Spekulaatio Jokerien ja Hartwall Areenan myynnistä – tiedotustilaisuus 28.6.2013

  • 367 842
  • 1 655

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
KHL-kortti käy vain jos naapuri lähtee myös. Olisi ihan hauska nähdä SM-liigan tuho.

Näin Extraliigan näkökulmasta, mitään ei ole tapahtunut vaikka Lev Praha onkin (Spartan organisaation tukemana) ilmaantunut. Joukkue pelaa Spartan hallissa, toimisto on Spartan hallissa ja de facto Sparta toimii Levin farmina siirtorajaan asti. Extraliigan jännitteisiin asialla ei ole ollut viimekauden aikana mitään merkitystä, Slavia-Sparta on silti Slavia-Sparta.

Nämä SM-Liigan tuho-jutut jos jokin joukkue liigasta KHL:aan lähtisi ovat kyllä ihan haihattelua. KHL-joukkue Helsingissä saattaisi tuoda katsomoon jonkun uudenkin silmäparin, sillä joukkue tulisi kasata kuin Lev on kasannut. Parhaat suomalaiset seuraan isolla rahalla ja muutama ulkkari tiivistämään rosteria. Itseäni se kiinnostaisi tosin vain poikkeustapauksissa, kuten olen kirjoitanut KHL-ketjuissa.

Jos se joukkue olisi Jokerit (tai mikä tahansa muu SM-liiga-joukkue), eräällä perverssillä tavalla seuraisin KHL:aa jopa entistä tarkemmin. Jos taas joukkue olisi HIFK, niin seuraisin SM-liigaa vasemmalla silmällä, joskus en edes sillä ja siirtäisin koko seuraamiseni joukkueen mukana.

Jotenkin ihmeellisiä kommentteja ollut aiemmin ketjussa että Jokereiden kannattaminen loppuu jos Jokerit KHL:aan siirtyisi. Näitä kannattajia ei voi kyllä arvostaa, ei edes naapurista.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MTV3:n mukaan Harwall-areenan uusi omistaja tulee olemaan Rotenbergien suku, jolla on yhteyksiä Suomeen.

Rotenbergeilla on myös vahva edustus KHL:n sikariportaassa. Roman Rotenberg on Pietarin SKA:n varapresidentti ja hänen setänsä Boris Rotenberg on Moskovan Dynamon omistaja. Boris Rotenberg on muuten Vladimir Putinin lapsuudenystävä ja hänen pitkäaikainen judokaverinsa.

Boris Rotenberg (junior?) pelasi joskus FC Jokereiden junioreissa eli jotkut näistä Rotenbergeistä on myös ainakin jossain vaiheessa asunut pk-seudulla.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Iltapulu uutisoi, että Hjallis olisi mahdollisesti myymässä koko Jokerit pois, ei ainoastaan halliyhtiötä. Jokereiden lähtö KHL:ään taitaa olla entistäkin varmempaa, mikäli pitää paikaansa ja ostajat ovat nämä Rotenbergit?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Huomenna jyrisee, ja ihan vitusti. Alku iltaan tosin saadaan odottaa...

Maltan tuskin odottaa, että Narinkkatorin screeniltä paljastuu hiljalleen jonkun rys... siis venäläisen naamavärkki.

Vakavasti puhuttuna harvoin on näin paljon kiinnostanut naapurin tiedotustilaisuus. Saattaa olla, ettei SM-Liiga enää ole huomisen jälkeen entisensä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Boris Rotenberg (junior?) pelasi joskus FC Jokereiden junioreissa eli jotkut näistä Rotenbergeistä on myös ainakin jossain vaiheessa asunut pk-seudulla.
Kirjoitin tuon etunimen väärin. Romanin setä ei tietenkään ole Boris vaan Arkadi, joka on siis Moskovan Dynamon presidentti ja suurin omistaja.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Suomen Suurin siis lähtee KHL:aan ja kohta voi jokainen liigajoukkue surkutella, ku Jokerit kaikki huippupelaajat nenän edestä...ei enää vain pikkujoukkueiden vaan suurempiekin. :)

Eletään todellakin mielenkiintoisia aikoja. Masa takas, niin voi napsia pelaajia NHL:n ja KHL:n pistepörssin kärjestä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Enimmäkseen negatiiviset fiilikset siitä, että Jokerit lähtisi KHL:ään. Tämä vaatii kyllä aikamoista sulattelua.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Huomenna tulee joko SAATANAN HUONOJA uutisia tai erittäin huonoja uutisia. Todennäköisesti SAATANAN HUONOJA uutisia. Nyt rupes kyllä pelottamaan. Mitä meille tapahtuu? Onko Hjalliksen mitta tullut täyteen, vai onko tilanteen takana terveydelliset syyt? Mitä vittua?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Jos Jokerit siirtyy KHL:ään, menettää kyseinen seura yhden aktiivikatsojan.
Jos olen asiani kanssa yksin niin sitten olen, mutta minua ei kiinnosta ryssien kanssa veljeily muuta kuin Eurooppa-liigassa.

Jokerit on ollut minulle iso juttu koko ikäni, mutta jos lippujen hinnat nousevat, matsit kuulutetaan myös Venäjäksi ja vastustajat tulevat Kazanista, Vladivostokista, Minskistä ja Tseljabinskistä niin ei kiinnosta enää. Avautukaa kaikki seuraavat kirjoittajat ihan rauhassa vanhan kansan käsittämättömästä ryssävihasta. Se kiinnostaa minua yhtä paljon kuin KHL-Jokerit.

Динамо Ёкepит Хельсинки. Ei kuulosta hyvältä.

Ja ensimmäinen keravalainen 15v. kolikonheittelijä joka tulee vittuilemaan tosifaniudesta ja kertomaan kuinka "joukkuetta ei jätetä vitun janari" niin haistakoot pitkän vitun.

Ryssien omistama Jokerit on yhtä tyhjän kanssa. Sillä ei ole mitään tekemistä Aimo Mäkisen pelastaman seuran ja Töölön Vesan perinnön kanssa.
 

Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelonsekaisin tuntein odotan huomisen tiedotustilaisuutta. Näin alkuun siirtyminen KHL:n aiheuttaa aikamoisen määrän negatiivisia väristyksiä.

Onko kellään muuten tietoa, monelta tuo tiedotustilaisuus järjestetään?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen Suurin siis lähtee KHL:aan ja kohta voi jokainen liigajoukkue surkutella, ku Jokerit kaikki huippupelaajat nenän edestä...ei enää vain pikkujoukkueiden vaan suurempiekin. :)
...

Jokerit saa lyödä aika kovia summia pöytään, että pystyvät kilpailemaan venäläisseurojen kanssa - kiitos korkean verotuksen ja yleisen elämisen kalleuden takia. Venäjällä on joku 13 prosentin tasavero. Ellei uudet omistajat ala todella satsaamaan rahaa Jokereihin, niin parhaat suurin osa parhaista suomalaispelaajista tulee tulevaisuudessakin suuntaamaan venäläisseuroihin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eletään todellakin mielenkiintoisia aikoja. Masa takas, niin voi napsia pelaajia NHL:n ja KHL:n pistepörssin kärjestä.
Tässä iski parissa tunnissa melkoinen tärinäjännitys päälle, mutta tälle vitsille jaksoi silti nauraa.

Huhhuh että on isoista asioista kyse huomenna. Parhaimmillaan/pahimmillaan koko suomalainen jääkiekkoilu voi kokea melkoisen mullistuksen. Niin kauan kuin nimi on Jokerit, logossa virnuilee narri ja seuran perinteisiä arvoja kunnioitetaan mulle on melkein, ei ihan, mutta melkein sama mitä sarjaa pelataan. Pelottaa vaan ihan helvetisti, että venäläiset saattaa romuttaa kaiken, mikä mulle tässä seurassa on tärkeätä. Seuran kulttuuri ja identiteetti on asioita, joista mä en halua tinkiä.

Pakko uskoa, että Hjallis on vähän ajatellut myös seuran tulevaisuutta ennen kuin on nimiään papereihin raapustanut. Jännittää niin pirusti kun ei yhtään tiedä mitä sieltä tulee.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aika mielenkiintoista, jos Jokerit myydään. Oma käsitykseni on kyllä, että siirtyminen KHL:aan merkitsisi aika pitkälle Jokereiden lopun alkua. Ei tule taloudelliset paukut riittämään, ja yleisön mielenkiintokin on aika iso kysymysmerkki. Mielenkiinnolla odotan huomista, mutta tuskinpa vielä tulee areenan myymistä isompaa paukkua.

E: Ja se vielä, että itselle tulisi kyllä iso ikävä Jokereita liigassa. Pahin, mutta myös se rakkain vihollinen. Mieluummin yhdessä Jokereiden kanssa jonkinlaiseen euroliigaan, jos liiga näivettyy puulaakisarjaksi. Kuten moni jokerifanikin on epäillyt, niin vaikea kuvitella venäläisten kykenevän säilyttämään Jokereiden identiteetin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ei huhut Jeren sopimuksesta Jokereihin taidakaan olla tuulesta temmattuja. Eikös Karalahti nimenomaan kärkkynyt paikkaa KHL-joukkueesta? :-)
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä iski parissa tunnissa melkoinen tärinäjännitys päälle, mutta tälle vitsille jaksoi silti nauraa.

Huhhuh että on isoista asioista kyse huomenna. Parhaimmillaan/pahimmillaan koko suomalainen jääkiekkoilu voi kokea melkoisen mullistuksen. Niin kauan kuin nimi on Jokerit, logossa virnuilee narri ja seuran perinteisiä arvoja kunnioitetaan mulle on melkein, ei ihan, mutta melkein sama mitä sarjaa pelataan. Pelottaa vaan ihan helvetisti, että venäläiset saattaa romuttaa kaiken, mikä mulle tässä seurassa on tärkeätä. Seuran kulttuuri ja identiteetti on asioita, joista mä en halua tinkiä.

Voiko sitä paremmin sanoa? Sanasta sanaan samaa mieltä ja kuten tuolla toisessa ketjussa on todettu, seura on aina suurempi kuin sen hetkinen rosteri, seurajohto tai liiga. Kuitenkin, venäläisiä urheilujohtajia ei ole voinut pitkäjänteisyydestä liiemmin syyttää joten kylmä hiki tässä otsalla rupeaa olemaan.

Aikamoisen perjantain Hjallis nyt järjesti, taitaa olla melkoista F5:n rämpyttämistä duunissa huomenna - jääköön mokomat hommat ensi viikkoon..
 
Viimeksi muokattu:

Bertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CBJ
Eiköhän tässä ole kyse Hartwallin ja Jokereiden myymisestä. En usko, että Jokerit nyt siirtyisi tulevalla kaudella KHL kuvioihin. Ehkä tässä on kyse jonkin näköisestä KHL Farmijoukkueesta, koska uusilla omistajilla on kuvioita muissa KHL seuroissa. Sanoisin, että noy hättää.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei huhut Jeren sopimuksesta Jokereihin taidakaan olla tuulesta temmattuja. Eikös Karalahti nimenomaan kärkkynyt paikkaa KHL-joukkueesta? :-)

Jos myynti ja siirto toteutuu niin, Jokerit varmastikkin haluaa lähteä mestarina sarjasta, että varmaankin joukkue tulee olemaan kallein koskaan nähty sm-liiga joukkue. Eli Filppula korvataan kunnon miehellä etc.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Ryssien omistama Jokerit on yhtä tyhjän kanssa. Sillä ei ole mitään tekemistä Aimo Mäkisen pelastaman seuran ja Töölön Vesan perinnön kanssa.

Minä en ainakaan kannata Jokereita Aimo Mäkisen ja Töölön Vesan perinnön vuoksi. Kannatan rakastaamani seuraa sellaisena, kun se on. Sen historiaan sisältyy hienoja ja vähemmän hienoja hetkiä, ja seura on suurempi kuin Hjallis Harkimo!

Saat toki varmasti olla mielipiteesi kanssa, ei siinä mitään. Jokerit on kuitenkin ykkösjengi minulle aina, skulatkoon vaikka Japanin 3-divarissa.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boris Rotenberg (junior?) pelasi joskus FC Jokereiden junioreissa eli jotkut näistä Rotenbergeistä on myös ainakin jossain vaiheessa asunut pk-seudulla.

Boriksen pojat Roman ja Boris jr. on ihan stadilaisia. Molemmat taitaa olla jopa ihan syntynyt täällä, ainakin nuorempi veljeksistä. Myös Boris sr.(vai onko nimenomaan Boris eikä Arkadi sillä tämä on varma tieto) on Putinin vanhoja judokavereita, että ei tarvitse miettiä millä suhteilla se raha sukuun on 90-luvulla tullut.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä en ainakaan kannata Jokereita Aimo Mäkisen ja Töölön Vesan perinnön vuoksi. Kannatan rakastaamani seuraa sellaisena, kun se on. Sen historiaan sisältyy hienoja ja vähemmän hienoja hetkiä, ja seura on suurempi kuin Hjallis Harkimo!

Saat toki varmasti olla mielipiteesi kanssa, ei siinä mitään. Jokerit on kuitenkin ykkösjengi minulle aina, skulatkoon vaikka Japanin 3-divarissa.

Sama täällä, mahdollisessa siirrossa on paljon uhkia, mutta on myös paljon mahdollisuuksia. SM-liiga toki on tuttu ja turvallinen, joka tällä hetkellä tuntuu näivettyvän pikku hiljaa.

Ja vaikka onkin kova riski siirrossa niin kyllä mä haluan että Jokerit sen ottaa, kun joku muu joukkue sen ottaa ennemmin tai myöhemmin.
 

Sakkoliha

Jäsen
Jos myynti ja siirto toteutuu niin, Jokerit varmastikkin haluaa lähteä mestarina sarjasta, että varmaankin joukkue tulee olemaan kallein koskaan nähty sm-liiga joukkue. Eli Filppula korvataan kunnon miehellä etc.

''Siinä vaiheessa, kun Kousan Mikolle lyödään 325k€ kaudesta käteen, on @hjallisharkimo'n kesäkassassa myös ruplia. #smliiga #jokerit #KHL''

Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta eikös täällä ole ollut puhetta, että Karalahdellekin Jokerit ovat valmiit maksamaan lähes tuplat IFK:hon verrattuna.

Ei ole kyllä koskaan Jokereiden tuleva tiedotustilasuus kiinnostanut näin paljoa allekirjoittanutta. Harmittaisi kyllä todella paljon pelkästään Jokereiden siirtyminen toiseen sarjaan jo pelkästään IFK:n kannalta. Itse toivon, että siinä vaiheessa, kun Jokerit (ja IFK) SM-Liigasta irtaantuvat, niin sarja olisi mallia Pohjois-Euroopan sarja.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Minä en ainakaan kannata Jokereita Aimo Mäkisen ja Töölön Vesan perinnön vuoksi. Kannatan rakastaamani seuraa sellaisena, kun se on. Sen historiaan sisältyy hienoja ja vähemmän hienoja hetkiä, ja seura on suurempi kuin Hjallis Harkimo!
Hyvin luettu! Jokerit on todellakin suurempi kuin Hjallis Harkimo. Hjallis on ollut osa tätä kaunista seuraa vasta parikymmentä vuotta.

Rakastaisitko vaimoasi vaikka se paljastuisi venäläiseksi huoraksi?

Gloryhuntteri. Takas ifk-leiriin tai osta canal+ kortti seuraa vähä valju matsei kotisohvalta. Mikään suomalainen joukkue ei kaipaa sinunlaisia mieshuoria, koska yleisöä edelleen liian vähän katsomoissa.
Hahah. Huono provo. Ikinä en ole IFK-leirissä ollut ja matsit katson paikan päällä. Voit käydä katsomassa "paikan päällä nähdyt ottelut"-ketjusta aktiivisuuteni niin kotona kuin vieraissa. Sitäpaitsi. Luulin että mieshuora seuraa ulkomaisia joukkueita vaikka omassakin kylässä olisi poppoo. Miten tämä nyt liitty tähän mitenkään?
Oletko kenties joku Futisforum-janari kun vedit tähän jonkun valioliigan ja jalkapallonkin mukaan?
Ja Jokerifanin kutsuminen gloryhunteriksi on vähintäänkin absurdia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös