Sotilasarvo ja tehtävä

  • 84 703
  • 422

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En tiedä vastasinko tähän ketjuun jo aiemmin. Kuitenkin sotilasarvo on arvoisa tykkimies/raketinheitinmies ja tehtävää ei enää ole olemassa. Tehtävä oli Rakh89:n suuntaaja. Nuo DDR:n perilliset lienevät jo melkein museokalustoa ja kertaukset jo käyty loppuun(2 kertaa). NATO jyrää slobokaluston yli.

Kuitenkin voin sanoa, että aika miehekästä ampua noilla Tatroilla täysiä pakkoja(40 kpl 120mm raketteja) 20 sekunnissa. Viimeisessä kertauksessa tavoitteena oli ampua mahdollisimman paljon A-tarviketta mahdollisimman lyhyessä ajassa. Parasta ennen päivämäärä oli likellä ja noiden rakettejen tuhoaminen Kemijärvellä olisi ollut huomattavasti kalliimpaa.

Lapin talvessa horisontissa leiskui mukavasti, kun vajaa patteri(5 heitintä) ampui koko pakallisen(200 rakettia 20 sekunnissa). Ei olisi mukavaa olla mosurina siellä vastaanottavassa päässä...
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Tykistöprikaatti SPOL korpraali. Tehtävä: komentajan kuljettaja/LER.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itse olen, vai pitäisikö sanoa olin raketinheitinpatteriston mittausporukassa ja kertaukset käytynä 2001 ja 2005.

Olemme siis lähes veljiä. Kertaukset ovat juuri samoihin aikoihin. Rovajärvellä tietysti. 2005 putosin Tatran päältä ja mursin nilkan, joten kotiutus tuli ennen aikojaan.
 

J.Petke

Jäsen
Alikersantti KrhK, Komppanian vääpeli. Aukin jälkeen inttiaika kului toimisto au:na joka luultavasti on yksi parhaista hommista intissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
1. Res. Alikersantti
2. Raskas Merikuljetuskalusto, Merenkulkualiupseeri

Upinniemi I/08
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Sotilasarvo: Vänrikki,

Tehtävä: Ilmatorjuntaohjusjaoksen johtaja

Tosin kyseinen ohjus ei ole enää sodanajan kalustossa, joten olen reservin varalisässä, kunnes uuteen tehätävään koulutetaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No kysytään nyt vielä, että satuitko käymään intin II/94 Vekaranjärven tuliasemapatterissa?

Olin vuotta myöhemmin, eli II/95. TAS-patterissa toki.
 

Powell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,New Jersey Devils,Arsenal
Sotilasarvo: Alikersantti

Tehtävä: Veneenkuljettaja, vastata huoltokuljetuksista sun muista.

Oli muuten melkko hauskaa intin vikat 3 kuukautta, kun Gylttöössä olin. Meitä oli siellä allekirjoittanut ja kolme matruusia. Aika hiljasta oli koko varuskunnassa ja sittenhän se lopetettiin. Eli olin siis viimenen ketä siellä on asevelvollisuuden suorittanut.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Sotilasarvo Jääkäri

Homma taistelulähetti

Sodankylässä II/08 intin kävin. Hain aukkiin mut eivät ottaneet.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
1. Lentosotamies

2. KarLsto, sotilaspoliisi. Sodan ajan tehtävänä tais olla jonkun vesitornin tai vastaavan vartiointi.

E: Niin ja kait sitä pitäis omia karkureita ampua selkään kaiken muun pahan lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Res Kersantti

Rannikkojalkaväen tiedustelupartionjohtaja
 

Jindrix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sotilasarvo: Reservin Alikersantti

Tehtävä: Viestialiupseeri

Tiedustelujoukkueessa tuli oltua viestialiupseerina ja hieman jäi itsellekin epäselväksi tuo tehtävä joukkueessa, mutta viestijuttuja kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös