Jokereita ei myyty kuten eilen jo tiesin. Suomalaisin voimin laitetaan Eurooppa sekaisin!
Suuri valhe. Rahasta myyty ja huorattu. En löytänyt kuin -96 mestaruuspaidan, repaleisen. Surullisena vetämään lärvät.
Jokereita ei myyty kuten eilen jo tiesin. Suomalaisin voimin laitetaan Eurooppa sekaisin!
Tilaa Viasatin vai kenen se nyt on, kanavapaketti, niin näet oikeata lätkää. NHL:stä. #KHL #lentokenttä #neppailu #hippaPelatkoon muut "mikki hiiri-liigaa", mä katson paljon mielummin oikeata lätkää jossa saa ja annetaan kentällä tapahtua.
No äläs nyt kiukuttele. Katso mieluummin teidän kapun kuvaa Iltalehdessä (http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2013062817204702_jk.shtml). Ensi kauden jälkeen löytää itsensä jostain Saipan takalinjoilta ja siinä voi sitten käydä toteamassa; happamia, sano!Ei vittu soikoon. Tämä ketju nillityksineen on surullisen todellinen läpileikkaus suomalaisesta kateuden, kyräilyn ja nurkkakuntaisuuden läpeensä kyllästämästä yhteiskunnasta. Happamia, sano.
Itse ainakin suomalaisena olen noissa otteluissa myös suomalaisen seuran puolella. Tämä on hieno, rohkea ja merkittävä askel suomalaisessa jääkiekkoilussa!
Pitää muistaa, että todella huomattava osa Venäjän taloudellisesta ja poliittisesta eliitistä on tavalla tai toisella sitoutunut tähän KHL-projektiin, jossa tavoitteena on siis luoda eurooppalainen haastaja NHL:lle. Kyllä nämä rahamiehet ovat tässä ihan tosissaan mukana enkä usko, että tässä ihan heti luovutetaan. Toimivaa bisnestä tuo ei ole, mutta harvoin se on urheilussa muutenkaan - puhumattakaan tällaisen suuren projektin alkuvaiheista hurjine alkuinvestointeineen.
Jokerit on ollut aina itselleni se sm-liigan inhotuin joukkue, mutta tämä KHL-uutinen kaiken muuttaa voi. Kerta heitolla KHL:stä tulee ainakin itselleni paljon mielenkiintoisempi sarja kun suomalaisjoukkue sinne siirtyy. Itse ainakin suomalaisena olen noissa otteluissa myös suomalaisen seuran puolella. Tämä on hieno, rohkea ja merkittävä askel suomalaisessa jääkiekkoilussa!
Huvitti vain, kun jutuistasi sai kuvan, että Jokerit lähtee nyt puuhastelusarjasta suuren ja mahtavaan ammattilaisliigaan.
Jokereilla on kaksi haastetta, jotka selättämällä se voi menestyä.
Haaste 1. Seura yrittää menestyä. Se joutuu rakentamaan budjetin, johon sillä ei ole varaa. Uhkana konkurssi ja todennäköisenä seurauksena seuran myynti ulkomaille.
1. Jos noilla moguleilla on optio ostaa Jokerit, niin todennäköisesti he ostavat Jokerit jossain vaiheessa, mikä tarkoittaa varmaan sitä, että nimi ja logo muuttuu. Tämä ärsyttäisi ainakin itseäni.
Kuinkas nyt tehdään? jne...Liiga kiinni taas?
Toivotaan näin, toivoaan näin. Tämä oli myös mun pointti.Nyt käy varmasti päin vastoin. Kotimaiset jääkiekkovoimat joutuvat ottamaan haasteen vastaan. Jokereiden KHL-osallistuminen sitoo osan median, ja sitä kutta yleisön kiinnostuksesta. Suomessa on aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tarjota jotain jännää. Se jännä tulee olemaan Ruotsin mallinen karsinta.
Montako pelaajaa on viimeisenä parina vuotena siirtynyt Sm-liigasta Ruotsiin rahan perässä? Sama oikeastaan Sveitsin kanssa, aikasemmin tuota tapahtui mutta nyt KHL "ryöstää" näistä kaikista liigoista pelaajia.
tarkoitin lähinnä Noita sun suomifutis & siivoojien palkkoihin vertaamisia.
No äläs nyt kiukuttele. Katso mieluummin teidän kapun kuvaa Iltalehdessä (http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2013062817204702_jk.shtml). Ensi kauden jälkeen löytää itsensä jostain Saipan takalinjoilta ja siinä voi sitten käydä toteamassa; happamia, sano!
No, sitten fanit vain jatkavat "Jokerit"-huutoja. Onhan Eisbären Berlinkin ollut Eisbären jo parikymmentä vuotta, mutta vanhan liiton fanit kannustavat edelleen: "Dynamo, Dynamo..."
1. Miksi he vaihtaisivat nimen ja logon?
2. Skenaariossasi Teuvo Teräväinen pelaisi HIFK:n tai Bluesin organisaatiossa. Mitä väliä sillä on?
Nyt se on sitten virallista...
Hjallis ja Jokerit siirtyi venäläisten huoraksi! Minä en siirry! Pitää yrittää ottaa ilo irti vikasta kaudesta jolloin vielä taistellaan suomen mestaruudesta eikä venäjän.
1. Jokerit ei ole sanana ihan optimaallinen venäläisille. Vaikea lausua jne. Lisäksi eihän se kovin kummallista olisi, jos uusi omistaja haluaisi vaihtaa omalle seuralleen sellaisen nimen, kuin itse haluaa.