Sportin talous

  • 1 048 733
  • 3 449

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mitä taas tulee tähän mainitsemaasi "viralliseen tietoon" niin itse pyrin ajattelemaan omilla aivoilla. Sinulta se kyky tuntuu välillä pettävän pahasti. En siis todellakaan niele kaikkea virallista tietoa sellaisenaan (niin kuin sinä teet), koska monesti on olemassa myös muunlaista tietoa. Jos olisin kuin sinä, olisin esim. ostanut Frimodigin väitteet kovasta toiminnanjohtajasta (saimme miehen jonka nimeä en edes muista) tai huikeasta vahvistuksesta (saimme Toomeyn) tai uskonut Raunion lausahdukset, että kaikki on hyvin (Sport lähellä konkurssihakemusta.

Pysyisit kerrankin siinä asiassa, mistä aloitat keskustelun. Sinä väitit, että minä olen ainoa henkilö, joka puhuu vielä Sportin tavoitteesta nousta SM-liigaan. Sitten kerroin sinulle, että Hiltunen ja Sportin hallitus ei ole muuttanut Sportin tavoitetta vaan se on pysynyt siinä. Tivasit todisteita ja minä referoin sinulle Pohjalaisen Harri Puhakaisen haastattelun 8.1.2010 Sportin tilanteesta. Kyse oli siitä, että Sportin hallituksen puheenjohtaja Hiltunen on viime aikoina pitänyt edelleen kiinni Sportin SM-liigatavoitteesta, kun sinä väitit aivan jotain muuta. Kyse ei nyt ole edes siitä, kuka nielee virallisen tiedotuksen sellaisenaan, vaan siitä, että Hiltunen on pitänyt kiinni Sportin SM-liigatavoitteesta aivan viime aikoina.

Raunio kävi rauhoittamassa pelaajia (kun Hiltunen ei päässyt paikalle) palkkarästien maksamisesta. Ei Raunio ole missään eikä kenellekään sanonut, että Sportilla on kaikki hyvin. Vääristelet taas tätäkin asiaa.


Ja voisitko vastata kysymykseeni, jossa tiedustelin tekikö Sportin johto mielestäsi näitä soppareita purkaessaan virheen kun se kerran tiesi tarkalleen taloustilanteensa?

Tähän tulet saamaan vastaukseni, kun kausi on pelattu loppuun. Keskeneräistä työtä en kommentoi. Tämän hetken tiukkaan taloustilanteeseen on ko. sopimusasioilla ilman muuta vaikutuksensa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mitään miljoonaa euroa ei todellakaan ole velkaa. Sitä on vaan 980.000??

Antakaa rahaa! -> Ei me sitä teille kerrota! -> Vittu, Lumio yrittää bluffata vaan!

Siinä Sportin ammattimainen ja rautainen the prosessi, kuinka anellaan konkurssitilanteessa viimeiseltä mahdolliselta voimavaralta edes jotain avustusta. Hienosti hoidettu pojat.

Eiku pullot Suvikkiin ja viimenen sammutta sit hallilta valot!
 

Fordél

Jäsen
Pysyisit kerrankin siinä asiassa, mistä aloitat keskustelun. Sinä väitit, että minä olen ainoa henkilö, joka puhuu vielä Sportin tavoitteesta nousta SM-liigaan. Sitten kerroin sinulle, että Hiltunen ja Sportin hallitus ei ole muuttanut Sportin tavoitetta vaan se on pysynyt siinä. Tivasit todisteita ja minä referoin sinulle Pohjalaisen Harri Puhakaisen haastattelun 8.1.2010 Sportin tilanteesta. Kyse oli siitä, että Sportin hallituksen puheenjohtaja Hiltunen on viime aikoina pitänyt edelleen kiinni Sportin SM-liigatavoitteesta, kun sinä väitit aivan jotain muuta. Kyse ei nyt ole edes siitä, kuka nielee virallisen tiedotuksen sellaisenaan, vaan siitä, että Hiltunen on pitänyt kiinni Sportin SM-liigatavoitteesta aivan viime aikoina.

Sportin johto on myös aikanaan väittänyt, että ulkkareiden sopimukset ovat yksivuotisia, mutta kuinkas kävikään? Olisiko tuossakin asiassa pitänyt luottaa tähän mainitsemaasi viralliseen tietoon ja Sportin johdon lausuntoihin?

Kaikki Hiltusesta Raunioon tietävät, että Sportilla ei ole tällä kaudella asiaa liigaan. Tästä kaudesta se varmaan selviää, mutta talous on niin tiukalla, että liiganousuun ei ole mitään saumoja vaikka se pelillisesti tulisikin. Tiedät varmasti itsekin sen, mutta et sitä suostu tunnustamaan ja se on surullista se. Et näe asioita pitkällä tähtäimellä vaan lyhytjänteisesti ja itsepäisesti haluat pitää yllä puhetta liigapaikasta, joka tässä tilanteessa on täysin utopistinen ajatus.

Raunio kävi rauhoittamassa pelaajia (kun Hiltunen ei päässyt paikalle) palkkarästien maksamisesta. Ei Raunio ole missään eikä kenellekään sanonut, että Sportilla on kaikki hyvin. Vääristelet taas tätäkin asiaa.

Raunio lausio 7.1.2010 Iltalehdelle, että Sportissa on kaikki kunnossa (lähde). En siis vääristele yhtään mitään.

Tähän tulet saamaan vastaukseni, kun kausi on pelattu loppuun. Keskeneräistä työtä en kommentoi. Tämän hetken tiukkaan taloustilanteeseen on ko. sopimusasioilla ilman muuta vaikutuksensa.

Kommentoit koko ajan keskeneräistä työtä, joten anna tähänkin suora vastaus. No toisaalta sitähän sinulta on aina turha odottaa, mutta onneksi tuossa annat ymmärtää, että tosiaan virhe on tehty ja sillä on ollut vaikutusta Sportin huonoon taloustilanteeseen. Kiitos tästä tunnustuksesta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Taidat olla ainoa ihminen maan päällä, joka vielä jaksaa puhua Sportin kohdalla liigasta kun mietitään ensi kautta. Edes Sportin johto ei ole asiasta puhunut vähään aikaan.

En ole todellakaan ainoa, joka on puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta kiinni pitämisestä koskien ensi kautta. Heikki Hiltunen on siitä ilmaissut kantansa Pohjalaisen haastattelussa 8.1.2010. Tähän puutuit ja minä todistin sinulle, että todellakin Sportin johto on minun lisäkseni puhunut lähiaikoina Sportin SM-liigatavoitteesta.

Linkittämässäsi IL:n jutussa Rauniolta kysytään, että ovatko pelaajien palkkarästit hoidettu. Tähän Raunio vastaa, että kaikki on kunnossa. Raunio tarkoitti, että pelaajien rästiin jääneet palkat oli hoidettu. Maksamalla pelaajien rästipalkat, Sport pääsi jatkamaan harjoituksiaan ja pelejään normaalisti. Sen sijaan Raunio ei ole missään sanonut, että Sportissa kaikki on kunnossa. Kyllä sinun täytyy tämä ero ymmärtää. IL:n juttukin lähtee siitä, että Sportin tämän vuoden ensimmäinen hallituksen kokous pidettiin vakavien taloudellisten ongelmien ollessa päällä. Raunio, jos kuka, on niistä tarkoin selvillä.
 

Fordél

Jäsen
Linkittämässäsi IL:n jutussa Rauniolta kysytään, että ovatko pelaajien palkkarästit hoidettu. Tähän Raunio vastaa, että kaikki on kunnossa. Raunio tarkoitti, että pelaajien rästiin jääneet palkat oli hoidettu. Maksamalla pelaajien rästipalkat, Sport pääsi jatkamaan harjoituksiaan ja pelejään normaalisti. Sen sijaan Raunio ei ole missään sanonut, että Sportissa kaikki on kunnossa. Kyllä sinun täytyy tämä ero ymmärtää.

Ok, pahoittelen väärinkäsitystä ja tämä oli minun virheellinen tulkinta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Millä tavalla, Siffa, itse perustelet sen että liiganousu on nyt lähempänä kuin viime vuonna? Tulokset niin kentällä kuin kabineteissa osoittavat tässä vaiheessa tammikuuta aivan toista.

Miksi minun pitäisi perustella Heikki Hiltusen sanomisia? Minä vain kerroin Fordélille, mitä Heikki Hiltunen oli aivan lähiaikoina sanonut Sportin SM-liigatavoitteesta. Fordél kun tietämättömyyttään väitti, että minä olen ainoa ihminen maailmassa, joka on viime aikoina puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta. Fordél väitti jopa, että ainakaan seuran johto ei olisi enää vähään aikaan puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta.
 

Fordél

Jäsen
Miksi minun pitäisi perustella Heikki Hiltusen sanomisia? Minä vain kerroin Fordélille, mitä Heikki Hiltunen oli aivan lähiaikoina sanonut Sportin SM-liigatavoitteesta. Fordél kun tietämättömyyttään väitti, että minä olen ainoa ihminen maailmassa, joka on viime aikoina puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta. Fordél väitti jopa, että ainakaan seuran johto ei olisi enää vähään aikaan puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta.

Kyllä kerroit ja en ollut tästä tietoinen. Toin kuitenkin täällä ilmi myös sen, että virallinen tieto on monesti aivan eri asia kuin sitten se oikea tieto. Jokainen jolla vähänkään on asioista hajua (saati sitten Sportin johto) tietää, että Sport ei tavoittele tulevana kautena liigapaikkaa vaan nyt kaikki tarmo laitetaan toiminnan jatkuvuuteen. Tuskinpa Sportin johto kävi kaupungin edustajien puheillakaan esittelemässä liigatavoitteitaan vaan pyrki takaamaan toiminnalleen jatkuvuutta ja ensisijaisesti Mestiksessä ilman konkurssia.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tuskinpa Sportin johto kävi kaupungin edustajien puheillakaan esittelemässä liigatavoitteitaan vaan pyrki takaamaan toiminnalleen jatkuvuutta ja ensisijaisesti Mestiksessä ilman konkurssia.

Tästä voidaan olla samaa mieltä. Sportin johdon erittäin lyhyen tähtäimen tavoite on minunkin mielestäni taata se, että tämä kausi jatkuu loppuun saakka.

Tamikin jo viime vuoden puolella toivoi, että saisi pitää joukkueessa sen lahjakkuuden, mikä siinä silloin oli. Eli kyllä Sportin talouden ongelmat ovat tulleet esille tärkeimpien toimijoiden taholta selvästi julki. Mikäli joukkue pysyy kasassa, niinkuin nyt näyttää, niin olen Tamin kanssa samaa mieltä, että Sport taistelee tiukasti SM-liigaan pääsystä keväällä. Se, ja vain se on joukkueen ja valmentajien tavoite tälle kaudelle.
 
En ole todellakaan ainoa, joka on puhunut Sportin SM-liigatavoitteesta kiinni pitämisestä koskien ensi kautta. Heikki Hiltunen on siitä ilmaissut kantansa Pohjalaisen haastattelussa 8.1.2010. Tähän puutuit ja minä todistin sinulle, että todellakin Sportin johto on minun lisäkseni puhunut lähiaikoina Sportin SM-liigatavoitteesta.

Totta helvetissä Sportin johdon on syytä pitää puheissa kiinni liigatavoitteista. Muutenhan se olisi kuin heittäisi jatimaticin järveen, plumpsis.
Ei johto voi tulla sanomaan, että "ei mahda mitään, vituiks menee koko homma". Totuus voi olla/on jotain ihan muuta.
Tänään on taas yksi palaveri, jossa on mukana koko joukkue ja muita seuran henkilöitä. Ehkä saamme iltapäivän mittaan vielä lisätietoa seuran jatkosta/lopusta?
 

theace

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikäli joukkue pysyy kasassa, niinkuin nyt näyttää, niin olen Tamin kanssa samaa mieltä, että Sport taistelee tiukasti SM-liigaan pääsystä keväällä. Se, ja vain se on joukkueen ja valmentajien tavoite tälle kaudelle.

Sinun mielestäsi siis Sport taistelee liigaan pääsystä jos vain joukkue pysyy kasassa? Eikö joukkueen taloudellinen tilanne mielestäsi vaikuta millään lailla tavoitteen toteutumiseen?

Moneen kertaan on täällä todettu että liigan portit ei aukene vain urheilullisten ansioiden perusteella, talouspuoli täytyy myös olla vimpan päälle kunnossa, jotta nousu voidaan hyväksyä. Ja Sportilla talouspuoli näyttää olevan kaikkea muuta kuin kunnossa.

Hiltunen voi puhua julkisuudessa mitä haluaa, mutta todellinen puupää täytyy olla jos kuvittelee ilman melkoista ihmettä, että Sport pystyy nykyisellä taloudenpidolla vakuuttamaan liigapomoja Sportin salonkikelpoisuudesta, jos sattuisi siis liigakarsinnan voittamaan (mikä ei sekään nykyisillä peliesityksillä ole kovin todennäköistä).

Kyllä tavoitteen täytyy olla vain ja ainoastaa Sportin olemassaolon säilyttäminen, liigahaihattelut olisi pitänyt kuopata joksikin aikaa jo viimeistään viime kauden - 300 k€ tuloksen jälkeen.
 
Kerrankin olen siffan kanssa samaa mieltä jostain. Ihan pienestä asiasta...
Totista totta on, että valmentajien ja pelaajien tavoite on mestiksen voitto, sitä kautta liigakarsinta ja niiden voittaminen.
Tämän hetken tärkein tavoite on päästä edes playoff-peleihin.

MUTTA. Taloustilanne on sen sijaan aivan viturallaan, eikä tässä vaiheessa ole realistista puhua liigasta edes unissaan vaikka paikka urheilullisesti saavutettaisiinkin. Se asia ei siis ole valmentajien eikä varsinkaan pelaajien asia.
 

Fordél

Jäsen
Moneen kertaan on täällä todettu että liigan portit ei aukene vain urheilullisten ansioiden perusteella, talouspuoli täytyy myös olla vimpan päälle kunnossa, jotta nousu voidaan hyväksyä. Ja Sportilla talouspuoli näyttää olevan kaikkea muuta kuin kunnossa.

Hiltunen voi puhua julkisuudessa mitä haluaa, mutta todellinen puupää täytyy olla jos kuvittelee ilman melkoista ihmettä, että Sport pystyy nykyisellä taloudenpidolla vakuuttamaan liigapomoja Sportin salonkikelpoisuudesta, jos sattuisi siis liigakarsinnan voittamaan (mikä ei sekään nykyisillä peliesityksillä ole kovin todennäköistä).

Juuri tätä täällä on toitotettu siffalle, mutta mies pitää täällä kiinni näistä virallisista tiedoista. Tottakai hän fiksuna ihmisenä kyllä ymmärtää mikä on todellisuus, mutta ei tuo sitä täällä julki.

Sportin talous on nyt niin kuralla, että sillä on täysi työ saada toiminta jatkumaan. Karsintojen voittamisenkaan jälkeen Sportilla ei ole kuin vasta urheilullisen perusteet nousta liigaan. Taloutta ei saada kuntoon niilläkään vaan vaadittaisiin silti lisärahoitusta. Ja sen pitäisi vielä vakuuttaa liigahallitus siitä, että talous riittää liigaan asti. Lisenssinosto, liigakelpoisen materiaalin kasaaminen jne. ovat sellaisia kulueriä, joihin Sportilla ei yksinkertaisesti ole varaa. En usko että on millään muullakaan Mestisseuralla vielä tänä vuonna. KooKoollekin ennustin sen aikoja sitten olevan realistista aikaisintaan vuonna kaudella 2010-2011. Tämän jälkeen KooKoo on ottanut hyviä askelia kohti liigaa kun taas Sport ottanut takapakkia.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Tänään on taas yksi palaveri, jossa on mukana koko joukkue ja muita seuran henkilöitä. Ehkä saamme iltapäivän mittaan vielä lisätietoa seuran jatkosta/lopusta?

Ilmeisesti ent. paattimyyjä Niemi, hal.puhj. Hiltunen,hallituksen jäsen Raunio ja tiedä vaikka itse tamikin on eksynyt hallille pohtimaan miten Sport niminen merikelvoton kiikkerä laiva pysyis pinnalla ja mistä sais hinaus apua vai onko aika ruveta jakamaan pelastusliivejä, no ei ehkä vielä koska keväällähän Niemen mukaan "tulee" rahaa, edellyttäen että pelit jatkuis pitkälle kevääseen,
toivottavasti jatkuu ja Sportin "tarkkaan laskettu täsmäbudjetti" pitää.

Kokouksen jälkeen Erkki "kaikki hoidettu" Raunio käy vähän rauhoittelamassa ja puhumassa mukavia pelaajille kopissa, kopista lähtiessään Erkki huikkaa olkansa yli että yrittäsitte nyt vähä vieraspeleissäkin eikö.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tänään on taas yksi palaveri, jossa on mukana koko joukkue ja muita seuran henkilöitä.


Veikkaan, että jos kerran pelaajat on mukana palsussa, ehdotetaan heille tänään palkanalennusta ja jos ei onnistu, niin ovat vapaita etsimään uutta työnantajaa. Samalla varmaan päätetään hallituksen palkkiokulujen tuplaamisesta, koska ovat niin paljon joutuneet näkemään Sportin eteen vaivaa viimeisien kuukausien aikana. Olisko ässänä takataskussa vielä joku uuden toimen nimeäminen? Tilanteeseen kuvaavasti joku urheilutoimenjohtaja tai vähintään hallituksen jäsenien avustaja olisi nyt paikallaan, ettei herra isoherrojen tarvis aina olla julkisuudessa ja vaivautua Sportin asioita miettimään muiden kiireidensä lomassa.
 

Valittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013.
Suomi on näköjään täynnä kiekkotietäjiä :). Asiat on just niinkuin halutaan ja jos IL juttu sattuu omaan näkemykseen :).

Siis kertokaa miten pitää tehdä jotta menee oikein:

A) Kallis jengi jatkaa kevääseen, yrittää nousua ja rahaa tulee sijoittajilta jos liigaan kysytään? (Tyyliin "Salonoja(t)" hoitaa.)

B) Kalliista jengistä yritetään eroon(valmentaja ja pelaajat), jatketaan kevääseen/neppailua mestiksessä ja talous/kulut minimiin? (Ei rahaa sijoittajilta?)

C) ?

Mikä muu maalaisjengi on liigassa tai mestiksessä kiinnostavampi kuin Sport?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sinun mielestäsi siis Sport taistelee liigaan pääsystä jos vain joukkue pysyy kasassa? Eikö joukkueen taloudellinen tilanne mielestäsi vaikuta millään lailla tavoitteen toteutumiseen?

Olen sitä mieltä, että Sport taistelee vain ja ainoastaan tavoitteestaan eli SM-liigaan noususta. Ehtona on, että nykyinen joukkue pysyy kasassa. Asiaa helpottaa, mikäli Suomalainen kuntoutuu pudotuspeleihin mennessä. Rossi on nostanut tasoaan, kun paineet ovat nousseet. Tämä on ollut hienoa todeta. Taloudellinen tilanne on vaikea, mutta ei sillä ole merkitystä joukkueen peliin, mikäli pelaajien palkat hoidetaan sovitun mukaisesti.

Moneen kertaan on täällä todettu että liigan portit ei aukene vain urheilullisten ansioiden perusteella, talouspuoli täytyy myös olla vimpan päälle kunnossa, jotta nousu voidaan hyväksyä. Ja Sportilla talouspuoli näyttää olevan kaikkea muuta kuin kunnossa.

Emme täällä tiedä yksikään, mitkä ovat hallituksen suunnitelmat saattaa Sport iskuun myös taloudellisesti, jos SM-liigaan nousu onnistuu. Sen, mitä SM-liigaan nousu vaatii taloudellisesti, tietävät hallituksen jäsenet parhaiten.

Hiltunen voi puhua julkisuudessa mitä haluaa, mutta todellinen puupää täytyy olla jos kuvittelee ilman melkoista ihmettä, että Sport pystyy nykyisellä taloudenpidolla vakuuttamaan liigapomoja Sportin salonkikelpoisuudesta, jos sattuisi siis liigakarsinnan voittamaan (mikä ei sekään nykyisillä peliesityksillä ole kovin todennäköistä).

Minut on nimitetty täällä jo moneen kertaan puupääksi. Siitä huolimatta uskon vakaasti, että Sportin hallitus pystyy vakuuttamaan liigapomot talousasioiden suhteen.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Voi tuota lapsellista käsittämätöntä uskoa ja sinisilmäisyyttä...

Vaikka Sport jonkun pienen ihmeen kautta voittaisi Mestiksen ja karsinnat niin ne kriteerit ovat niin kovat, että niitä seura ei pysty täyttämään. Ja jos pienellä ihmeellä kriteerit onnistuttaisiin täyttämään niin iskukykyisen joukkueen kokoaminen olisi viimeinen este. Tämä nyt on faktaa.

Jos nykyisillää liigaseuroilla on vaikeuksia vaikka ne saavat nauttia liigan suurista tuloista niin mikä Sportista tekisi sellaisen, että se tekisi sääntöön poikkeuksen?

Yhdelläkään liigaan nousseella joukkueella ei ole ollut suuria taloudellisia ongelmia vaan ne ovat tulleet lähes puhtaalla pöydällä karsimaan ja nousemaan.

On toki hienoa, että uskoa löytyy. Realismi kannattaisi kuitenkin pitää mukana.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Minut on nimitetty täällä jo moneen kertaan puupääksi. Siitä huolimatta uskon vakaasti, että Sportin hallitus pystyy vakuuttamaan liigapomot talousasioiden suhteen.

Uskosi on kyllä käsittämättömän luja. Toisaalta hieman samanlaista riskinottokykyä olisin kaivannut TuTon johdolta aikoinaan, ettei olisi lähdetty tälle säälittävälle farmipelleilylinjalle. Ai niin, emme ole sellainen. Toivottavasti Sport kuitenkin selviää vaikeuksista huolimatta. Kuitenkin niitä harvoja seuroja, jotka ovat oikeasti jotain uskaltaneet tavoitella.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voi tuota lapsellista käsittämätöntä uskoa ja sinisilmäisyyttä...

Vaikka Sport jonkun pienen ihmeen kautta voittaisi Mestiksen ja karsinnat niin ne kriteerit ovat niin kovat, että niitä seura ei pysty täyttämään. Ja jos pienellä ihmeellä kriteerit onnistuttaisiin täyttämään niin iskukykyisen joukkueen kokoaminen olisi viimeinen este. Tämä nyt on faktaa.

Nimittelyt jatkuvat. Kaipa sinulla sitten on tietoa riittävästi, kun pystyt noin kirjoittamaan?

Jos Sport voittaa Mestiksen mestaruuden ja SM-liigakarsinnat, niin mitkä ovat niin kovat kriteerit, joita Sport ei pysty täyttämään? Väitän, että sen enempää minulla kuin sinullakaan ei ole tietoa Sportin hallituksen suunnitelmista sille vaihtoehdolle, että Sport nousee SM-liigaan. Minulla on vain uskoni nykyiseen hallitukseen siitä, että ainakaan taloudellisia ongelmia ei SM-liigaan nousulle ole. Iskukykyisen joukkueen kokoaminen on ilman muuta ongelma, koska SM-liigajoukkueet tekevät tärkeimpien pelaajiensa kanssa sopimukset hyvissä ajoin ennen tämän kauden päättymistä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimittelyt jatkuvat. Kaipa sinulla sitten on tietoa riittävästi, kun pystyt noin kirjoittamaan?

Jos Sport voittaa Mestiksen mestaruuden ja SM-liigakarsinnat, niin mitkä ovat niin kovat kriteerit, joita Sport ei pysty täyttämään? Väitän, että sen enempää minulla kuin sinullakaan ei ole tietoa Sportin hallituksen suunnitelmista sille vaihtoehdolle, että Sport nousee SM-liigaan. Minulla on vain uskoni nykyiseen hallitukseen siitä, että ainakaan taloudellisia ongelmia ei SM-liigaan nousulle ole. Iskukykyisen joukkueen kokoaminen on ilman muuta ongelma, koska SM-liigajoukkueet tekevät tärkeimpien pelaajiensa kanssa sopimukset hyvissä ajoin ennen tämän kauden päättymistä.

Kriteerit ovat aika selvät eli Sportin pitää pystyä osoittamaan että talous on kunnossa. Käytännössä tämä tarkoittaa n. 4 miljoonaa euroa rahaa, jolla tasapainotetaan seuran talous, ostetaan liigaosake ja rakennetaan seuraavan kauden joukkue. Sinä luotat, että Sportin hallitus pystyy hankkimaan tämän raha.

Tätä rahaa ei löydy Pohjanmaalta sponsorituloina, eikä Vaasan kaupungilta eli ainoa mahdollisuus on, että joku jääkiekon ystävä sijoittaa 1 - 2 miljoonaa seuraan. Tämä on täysin mahdollista, onhan ihmisillä kalliita harrastuksia. Toivottavasti tilanne on sellainen, että nämä sijoittajat odottavat kevättä ja mahdollisen nousun varmistuttua ovat valmiita huomattaviin sijoituksiin.

Nyt vaan näyttää siltä, että joukkue ei enää pelaa valmentajalleen.
 
Viimeksi muokattu:

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Konkurssi ei Pohjalaisen mukaan ole Sportille vaihtoehto. Helvetin hyvin saavat Raunio, Hiltunen ja Karppinen hommat klaarata mik'äli toiminta Sportin osalta jatkuu uskottavana. Miilumäki ja Marttila ovat jättäneet hallituksen pari viikkoa sitten. No näistä ainakin toinen on aivan pihalla ollut aina jääkiekosta ja Sportista.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Vastataan oikeaan ketjuun:

SPORTTIKOTKA kirjoitti:
Haista Raunio paska! Itte olet hallitustyössä ollut sotkemassa Sportin asioita. Vittu mitä sekoilua kaiken aikaa. Taas vihjataan että pelaajia saattaa sittenkin olla kaupan.
Hieman omituisia lausuntoja tämän päivän Pohjalaisessa. Ensin todetaan, että torstaipalaverin päätteeksi jätkät ovat edelleen halukkaita taistelemaan liiganousun puolesta ja sitten todetaan, ettei pelaajamyynti ole edelleen poissuljettua.

Toisaalta jos yhdellä pelaajamyynnillä saa Tamin pois, niin se on diili, johon pitää tartua.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Pistetään tämäkin oikeaan ketjuun, kun viesti ei koske tulevan kauden jatkosoppareita:

mendieta kirjoitti:
Paperisessa Pohjalaisessa kuulemma iso juttu, missä kerrotaan mm., että seuran ei anneta mennä nurin. Nyt näyttää siltä, että hallitus on kantamassa vastuunsa. Se on hyvä. Referoikaa te, joilla se lehti on. Tämän kuulin nopeasti puhelimesta.
Lyhyesti todettiin, ettei konkurssi ole vaihtoehto. Lisäksi Team Tarjan kampanja on kohta siinä pisteessä, että kannattajat voivat pistää rahaa Sportin tilille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös