Sport-KooKoo 8.1.2004

  • 6 852
  • 77

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Baker85
Jaska haukkunut mm. kahvakiekko ja mailallahakkaaja joukkueeksi.
Pistätkö linkit näihin viesteihin. Itse en nimittäin tällaista muista, enkä vastaavia viestejä netistä löytänyt. Olen nähnyt tällä kaudella kaikki Mestis-joukkueet Vaasassa ainakin kerran ja olen nähnyt myös Sportin tällä kaudella 4 kertaa vieraissa. Oma mielipiteeni on se, että KooKoo pelaa vierasjoukkueista kaikkein passiivisinta kiekkoa. Tämä on siis minun mielipiteeni ja se ei siitä muuksi muutu.

EDIT: Ja Westerbackin Patrikin kommentit eilisestä ottelusta:

(Pohjalainen 9.1. www.pohjalainen.fi)
- En tiedä, KooKoo pelasi aika ihmeellisesti. Jääkiekkojoukkue pelaa tuolla tavalla ja voittaa 6-0. Periaatteessa he vain roiskivat kiekkoa pois, myös Westerback joutui äimistelemään - mutta myös tunnustamaan vieraiden paremmuuden.
- Mutta he ovat varmaan treenanneet tuota alusta lähtien ja pelasivat todella hyvin. Olimme huonompia, ei meillä ollut mitään jakoa. Vastustaja oli joka osa-alueella meitä parempi.
 
Viimeksi muokattu:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Jos peli olisi ollut SM-LIIGA peli, ja kookoo olisi esittänyt samanlaista peliä kuin mitä Spåra fanien mielestä eileen esitti. Niin hockey nightissa olisi eilen kehuttu kuinka hyvin organisoitu ja kurinalainen kookoo haki pisteet vaasasta. Kyseinen varmisteleva pelityyli on arkipäivää liigassa, vai onko kolme nolla peliä eilisellä liigakierroksella muka vain maalivahtien hyvyyttä? Esim Saipa-HPK peli tuskin pelillisesti hirveästä erosi vaasan pelistä (0-3). Mutta olemme mestiksessä ja jaska85 ja muut vaasalaiset haluavat nähdä kakkosdivisioona tyylistä peliä, jossa maaleja tulee 15 per peli. Ja ellei näin tapahdu niin vieras joukkueen voittavaa pelityyliä haukutaa huonoksi. En ymmärrä joka tappion jälkeistä vaasalaisten itkemistä. Joukkue on vielä tavoittelemassa liigaan nousua niin luulisi totuttelevan jo häviöihin.
Loistavaa KooKoo!!!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti koukou
Mutta olemme mestiksessä ja jaska85 ja muut vaasalaiset haluavat nähdä kakkosdivisioona tyylistä peliä, jossa maaleja tulee 15 per peli.
Mitä sinä sitten lätkämatsissa haluat nähdä? Kyllähän totuus on se, että maalit ovat jääkiekon suola. Jos KooKoo olisi voittanut eilen hyökkäysvoittoisella pelillä vaikkapa 2-8, niin en olisi ollenkaan näin pettynyt, kuin mitä tänäänkin olen. Mitä järkeä on maksaa 6€ seisomapaikasta ja mennä katsomaan jotain seisoskelua? Tai sitten teillä ei todellakaan ole muita aktiviteettejä Kouvolassa. Ensimmäisen 10 minuutin aikana peli näytti todella lupaavalta ja tilanteita tuli molempiin päätyihin. Luulin, että KooKoon pelityyli olisi muuttunut radikaalisti syksystä. Luulin väärin.

PS: Vaasassa 2.divarissa tulee kylläkin enemmän maaleja matseissa kun tuo 15.. KoMu rules!
 

Lätkä

Jäsen
Itkua!

"voi mahoton, mitä itkua"....sanois Pertti Salovaara.

En kyl ymmärrä kuinka noi Vaasalaiset kannattajat jaksaa itkee
aina, kun suosikkijoukkue töpeksii. Hiukan voisin ymmärtää, jos se
tapahtuis ain silloin tällöin, mut se tapahtuu aina! Kuinka te
jaksatte? No tällä kaudella sentäs on tukijoukkojakin löytynyt,
kun toi Hagman toi omat itkunsa mukaan kuvioihin. Tätänykyä
mies onneks istuu katsomossa itkemässä. Vois mun puolesta
jäädäkin sinne taskumatteineen.

Ei kai täs muuta voi, kun jäädä odottelee uusia itkuja, jotka
alkavat näillä näkymin ens la-iltana. Ei muuta kuin odottelemisiin...
 

Baker85

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon passiivinen tyyli.

Eihän siinä mitään ei se minua haittaa jos KooKoo pelaa vieraissa passiivisesti, koska itse en ainakaan kotipeleissä tätä ilmiötä ole huomannut.
Elikkä KooKoo osaa vieraissa kurinalaisen pelityylin jolla voitetaan Sportin tasoinen "liigajoukkue".
Jaska kyllä sinä ja muutkin Vaasalaiset olette joka kausi tappion jälkeen itkeneet kuinka KooKoo pelaa kahvakiekkoa ja häiritsee mailoilla.
Eikä nyt mitenkään provosoitavasti mutta ei se Sportinkaan peli kouvolassa mitään kaunista katseltavaa ole ollut.
Minulle aivan sama mikä on pelityyli jos voitetaan 0-6, koska se kuitenkin minun sydäntäni lämmittää, ja uskomattomalta tuntuu että onnistutaan tekemään säkällä 6 maalia hyvähomma, että joskus sitten näinkin päin:)
Edelleen toistan sitä, että valitettavasti nykyjääkiekko on sitä pitkä päätyyn ja perää pelia ja erittäin kurinalaista pelaamista muutenkin joukkueilta, tähän on tultu.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: KooKoon passiivinen tyyli.

Viestin lähetti Baker85
Jaska kyllä sinä ja muutkin Vaasalaiset olette joka kausi tappion jälkeen itkeneet kuinka KooKoo pelaa kahvakiekkoa ja häiritsee mailoilla.
Näytä nyt vain, että missä kohdassa. Nimittäin minä en tällaista muista. Pistä nyt faktaa väitteidesi perään. Saattaa olla, että olen jossain kohdassa vuonna kiwi ja korso jotain sanonut, mutta vanhan ihmisen muisti on tehnyt tepposet ja en todellakaan tällaista muista.
 

Rocco

Jäsen
Tappioita on monenlaisia. Kun Sport hävisi 6-0 Hermekselle, se peli ei ottanut päähän juuri lainkaan. Sport pelasi huonosti, Hermes teki maalipaikkoja jatkuvasti ja teki myös maaleja. Hävittiin selkeästi paremmalle joukkueelle.

Sport-U20 päättyi 1-6. Tuossa pelissä Sport oli todella väsynyt ja huono. U20 pelasi varsin heikon pelin mutta teki maalinsa lähes jokaisesta ylivoimasta. Harmitti että omaa huonoutta ja jäähyjen takia otettiin reilusti kuokkaan. Huonolla pelillä. Ilman jäähyilyitä olisi peli voinut olla toisinpäin.

Eilinen KooKoo peli harmittaa kaikkein eniten. Sport oli kiekollisesti aktiivinen joukkue, teki paikkoja, rakensi peliä, haki ratkaisuita. Mutta KooKoo rikkoi ja sai hyvällä onnella tärkeät maalinsa. Sport oli "parempi" joukkue näin katsojan kannalta, ikävää tosiaan että säännöt ovat mitä ovat ja rikkova joukkue pärjää nykykiekossa.

Ei pitäisi harmittaa kun hyvällä pelillä häviää mutta kumma kyllä, eilisen pelin jälkeen harmittaa.
 

Baker85

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaskalle

En nyt jaksa lähteä viimekauden keskusteluja penkomaan tuolta jostain joten en rupea linkittelemään.
Silti sinun ja monen muun Vaasalaisen itkut viimekauden tappioiden jälkeen ovat muistissa, koska aina on KooKoota syytetty rumasta pelistä ja kahvasta Vaasasta tulleiden voittojen jälkeen.
Minulle tämä on aivan sama kunhan pisteitä tulee ja peli kulkee niinkuin tällähetkellä on joten päätän keskustelun tästä aiheesta tähän.
Ja toivottavasti tekin jaksatte lopettaa tuon ainaisen itkemisen ja opitte kestämään sen, että parempi joukkue voitti ja sillä selvä.
Kiitos ja kumarrus!
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Viestin lähetti Rocco


Eilinen KooKoo peli harmittaa kaikkein eniten. Sport oli kiekollisesti aktiivinen joukkue, teki paikkoja, rakensi peliä, haki ratkaisuita. Mutta KooKoo rikkoi ja sai hyvällä onnella tärkeät maalinsa. Sport oli "parempi" joukkue näin katsojan kannalta, ikävää tosiaan että säännöt ovat mitä ovat ja rikkova joukkue pärjää nykykiekossa.


Kyllä on todella ihmeellinen tuo vaasalainen ajattelutapa. PAREMPI joukkue häviää 6 - 0, varmasti sekin oli tuomarin syytä?? Varmasti olikin, koska rikkova joukkue pärjää nykykiekossa eikä istu jäähyllä. Kuten aina puhtaasti ja sääntöjen mukaan pelaavat vaasalaiset, jotka joutuvat lähes aina, vuodesta toiseen tuomareiden asenteellisen ja puolueellisen toiminnan takia puhtaalla pelillä istumaan jäähyllä.
Oliskohan jo aika pohjaalaastenkin aika myöntää että vaasalaisessa kiekossa on jotain pielessä ei vastustajissa eikä tuomareissa? Vai mistä se johtuu että vuodesta toiseen Sportilla on yksi sarjan nimekkäimmistä ja kalleimmista joukkueista, ja silti aina hävitään tuomarin puolueellisuuden tai luokattomuuden takia, tai sitten kun rikkova joukkue voittaa ja puhtaasti pelaava Sport istuu jäähyllä. Pitäiskö Vaasaan joskus hankkia oikea valmentaja joka osaa tehdä nimistä joukkueen isolla J:llä, vai onko rahat kulutettu joukkueeseen?
Koittakaa nyt katsoa joskus peiliin ja miettiä ennekuin avaudutte julkisesti, ja miettikää olisiko syytä ensin korjata oma pesä ennekuin haukkua kaikki muut??
Teiltähän menee uskottavuus, kun joka kerta on sama itku voititte tai hävisitte???
 

Rocco

Jäsen
Sanoinko jossakin vaiheessa että vika ja Sportin tappion syy oli tuomarissa? En.

Lueppa uudelleen viesti ja kommentoi sitten, sen jälkeen asiasta jos sellaista löydät.

EDIT: Ja jos luet vielä edelliseltä sivulta kommenttini pelin jälkeen niin tiedät mistä puhun. Jollet jaksa niin tässä kopioituna se tärkein:

"Tämän päivän pelin jälkeen kyllä toivoisi että mailahäirinnälle tehtäisiin jotakin... kaksi viimeistä erää olivat sellaista mailasotaa että ihan pahaa tekee. Kiekon kanssa ei voinut luistella juuri yhtään niin heti oli jo maila kainalossa tai kaksi iskua käsivarressa. Ja tällähän en sitten syytä vain KooKoota. Tottakai kun tuomari sallii keinot pysäyttää vastustaja niin tottakai se on tyhmä joukkue joka sitä ei käytä. Jos Mestiksessäkin sallitaan moinen sairaalloinen halonhakkuu niin millaista mahtaa olla Liigan paljon parjattu kahvakiekko... Jos maaleja halutaan niin avohakkuut kannattaa aloittaa sieltä päättävistä elimistä. Oli niin tylsä ottelu että oikein oksettaa. Kolmannessa erässä sai oikeastaan tehdä mitä huvitti eikä jäähyjä nähty."

Lihavointi lisätty että erotat sen avainkohdan.
 
Viimeksi muokattu:

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Re: Itkua!

Viestin lähetti Lätkä
[BEi kai täs muuta voi, kun jäädä odottelee uusia itkuja, jotka
alkavat näillä näkymin ens la-iltana. Ei muuta kuin odottelemisiin... [/B]

Voi olla, että itkut jää vähemmälle lauantaina koska emme näe peliä paikanpäällä :)

Tämä jeesustelu nyt voisi jatkua monta sivua siitä, että Sport kannattajat itkee jne. mutta jos katsotte esim. KalPa - KooKoo -viestiketjua niin löydätte aika samansuuntaisia kommentteja sieltäkin koskien vierasjoukkueen pelityyliä. Itse en viitsinyt alkaa selittelemään tätä tappiota koska tiedän miten kömpelöltä se näyttää kun hävinneen joukkueen kannattajat syyttävät vastustajan pelityyliä tylsäksi yms.

Kaikilla on oma pelityylinsä ja KooKoon tyyli on hakea Vaasasta 6-0 voitto. nyyh...:(
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Itkua!

Viestin lähetti Shearer
Tämä jeesustelu nyt voisi jatkua monta sivua siitä, että Sport kannattajat itkee jne. mutta jos katsotte esim. KalPa - KooKoo -viestiketjua niin löydätte aika samansuuntaisia kommentteja sieltäkin koskien vierasjoukkueen pelityyliä.

Sen voi tehdä myös tyylillä

Selitetään ensiksi otsikko. Pisteet voi Niiralasta viedä myös tyylikkäästi. Ei tarvitse esittää mm. KooKoon käyttävää kahvaan ja roikun pelityyliä.

Tällainen löytyi muuten KalPa-Hermes -ketjusta. Eksyin vahingossa sinne kun piti mennä KalPa-KooKoo ketjuun.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Shearer:
Itse en viitsinyt alkaa selittelemään tätä tappiota koska tiedän miten kömpelöltä se näyttää kun hävinneen joukkueen kannattajat syyttävät vastustajan pelityyliä tylsäksi yms

Nyt olemme asian ytimessä. Parempi joukkue voittaa, aina... Kookoon kotitappiot Sporttia, Kalpaa ja Jukureita vastaan olivat ns. kovia paloja, mutta ainakaan henkilökohtaisesti olen yrittänyt välttää tässäkin ketjussa ensiintyvää itkua. 0-3, 1-5 ja 1-3 ei jättänyt paljon sijaa selittelyyn oli vastustajan pelityyli mikä tahansa. Kookoon 0-6 voitto sen sijaan vaasassa on vahinko ja sport kaikesta huolimatta oli parempi.. Mutta se siitä. Huomenna on jo uusi peli.. Jospa eilisen kaltainen vahinko uusiutuu kouvolassa forssan kustannuksella....
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
KooKoo voitti 6-0! Ja joukkue, joka voittaa 6-0 on se parempi joukkue. Ei selittelyjä.
Älkää jaksako Sport-fanit valittaa, antaa teistä huonon kuvan.
Eipä pystynyt teidän joukkue vastaamaan KooKoon valitsemaan passiiviseen pelityyliin, joka oli tehokasta. KooKoo pelasi siis taktisesti paremmin ja ansaitsi voittonsa.
 

Rocco

Jäsen
Enemmistö tänne kirjoittaneista ovat muuten KooKoon kannattajia jotka ovat ainakin osittain vain provosoineet meitä. Eipä teitä ole näkynyt tappiopelien jälkeen missään, eikä juurikaan ennen pelejä. Helppoa se on olla hyvä fani kun voitto on alla.

KooKoo pelaa tylsää paskakiekkoa, sen todistaa monien muidenkin joukkueiden kannattajat. Jos mekään emme siitä pidä niin so what. Ikävää kaikkien kannalta että moisella paskakiekolla saa sarjapisteitä. Mutta onneksi se paskakiekon maine on KooKoon maine.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Rocco: Enemmistö tänne kirjoittaneista ovat muuten KooKoon kannattajia jotka ovat ainakin osittain vain provosoineet meitä. Eipä teitä ole näkynyt tappiopelien jälkeen missään, eikä juurikaan ennen pelejä. Helppoa se on olla hyvä fani kun voitto on alla.
Kun tappio tulee sen voi rehdisti myöntää, että toinen oli parempi eikä tulla jatkoajan sivuille itkemään kuin pieni lapsi, jonka tikkari on viety. Kun menet ketjun alkuun ja seuraat, missä vaiheessa ketjun sävy muuttuu onpas-eipäs väittelyyn, niin huomaat, että jaska aloitti ja sinä roccoseni jatkoit. Sitä ennen ei ole kuin tilastoja ja voiton hehkutusta, mikä on ihan luonnollista näin hienon voiton jälkeen.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Vai pelaa KooKoo paskakiekkoa? No, voihan se ollakkin. Mutta aika heikko täytyy vastustajan olla, jos se häviää paskakiekkoa pelaavalle joukkueelle 6-0!!!
Ei vieraskentille lähdetä takki auki hyökkäämään, turpaanhan siinä tulee. Teitä nyt näyttää vaan harmittavan, kun tällasellakin taktiikalla voitetaan teidän dream team.
Se on ihan yks hailea mikä maine KooKoolla on jossain Vaasassa! Meidän joukkue haki sieltä komean 6-0-voiton, ja tekin voisittte myöntää, että Sport hävisi paremmalleen. Teiän "kuningaski" sen myönsi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Voi, että se on vaikeaa... 0-6, siinä se sanoi Sateentekijä-Pate ja legenda-Jaska mitä vaan !..

Siinä olet oikeassa, että KooKoon pelityyli on muuttunut aivan järkyttävästi viime kaudesta, itseasiassa se on muuttunut aivan järkyttäväksi, mutta syyhän siihen on selvä, joukkueesta ei paljon käsiä Lindforssin, Grönroosin, Kinnusen ja tietenkin Tinken lähdettyä enää löydy, niillä mennään mitä on...Ei se peli enää niin paljoa silmää miellytä, mutta minkäs teet (Tinkeä edelleen toivoen).

0-6 on kuitenkin aika selvä tapaus ja jos liiga-Sport on niin hyvä joukkue, niin eiköhän siltä olisi pitänyt löytyä keinot tämän "kuuden miehen lihamuurin" läpäsemiseen. Samoilla säännöillähän molemmat joukkueet pelasivat ja kuten Mansikka KS:ssä huomautti KooKoo on kauden peleissä vain 3:ssa ottanut enemmän jäähyjä kuin vastustaja !
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
En ole ottelua nähnyt mutta puutun pieneltä osaltani keskusteluun. Olen nähnyt tällä kaudella lähes kaikki KalPan kotimatsit ja usemman vierasottelun. KalPa-KooKoo pelin jälkeen avauduin ensimmäistä kertaa aiheesta kahvakiekko. KooKoon pelityyli oli minulle järkyttävä yllätys. Joukkue joka on aiemmin esittänyt(mm. Urheilukanavan tv-pelit, kotiottelut, viime kaudet) hienoa peliä kahvasti, rikkoi, huitoi ja roikkui KalPa-pelaajien puserossa. Avauduin aiheesta Jatkoajalla ja minut leimattiin heti itkijäksi ja valittajaksi, syy avautumiseeni oli kuulema se, ettei KalPa voittanut. Todellinen syy siihen oli se, että tuntui turhalta maksaa pystypainista, jos jääkiekkohalliin menen. KooKoo-fanit hyökkäsivät silmittömästi kimppuuni, olinhan samanlainen itkijä kuin Hannes Kapanen....

Sama tahti tuntuu jatkuvan täällä. Ei ole tietenkään KooKoon vika, jos tuomari sallii häiritsevän pelityylin. Fiksu juokkue pelaa linjan mukaisesti. Jääkiekossa ei myöskään jaeta tyylipisteitä, se joka tekee enemmän maaleja voittaa. 0-6 ovat sellaiset lukemat, että parempi joukkue voitti ottelun. Joten tältä osin KooKoota on turha kritisoida. Mutta ymmärrystä Vaasaan on minulla todella paljon. Jos KooKoon pelityyli oli lähellekkään sitä kuin Kuopiossa, en ihmettele yhtään, jos katsojille tuli paha olo. Mestis on ollut hieno sarja, jossa kahvajoukkueita ei ole ollut. Nyt KooKoo on ottanut vieraspeleissään tämän linjan, ja se on koko Mestiksen tappio.
KooKoo-fanit provosoivat ja hyökkäävät joukkueen pelityylistä valittavien kimppuun. Kouvolassa olisi syytä huomata, että nämä valitusvirret jatkuvat ottelusta toiseen, voitti KooKoo tai ei. Minä en ainakaan halua nähdä tälläistä kiekkoa. Miksi joukkue joka vuodesta toiseen on pystynyt taitopeliin esittää tälläistä?

Kuten kirjoitustani oli lainattu, pisteet Niiralasta voi viedä myös tyylillä, vrt. Hermes. Ei tarvitse roikkua koko ajan vastustajan puserossa. Toivon, toivon suuresti, että KooKoon pelityyli otetaan puheeksi tuomareiden kanssa ja siihen aletaan tarkemmin puuttua. Se edistäisi taitokiekon näkemistä otteluissa. Taitokiekon, johon varmasti myös KooKoo pystyy, jos haluaa. Korostan vielä: minulla ei ole mitään KooKoota tai sen faneja vastaan. Joukkue on hyvä ja taitava, mutta se pystyisi pelamaan paljon hienompaa kiekkoa kuin joukkueen tämän hetkinen pelityyli.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kiitos Micco. Olin juuri vastaamassa, mutta viestisi pelasti monet taas "tyypilliseltä vaasalaiselta itkemiseltä"
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti Igor Siperian hurtta
Voin vakuutta Sinulle Jaska hyvä, ettei KooKoolla tosiaankaan ollut tarkoituksena tulla viihdyttämään vaasalaisyleisöä vaan hakemaan tylysti pisteet kotiin Kouvolaan. Ja näin tottavie tapahtuikin.

Tämä oli mielenkiintoinen näkökulma. Tämä oikeastaan palauttaa aivan ruohonjuuri tasolle miksi jääkiekkoa pelataan. Moni voisi nimenomaan luulla, että sitä pelataan yleisölle, ihmisille. Halutaan viihdyttää ihmisiä. Siksi kai sitä verovaroin tuetaankin, jotta ihmisillä olisi vapaa-ajallaan virikkeitä, ettei tarvitisi potkiskella kaduilla ikkunoita paskaksi.

Joku voisi taas käsittää jääkiekon pelkästään työllistäjänä. Sportissakin taitaa olla lähemmäs 30 työntekijää, niistä toki vain osa täyspäiväisiä tai siis semmoisia, jotka tulevat toimeen sieltä saavalla palkallaan. Tämäkin ajatusmalli on riippuvainen katsojista, koska ne osittain maksavat työntekijöiden palkat. Kiekon täytyy olla viihdyttävää, että tuota palkkoja maksavaa yleisöä löytyy.

Tämä asia on monta kertaa pyörinyt mielessäni, kun joku liigakoutsi on tilittänyt voiton jälkeen, että "ei me tänne mitään yleisöön menevää kiekkoa tultu pelaamaan..". Sekin pointti, että nimenomaan taitavat pelaajat, maalintekijät ym. ovat yleensä yleisön suurimpia suosikkeja kannattaa sitä ajatusmallia, että pelaajien tulisi olla viihdyttäjiä. Harvemmin kuuluu katsomossa puhuttavan, että onpas se hra x taitava koukkija ja kiinnipitäjä tai kiekottoman miehen estäjä. Loistavat puolustajatkin tunnetaan yleensä kiekkoa tuntevissa piireissä.

Viestin lähetti Baker85
Naurettavaa toi teidän itkeminen aina ku häviitte matsin, teille ei vissiinkää sekään uppoa päähän että jääkiekossa maalit tulevat yleensä virheistä ja niitä "liigaan valmis" sport taitaa tehdä liikaa ja vastustajan hyvyyttähän se ei tietenkään missään nimessä ole eikö niin?

Ennen peliä jutteltiin siinä kaverin kanssa, että Sportin olisi erittäin tärkeää päästä johtoon, koska jos KooKoo menee johtoon niin illan peli tulee olemaan unettava. Ja näinhän siinä kävi.

Koita Baker85 ymmärtää, että me olemme Sport-faneja ja pidämme omiemme puolta viimeiseen asti. Tottakai tappio sylettää ja jos mielestämme pelissä on ollut epäkohtia niin totta munassa niihin tartutaan.

Lueppa huviksesi tuota Hermes-Sport pelin ketjua. Hermes vei Sportia KooKoon tapaan 6-0. Lukeeko siinä ketjussa mitään Hermeksen törkeästä pelityylistä. Voin jo nyt sanoa, ei. Siinä ehkä tartutaan johonkin yksittäisiin seikkoihin, mutta kokonaisuutena siinä vaasalaiset, siinä määrin missä luonne antaa myöden, kehuu Hermestä. Vääntö on siinä ketjussa mennyt kannustamiseen liittyviin asioihin.

Joku sanoikin, että "sen voi tehdä tyylillä". Todellakin. Minä olen suuri puolustusfanaatikko. Minun mielestä jääkiekossa ovat hienoja asioita semmoiset asiat, mitkä muiden mielestä ei ole. Tuo minun alkupuheeni taidosta ja siitä mitä yleisö yleensä haluaa nähdä koski käsitystäni average-katsojasta. Itse en tuommoinen ole.

Kun Kari Heikkilä valmensi Vaasassa niin Sport pelasi erittäin puolustusvoittoisesti. Olin silloin juuri "maineikkaan" kiekkourani päättänyt aikuistumisen kynnyksellä oleva pojannulikka. Imin kaiken mahdollisen tiedon Heikkilän pelityylistä. Olin jopa jäällä kuuntelemassa Heikkilän teesejä, kun siihen kerran oli Sportin juniorivalmentajilla mahdollisuus. Sport voitti tuolla kaudella muistaakseni yli kymmenen peliä yhdellä maalilla. Kun kerran juttelin Jani Uskin kanssa ravintolassa (!) niin hän kertoi, että Heikkilän ohjeiden mukaan Sport alkaa aina vain jäädyttämään peliä johtoasemassa. Ja näin tapahtui. Erittäin passiivinen viisikko piti vastustajan irti maalintekopaikoista. Mielestäni hienointa kiekossa on se, että puolustat niin hyvin, että vastustaja ei pysty edes avaamaan peliä sinua vastaan. Toiseksi hienointa on se, että vastustaja ei saa ns. maalintekosektorilta yhtään laukausta. Tämä on viime aikoina Sportissa onnistunut. Ei eilen.

Se ero mikä on Sportin Heikkilän ajan pelillä ja eilisellä KooKoon esityksellä on se, että KooKoo käytti rumia otteita viisikkopuolustamisen apunaan. Se roikkui kiekollisessa kuin kiekottomassakin pelaajassa. Kaksin käsin kiinni aina, kun oltiin pääsemässa tekopaikkaan, jokaisen vapaan miehen kainalossa oli maila. Se on erittäin puuduttavan näköistä. Jos viisikkopuolustus olisi toiminut ilman noita estämisiä ym. arvostaisin KooKoon esityksen todella korkealla, koska jo niin kuin ylempänä kirjoitin niin diggaan semmoisesta pelistä.

Loppuottelussa tuli semmoinen fiilis, että kostaisipa joku jollekin KooKoolaiselle. Ja kun Kuusisto kelasi viimeisillä sekunneilla Mälkiän yli niin minä väkivaltaa ja kiekkotappeluitakin (show-mallisia) viimeiseen asti vastustaja sain pientä hyvän olon tunnetta. Pelottavaa.

KooKoon ensimmäiseen vierailuun ero oli siinä, että tasatilanteessakin KooKoon oli vähän yritettävä maalia. Nyt, kun johto tuli suht aikaisin ja ratkaisevat 2-0 ja 3-0 maalit jo puolen välin kohdilla. Sen jälkeen peli oli yhtä helvettiä.

Viestin lähetti Rocco
Eilinen KooKoo peli harmittaa kaikkein eniten. Sport oli kiekollisesti aktiivinen joukkue, teki paikkoja, rakensi peliä, haki ratkaisuita. Mutta KooKoo rikkoi ja sai hyvällä onnella tärkeät maalinsa. Sport oli "parempi" joukkue näin katsojan kannalta, ikävää tosiaan että säännöt ovat mitä ovat ja rikkova joukkue pärjää nykykiekossa.

Aika pitkälle samaa mieltä. Sport rakensi paikkansa, KooKoo sai pääosin Sportin virheiden ansiosta. Silti virhe-maali ja rakennettu maali on arvoltaan lopputulosta laskettaessa saman arvoisia. Silti, jos peli menee ja on jo mennytkin siihen, että maalit tehdään vastustajien virheistä niin ollaan kyllä väärällä tiellä. Jos KooKoon peli perustuu eilisen kaltaiseen tyyliin ja kassit isketään vastustajien virheistä niin olen pahoillani, teillä on tylsä kausi. Jos tuo KooKoon pelityyli on voittamisen hinta niin minä en halua voittaa.

Totuus on se, että KooKoo rakensi eilen yhden maalin (Laine 2-0) ja se oli komea, muuten se rääppi roikkuja keskialueelle ja onnekkaiden pomppujen ja hirvittävien virheiden kautta onnistui maalinteossa. Sinkkosen 6-0-maalikin tuli maalinedusryysiksen seurauksena, vaikka sitä edelsikin ylivoimahyökkäys.

Viestin lähetti koukou
Nyt olemme asian ytimessä. Parempi joukkue voittaa, aina...

Tästä voi olla useaa mieltä. Maalithan sen voittajan ratkaisee, mutta onko aina enemmän maaleja tehnyt parempi joukkue? Eilen KooKoo oli parempi joukkue, koska se osasi käyttää tuomarin sallimaa linjaa päästessään johtoon.

Onnittelut KooKoolle pisteistä. Toivottavasti tämä hieman selvensi meidän tai ainakin minun "itkemistä".

Laitetaan tähän loppuun vielä vaasalainen jo legendaksi muodostunut uhoaminen: Sport vei Kouvolassa pelin 0-3 ja HD:llakin on vielä 100% Kouvolasta. Seuraava peli Kouvolassa ratkaiseen "kokonaiskisan" voittajan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Miksi ?

Vastaus yläpuolella minun edellisessä viestissä, kädet puuttuu.

Se on aina kuka katsii esim. K-Vantaan mailahäirintä ja roikkuminen oli mielestäni aivan toisesta maailmasta kun vertaa KooKooseen (viime kotipelissä).

Ja tottahan sekin on, että häviön jälkeen tälläsiä asioita löydetään aina helpommin.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti koukou
Myönnetään.. Sport oli parempi.. Heja Spåra.

Sähän tässä tasosi osoitat, kun syytät meitä itkijäksi ja kun me vastataan niin laitat tuommoisen kommentin. Jee-ep..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös