Mainos

Sosialidemokraatit – SDP

• 1 505 659
  • 11 677

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Jep. Kyllä näillä toimilla oli myös kansan enemmistön tuki.
Juuri näin on asianlaita. Aika paljon Ruotsi sai kuraa niskaan. Olisiko Suomen pitänyt ottaa mallia Ruotsin toimenpiteistä. Mielestäni Suomen hallitus toimi silloin hyvin. Kansan enemmistö tuki kuitenkin hallitusta Suomessa.

12961

Jäsen
Kansan ja myös terveydenhuollon ammattilaisten tuki. Sekä myös pääosin opposition tuki.

Korona aikaan kyllä jotenkin oli paljon enemmän yhteistyötä ja semmoista "selvitään tästä kyllä yhdessä" -asennetta.

Olihan toimilla poliittinen tuki.

Globaalisti toimia oli paljon rajumpia kuin meillä ja niistä on kieltämättä jälkipyykki jäänyt pesemättä. Oliko tauti sitten kuitenkaan niin vaarallinen kuin etukäteen maalailtiin vai menikö liki joka paikassa selvästi ylireagoinnin puolelle? Tämä kysymys ei tosin liity demareihin.

Johnnie

Jäsen
Muistan yhden illan, kun kerrankin muistin, että baarihan on auki tosiaan vaan johonkin yhteentoista tai kahteentoista, niin taksikin kysyi, että onhan rokoteasiat kunnossa. Kerkesin käydä yhdellä.
Minä lähdin kaverini kanssa kesämökiltä taksilla lähimmän pitäjän kapakkaan. Taksimatka maksoi 50 euroa ja paikan päällä selvisi, että paikkarajoitusten takia eivät pysty ottamaan sisään. Ei siinä auttanut kuin hakea syötävää ja lähteä taksilla takaisin mökille.

Oli muuten elämäni kalleimmat kebabit.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Demarit käännytysmatkalla USAsa.
En tiiä sitten, oishan se huimaa, kun ovikelloa soittaisi vaikkapa nicaragualainen sosialisti, joka alkaisi hirveällä rallisuomella kertomaan, miksi juuri minun pitäisi kuunnella häntä äänestyspäätöstä tehdessäni.

EDIT: Amerikansuomalainen sukulainen laittoi kissan piiloon, kun kuuli että Näkkäläjärvi on mukana.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka tietty loogista, että Suomen Demarit kampanjoivat mieluummin Harrisin puolesta, ovathan USA:n Demokraatit positioiltaan ymmärtääkseni merkittävästi lähempänä suomalaispuolueista Kokoomusta, mitä Demareita.

Toivottavasti ovelta ovelle kampanjointi ei ala Suomessa yleistymään. Viime perjantain Politiikan puskaradiossahan vähän keskustelivat, että kyseessä saattaisi olla Demareille olla eräänlainen opintomatka. Seuraan politiikkaa mielelläni, mutta en todellakaan halua demaria kotiovelleni.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka tietty loogista, että Suomen Demarit kampanjoivat mieluummin Harrisin puolesta, ovathan USA:n Demokraatit positioiltaan ymmärtääkseni merkittävästi lähempänä suomalaispuolueista Kokoomusta, mitä Demareita.

Toivottavasti ovelta ovelle kampanjointi ei ala Suomessa yleistymään. Viime perjantain Politiikan puskaradiossahan vähän keskustelivat, että kyseessä saattaisi olla Demareille olla eräänlainen opintomatka. Seuraan politiikkaa mielelläni, mutta en todellakaan halua demaria kotiovelleni.
Tässä hyvää opetusmateriaalia, jos tällainen osuu kohdalle:

Liitteet

• Politics_1719.jpg
    Politics_1719.jpg
    131 KB · kertaa luettu: 207

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä hyvää opetusmateriaalia, jos tällainen osuu kohdalle:
Auta armias, mikäli Demarit ihan oikeasti lähtevät enemmän ja enemmän kiertämään ovelta toiselle, niin Vantaalla, kuin Vaajakoskella, niin eivätköhän Persut laita pystyyn jonkin #kotirauha-kampanjan. Sikäli en näen Demareilla juuri olevan voitettavaa, jos tosiaan Suomeen kyseistä kampanjametodia ovat tuomassa.

Olen saapunut kotiin duunista, olen laittamassa safkaa... haluanko demarin ovelleni?
Olen herännyt vapaapäivään, availen läppäriä tsekatakseni mitä maailmalla on tapahtunut... haluanko demarin ovelleni? Jne.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auta armias, mikäli Demarit ihan oikeasti lähtevät enemmän ja enemmän kiertämään ovelta toiselle, niin Vantaalla, kuin Vaajakoskella, niin eivätköhän Persut laita pystyyn jonkin #kotirauha-kampanjan. Sikäli en näen Demareilla juuri olevan voitettavaa, jos tosiaan Suomeen kyseistä kampanjametodia ovat tuomassa.

Olen saapunut kotiin duunista, olen laittamassa safkaa... haluanko demarin ovelleni?
Olen herännyt vapaapäivään, availen läppäriä tsekatakseni mitä maailmalla on tapahtunut... haluanko demarin ovelleni? Jne.
Xwitterissä kannattaa seurata xwitterin parasta parodiatiliä, Ulla Kaukolaa. Jos huomaat ympäristössä vastaavanlaista käytöstä, osaat varautua!

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Minusta ainakin on ihan kunnioitettavaa, että on valmis tekemään jotain konkreettista tärkeäksi kokemansa asian eteen. Olen lisäksi ymmärtänyt, että suurin osa Suomalaisista on Harrisin kannalla.

Lisäksi tuo ovelta ovelle kiertäminen on jenkeissä ihan normaalia vaalien yhteydessä.

Eli missä on vika?

Tuskin tuo toiminta on Suomeen rantautumassa kuitenkaan. Maassa maan tavalla, niinkuin sanotaan.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkohan Mietaa demari? Taitaa kyllä olla mieluummin kepuli.

Liitteet

• Haluatteko kuulla puusuksesta.jpg
    Haluatteko kuulla puusuksesta.jpg
    6,1 KB · kertaa luettu: 163

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän tässä taas nähdään miten idioottimaista ja etenkin lyhytnäköistä kyseisen puoleen väki on. Jo lähtökohtaisesti että puolueen päättäjät lähtevät vapaisiin vaaleihin tukemaan toista ehdokasta on todella tyhmää ulkopoliittisesti.

Pitää aina muistaa että asettumalla toisen puolelle asetut toista vastaan, ja etenkin kun on kyse näin herkästä tilanteesta kuin USA:ssa tällä hetkellä on.

Miten demarit meinaavat ulkopolitiikan hoitaa USA:n kanssa kävi vaaleissa miten tahansa? Ainoa vaihtoehto on toki että demokraatit voittavat kaikki mahdolliset vaalit tästä eteenpäin, mutta en oikein siihen jaksa uskoa. llmeisesti meinaavat että rebujen kanssa ei tehdä mitään yhteistyötä, koska valitettava fakta on myös se että Trumpilla on vaalien jälkeenkin valtaa kyseisessä puolueessa riippumatta siitä kuka vaalit voittaa.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kai tuo on puhdas tovereiden palkintomatka. Ylimääräisiä puoluetukia sekä nuorisojärjestön tukia oli jostain käsittämättömästä syystä varmaan jäänyt vielä käyttämättä (hei mitä me näillä tehtäis?). Kaiken lisäksi suuntasivat sellaisille alueille/osavaltioihin, missä Trumpin voitosta ei taida olla pienintäkään riskiä. Olisivat nyt edes lähteneen ajamaan halki Alabaman käännytystyötään tekemään.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaiken lisäksi suuntasivat sellaisille alueille/osavaltioihin, missä Trumpin voitosta ei taida olla pienintäkään riskiä. Olisivat nyt edes lähteneen ajamaan halki Alabaman käännytystyötään tekemään.
Massachusettsissa tosiaan olivat, mikä on yksi maan vahvimpia Demokraattien "strongholdeja". Vaa'ankieliosavaltio Pennsylvaniassa esim. 12 tuntia päivässä ovelta ovelle olisi voinut jopa jotain tulostakin tuottaa.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
SDP:n Kamala Harrisin tukireissusta kohu – Näin matka on rahoitettu

"SDP:n kunta- ja alueasioista vastaava järjestösihteeri Kimi Uosukainen kertoo, ettei matkan kustannuksien kattamiseen ole käytetty puoluetukea, vaan se on rahoitettu osallistujilta perittävällä omavastuumaksulla ja puolueen omalla varainhankinnalla.

Uosukaisen mukaan omavastuumaksu on ollut 1500 euroa.

Lisäksi huomattava osa kuluista Amerikassa on henkilöiden omalla kustannuksella, Uosukainen sanoo. Hän sanoo viittaavansa lähes kaikkiin ruokailuihin, liikkumiseen, vakuutusturvaan ja yhteydenpitoon."

Demarit omalla kustannuksella siis liikkeellä. "Omalla".

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kyllä minua ihmetyttää näiden demareiden ajatuksenjuoksu. Jos minun oven taakse tulisi joku jostain kaukaisesta tuntemattomasta maasta sönköttämään demokratiasta, ja kertomaan ketä pitäisi äänestää, niin ei se ainakaan omaa äänestyspäätöstä mihinkään muuttaisi. Epäilemättä myös keskustelu olisi varsin lyhyt.

Onko tuollaisesta toiminnasta todistetusti mitään hyötyä?

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä minua ihmetyttää näiden demareiden ajatuksenjuoksu. Jos minun oven taakse tulisi joku jostain kaukaisesta tuntemattomasta maasta sönköttämään demokratiasta, ja kertomaan ketä pitäisi äänestää, niin ei se ainakaan omaa äänestyspäätöstä mihinkään muuttaisi. Epäilemättä myös keskustelu olisi varsin lyhyt.
"Hello, I'm from Finland and I know what's best for you."

1500 euron omavastuumaksu on myös aika edullinen summa viikon reissusta jenkkeihin. Ja juokseeko tuon viikon ajan palkka, vai ovatko ottaneet palkatonta lomaa? Vähän tulee sellainen fiilis, ettei noilla tuolla ole palkkaansa nähden tarpeeksi hommia täällä Suomessa kun tällaiset tempaukset tulee mieleen.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Hello, I'm from Finland and I know what's best for you."

1500 euron omavastuumaksu on myös aika edullinen summa viikon reissusta jenkkeihin. Ja juokseeko tuon viikon ajan palkka, vai ovatko ottaneet palkatonta lomaa? Vähän tulee sellainen fiilis, ettei noilla tuolla ole palkkaansa nähden tarpeeksi hommia täällä Suomessa kun tällaiset tempaukset tulee mieleen.

Jakoivat varmaan samalla Demokraattia ovelta ovelle.

Vähän kuului juttua että nämä "puolueen omat varainhankinnat" mitä matkaan on käytetty on kyllä valtiolta tulleet, toki eivät puoluetukia kuten tuossa on aiemmassa jutussa olikin mainittu. Ei siellä mitään heijastimia ole varainhankintaan myyty.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy