Onneksi oli eilen taas työeste seurata Nykäskylän jännitysnäytelmää. Tänään aidosti äänestän jaloillani, en mene Bleg-matsiin. Annan mieluummin molemmat tikettini pojalleni, joka vie sinne pari Bleg-fania. Siis henkilöitä, jotka aidosti haluavat nähdä kyseisen ottelun. Oon tässä funtsinut, että mun kolme kausaria siis lasketaan aina katsojalukuihin. Jos mulla ei olisi firmaa, jonne ne kulut työntää, miettisin kyllä yksityishenkilönä todella tarkkaan kausikortin jatkamista tässä scheissessa.
Maalaiskeskustelusta: Ei voi mitään, ilman heinäkenkiä olisi vielä hiljaisempaa menestyksen suhteen: Erkka, Rami, Kekäläinen, Nokka ja jopa pronssi-Aravirta. Noin nopeasti luetellen. Pelaajista puhumattakaan: OJ, Micke, Timonen...Ja komppaan veli-Stigua, kuuluisaa ATK-velhoa tässä: Nenähän oli kaikkien maalaisten äiti kuitenkin. Tuotanuinnii...Mies voi lähteä Oulusta, mutta Oulu ei lähde miehestä. Suikkanen on rehellinen juntti, mutta kova valmentaja. Ennemmin katson Suikkasta sellaisena kuin hän aidosti on kuin katselen hänen surullisia yrityksiään peittää lähtökohtiaan. Olkoon tuleva valmentaja vakka marsilainen, kunhan osaa hommansa!
Mun mielestänikin rupeaa näyttämään siltä, että HIFK on söheltänyt Suikkasen. Tepsin lausunnot kuulostavat siltä. Vakavissaan HIFK on Suikkasta lähestynyt, mutta ehkäpä siinä on jotain tuttuun tyyliin vedetty vituiksi. Luultavasti oltu liian ylimielisiä. Jos asia on näin, ryhdyn valmistautumaan Kake Heikkilän tai Raimo Summasen aikaan. Kaikki järkisyyt puoltavat kolmea vaihtoehtoa; Suikkanen, Heikkilä ja Summanen. Näistä Raato on sanonut Dinoille ikävästi vuonna 1546 ja Päädino on julistanut, että niin kauan kuin hän on emoseuran hallituksessa, Summanen ei valmenna HIFK:ssa. Pappa Frank on siis aivan jumalainen johtaja. Steve Jobs ei olisi koskaan saanut duunia Applen ulkopuolelta, jos häntä olisi arvioitu helppouden mukaan. Mieshän oli legendaarinen sekopää. Hyvä johtaja palkkaa itseään kyvykkäämpiä henkilöitä, huono johtaja itseään huonompia. Suikkanen on ykköstoiveeni, mutta jotain outoa on nyt ilmassa. Heikkilän Kake on vaaninut hiljaa ja tietyin järjestelyin hän voisi aloittaa jo tämän vuoden puolella. Pelkäänpä, että 1.1. on liian myöhäistä.
Itse Soupista:
Mua alkaa säälittämään tuo amok-juoksu. Soppa alkaa olla ihmisenä aivan loppu. Kiukuttelu pelaajille, varsinkin Erikssonille, on aivan naurettavaa itkua. Eriksson on ihan henkilökohtaisesti voittanut Sopalle pisteitä tällä kaudella. Mun mielestäni se ei osoita minkäänlaista munaa, että mies itkee 3kk myöhässä saaneensa paskoja pelaajia. Ammattikoutsi (kuten Summanen) vaatii samantien laatua eikä tee kokeiluja ja antaa kyllä kuulua reaaliajassa tästä aiheesta. Sopan kommentit indikoivat sitä, että mies tietää olevansa lähdössä. Ja sitten tämä Bergenheim-tyyppinen "olen HIFK-mies ja tulen aina olemaan" -jorina. Mitä vittua?? Miksi menit narreihin aikanaan, jos olet aina HIFK-mies? Entäpä Bluesiin? Mä sanon, että tällainen lausunto on epätoivoista fanien perseennuolentaa.
Molemmat P:t ovat hyviä ja olen yli 50% varma siitä, että HIFK voittaa tänään Blegin. Veikkaisin Sopan amok-juoksun jatkoa voiton jälkeen, ellei hän olisi eilen kitissyt johdolle. Tai emmä tiedä. Koska jään tänään pois matsista, toivon että mun ei enää tarvitse palata Nordikselle katsomaan Sopan kiekkoa. Miksei Pennanen vedä jo tänään? Ja kun Heikkilän paketti on valmis, Pennanen siirtyisi luontevasti kakkoseksi. Tässä ei hävittäisi yhtään mitään.