaa Kuparisaari juuri samaa tyhjyyttään, kuin keskiviikkonakin teki.
 
Viimeksi muokattu:

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Yllä olevassa kirjotuksessa (Marren teksti) hyvin kiteytettynä tämän päivän "ongelma" jota ei mielestäni ole otettu ihan vakavissaan tai ymmärretty ylipäätän. Se on kuitenkin verrattain uusi juttu jääkiekkohistorian aikana tämä nettilähetys ja sen helppous/vaivattomuus ja varsinkin, kun hinta on 19,90/kk! Monelle se on noubreineri valita Ruutu.

Ei voi mitään se on vaan tätä päivää. Ei ole enää 70 luku jolloin ainut tapa nähdä kiekkoa oli mennä itse paikanpäälle! Siinä on pieni ero. Tähän lisättynä vielä fakta, että nykyään vapaa aikaa voi kuluttaa niin monella muullakin tavalla viihteen muodossa, kuin -70 luvulla.

Millä siis myydä kuluttajalle ottelutapahtuma? Siinä on pähkinää purtavaksi vähän helvetisti, mutta jollain se pitää tapahtua.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Seurat saavat nykyisestä tv-sopimuksesta 800.000-900.000 euroa kaudelta. Lyhyellä matikalla, kun keskiverto lipun hinta on 20 euroa, vastaa tuo summa 1300-1500 maksanutta katsojaa per ottelu. Varmasti pahimmillaan tuo tv/ruutu veloittaa Sportiltakin sen tuhatkunta katsojaa. Kyllähän televisiointi nopeasti arvioiden on seuroillekin kannattavaa toimintaa, mutta vuoden 2018 jälkeen, kun sopimus menee uusiksi, voi tilanne olla jo ihan erinäköinen. Tv-sopimuksen hinta tulee varmuudella alas ja merkittävästi... Eli kyllä tässä liigalla on totinen mietinnän paikka edessä.

En itsekään ole koskaan kaikkia kotipelejä käynyt katsomassa, mutta jo pienestä pitäen olen oppinut pitämään jäähallin tunnelmasta. Ei pelin tunnelma välity ollenkaan samalla tavoin ruudulta kuin livenä. Esimerkiksi Kuparisaaren kannustus ei edes kuulu television välityksellä. Kyllä sitä hallille menoa säännöllisesti kaipaa, vaikka Nelonen Pro löytyy sivuunkirjoittaneelta Elisa viihteen asiakkaana hintaan 35 eur/kk (muistaakseni). Ottelu tapahtumana merkitsee huomattavasti enemmän paikanpäällä koettuna kuin televisiosta.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Tässä vielä oma sävellys:

Lippu Slayerin keikalle Helsinkiin: 62,50 €
Junaliput Vaasa-Helsinki-Vaasa: 130 €
Yöpyminen Hotellissa: 100 €
YHTEENSÄ: 292,50€

Slayerin DVD nettikaupasta: 21,95 €
YHTEENSÄ: 21,95


LIVE-viihde on kallista, joskus suhteettoman kallista, mutta valitsen sen silti aina ennemmin kuin sohvalla löhöämisen. Paikan päällä tapaa kavereita, kuulee äänet, tuntee tuoksut ja ennen kaikkea pääsee purkamaan tunteitaan porukalla... asioita joita ei TV:n välityksellä pääse kokemaan. Vihkiytyneelle kiekkofanille hallille lähteminen on se nobrainer. Itselle rahaa tärkeämpi tekijä on aika. Katsoisin mielelläni Jokereiden KHL-otteluita paikan päällä, mutta Helsingissä ravaaminen ei millään onnistuisi. Jos Sportin otteluissa ravaaminen veisi suhteettoman paljon aikaa, en millään hankkisi kausikorttia. Jo nyt on haastavaa ehtiä riittävän moneen otteluun, että kausikortin hankkiminen olisi taloudellisesti kannattavaa. Otteluita on yksinkertaisesti liikaa.

Ottelutapahtuman markkinoinnista ja kehittämisesti oli yllä myös pohdintaa. Tämä on se gordionin solmu johon Liiga ei millään tunnu löytävän, tai edes kovin aktiivisesti hakevan ratkaisua. Lapsen kanssa on turha hakeutua hallille, sillä muuta viihdettä, kuin karkkipussi ei löydy. Liigan teesi on ollut, että peli on se tuote jota halutaan markkinoida. Sirkushuveihin ei haluta alentua. Kysynpä vaan, että miten sitä tuotetta markkinoidaan, jos ei saada houkuteltua uusia katsojavirtoja hallille?

Yksi asia, jossa TV-lähetykset vie ottelutapahtumaa kuin litran mittaa, on asiantunteva analyysi. Luonnollisestikaan jääkiekkossa ei voi olla paikan päällä selostajaa, kuten Suomessa jenkkifutiksessa on tapana, mutta muistaakseni joskus mestisaikoina edes erätauon pelaajahaastattelut kuului halliin. Myös jotain studioanalyysiä voisi laittaa erätauon aikana valotaululle, ja miksei jopa teknisten aikalisien aikana?

Ymmärrän, että mitään massiivisia panostuksia ottelutapahtuman kehittämiseksi ei ole mahdollista tehdä, ainakaan heti. Otteluita on yksinkertaisesti liikaa ja jokainen uusi juttu vaatii toteuttajansa. Yksittäisissä otteluissa voisi kuitenkin aina kokeilla jotain uutta ja viehättävää, jonka avulla tapahtumaa voisi markkinoida ei-vihkiytyneille katsojille.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei tuskin toisi yhtään maksavaa katsojaa, mutta yksi asia, jota itse toivon.

Screenillä pyörisi tilastot erästä ja muiden paikkakuntien tilannetiedot.
En tiedä, kuinka kova homma olisi saada pystyyn moinen, mutta itse nappaan välittömästi kännykän etätauolla ja naputtelen txt-tv sivut 221 ja 222. Tämäkin ainakin Elisan liittymällä sairaan hidasta, kun muutenkin paljon dataliikennettä ottelutapahtumassa. Ei luulisi silti tuon olevan mahdoton ottaa vaikka sit Liigan sivuilta screen shotina ppt:lle ja dumpata screenille.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Kyllä edellä mainituilla asioilla, kuten nettilähetyksillä ja yleisellä taloustilanteella, on oma (suuri) vaikutuksensa katsojamääriin. Mutta ehkä konkreettisin tapa, joilla liiga voisi katsojamääriä parantaa, on sarjaohjelma. Pelien painotus pitäisi olla vielä voimakkaammin viikonlopuissa: perjantai, lauantai ja mahdollisesti myös sunnuntai. Samoin olisi vältettävä monen peräkkäisen kotiottelun putkia. Kaksi peräkkäistä ottelua vielä menee 1-2 kertaa kaudessa, mutta kolmen tai neljän ottelun putkia ei sarjaohjelmassa saisi olla. (En nyt jaksanut tarkistaa, että onko tällä kaudella tällaisia pidempiä putkia.)

Sport-Pelicans –ottelussa oli 2500 katsojaa. Jos ottelu olisi pelattu lauantaina, olisi hallissa ollut 3200+ katsojaa.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Tällainen kampanja nyt käynnissä Sportin facebook-sivuilla: Perjantain peliin pariskunnat puoleen hintaan!

Sinänsä hyvä, mutta mitenköhän tuo "pariskunta" pitäisi tulkita? Parempi vain mainostaa tyyliin "tuo Kaverisi peliin, molemmat yhden lipun hinnalla".
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Mutta ehkä konkreettisin tapa, joilla liiga voisi katsojamääriä parantaa, on sarjaohjelma. Pelien painotus pitäisi olla vielä voimakkaammin viikonlopuissa: perjantai, lauantai ja mahdollisesti myös sunnuntai. Samoin olisi vältettävä monen peräkkäisen kotiottelun putkia. Kaksi peräkkäistä ottelua vielä menee 1-2 kertaa kaudessa, mutta kolmen tai neljän ottelun putkia ei sarjaohjelmassa saisi olla.

On muuten taivaan tosi, miksei niitä oikeestaan ole edes sunnuntaisin? Kyllä viikonloppuna ihmisillä on aikaa käytettävissä ja aikaa suunnitella peleihin menemistä. Alkaessaan kello 17 tai aiemmin Sunnuntai olisi todella hyvä päivä ja varmasti saisi väkeä hallille, kun kyseinen viikonpäivä on muutenkin sellainen hiukan masentavahko paskapäivä. Tulis jotain säpinää sunnuntaihinkin!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Onneksi meillä on samassa lohkossa Ilves ja Tappara, vaikka Kärpät ja HIFK ovatkin parhaimmat yleisömägneetit.
Ilves on kolmanneksi kiinnostavin viime kauden tilastojen perusteella ja Tappara neljänneksi (kiitos maakunnan).

Tästä tämän kauden kolmen ekan kierroksen 3106 ka yleisömäärästä ei voi vetää vielä pitkälle meneviä johtopäätöksiä, mutta viime kaudella saatiin hyvä startti, kun eka matsi myi pelkällä kiimalla (no ei se kuitenkaan ollut sitä luokkaa, kun olisi voinut uskoa) 4169 katsojaa ja neljäs kotiottelu oli Kärppiä vastaan 4402 katsojalla.
Väliin mahtui SaiPa 3017 ja Blues 3098 katsojaa.

On siis periaatteesaa onni onnettomuudessa että a) Mansen jengit ovat meidän lohkossa ja b) että Kärpät ja HIFK eivät ole ekakierroksilla vastassa, koska aina ekakierrokset myy vähemmän. Ei tässä vielä paniikkia ole, mutta aihetta huoleen silti tietysti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Olen ennenkin sanonut, että toivottavasti Sportille ei tule ajankohtaiseksi lähteä tohon muovistakin muovisempaan CHL-höntsään mukaan.

Tässä taas yksi hyvä syy, miksi. Kolme muuta syytä, loukkaantumisriski, pelirasituksen lisääntyminen ja omakohtaisesti kolmas - ei kiinnosta kyllä pätkääkään.

Linkki: Bluesin CHL-voittoa todisti vain 1183 katsojaa | Yle Urheilu | yle.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös