Sportin rakennusprojekti kausimallia 2015–2016 – vaasalaista identiteettiä rakentamassa

  • 469 768
  • 2 311

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä itse luulen että ei forde`l pahalla tuota tarkoittanut. Tottahan se on että sport ei välttämättä voi tarjota sitä samaa mitä esim kärpät/hifk. Tällä tarkoitan sitä, että jotkin pelaajat haluavat mieluiten joukkueeseen jotka varmimmin taistelevat kannusta. Tai sitte suurempaa palkkapussia jne jne.

Sitte on se kolikon kääntöpuoli, eli sport voi tarjota nuorelle kehittyvälle pelaajalle ison tontin jossa näyttää osaamisensa.

Ja kannattaja kulttuuri ON iso plussa. Mutta jos itse pitäisi valita pelaajana tienaanko 100 000e hiljaisessa hallissa vai 50 000 e fanaattisesssa infernaalisessa hallissa niin valitsisin sen 100k. Mut mä oonki vaan mä. :)

Älkää heti tuomitko kaikkia sport dissauksesta. Kyllä joissaki kirjoituksissa on ihan oikee pointti taustalla joka pitää vaan hyväksyä.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Fordelli...tekstiä...

Ähh...mitä yks Fordelli nyt loppujen lopuks osaa/tiedä? Ei välttämättä yhtään mitään. Spekulointi tä vaan on.

Sport saattaa ens vuonna olla yllättävän kova. Fyrkkaa tulossa aivan säätänästi...tämä on fakta (tai sitten ei :) )
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei me olla miksikään räsynukeiksi oltu Liigaan tultu, vaan virallinen tavoite on viidessä vuodessa viiri kattoon. Ei siinä pelkillä junnuilla ja jämillä mennä.

Ei millään pahalla, mutta Liiga on täynnä näitä "kolmen vuoden projekteja", jotka lanseeraatan hölmöille ja hyväuskoisille faneille aina edellisen mennessä pieleen. Yhteistä niille on se, että niitä on jokaisella ja niillä ei ole mitään arvoa. Toki ihan kivaa, että seuralla joku virallinen tavoite on, ei siinä mitään.

Ihan hienoahan se olisi jos Sport pystyisi nousemaan edes keskikastin joukkueeksi seuraavien vuosien aikana, mutta epäilen kovasti. Finaaliin pääseminen seuraavan parinkymmenen vuoden aikanakin olisi tosi kova juttu. Ja tää ei ole mitään piikittelyä tai Sportin aliarvioimista.
 

Gordillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, RM, Jaro
Aika puusilmäinen saa olla, jos ei ymmärrä ettei Sport pysty nyt tarjoamaan menestysmahdollisuuksia.
Menestysmahdollisuuksia on monenlaisia. Voimasuhteet -ketjusta voit lukea, mitä Bertrandista kirjoitetaan. Jos taas puhutaan mahdollisuudesta voittaa mestaruus niin sitten Vaasaan ei kannata vielä tulla. Sama pätee noin kymmeneen muuhunkin liigajoukkueeseen kaudella 2015-16.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan hienoahan se olisi jos Sport pystyisi nousemaan edes keskikastin joukkueeksi seuraavien vuosien aikana, mutta epäilen kovasti. Finaaliin pääseminen seuraavan parinkymmenen vuoden aikanakin olisi tosi kova juttu. Ja tää ei ole mitään piikittelyä tai Sportin aliarvioimista.
Parinkymmenen vuoden aikana...C´mon, mä muistan hyvin kun nä Jypit, HPK:t, Saipat, Kärpät ja Kalpat pelasivat Sporttia vastaan divarissa. Jos nyt jotain Hämeenlinna (aivan nobody kaupunki) jopa vei kannun....niin miks ihmeessä samaa ei vois onnistua Vaasassa??
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Parinkymmenen vuoden aikana...C´mon, mä muistan hyvin kun nä Jypit, HPK:t, Saipat, Kärpät ja Kalpat pelasivat Sporttia vastaan divarissa. Jos nyt jotain Hämeenlinna (aivan nobody kaupunki) jopa vei kannun....niin miks ihmeessä samaa ei vois onnistua Vaasassa??

Voi toki onnistua, en mä sitä sanonutkaan. Sanoin, että jos parinkymmenen vuoden aikana Sport pääsee edes finaaliin, se on kova juttu. Blues, jolla on kuitenkin ollut kaikki resurssit käytössää, ja on pelannut liigaa 22 vuotta, on ollut finaaleissa kahdesti ja pronssiottelussa (muistaakseni) neljästi. SaiPa ei ole ollut finaalissa ikinä, Pelicans kerran yli 10-vuotisen visiittinsä aikana... Kalpa, sitä edeltävä nousija, ei kertaakaan tässä 10+ vuoden aikana.

Ei mestaruutta voiteta sillein, että joku seurajohto päättää ottaa sen tavoitteekseen seuraavan x vuoden aikana.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ei mestaruutta voiteta sillein, että joku seurajohto päättää ottaa sen tavoitteekseen seuraavan x vuoden aikana.

Voin sanoa että ei sitä ainakaan siten voiteta, että ei oteta tavoitteeksi...

Voi toki olla että finaalipaikka ottaa aikaa, mutta kyllä mä näen että Sport aikoo selkeästi olla jotain ihan muuta kuin heittopussi jo muutaman vuoden säteellä. Edellytykset siihen on, aika näyttää miten onnistutaan.
 

Fordél

Jäsen
Ja Sport ei pysty tätä jostain syystä tarjoamaan, mutta muut pystyy? Hieman loistaa tuo Sport dissaus sieltä taustalta.
Tämä kausi oli nousukausi, seuraava rutiini Liigakausi, jolloin me taistellaan ihan siinä mistä tahansa pelaajasta, mistä mikä tahansa muukin saman budjetin jengi. Noista mainitsemistasi prinsiipeistä Sport täyttää vieläpä monen ruudun paremmin, kuin moni muu jengi. Täällä on ruutua tarjolla, on loistavat yhteydet lähes minne tahansa, kiitos toimivan lentokenttä, juna, laiva yhteyden. Lisäksi kaupunki on erittäin kansainvälinen, joka on hyväksi ulkkareille. Eikä siitäkään varmaan haittaa ole, että seudulla menee hyvin ja löytyy mahdolliselle puolisollekin työtä ja/tai opiskelumahdollisuus vaikkapa yliopistossa. Valmennus on jo todistetusti laadukas ja tätä on moni pelaaja jo hehkuttanutkin. Palkkaa pystytään maksamaan siinä, missä muutkin saman budjetin joukkueet ja hallissa on tosiaan loistava tunnelma, jota jaksavat niin valmentajat kuin vieraspelaajatkin hehkuttaa toistuvasti. Mitäs vielä? Eiköhän tuo tuossa pitkälle ollut.

Ei me olla miksikään räsynukeiksi oltu Liigaan tultu, vaan virallinen tavoite on viidessä vuodessa viiri kattoon. Ei siinä pelkillä junnuilla ja jämillä mennä.

Et ymmärtänyt alkuunkan pointtia. Kaikki edellä kirjoittamasi on about totta, ei ongelmaa. Nyt oli kyse siitä, että minkä kategorian pelaajien on realistista odottaa tarttuvan Sportin tarjoamaan pakettiin? Ja mun väite on, että Vaasaan on vielä jonkin aikaa (ainakin ensi kaudeksi) hyvin vaikea saada pelaajia, joilla ura on hyvässä nousussa ja jotka pelaavat hyvässä roolissa jo nykyisessä joukkueessaan. Heidän seuraava askel uralla on vielä kovempi Liigaseura tai mielellään SHL tai KHL. Tällaisia pelaajia oli tuossa yhdessä listassa melkoinen tukku. Vaikka Vaasassa olisi kuinka hyvät olosuhteet elämälle, teiltä puuttuu kuitenkin menestysmahdollisuudet ja palkanmaksukykykin on sarjan heikointa. Minkä ihmeen takia siis vaikka Antti Erkinjuntti lähtisi Tapparan kärkikentistä tai juuri kovaa läpimurtoa liigan maalintekijäeliittiin tekevä Eero Elo Ässien ykköskentästä tai uransa parasta kiekollista peliä pelaava Tommi Paakkolanvaara lähtisi Vaasaan? Niinpä. Ei siinä paljoa opiskelumahdollisuudet, loistava tunnelma hallilla tai lentokenttä paina. Ainoa asia, joka voisi painaa, on kotiseuturakkaus, mutta tällaisia pelaajia ei tainnut listassa olla. Joku Fogström menisi tähän luokkaan poikkeuksena.

Sen sijaan Vaasaan on mahdollista saada ihan laadukkaitakin pelaajia, joilla on ura nousemassa pystyyn nykyisessä jengissä (ainakin siinä roolissa, jossa haluisivat pelata) tai joilla lopullinen läpimurto on vielä tekemättä. Nämä ovat juuri näitä bertrandeja, immosia, lindbohmeita jne. Näillä Sportin pitänee pääasiassa mennä ainakin vielä ensi kausi eikä siinä mitään. Hiljalleen tätä projektia rakennetaan, kuten teki KalPa aikanaan. Mikään ei estä sitä, että teillä on viiri viiden vuoden päästä katossa. Nyt kuitenkin vallitsee tietyt realiteetit ja nokkimisjärjestys. Ne on kaiken kiiman keskellä kuitenkin syytä muistaa.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä itse luulen että ei forde`l pahalla tuota tarkoittanut. Tottahan se on että sport ei välttämättä voi tarjota sitä samaa mitä esim kärpät/hifk. Tällä tarkoitan sitä, että jotkin pelaajat haluavat mieluiten joukkueeseen jotka varmimmin taistelevat kannusta. Tai sitte suurempaa palkkapussia jne jne.

Sitte on se kolikon kääntöpuoli, eli sport voi tarjota nuorelle kehittyvälle pelaajalle ison tontin jossa näyttää osaamisensa.

Ja kannattaja kulttuuri ON iso plussa. Mutta jos itse pitäisi valita pelaajana tienaanko 100 000e hiljaisessa hallissa vai 50 000 e fanaattisesssa infernaalisessa hallissa niin valitsisin sen 100k. Mut mä oonki vaan mä. :)

Älkää heti tuomitko kaikkia sport dissauksesta. Kyllä joissaki kirjoituksissa on ihan oikee pointti taustalla joka pitää vaan hyväksyä.

Juuri näin. Hyvä, että joku ymmärsi pointin. Sport ei pysty vielä tarjoamaan pelaajille niissä kaikista tärkeimmissä asioissa samaa kuin valtaosa muista liigajengeistä. Näin ollen se on nokkimisjärjestyksessä pahnan pohjimpana, ainakin toistaiseksi. No onneksi tulee toki KooKoo sinne kaveriksi ensi kaudeksi. Laadukkaat ja valmiit pelaajat menevät vielä toistaiseksi muihin seuroihin. Mutta antaa mennä, ei sen kannata antaa haitata laadukkaan joukkueen kasaamista. Niin laadukkaan, kuin se Sportin resursseilla on mahdollista. Suomessa on edelleen paljon laadukkata nuoria pelaajia, joilla pystyy nykyisessäkin liigassa pärjäämään, kunhan vain scouttaus on hyvällä tasolla. Siihen päälle muutama laadukas ulkkari niin Sport voi saa ihan kilpailukykyisen jengin kasaan ensi kaudeksi.

Ähh...mitä yks Fordelli nyt loppujen lopuks osaa/tiedä? Ei välttämättä yhtään mitään. Spekulointi tä vaan on.

Tähän ei mitään lisättävää. Olet asian ytimessä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ketjun läpi selattuani yleinen kokoonpanohahmotelmien taso on mielestäni liian heikko. Jokainen kokoonpano muistuttaa aivan Sportin tämän kauden kokoonpanoa. Ensi kaudella Sport on Liigajoukkue Liigassa ja teidän on uskallettava toivoa ja vaatia parempaa. Parannusta kaipaa maalivahtiosasto, puolustus kuin hyökkäys. Kahteen ensimmäiseen kenttään selkeästi muitakin tekijämiehiä Bertrandin ja Fleury. Kokkala pärjää kakkosen keskellä, mutta ykkössenaa huutaa. Lisäksi pakkistoon oikeasti kiekollista ylivoimataitoa. Rightin P-Amerikkalaista "Nick Bailenia" huutaa lähes yhtä paljon kuin Ilveksen rosteri. Kokoonpanoa täytyy myös supistaa selvästi ja jättää useampi Liigan ja Mestiksen välimaaston kaveri alakenttiin signaamatta vaikka olisivat tehneet kivan ja kovan työn Sportin eteen Mestiksessä. Jos tulee loukkaantumissuma niin junnuja kehiin tai lainaa sitten Mestiksestä. Onko yhteistyö- / farmiseuraa? Katsomossa ei kannata montaa omaa ylimääräistä koko kauden sopimuspelaajaa istuttaa.

Katsotaan miten kausi jatkuu molariosastolla. Toivoselta kaipaan näyttöjä sillä ei edelleenkään mua vakuuta.
 
Viimeksi muokattu:

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Fordél ja Kaukosäädin ovat asian ytimessä. Pitää täälläkin havahtua siihen että pelataan liigaa.
Enää ei tarvitse tyytyä vain muutamaan vahvistukseen, pakka vaan uusiksi. Jos joitain jää, saadan se näyttämään jatkumolta.
Yleisökin löytää paremmin hallille kun siellä on takuuvarmaa suorittajaa jäällä.

Itse antaisin suoraan jatkopahvin tällä hetkellä vain muutamalle pelaajalle. Teho- ja +/- tilastot eivät oikein mairittele. Joo ja tiedän et ollaan viimeisiä mutta silti!
Annetaan aikaa.

Nyt on joukkueessa jo niin paljon kokemusta, että luulisi nuorten nousevan paremmin esiin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Katsotaan miten kausi jatkuu molariosastolla. Toivoselta kaipaan näyttöjä sillä ei edelleenkään mua vakuuta.
Toivoselle ei ole koko kautena mennyt oikeastaan muutamaa helppoa enempää. Hän on ollut maalillaan välillä jopa maaginen. Hänen prosenttejaan syö edessä pelaava viisikkopuolustus. Aivan kaikkea hänkään ei voi korjata. Antaisin helposti alkukaudesta arvosanan kiitettävä. Numeroina varmaan 9.

Muutoin olen samaa mieltä kanssasi. Farmia meillä ei ole ainakaan vielä Mestiksessä, vaan pelaajia on roiskittu vähän ympäriinsä. Tähän saattaa tulla muutoksia ensi kaudelle, kun Mestikseen voi nousta myös kabinetin kautta ja parikin lähialueen jengiä (S-kiekko, Seinäjoki ja Red Duck, Vaasa) ovat ilmoittaneet hakevansa lisenssiä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Toivonen on aivan riittävä ykköskassari meille ensi kaudeksi Jos vain ei pyydä mahdottomia, niin ilmanmuuta jatkopahvia kouraan. Pelannut yhtä-kahta heikompaa peliä lukuunottamatta erinomaisesti sarjajumbon maalilla ja antanut joukkueelle mahdollisuuden voittaa. Sitten on toki ollut näitä pelejä, kuten Kärpät kotona, että ihan sama minkälainen kumiukko siellä maalilla olisi seisonut, niin turpaan olisi tullut silti, koska kaveri oli niin paljon parempi kenttätapahtumissa.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sitten on toki ollut näitä pelejä, kuten Kärpät kotona, että ihan sama minkälainen kumiukko siellä maalilla olisi seisonut, niin turpaan olisi tullut silti, koska kaveri oli niin paljon parempi kenttätapahtumissa.
Paitsi että siinä pelissä tolppien välissä seisoi Hostikka. Toivosen heikoimmat pelit ovat olleet SaiPa kotona, Ilves kotona sekä HPK:ta vastaan vieraissa tuo kolmannen erän lopun aivopieru siirtää tahallaan maalia. Muuten katson, että maalit ovat menneet lähinnä huonon puolustamisen piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Menee jo pilkunus**, mutta ei Toivosta voi kyllä syyttää SaiPa-tappiosta kotona. SaiPa oli vaan yksinkertaisesti kilometrin meitä edellä aivan kaiksessa ja maalit tekemällä tehtyjä. SaiPa on muuten edelleen kaikki Sportin ottelut nähneenäni juuri Vaasassa ehdottomasti paras joukkue Liigassa. Kotonaan sitten toki voittivat kevyesti, mutta oli hiukan napit auki takista kumminkin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ketjun läpi selattuani yleinen kokoonpanohahmotelmien taso on mielestäni liian heikko. Jokainen kokoonpano muistuttaa aivan Sportin tämän kauden kokoonpanoa. Ensi kaudella Sport on Liigajoukkue Liigassa ja teidän on uskallettava toivoa ja vaatia parempaa. Parannusta kaipaa maalivahtiosasto, puolustus kuin hyökkäys. Kahteen ensimmäiseen kenttään selkeästi muitakin tekijämiehiä Bertrandin ja Fleury. Kokkala pärjää kakkosen keskellä, mutta ykkössenaa huutaa. Lisäksi pakkistoon oikeasti kiekollista ylivoimataitoa. Rightin P-Amerikkalaista "Nick Bailenia" huutaa lähes yhtä paljon kuin Ilveksen rosteri. Kokoonpanoa täytyy myös supistaa selvästi ja jättää useampi Liigan ja Mestiksen välimaaston kaveri alakenttiin signaamatta vaikka olisivat tehneet kivan ja kovan työn Sportin eteen Mestiksessä.

Itse olen lähtenyt miettimään ensi kautta mielummin alakanttiin kuin yläkanttiin, mutta toit kyllä esille ihan samat pointit joita on itsekin tullut mietittyä. Ensi kaudella todennäköisesti tälle kaudelle hankitut junnut nousevat "vitosketjuun", jolloin sille osastolle ei kulu niin paljoa rahaa kuin tällä kaudella, joten pitäisi olla hyvät mahdollisuudet saada toinenkin ratkaisuketju. Bertrand-Kokkala-Fleury ketjun pitäisin samana, vaikka hankittaisiinkin joku paperilla Kokkalaa kovempi sentteri. Edellyttää tietenkin myös Fleyryn jatkoa. Aikaisemmin ehdotettu Fagerudd täyttäisi rightin kiekollisen pakin paikan. Toivonen on tähän astisilla esityksillä riittävä ykkösmolari, joten hän on paras vaihtoehto ellei loppukaudella tapahdu mitään romahdusta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Joo, kyllä mäkin näkisin, että täällä yleisesti esitetyt hahmotelmat ensi kauden rosterille ovat vähän liiankin vaatimattomia, vaikka kannatankin nuoriin satsaamista. Ehdottomasti nimekkäämmän ykkösnytkin Sport tarvitsisi. Mutta realitetti kuitenkin on se, että Sport on vielä useamman vuoden liikkeellä laihialaisbudjetilla, ja koko touhu kustannetaan pitkälti meidän peruskannattajien kukkaroista. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että parhaimmillaan kilpaillaan samantasoisista ukoista kuin Ässät ja SaiPa. Kovemmat nimet pelaa muualla.

Ilman suurempia vastoinkäymisiä, ollaan mukana kannutaistoissa ehkä 10 vuoden päästä. Viisi vuotta tulee vastaan kyllä aika nopeasti. Toki suora pleijaripaikka on realismia ennen sitä. Askel kerrallaan.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ilman suurempia vastoinkäymisiä, ollaan mukana kannutaistoissa ehkä 10 vuoden päästä. Viisi vuotta tulee vastaan kyllä aika nopeasti. Toki suora pleijaripaikka on realismia ennen sitä. Askel kerrallaan.
Riippuu siitä miten hyvän joukkueen katsotaan olevan riittävä kannutaistoon. Itse olen sitä mieltä, että jos on lähtökohtaisesti top-6 joukkue, pystyy sillä myös taistelemaan realistisesti kannusta, vaikkei mikään suurin suosikki olisikaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Riippuu siitä miten hyvän joukkueen katsotaan olevan riittävä kannutaistoon. Itse olen sitä mieltä, että jos on lähtökohtaisesti top-6 joukkue, pystyy sillä myös taistelemaan realistisesti kannusta, vaikkei mikään suurin suosikki olisikaan.

Totta kyllä. Ja varmasti 'helpompaa' se on toteuttaakin silloin kun ei vielä ns. lanseerata kauden tavoitteeksi mestaruutta. Eikä tosiaan tähdet mitään takaa nekään. Taidollisesti monipuolinen mutta muuten harmooninen ja yhtenäinen joukkue kun onnistutaan saamaan niin kaikki on mahdollista. Pääasia, että niin rosteri kuin pelitapa jalostuvat päämäärätietoisesti laadukkaimmiksi. Ja viiden vuoden päästä voi tosiaan jo olla Komarov ja Osala mukana "piiskaamassa" nuorempia uljaisiin suorituksiin.

Mitä tulee seurajohdon lanseeraamiin tulevaisuudentavoitteisiin, niin ehdottomasti peukkua niille. Näin pitääkin olla. Tietty se muiden perinteisten liigaseurojen faneja närästää, että täällä kahden liigakauden jälkeen aletaan huudella mestaruudesta, mutta mitäs järkeä tässä hommassa olisikaan ellei se olisi jollain aikavälillä tavoitteena. Paljon on toki työtä ja oppimista ihan itse pelistäkin, mutta luotan siihen täysin ettei Sport ole Liigaan miksikään kestojumboksi lähtenyt.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Vähä hei uskoa tähän hommaan. ;)
Mä uskon kyllä, että tällä viikolla otetaan 7 pistettä ja ollaan jo ihan muiden kannoilla. Tammikuussa ollaan jo säälien kalkkiviivoilla ja siitä sitten pienellä onnella siellä kympin sakissa. Tiedän, kaukaiselta tuo nyt näyttää, mutta oikeastaan kenet tahansa voidaan tässä sarjassa haastaa hyvänä päivänä ja aika pirun monta ottelua ollaan hävitty epäkypsään pelaamiseen. Tällä prosessilla ollaan hyvin äkkiä kypsytty ja peli mennyt harppauksin eteenpäin. Mä en vittu anna periksi ja väitän kirkkain silmin, että keväällä ollaan sääleissä. Voitosta saa sen kolme pinnaa ja pari viiden ottelun voittoputkea, niin tilanne on aivan eri. Nyt voisi olla hyvä pohja ja viikko vetää hiukan enemmän pisteitä nopealla tahdilla. Kuntopuntarikin tukee tätä. Ollaan siellä puolivälin hujakoilla viiden viimesen ottelun perusteella.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Bertrand-"Marosz"-Fleury
"Nikko"-Kokkala-Lammassari
"Treille"-"Guttig"-Kivimäki
Körkkö-Rekonen-Riska

"Seikola"-"McKiernan"
Brennan-Manninen
Pukka-"Lukka"
Uitto

Toivonen
Peltonen

Ihan no offense, mutta mitä ihmettä liigatasolla pelaava seura tekisi nyt esimerkiksi mainitsemallasi Sacha Treillellä? Varmasti on sympaattinen ranskalainen ja pelannut MM-kisoissa, mutta todennäköisesti samantasoisen pelaajan saisi Suomesta paljon halvemmalla. Sport pyrki tällä kaudella hankkimaan about kolme ja puoli joukkueellista jannuja, jossa ongelmat näki sokeakin. Bertrandin kiinnitys oli erittäin hyvä suoritus ja onneksi mies itse tajusi jatkaa siellä missä vihdoinkin on onnistunut eikä lähtenyt rahastamaan isompaan seuraan, mutta tod.näk. pienempään rooliin. Toivottavasti myös Fleury tajuaa saman ja jatkaa Sportissa, jossa on saletisti roolia myös tulevalla sesongilla.

Oma ketjulottoni:
Charles Bertrand - Niklas Fögström - Damien Fleury
Anthony Guttig/Joni Nikko - Michal Kristof (/XXX) - Petri Lammassaari (/XXX)
Joni Nikko/Anthony Guttig
- Lassi Kokkala - Samuli Kivimäki
Erik Riska - Aleksi Rekonen - Tomi Körkkö/Simon Suoranta
-----
Simon Suoranta/Tomi Körkkö, Timo Hiltunen, Ville Leskinen, Joel Kiviranta, Mika Kujanpää

XXX (/Matt Generous) - Marcus Fagerudd
Oskari Manninen - Mike Brennan
Mikko Pukka - Santeri Lukka/Eetu Heikkinen
Eetu Heikkinen/Santeri Lukka
-----
Antti Uitto, Jesse Väkelä

Hannu Peltonen
Aaro Peltonen

- Selvä ykkösketju, ranskikset laidoilla ja keskellä oletettavasti Vaasaan palaava Niklas Fögström. Tämän jälkeen tulee kaksi tasaista ketjua, joista molemmilla on potentiaalia maalintekoon. Kivimäellä ja Lammassaarella on ensi kaudella todella hyvä mahdollisuus nousta ylös, kun tämä kausi menee enemmän tai vähemmän kuntoutuessa aikaisemmista/nykyisistä vammoistaan. Toki jos Sportilla on varaa hankkia kakkosen keskelle toinenkin uusi sentteri, niin sitten tälläistä järjestelyä ei välttämättä tarvitse, mutta uskoakseni Kristof saanee näyttöpaikan vuoden kokeneempana. Guttig ja Nikko sitten esitysten sekä yhteispelin perusteella joko Kristof-Lammassaari tai Kokkala-Kivimäki tandemien vierelle. Nelosketjuun sitten ERiska, Rekonen sekä Körkkö tai Suoranta (jos hankitaan). Aikalailla perus rytinää odotettavissa tuolta neloselta, Riska sitten YV:llä maalinedessä.

Puolustukseen sitten pitkälti tämän kauden runko maustettuna Lukalla ja rightin hyökkäävältä pakilta, jonka uskon/toivon olevan Fagerudd. Veikkaisin, että Fageruddista tulisi olemaan Sportille todella paljon apua esim. pelin avaamisessa sekä YV:llä. Fageruddin tuloa puoltaisi varmasti myös se, että Sportissa olisi ainakin saletisti peliaikaa ja varma rooli. Jos Generousia ei pistetä kiertoon, niin napannee tuon ykkösparin vasemman tontin Fageruddin viereltä. Tosin jos Generouksen statseja tuijottelee, niin tuskin saa jatkaa. Joku Shaone Morrisonn -tyyppinen omanpään luuta olisi oiva valinta. Miko Malkamäestä on paha sanoa vielä mitään, kun on ollut niin kauan pois, mutta alustavasti en miehelle roolia löytänyt. Jos taasen Niko Peltola jatkaa Sportissa, niin napannee tuon Mannisen roolin Brennanin vierestä. Maalivahtiosastolle Aaro Peltonen mukaan ja Hostikalle tack och ädjö.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Oma ketjulottoni:

Fogströmistä on nyt useamman kirjoittajan toimesta oltu tekemässä johtavaa sentteriä, tahtoisin tähän nyt jotain perusteluja. Fugi olisi todella tervetullut lisä Sportin joukkueeseen, mutta hän on edelleen lähtökohtaisesti pelaajatyypiltään ns. nelosketjun sentteri. Sportin kannattaisi varmaankin panostaa samanlaiseen joukkueenrakenteeseen kuin Toronto, eli kaksi tulosta tekevää muodostelmaa ja kaksi puolustavampaa "energiaketju". Fugi-Riska muodostaisivat todella vakuuttavan perustan toiselle ja Rekonen johtaisi toista, joka olisi mahdollisesti enemmän kierrätyskenttä.

Mikäli Fleury saadaan pidettyä en missään nimessä lähtisi hajoittamaan Kokkalan ketjua. "The sentterihankinnan" pitäisi sitten tuoda tehoja siihen toiseen tulosyksikköön, jonka laidoilla olisi työnimet "Lammassaari" ja "Kivimäki", (korvattava hankinnoilla jos mainitut ei onnistu). Risto noustessaan liigatasolle voisi olla tämä ykkös-/kakkossentteri, mutta tällä hetkellä itselle tulee jopa sellainen fiilis että Slovakkinuorukaista ei enään Sportissa nähdä (sopimus katkolla ja ei anneta näytönpaikkaa).

Kakkosmaalivahtina näkisin mieluusti jonkun muun kuin Peltolan, sillä en näe hänessä tulevaa ykköstä. Aaro on vähän "jos ei parempaakaan löydy" kamaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös