Entisaikaan, kun mitään mahdollisuuksia asioiden reaaliaikaiseen seuraamiseen ei ollut, tuntui tapahtuvan paljon enemmän.
Mitä iloa meillä jatkoaikalaisilla on siitä, että Stigulla on käytössään ATK-laite ja JHagilla matkapuhelin, jos niidenkään kautta ei tihku mitään tietoja?
Itse pistän molemmat SYPin osakkeeni pantiksi siitä, että 04.30 ensi yönä tapahtuu. Olen nyt tyhjentänyt MikroMikostani yli 120 kiloBaudia tilaa, ja resetoinut kolme kertaa tuon hienon 12 kbit/s modeemini. Uskon, että toimistolta lähetetään ensimmäisenä The Tiedote ATK:lle, eikä Mobiralle. Upouusi Xeroxin faksi perkele jakaa saman 12 kbit/s modeemin tuon MikroMikon kanssa, joten muijani tuossa vaihtelee piuhoja puhelintöpseliin minuutin välein. Jänskättää. Laskeskelin tuossa, että jos toimistolta on lähetetty tiedote ATK:lla NYT ja he käyttävät (muistaakseni) 25 kbit/s modeemia, saapuu tiedote omalle ATK:lleni alle kahden tunnin sisällä.Lyön seuraavan Kukkura-vihkolliseni vetoa, että tiedotus tulee tänään 23.59!
Laskeskelin tuossa, että jos toimistolta on lähetetty tiedote ATK:lla NYT ja he käyttävät (muistaakseni) 25 kbit/s modeemia, saapuu tiedote omalle ATK:lleni alle kahden tunnin sisällä.
Uusi valmentaja olisi kannattanut heittää nyt tauolla sisään, jotta uusia kuvioita ehditään ajaa sisään. Vähän ihmettelen tätä touhua, mutta voihan olla että valmentajaa ei vaihdeta ja Sormuselle annetaan vielä se viimeinen mahdollisuus ennen joulua.
Mikä helvetin viimeinen mahdollisuus?
Luulen kuitenkin, että tulevaisuus piilee matkapuhelimissa. Niihin voi nimittäin kytkeä muitakin toimintoja kuin vain soittaminen.
Mikä helvetin viimeinen mahdollisuus? Sama kuin vuosi sitten kuollutta ja kuopattua alettaisiin nostaa haudasta vain siksi, että jospa se kuitenkin vielä hengittäisi siellä uumenissa. Anteeksi.
HIFK on jatkuvissa ongelmissa ATK-laitteidensa kanssa. He ovat hankkineet modeemin HPY:ltä, joka on hyvin epävakaa kumppani. Itse luotan Teleen lujasti. Sen verran voin paljastaa, että tietolähteeni HIFK:n suhteen on pyytänyt minua väijymään Mobiraani klo 23.50. Hän on saanut siihen mennessä oman Mobiransa akun ladattua ja meillä on (minä kellarissa, hän HIFK:n toimiston katolla) noin 14 sekunnin slotti tiedonvaihtoon. Toivottavasti ei sada lunta, silloin kaikki menee pilalle. En ole vielä hankkinut omaa ATK-laitetta, koska meillä ei ole kahtakymmentä ylimääräistä neliötä tilaa. Voi jos ATK-laitteet joskus pienenisivät! Luulen kuitenkin, että tulevaisuus piilee matkapuhelimissa. Niihin voi nimittäin kytkeä muitakin toimintoja kuin vain soittaminen. Itse olen kiinnittänyt Mobiran kylkeen jeesusteipillä lämpömittarin. Nyt tiedän välittömästi ympäristöni lämpötilan! Näitä voisi ideoida lisääkin. Nyt täytyy pitää pieni tauko. Käyn katsomassa Beta-kasetilta viime vuodenvaihteessa väliin jääneen Mauno Koiviston uudenvuoden puheen. Beta pesee VHS:n. mennen tullen. Puheen jälkeen kiinnitän televisiooni Movie Boxin ja katson Karate Kidin tässä odotellessa. Jännää!!
Olen kuullut kaikkein optimistisimpien visionäärien väittävän, että joskus tulevaisuudessa matkapuhelimeen voitaisiin liittää myös kamera.
Mitäs muuten mykkä tekee nykyään? Voisi tulla vaikka Rindellin ja Kapasen kanssa muodostamaan meille kivakovan-kivakovan kiekko kauden.
- - -
Olen nyt tyhjentänyt MikroMikostani yli 120 kiloBaudia tilaa, ja resetoinut kolme kertaa tuon hienon 12 kbit/s modeemini.
- - -
Upouusi Xeroxin faksi perkele jakaa saman 12 kbit/s modeemin tuon MikroMikon kanssa, joten muijani tuossa vaihtelee piuhoja puhelintöpseliin minuutin välein.
- - -
No perkele, meikäläinen menee tänään aikaisin nukkumaan. Kai me järjestämme tähän ketjuun jonkuntyyppisen 24/7 päivystyksen? Voisin itse esimerkiksi valvoa klo 04 - 04.15. Tässähän on ideana se, että kun yöllä herää, pääsee heti tähän ketjuun seuraamaan kihelmöivän jännitysnäytelmän etenemistä. Tässä tulisi niin isänmaallinen olo, kun jaettaisiin väijyvuoroja, kuten intissä! Unohtamatta fantastisen kivoja kipinämikkovuoroja, jolloin aina joku saatanan uuvatti nukahti omalla vuorollaan. Tämän ketjun päivystäjällä ei ole pelkoa nukahtamisesta, niin kiinnostavaa tämä nyt on! Ihan kuin NHL-draft. Reservin alikersantti ilmoittautuu palvelukseen!
Mä voin ottaa 4:15-4:30 vuoron sit.
- - -
Voin ottaa 4:30-4:45 -vuoron. Käyn yleensä kusella silloin.