Alkujaan olin sitä mieltä, että annetaan Sopalle aikaa joulutaukoon asti. Tämän iltaisen Jyväskylän reissun jälkeen minun on pakko myöntää olleen väärässä.
Ensinnäkin Sopan pelikirjassa ei ole kuin kaksi sanaa; hidastettu viivelähtö. Hyökkäyksiin lähtöjen hitaus Ja hyökkäyspelisuunnitelman totaalinen puuttuminen ovat johtaneet siihen, että IFK saa maksimissaan yhden pitkän pyörityksen vastustajan päätyyn ottelua kohden. Hyökkääjille ei tämän seurauksena tule paikkoja eikä luonnollisesti myöskään onnistumisia. Jumalauta Markus Granlund pelkää oman ratkaisun tekemistä selvässä vetopaikassa. Alas on pojan itseluottamus saatu hakattua. Tai onko Ville Peltonen kertaakaan haastanut vastustajan pakkia tällä kaudella? Ei jumalauta, Pasi sä olet onnistunut romuttamaan joka vitun ikisen hyökkääjän itseluottamuksen aivan täydellisesti.
Toisekseen, ja tämä on se syy miksi todella haluan eroon Sopasta ja nopeasti, tuo joukkue ei todellakaan enää pelaa valmentajalleen. Meidän kanadalainen sentteri hommaa ittensä pihalle ja joukkueen alivoimalle minuutti ennen loppua, joukkueen ollessa takaa-ajoasemassa. Onko saatana olemassa epäkanadalaisempaa tekoa jääkiekon saralla? Nikkaria vitut kiinnosti joukkueen menestys. Lisäksi meidän räppäävä korsolainen päätti vaihtaa lajia jumalauta 4 sekuntia ennen matsin loppumista. Jengi voi pelata paskasti ja olla silti valmentajansa näpeissä. Se vaatii vaan sen, että pelaajat uskovat yhteiseen tekemiseen. IFKssa pelaajat eivät näytä enää tähän uskovan. Joukkue ei ole enää valmentajan näpeissä, ja silloin on aika vaihtaa valmentajaa.
Ja kolmannekseen, Pasi on lyhyellä päävalmentajakaudellaan onnistunut useaan otteeseen itkemään asioista. Milloin itketään loukkaantumisista milloin niistä pelaajista, joita joukkueeseen ei ole hankittu. Vittu niillä pelataan jotka kunnossa ja kokoonpanossa on. Valmentaja ei jumalauta saa mennä loukkaantumisten tai kokoonpanon puutteiden taakse. Se on osoitus ammattitaidottomuudesta. Lähe Pasi menee vielä kun ehdit!
Tää ei ole se IFK, johon mä pikkukundina rakastuin!