Sportin talous

  • 1 040 702
  • 3 436

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
"Kuntayhtymän hallituksen viime viikolla pitämän kokouksen pöytäkirjan mukaan saatavien yhteissumma 21. helmikuuta oli yhteensä 556 450,14 euroa. Vanhoista maksusuunnitelmista velkapääomaa oli 342 212,38 euroa ja muita avoimia myyntisaatavia 172 883,69 euroa, joista perinnässä 143 258,83 euroa ja maksukehotuksen alaisia 29 624,86 euroa.

Kuntayhtymän hallitus päättikin myöntää lykkäystä, kunnes kuntayhtymä, kuntaomistajat ja Sport ovat sopineet velkojen ja talouden uudelleen järjestelystä. Lykkäyksen takarajaksi päätettiin 30. huhtikuuta."

Toivotaan että hallituksessa löytyy syviä taskuja. Todella syviä.
Voi helvetti, onpa syvä suo. Ja perinnässä sekä kehotuksen alaisia noinkin paljon. Huhhuh...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vastuutonta liikkeenharjoitusta taas vaihteeksi. Sportin johdossa tunnutaan ajattelevan, että hallivuokravelvoitteista voidaan tiukassa paikassa livetä ja pitää piikki auki, kun kyseessä kuitenkin julkinen laitos. Ei näin.

Ei muuta kun kuluja alas. Voisi aloittaa niistä seuran sisäisistä suojatyöpaikoista. Tuskin tapahtuu. Mielummin vetävät koko puljun pytystä alas. Vaasalainen tapa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vastuutonta liikkeenharjoitusta taas vaihteeksi. Sportin johdossa tunnutaan ajattelevan, että hallivuokravelvoitteista voidaan tiukassa paikassa livetä ja pitää piikki auki, kun kyseessä kuitenkin julkinen laitos. Ei näin.
Sinänsä ihan ymmärrettävää, jos rahaa ei vain löydy. Sport on ainoa suuri toimija alueella, joka käyttää halliyhtiön palveluita, joten heidän intresseissään ei ole ajaa seuraa konkurssiin. En tiedä mikä tilanne nykyisin on, mutta ainakin ennen vanhaan Botnia-halli pyöri tappiollisena, joka sitten katettiin Vaasa Arenan (=Sportin) rahoilla.

Toki näin ei voi jatkaa loputtomiin ja hyvä, että keskusteluyhteys on auki ja asioista voidaan sopia. Sportin täytyisi ensi sijassa saada lisää tulovirtoja, sillä menoista karsiminen jo valmiiksi pienessä organisaatiossa ei ole pidemmän päälle kannattavaa, jos halutaan olla muutakin kuin pieniä. Tietysti turhia kuluja tulisi aina etsiä ja pyrkiä karsimaan.
 

Bastard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei koskaan mitään voittava se on Sport
Taasko alkaa näiden huonojen uutisten kierre pyörimään. Jotenkin odotin,että jotain rotia olisi asiaan nyt saatu mutta hei taas me mennään... Viime kauden tyhjennysmyynneillä kun piti saada tulosta kuntoon mutta ilmeisesti luin senkin uutisen väärin.
Kaipa tälle kaudelle on menty all in periaatteella ajatuksena Dufvalle kunniaa.
Vaikuttaa varmaan rahatilanteeseen sekin.
Miten paljon kotijoukkue muuten saa pudotuspeleistä itselleen?
 

Roy Race

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taasko alkaa näiden huonojen uutisten kierre pyörimään. Jotenkin odotin,että jotain rotia olisi asiaan nyt saatu mutta hei taas me mennään... Viime kauden tyhjennysmyynneillä kun piti saada tulosta kuntoon mutta ilmeisesti luin senkin uutisen väärin.
Kaipa tälle kaudelle on menty all in periaatteella ajatuksena Dufvalle kunniaa.
Vaikuttaa varmaan rahatilanteeseen sekin.
Miten paljon kotijoukkue muuten saa pudotuspeleistä itselleen?
Näin ainakin viime kaudella:

 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Niin siis ongelma on yhteensä 172 k€ jossa on maksusuunnitelman alaista ja uutta.

Kokonaisuus on iso, mutta jo suunnitelmassa lyhentää, kyllähän tämä kertoo jotain ”henkilöstö” muutoksesta. (Ei siis vanhan TJn syy vaan että nyt pitää ottaa taas uusi kikkakirja esiin)
- joo voidaan sanoa että osakeanti korvamerkitään toisaalle…ja sieltä vapautuu taasen vähän muualle.

Sanotaanko näin, jos tämän hetkinen yleinen taloustilanne ei näkyisi Sportilla niin he olisivat löytäneet raippaluodon edustalle upotetun sammon.

Jäitä hattuun tämä on show businesta.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Sinänsä ihan ymmärrettävää, jos rahaa ei vain löydy. Sport on ainoa suuri toimija alueella, joka käyttää halliyhtiön palveluita, joten heidän intresseissään ei ole ajaa seuraa konkurssiin. En tiedä mikä tilanne nykyisin on, mutta ainakin ennen vanhaan Botnia-halli pyöri tappiollisena, joka sitten katettiin Vaasa Arenan (=Sportin) rahoilla.

Toki näin ei voi jatkaa loputtomiin ja hyvä, että keskusteluyhteys on auki ja asioista voidaan sopia. Sportin täytyisi ensi sijassa saada lisää tulovirtoja, sillä menoista karsiminen jo valmiiksi pienessä organisaatiossa ei ole pidemmän päälle kannattavaa, jos halutaan olla muutakin kuin pieniä. Tietysti turhia kuluja tulisi aina etsiä ja pyrkiä karsimaan.

Totta kyllä. Ei seura itseään näivettämälläkään pärjää. Ehdottomasti paras linja on löytää uusia tulovirtoja, ja hyvä että tälle linjalle pyritään nyt lähtemään. Korona-aika on varmasti vaatinut sekin maksujen priorisointia, mutta vaikuttaa syntyneen jonkinlainen houkutus jättää käytäntö päälle - taas vaihteeksi. Tämä seuran olomassaolo on joskus aiemminkin joutunut vaakalaudalle hallivuokrarästien takia.
 

Longzero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Meinaako arvon palstaveljet osallistua osakeantiin? Itse vielä mietin koska pidän 120€/osake melko kalliina peilattuna noihin talouslukuihin.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Meinaako arvon palstaveljet osallistua osakeantiin? Itse vielä mietin koska pidän 120€/osake melko kalliina peilattuna noihin talouslukuihin.
Kyllä. ja minulle se on vähän sama kuin kävisin yhdessä kotipelissä. Ja juuri siksi ajattelin ostaa 2 lisää. (Ei keskustelutavassa kotona, sen verran on vaimo saanut käsilaukkuja viimevuosina että täytyy jo omaa vaatekaappia pienentää)

120 on varmaan raha, jonka voi käyttää fiksummin, mutta lopulta sama raha palaa monelta helposti vaikka tupakkaan tai energia juomiin kuukaudessa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
vinkki... perustakaa kannattajayhdistys, joka hankkii osakkeita (tarkemmat vinkit pyydettäessä). Me hankittiin 2012 rahaa jäsenmaksuin ja 2017 joukkorahotushankkeella (joka ois tässäkin mainio tapa).

Kun osakepotti menee yhdistykselle(tai sen oy:lle), tulee kannattajien ääni kuuluviin myös yhtiössä (vs. yksittäiset kanttajat yksittäisine osakkeineen). Share Ilves on Ilves Hockey Oy:n 7. suurin omistaja ja sillä on painoarvoa ja sitä kuuntellaan ja siltä kysytään.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
vinkki... perustakaa kannattajayhdistys, joka hankkii osakkeita (tarkemmat vinkit pyydettäessä). Me hankittiin 2012 rahaa jäsenmaksuin ja 2017 joukkorahotushankkeella (joka ois tässäkin mainio tapa).

Kun osakepotti menee yhdistykselle(tai sen oy:lle), tulee kannattajien ääni kuuluviin myös yhtiössä (vs. yksittäiset kanttajat yksittäisine osakkeineen). Share Ilves on Ilves Hockey Oy:n 7. suurin omistaja ja sillä on painoarvoa ja sitä kuuntellaan ja siltä kysytään.
Red Army ymmärtääkseni on osakkeita itselleen kyllä hankkinut. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Longzero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No perkule, kai mäkin sitten ostan lisää. En tosin sjoitusmielessä vaan ihan kannatuksen vuoksi. Kaikkihan alkoi kohdaltani vuonna 1992, kun kävin amista Vaasassa. Tuosta vuodesta lähtien Sport on tuntunut omalta joukkueelta vaikka en enää reiluun 20 vuoteen ole Vaasanseudulla asunut. Mutta näistä "sijoituksista" ei kannata vaimolle mainita
Huomenna Raumalle
-en gång röd och vit, alltid röd och vit-
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Itse en tällä kertaa osallistu vaikka Koulukadun päädyssä oon syntynyt.
Jokseenkin törkeätä olla hattu kourassa taas kun tilanne kerran on täysin itse aiheutettua. Ja närästi nuo Kuntayhtymälle velkaa olevat summat joista osa jopa päästetty ulosoton puolelle.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse en tällä kertaa osallistu vaikka Koulukadun päädyssä oon syntynyt.
Jokseenkin törkeätä olla hattu kourassa taas kun tilanne kerran on täysin itse aiheutettua. Ja närästi nuo Kuntayhtymälle velkaa olevat summat joista osa jopa päästetty ulosoton puolelle.
Eihän ne missään ulosotossa ole. Osa myyntisaatavista ollut perinnässä, mutta tämäkin sittemmin keskeytetty ja nyt neuvotellaan uudesta maksusuunnitelmasta Kuntayhtymän kanssa.

Tilanne on osaksi ihan itseaiheutettua, mutta fakta on myös se että halliremontti tehtiin huonoimpaan mahdolliseen aikaan. En nyt muista tarkkaa summaa mikä oli Sportin osuus remontista, mutta velkarahalla tuo hoidettiin ja nyt ollaan talouden kanssa tiukilla. Faktaa on myös se että koronarajoitusten takia Sport ei hyötynyt uudesta hallista mitenkään kahden ensimmäisen kauden aikana.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Itse en tällä kertaa osallistu vaikka Koulukadun päädyssä oon syntynyt.
Jokseenkin törkeätä olla hattu kourassa taas kun tilanne kerran on täysin itse aiheutettua. Ja närästi nuo Kuntayhtymälle velkaa olevat summat joista osa jopa päästetty ulosoton puolelle.

Kyllä tässä on kuntayhtymän puolelta jatkunut kuppaus,.. toi story on mestisajoilta ja halliremppa pelleilyjen ajoilta lähtenyt. ja vajetta voi olla mutta kehitys on tasan oikeansuuntainen tällähetkellä

( kyllä tuosta kuntayhtymästä vielä jokin il/is taloustieteilija ”lööpin” taikoo )

Tämä osake on kyllä enemmän kannattajamaksu, ihan rakkaudesta lajiin. Ei all in vaan kukin tukee omalla tavallaan etäfanina tämä on mielestäni oiva tapa.
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Tämä osake on kyllä enemmän kannattajamaksu, ihan rakkaudesta lajiin. Ei all in vaan kukin tukee omalla tavallaan etäfanina tämä on mielestäni oiva tapa.
Spot on tuo boldattu. Ei ole sinänsä mikään sijoitus, mistä voisi odottaa edes saavansa rahojaan takaisin, saatikaan tuottoa sille. Itse otin osaa Vepsun 2019 osakeantiin, enkä ole sille saanut, enkä odottanut mitään vastinetta. Itse asiassa Vepsu teki sinä vuonna rumat 300k€ turskaa ja putosi ykköseen joten siinä ei meikäläisen saturaiset paljoa painaneet. Jos Gröndahlin Arskalla on kaksi Sporan osaketta niin kyllä pitää itsekin ostaa toinen että pääsee rinnalle :).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös