Gregg Allmanin ja Dickey Bettsin jälkikasvut Devon Allman ja Duane Betts ovat perustaneet uuden kokoonpanon nimeltä Allman Betts Band. Trion kolmas lenkki on edesmenneen Allman Brothers Band-basisti Berry Oakleyn poika Berry Duane Oakley. Trio heittää kesällä neljä keikkaa Euroopassa, Suomeen eivät kuitenkaan saavu. Puistobluesissa olisi varmasti tälle toisen polven Allman-kokoonpanolle tilausta.
Allman Betts Band: See Tour Dates – Rolling Stone
Mietin pitkään, enkä ota tähän ketjuun tavakseni linkittää videotsibaleita, mutta nyt nuo tekoälyiset kyylääjät Youtuubissa suosittelivat minulle tätä videota, jonka sisältötuotto herätti kysymyksen. Yli viismiljoonaa muutakin on tykännyt vaikka video/audio ei ole modernistien maun tasoinen, kai.
JJ. Cale ja Eric Clapton ovat kitaratähtinä eli lienivät festivaalin vetonauloja, mutta minua inspiroi tuo bändisoitto. Esitettävä kappale on Call Me the Breeze, jolla oikeutan kysymykseni tämän ketjun lukijoille.
Voi jumanskekka kuinka kevyesti bändi rullaa komppia. Sankarihahmot soittavat tietysti myös hyvin, mutta bändisoitto!??
Tempo on varmaan nopein, jonka Breeze-versioista olen kuullut.
Kysymykseni: onko tässä mitään erikoista, mainittavaa papukaijamerkkeilyä vai vain lähes normivetelyä nopealla temmolla?
Noihin muutamaan edellisiin vielä finalointikommenttini: kelasin läpi kaikkki Lynnärien versioni ja tosiaankin, eihän tuo tempo ole oikestaan poikkeava, tietysti JJ.
Mutta mikä temmossa taisi minut hämätä: tottahan toki LSkin rullaa, mutta aina pitää tuossa bändissä myös Lyödä Rumpuja, mikä mätkintä ottaa aikansa. Se ei vaikuta sinänsä tempoon, pannaan vaikka metronomivertailu, mutta taitaa vaikuttaa.
Katselin tämän dokumentin läpi äsken ja ei se sinänsä mitään uutta tietoa yhtyeestä minulle antanut, kun olen pari kirjaa aiheesta aikaisemmin lukenut. Leffa ehkä keskittyy enemmän bändin sekoilupuoleen, itseäni kiinnostaa enemmän kaikki muu. Mutta kannattaa tietysti katsoa.Tämän viikon teemalauantai on omistettu Lynyrd Skynyrdille.
...
20:00 Lynyrd Skynyrd: If I Leave Here Tomorrow -dokumentti
Samoin! On muuten monipuolinen ja vankka southernia soittava bändi. Tai no, soittaahan ne muutakin kuin Southernia. Niillä on muistaakseni Pink Floyd-levytys, jonka nimi on Dark Side of the Mule, ja pari levyllistä reggaetakin.Iso suositus!
Niin saivat Robinsonin veljekset välit sovittua ja The Black Crowes lähtee kiertueelle ensi kesänä, ensin USA ja sitten syksyllä Eurooppa. Ja Englantikin. Pohjoismaat eivät näytä kuuluvan kiertueohjelmaan.Black Crowes suunnittelee reunion-kiertuetta ensi vuodelle. Bändin debyyttialbumi Shake Your Money Maker täyttää tuolloin 30 vuotta. Toistaiseksi ainoa varma uutinen on se, ettei alkuperäinen rumpali Steve Gorman ole mukana.
The Black Crowes Tease Reunion With Art Posted To Social Media Pages
The rumored Black Crowes reunion is looking more and more legit, as the band has posted new art to its social media pages.liveforlivemusic.com
Tämmöistä olisi tulossa. Pakko katsoa/ tilata.
Street Survivors: The True Story of the Lynyrd Skynyrd Plane Crash
Tämmöistä olisi tulossa. Pakko katsoa/ tilata.
Street Survivors: The True Story of the Lynyrd Skynyrd Plane Crash
Tämähän perustuu Artimuksen kirjaan, ja hän ei ole välttämättä ihan bestiksiä Rossingtonin kanssa nykyisin...