Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 415 552
  • 11 256

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äärioikeisto on perseestä, mutta en mä nyt alkaisi kuitenkaan vetelemään Erkin tapaan yhtäläisyysmerkkejä uuden hallituksen ja Vehmaan liittoneuvoston välille. :)

Nimenomaan näin. Muutenkin nämä väitteet, että Suomessa äärioikeisto olisi vallassa on ihan täyttä paskaa ja silkkaa populismia. Erkin olisi ehkä hyvä huomioida, että ne, jotka hänen mielipiteitään ylipäätään kuuntelevat, ovat todennäköisesti jo poteroissaan odottamassa maailmanloppua, joten heitä ei tarvitse yhtään enempää huolestuttaa.

Mä en voisi ikimaailmassa äänestää äärioikeistoa, joten Erkki on nyt kyllä minulle anteeksipyynnön velkaa. Mutta sitä anteeksipyyntöä ei tarvitse tulla henkilökohtaisesti ilmaisemaan, koska täällä missä mä asun moisista retalejengin näköisistä heppuleista on tavattu soitettaa poliisille. Ja poliisilla on ihan oikeitakin töitä. Joten joku julkinen kollektiivinen anteeksipyyntö voisi olla paikallaan.
 

Alejandro

Jäsen
Erkin olisi ehkä hyvä huomioida, että ne, jotka hänen mielipiteitään ylipäätään kuuntelevat, ovat todennäköisesti jo poteroissaan odottamassa maailmanloppua, joten heitä ei tarvitse yhtään enempää huolestuttaa.
Toisaalta harva eläkeläinen käyttää Facebookia, joten ei tästä suurta vahinkoa tule.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta harva eläkeläinen käyttää Facebookia, joten ei tästä suurta vahinkoa tule.

Älä sano! En tiedä, koska olet viimeksi käynyt Facebookissa, mutta siellähän ne eläkeläiset nykyään on. Osa nykyisistä eläkeläisistä on käyttänyt Facebookia vuosikausia ennen eläkelöitymistään. Eihän kaikki "eläkeläiset" ole mitään laitoksessa olevia mummeleita tai papparaisia, vaan viriilejä ja kiireisiä yhteiskunnan jäseniä, joilla on kuitenkin hyvää aikaa ottaa kantaa kaikenlaisiin asioihin ja he saavat kivasti somessa myös siksi huomiota. Eläkeläiset ovat erityisen innokkaita sukulaistensa valokuvien kommentoijia :D.

Oma äitini ei ole somessa, koska olen sanonut, etten ikimaailmassa hyväksy hänen kaveripyyntöään enkä itse sellaista pyyntöä hänelle tule laittamaan. Hän totesi siihen, että "eihän mun sitten sinne kannata tulla". Ei niin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Osalla demareista tuntuu suomettumisen kellon sekuntiviisari jäänyt jumittamaan aikaa jolloin Tehtaankadulta käytiin kysymässä lupia, neuvoja ja ohjeita. YYA-sopimus edusti suomalaista sopimusyhteiskunnan kruunun jalokiveä, jonka suojassa pystyi edistämään unelmaa sosialistisesta yhteiskunnasta. Kun vielä kerran vuodessa pääsi vappumarssilla kantamaan punalippua samalla hoilaten työväen marssilauluja tovereiden kannustaessa vierellä liikutuksen kyyneleet poskilla valuen oli elämä Neuvostoliiton kainalossa auvoisaa ja turvallista. Kun demarit olivat vaaleista toiseen hallituksessa näytti demokratiakin toimivan. Nyt on demokratia rikki. Ihmiset äänestävät väärin. Peppu on niin kipeä, että sitä pitää ääneen huutaa.

Sosialistista Suomea ei tullutkaan. Elämäntyö meni brysseliläisen rakennuksen viemäriin sillä samalla hetkellä, kun kyseisen rakennuksen edessä Suomen lippu nousi NATOn lipun vieressä.

Eikä Tehtaankadultakaan saa enää ohjeita. Edes siihen peppukipuun.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä tän koko keskustelun suurin timantti, on se että Orpon hallituksen toimenpiteet ei ole kovinkaan ainutlaatuisia. Kaikki muut pohjoismaat on ne enempi vähempi implementoineet ja vielä demarien johdolla. Mette Fredriksen, Göran Person ja kumppanit ovat siis pesunkestäviä natseja. Siis pohjoimaiset poliitikot!
 
Mun mielestä tän koko keskustelun suurin timantti, on se että Orpon hallituksen toimenpiteet ei ole kovinkaan ainutlaatuisia. Kaikki muut pohjoismaat on ne enempi vähempi implementoineet ja vielä demarien johdolla. Mette Fredriksen, Göran Person ja kumppanit ovat siis pesunkestäviä natseja. Siis pohjoimaiset poliitikot!
Göran Persson ei implementoinut mitään. Eikä edes Stefan Löfven. Se oli viimeisin demaripääministeri Magdalena Andersson.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Mun mielestä tän koko keskustelun suurin timantti, on se että Orpon hallituksen toimenpiteet ei ole kovinkaan ainutlaatuisia. Kaikki muut pohjoismaat on ne enempi vähempi implementoineet ja vielä demarien johdolla. Mette Fredriksen, Göran Person ja kumppanit ovat siis pesunkestäviä natseja. Siis pohjoimaiset poliitikot!
Hallitusohjelman timanttisuus perustuu siihen, että siinä on otettu mallia pohjoismaista vain niiltä osin kuin kyse on työntekijöiden aseman heikentämisestä, mutta ei niitä puolia, joissa työntekijöillä on esim edustus yhtiön johdossa tai parempi muutosturva. Kyse on siis porvarin rusinoiden poimimisesta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hallitusohjelman timanttisuus perustuu siihen, että siinä on otettu mallia pohjoismaista vain niiltä osin kuin kyse on työntekijöiden aseman heikentämisestä, mutta ei niitä puolia, joissa työntekijöillä on esim edustus yhtiön johdossa tai parempi muutosturva. Kyse on siis porvarin rusinoiden poimimisesta.

No miksi se edellinen hallitus ei edes miettinyt niiden muiden puolien tuomista Suomen käytäntöön? Okei, korona ja sota, mutta kyllä sitä aikaa riitti kaikkeen muuhunkin tuhertamiseen siellä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Krista Kiuru piti viimeisenä ministeripäivänään taidenäyttelyn avajaiset. Näyttää pysyvän myös sivellin kädessä.

Nuo taulut näyttävät ihan yhtä selkeiltä kuin mitä Kiurun puhe kuulostaa. Silti voisin suositella alanvaihtoa, sillä siinä voittaisivat kaikki. Pääasia kuitenkin, että ministerin pesti loppuu.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallitusohjelman timanttisuus perustuu siihen, että siinä on otettu mallia pohjoismaista vain niiltä osin kuin kyse on työntekijöiden aseman heikentämisestä, mutta ei niitä puolia, joissa työntekijöillä on esim edustus yhtiön johdossa tai parempi muutosturva. Kyse on siis porvarin rusinoiden poimimisesta.

Mitä tulee työntejöiden edustukseen johtoryhmässä ja hallituksessa, mitä järkeä on ottaa AY-politrukit mukaan johtoon ihmettelemään yleissitovia tessejä? Siinä taas on paljon järkeä että työntekijät on mukana johdossa kun on tehty yhdessä paikallinen sopimus.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Onneksi tuollaiset talouden "tietäjät", kuten Matias Mäkynen, kaipaavat itselleenkin julkisuutta ilman varsinaista agendaa.
Mikään ei pudottane demarien kannatusta, kuin tämän viiksiniekan mielipiteet.
Juu, en osaa lainata artikkelia iltapäivälehdestä.
 
Mäkynen oli ilmeisesti huolissaan siitä että miltä näyttää Kanadan pääministerin silmissä ettei maahantulijoita pisteytetä. On kuulemma älytön väite ettei tämä vaikuttaisi Suomen maineeseen.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Suomen Borat on epäillyt tämän hallituksen elinkelpoisuutta tiettyjen persujen taustoista ja historiasta johtuen.
Kaksi sanaa sulle Matias kaksinaismoraalista: Hussein Al-Taee.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Olet oikeassa, Hussein ei päässyt ministeriksi.
 

Alejandro

Jäsen
Lindtmanin nuoruusbiletyskuvia on löydetty internetin syövereistä ja laitettu jakoon Ylilaudalla sekä Twitteriin. Ei mielestäni mitenkään pahoja, mutta alkuperäinen sivusto laitettu alas ilmeisesti varatoimenpiteenä. Katsotaan vaikuttaako nämä tuleviin pj-vaaleihin jollakin tavalla. Olisihan se huvittavaa, jos IRC-galleriatasoisten sekoilukuvien vuoksi Kiuru voittaisi vaalit.

En itse tykkää tällaisesta ajojahtikulttuurista. Tulee ihan jotkut noitavainot mieleen. Ja sanon tämän demareiden inhoajana.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lindtmanin nuoruusbiletyskuvia on löydetty internetin syövereistä ja laitettu jakoon Ylilaudalla sekä Twitteriin. Ei mielestäni mitenkään pahoja, mutta alkuperäinen sivusto laitettu alas ilmeisesti varatoimenpiteenä. Katsotaan vaikuttaako nämä tuleviin pj-vaaleihin jollakin tavalla. Olisihan se huvittavaa, jos IRC-galleriatasoisten sekoilukuvien vuoksi Kiuru voittaisi vaalit.

En itse tykkää tällaisesta ajojahtikulttuurista. Tulee ihan jotkut noitavainot mieleen. Ja sanon tämän demareiden inhoajana.
Tää on mennyt ihan mauttomaksi puolin ja toisin. Nyt tongitaan kaikkea mahdollista ja varmasti sieltä löytyy kaikkea enemmän ja vähemmän kyseenalaista materiaalia ties kenestä. Ainakaan Suomen etua tämä ei palvele millään muotoa. Onneksi sentään hallitus on jatkanut työtään, vaikka heilläkin menee aivan turhaan aikaa sekä resursseja näiden sotkujen setvimiseen.

Jenkeissähän tämä on ollut jo pidempään tapa toimia ja toivoin ettei tuo kulttuuri saapuisi tänne. Valitettavasti olin väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös