Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 067
  • 7 196

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen valmis antamaan Sopalle aikaa joulutaukoon saakka.

Kyllä tossa vaiheessa ollaan jo liian myöhässä. Siinähän olisi uudella koutsilla sellaset vajaa kaksi kuukautta ajaa systeemiä sisään ja koittaa vielä voittaa pelejäkin. Jos ei tule lähiaikoina potkuja perseelle, niin mennään sitten koko kausi ja katsotaan minkälainen soppa tästä syntyy. Tuskin mikään hyvänmakuinen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jostain syystä IFK-osiossa käydään samaa teemaa läpi joka syksy. Syykin on sama; peli näyttää ja on paskaa ja hidasta, välillä himassa, välillä vieraissa. Pisteitä tulee tai sitten ei, ketjut on koottu ainakin päin persettä ja muutama tukasta ulosheitettävä turhake pyörii rosterissa, mielellään ykköskentässä.

Hyvä kirjoitus ja ikävä kyllä tuossa noita pointteja olikin.
"peli näyttää ja on paskaa ja hidasta" = Ei ole toimivaa pelisysteemiä.
"Pisteitä tulee tai sitten ei" = Yksilöt hoitavat tällä hetkellä pisteet, mm. Ortio.
"ketjut on koottu ainakin päin persettä" = Peltonen sentterinä kertoo ihan riittävästi tilanteesta.
"muutama tukasta ulosheitettävä turhake pyörii rosterissa, mielellään ykköskentässä" = mm. Somervuori, Kuhta, Varakas.
"avainpelaajien puhkipeluuttamisella" = Robidas on Sopan mielestä paras ikinä missään ja kaverille lyödään kauden toisessa pelissä (!!!) tauluun 34:14 peliaika.

Kyllä alkaa vahvistumaan tuo että joukkue ei ole Sopan hyppysissä, tai ainakin siellä ollaan kujalla tekemisestä. Annan edelleen aikaa tuohon 1.11, mutta toivottavasti meillä on jo plan B suunnitelmissa. Torstaina nähdään missä ollaan taulukossa kun tuo liiga on tasaantunut pelien osalta.
 
Kyllä tossa vaiheessa ollaan jo liian myöhässä. Siinähän olisi uudella koutsilla sellaset vajaa kaksi kuukautta ajaa systeemiä sisään ja koittaa vielä voittaa pelejäkin. Jos ei tule lähiaikoina potkuja perseelle, niin mennään sitten koko kausi ja katsotaan minkälainen soppa tästä syntyy. Tuskin mikään hyvänmakuinen.

Ja Sormusella on nyt päävalmentajana ollut aikaa mitä 2 vähän reilu kuukautta. Jos se on liian myöhään niin se on sitten voi voi mutta kyllä Soppa silti ansaitsee saada yrittää joulutaukoon asti. Tämä varsinkin, kun IFK ei ole TPS:n, Pelicansin tai Ilveksen asemassa sarjataulukossa. IFK on sarjassa neljäntenä, joten vaikea siinä on lähteä valmentajaa potkimaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on sarjassa neljäntenä, joten vaikea siinä on lähteä valmentajaa potkimaan.

Ohan se näinkin ja tällä hetkellä IFK on ehkä neljäntenä, mutta väitän, että joulutauolla ollaan sijoilla 8-14, koska peliesitykset ailahtelee niin laidasta laitaan ja sarja on älyttömän tasainen. HIFK ei millään voi pysyä alkukauden kaltaisella pelillä kuuden joukossa. Huono asia myöskin se, että lupauksia paremmasta ei ole.
 
Huono asia myöskin se, että lupauksia paremmasta ei ole.

Tästä täysin eri mieltä. Koska olen itse nähnyt lupauksia paremmasta olen valmis antamaan Sopalle aikaa joulutaukoon saakka. Jotta Sopalla on tuken myös joulutauon jälkeen, pitää IFK:n ruveta voittamaan joukkueena, ei häikäisevän maalivahdin tai yhden pelaajan loistokkuuden vuoksi.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Koska olen itse nähnyt lupauksia paremmasta olen valmis antamaan Sopalle aikaa joulutaukoon saakka.

Tähän olisi mielenkiintoista kuulla kunnon perustelut, nimittäin itse en ainakaan ole huomannut mitään konkreettista parannusta pelitavassa. Tuota lauantaista Kärpät peliä on turha pitää minään perustelun pohjana koska siinä vedettiin ensimmäistä kertaa sitten avauspelin todella tunteella, esim. viime kaudella oli muutama loistokas esitys, kuten muuan lauantainen Kärpät kotipeli, jossa Retiisi pyöritteli vastustajaa miten tahtoi, eikä parempaa silti tullut pidemmällä aikavälillä.

- Hyökkäyksiinlähdöt edelleen ideattomia, päämäärättömiä ja liian hitaita
- Puolustusalueen pelaaminen täysin sekaisin
- Hyökkäysalueella pyöritään vain kulmissa ja ainoastaan yksilöiden oivalluksilla päästään maalineteen (kuten O'Sullivanin syötöt lauantaina)
- Tämä laiva seilaa eteenpäin ainoastaan muutamien yksilöiden, kuten Ortio varassa
 
Viimeksi muokattu:

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ohan se näinkin ja tällä hetkellä IFK on ehkä neljäntenä, mutta väitän, että joulutauolla ollaan sijoilla 8-14, koska peliesitykset ailahtelee niin laidasta laitaan ja sarja on älyttömän tasainen. HIFK ei millään voi pysyä alkukauden kaltaisella pelillä kuuden joukossa. Huono asia myöskin se, että lupauksia paremmasta ei ole.
Kyllähän lauantaina minun mielestäni ainakin nähtiin jo lupaus paremmasta. Tietysti ottelussa oli tiettyä "latausta" jo valmiiksi (Back-to-back peli, Lauantai-ilta Nordiksella, "pakkovoitto"), joten nähtäväksi jää, onko sitten seuraavassa tiistaipelissä samanlaista paloa. Tämä määrännee sitten tulevaisuuden trendin.
Mutta samanlaista ailahtelevaa paskaa tuo peli on useimmilla joukkueilla tässä vaiheessa kautta. Lähes kaikilla. JYP ehkä tässä vaiheessa poikkeuksena, joskin sielläkään kuulemma peli ei ole "lähelläkään parasta tasoa".

Ei ole mielestäni järkevää enää tässä vaiheessa lähteä vaihtamaan tämän kauden valmentajaa. Joku aika sitten kysyin, että koska viimeksi on joukkue noussut mitaleille vaihtamalla valmentajaa kesken kauden. Itse muistin viime vuonna JYPin ja Harri Ahon. Seuraava taitaakin sitten olla vuodelta -93, kun Narrit palkkasi Arajuuren. Ja eikös Ahokin ollut JYPissä kakkoskoutsina? Tämän statistiikan valossa en näe järkeväksi vaihtoehdoksi paskoa housuun, kun kevääseenkin asti voidaan pidätellä. Voi olla, että pleijareissa valahtaa oikeasta puntista jäälle, mutta mietitään mielummin sitä fiilistä, kun on kannu takaisin kopissa ja päästään vihdoin helpottavalle mestaruusistunnolle oman pukkarin saniteettitiloihin. Tai vastustajan. Tai Jarkko Ruudun rappukäytävän.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti ottelussa oli tiettyä "latausta" jo valmiiksi (Back-to-back peli, Lauantai-ilta Nordiksella, "pakkovoitto"), joten nähtäväksi jää, onko sitten seuraavassa tiistaipelissä samanlaista paloa. Tämä määrännee sitten tulevaisuuden trendin.

Tässä on nyt vain yksi lainaus, mutta ihan yleisenä ihmettelynä: onko jengi tosiaan sitä mieltä, että HIFK:n pelilliset ongelmat johtuvat "palon" puutteesta tai liian hitaasta pelistä? Musta näyttäisi, että kaikki lähtee poukkoilusta pelitavassa; kokeillaan vähän tota ja sitten tota, kun se yksi peli meni kerran niin huonosti. Ja kokematonta valmentajaa viedään kuin märkää rättiä, kun kärsivällisyys ei oikein kenelläkään riitä ja omaa pelillistä osaamistaan ei saa myytyä sitten millään pelaajille. Koska me nähdään se Sormusen joukkue? Jos ei ole odotettavissa, niin kenkää vaan.
 
Tähän olisi mielenkiintoista kuulla kunnon perustelut, nimittäin itse en ainakaan ole huomannut mitään konkreettista parannusta pelitavassa.

Itse olen nähnyt pelinopeuden kasvua, kiekon ylöstuontien paranemista ja hyökkäyspelin suoraviivaistumista. Samaan aikaan puolustuspelissä yksilöt ovat petranneet huomattavasti, tästä parhaana esimerkkinä Tuohilampi fyysisyydellään. Hyökkäyspäässä on kiekkoa saatu pelattua maalille ja kaksinkamppailuita on voitettu kovalla prosentilla. Samaan aikaan Erikson, O'Sullivan ja viimeisimpänä Peltonen ovat osoittaneet merkkejä siitä, että kuuluvat sm-liigaan pelaamaan. Nuo ovat niitä seikkoja mitä minä olen IFK:n pelissä nähnyt. Polustusalueella ollaan edelleen ihan pihalla joukkueena, mutta tuo onkin mielestäni se suurin ongelma, joka tulee korjata joulutaukoon mennessä. Mulle tosin tuopi tuppaa aina olemaan puolitäysi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Summanen olisi kieltämättä kova veto tähän väliin ja Soppa ja pennanen voisivat jatkaa taustalla. Myös Heikkilä on semmoinen nimi jota ei voi laittaa sivuun tässä tilanteessa. Loka- ja marraskuu on vielä hyvää aikaa vaihtaa valmentajaa, mutta jos joulukuussa tai sen jälkeen aletaan koutsia potkimaan pihalle niin ollaan pahasti myöhässä. Eli vielä on hetki Sopalla aikaa, Nybondaksen ja kumppaneiden on sitten tehtävä päätös mennäänkö Sopalla kauden loppuun asti vai ei. Sen peli-ilmeen ja pelitavan pitäisi vaan pikkuhiljaa alkaa näkymään jos Sopalla meinataan mennä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Lauantain osalta nähtiin HIFK:n osalta jo hieman parempaa hyökkäyspeliä. Se on kuitenkin laiha lohtu, kun puolustuspeli oli yhtä karmeaa kuin aikaisemmin. Ja nyt oli vastustaja joka osasi rokottaa joten HIFK päästi 4 maalia omiin.

HIFK:n peli on ollut pääosin karmeaa siitä lähtien, kun keväällä 2011 valmennusjohdoksi nimitettiin Matikainen, Sormunen ja Pennanen.

Kesällä possesta lähti yksi pois, mutta peli on edelleen yhtä karmeaa ja poukkoilevaa kuin viime kaudellakin.

Ei minulle ole ainakaan harkkamatseista ja tän kauden 12 ekasta pelistä käynyt selville, että mikä on HIFK:n pelitapa ja miten Sormunen haluaa HIFK:n pelaavan.

HIFK:n pitää tehdä ratkaisuja jo ensi kauden päävalmentajan suhteen niin ikävä kyllä ei Sormusella hirveästi aikaa ole enää laittaa pelitapaa kuntoon ja toimimaan.

Ja "kaikkien peli näyttää syksyllä paskalta" -mantra on ihan paskapuhetta.

Harvalla joukkueella syksyllä toimii vielä se pelitapa täyttä 60 minuuttia, mutta kyllä esim Tapparan, Bluesin, Jokerien tai Saipan pelejä katsomalla käy täysin selväksi mikä niiden pelitapa on.

HIFK:n pelaajat näyttävät tällä hetkellä myös siltä ettei ratkaisut tule selkäytimestä minkä takia virheitä tapahtuu todella paljon. Jokainen kenttä pelaa myös täysin omaa pelitapaa, kun he eivät tiedä miten pitäisi pelata.

Esimerkiksi Peltosen kenttä pelaa paljon enemmän pystysuunnan lätkää kuin esim Granlundin kenttä yritti enemmän meidänpeliä.

Ensiksi Sormunen-Pennanen kaksikon pitäisi olla 100% samaa mieltä että miten pelataan ja sitten heidän pitäisi saada iskostettua se 100 % pelaajistoon että näin pelataan. Nyt näyttää siltä että näin ei ole.

Ei tää kumminkaan mitään ydinfysiikkaa ole joten ei siinä mene puolta vuotta että joukkueen pelitapa rupee sen pelissä näkymään.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Tässä on nyt vain yksi lainaus, mutta ihan yleisenä ihmettelynä: onko jengi tosiaan sitä mieltä, että HIFK:n pelilliset ongelmat johtuvat "palon" puutteesta tai liian hitaasta pelistä?
Vastaan yleiseen ihmettelyyn ihan yksittäisenä kanssaihmettelijänä. En siis tarkoittanut ihan tuota, että asenteesta olisi pulaa. Kenties esitin asiani kömpelösti. Tarkoituksenani oli lähinnä pohtia, että tekikö tuo lauantain "extra-lataus" Sormusen pelitavasta toimivamman? Tai saiko se edes näyttämään sen paremmalta? Kyllähän kaikki tietää, että lauantaimatseissa on aina vähän eri meno, kuin arkisähläyksissä.
Mutta tekikö astetta aktiivisempi karvaus ja muutama ylimääräinen taklaus (dare say Peltonen, I double dare you) pelitavasta toimivamman? En sano, että lauantaina todistettiin mitään pelikirjailun ideaalikiekkoa. Kaukana siitä, ja hyvä niin. Lauantaina kuitenkin todistettiin iloisempaa hyökkäyspeliä ja astetta kovempaa fyysisyyttä IFK:lta. Ja se on mielestäni positiivinen kehityssuunta.

Yksi vaihtoehto on toki myös, että God'Sullivanin yksilötaito yksinään sai IFK:n näyttämään paremmalta joukkueelta.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Itse antaisin Sopalle aikaa kaksi viikkoa, jonka aikana IFK pelaa neljä peliä ja täten aikaa joukkueen keskeiseen harjotteluun on riittävästi. Jos ei homma ala pelittämään, alkaisi parin-kolmen viikon päästä kalenteri näyttämään jo marraskuuta, jolloin olisi jo korkea aika vaihtaa päävalmentajaa, mikäli peli ei näytä muuttuneen mihinkään nykypäivästä. Parempaan pitää pystyä tuolla porukalla. Nyt ollaan lähinnä ratsastettu Ortion huippusuorituksilla ja toisinaan yksilösuorituksilla. Tätäkö kestäisi ensi kesään asti ja HIFK voittaisi mestaruuden tällä systeemillä? Joo'o, hiljasta on.

Tällä hetkellä järkevät vaihtoehdot Sopan tilalle ovat Heikkilä ja mahdollisesti myös Summanen. Kyseessä on imo hieman pätevämpiä/kokeneempia koutseja, kuin Soppa. Kummatkin ovat valmentaneet jo vuosia ja tililtä löytyy myös mestaruuksia.

Tämä arpominen sitten parin viikon päästä, kun ollaan nähty, onko IFKn peli Sopan alaisuudessa muuttunut mihinkään. Olisin valmis odottamaan Sopan kanssa, kuten Jalosenkin kanssa odotettiin, mikäli Sopalla olisi vyöllä mestaruuksia. KJstä tiedettiin, mitä saadaan - kokenut mestarivalmentaja.

27. lokakuuta katsellaan lisää.
 

Fordél

Jäsen
Ohan se näinkin ja tällä hetkellä IFK on ehkä neljäntenä, mutta väitän, että joulutauolla ollaan sijoilla 8-14, koska peliesitykset ailahtelee niin laidasta laitaan ja sarja on älyttömän tasainen. HIFK ei millään voi pysyä alkukauden kaltaisella pelillä kuuden joukossa. Huono asia myöskin se, että lupauksia paremmasta ei ole.

Samoilla linjoilla. HIFK:lla on jengissä valtava potentiaali. Pelistä puuttuu kuitenkin selkeä konsepti, minkä takia taso heittelee. En ole oikein missään vaiheessa uskonut Sormusen saavan sitä kuntoon. En edes ennen kauden alkua. Toki HIFK:lla on sarjataulukon mukaan kaikki ihan ok, mutta pelin pitää ehdottomasti kehittyä, jotta se pystyy edes pysymään neljäntenä joulun tietämillä. Takaa tulee ainakin Jokerit ja Kärpät, joiden pelaaminen on koko ajan kehittymässä parempaan päin. Myös Ässillä ja Tapparalla on potentiaalia vaikka mihin, joten HIFK:n on ehdottomasti pystyttävä iskostamaan pelitapa jokaiseen punanuttuun ja kehistettävä sitä edelleen.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

scholl

Jäsen
Summanen olisi kieltämättä kova veto tähän väliin ja Soppa ja pennanen voisivat jatkaa taustalla.

olisiko kumpikaan noista kundeista mukamas Tim Cook? Summasen kanssa pitää olla erittäin tarkkana, hän tarvitsee vierelleen kakkosen, joka pitää hänet kurissa ja joka paikkailee tilannetta kaikkien sidosryhmien ja seurajohdon suuntaan. Muuten keikasta tulee vajaan vuoden mittainen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Summanen olisi kieltämättä kova veto tähän väliin ja Soppa ja pennanen voisivat jatkaa taustalla. Myös Heikkilä on semmoinen nimi jota ei voi laittaa sivuun tässä tilanteessa.

Noista kahdesta Heikkilä tuntuisi sellaiselta, joka kannattaisi palkata. En mä Summastakaan ihan noin vaan ajatuksissani ohita mahdollisena vaihtoehtona, mutta Heikkilässä näkisin enemmän potentiaalia projektin myötä. Summanen olisi enemmän loppukauden hätävara -tyyppinen valinta. Heikkilälle parin vuoden pahvi olisi siis mun toive.

Loka- ja marraskuu on vielä hyvää aikaa vaihtaa valmentajaa, mutta jos joulukuussa tai sen jälkeen aletaan koutsia potkimaan pihalle niin ollaan pahasti myöhässä...

Kyllä mä sen ratkaisun jatkosta tekisin tässä muutaman viikon sisällä, mutta en mä Soppaa ulos kenkisi, vaan tekisin Nybarin asemassa tällasen diplomaattisen "täydennetään valmennusta kokeneella Kari Heikkilällä" -ratkaisun.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä usko, että Heikkilää tai Summasta kiinnostaa tällä hetkellä valmentaminen
SM -liigassa, luulen ettei se tyydytä heidän kunnianhimoaan. Nämä herrathan ovat jo sitäpaitsi KHL:ssä tottuneet paljon parempaan palkkatasoon,mitä suomessa pystytytään maksamaan. Veikkaisin muutenkin, että näillä herroilla on kysyntää ulkomailla ja rahaakin sukassa sen verran, että voi rauhassa odotella uusia rahakkaita tarjouksia ulkomailta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ensiksi Sormunen-Pennanen kaksikon pitäisi olla 100% samaa mieltä että miten pelataan ja sitten heidän pitäisi saada iskostettua se 100 % pelaajistoon että näin pelataan. Nyt näyttää siltä että näin ei ole.

Ei tää kumminkaan mitään ydinfysiikkaa ole joten ei siinä mene puolta vuotta että joukkueen pelitapa rupee sen pelissä näkymään.

Kokonaisuudessaan hyvä kirjoitus, josta lainasin ylläolevan. Ei lätkäjoukkueen valmentaminen tosiaankaan ole mitään ydinfysiikkaa, eivätkä jääkiekkovalmentajat ole maapallon suurimpia renesanssineroja, vaikka Urheilulehti antaakin ymmärtää näin. Voin kuvitella kuinka UL:ää vituttaa joku Shedden tai Suikkanen, joka paskat nakkaa teoretisoinnista ja rupeaa sen sijaa ihan arkisesti tekemään tulosta. Tämä on mahdollista HIFK:ssakin, mutta ei tällä valmennuspoppoolla. Soppa on yksi viime kauden arkkitehdeistä ja niinpä sekin periodi pitää laskea osaksi hänen "näyttöjään".

Mähän olen äärimmäisen harvoin väärässä, mutta nyt pitää kaivaa esiin viime kausi, jolloin sain opetuksen siitä, että runkosarjamenestystä ei tosiaankaan kannata pitää lopullisena totuutena. Kannattaa ennemmin luottaa omiin silmiinsä. Ne kertoivat viime keväänä, että HIFK sijoittui hyvin runkosarjassa, mutta peli oli sekavaa pystysuunnankiekon ja kiekkokontrollin välillä huojuvaa törmäilyä. Niinpä PS lähetti seitinohuella pelikirjalla varustetun tikutakudivisioonansa suoraan kuolemaan narreja vastaan. Erkka oli siellä tehnyt vähän duunia sen sijaan, että olisi ollut tyytyväinen narrien runkosarjaan. Tämä näkyi tapana, jolla narrit murskasi HIFK:n onnettoman pelisabluunan.

En halua enää tällä kaudella mennä siihen halpaan, että katselen vaan sarjataulukkoa. Olen 120% varma, että Sopankin kanssa HIFK on hyvin lähellä suoraa pleijaripaikkaa. Liigan taso ei ole päätähuimaava. Mutta olen myös vuorenvarma siitä, että nykyisellä "jokaiselle jotain ja sitten vielä Ortion hyvä päivä päälle" -tyylillä ei pleijareissa pärjätä korkeimmista sijoista kamppailtaessa. Olisin tyytyväisempi siihen, että näkisin joukkueen löytävän peli-ilmeensä tappioiden kautta kuin tähän nykyiseen menoon, jolloin silkka tuuri ja yksittäisten pelaajien onnistuminen/epäonnistuminen määrittää sen tuleeko voitto vai tappio. Tylsä esimerkki on mestaruuskauden Jyp. Dufva jaksoi jauhaa syksylläkin omaa robottikiekkoaan, vaikka jengi oli hännänhuippuna. Keväällä siellä sitten osattiinkin tämä yksi melko simppeli pelisysteemi helvetin hyvin.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Noista kahdesta Heikkilä tuntuisi sellaiselta, joka kannattaisi palkata. En mä Summastakaan ihan noin vaan ajatuksissani ohita mahdollisena vaihtoehtona, mutta Heikkilässä näkisin enemmän potentiaalia projektin myötä. Summanen olisi enemmän loppukauden hätävara -tyyppinen valinta. Heikkilälle parin vuoden pahvi olisi siis mun toive.

Mielestäni paras vaihtoehto olisi palkata Summanen loppukauden projektivalmentajaksi ja sen perään Heikkilä kahdeksi kaudeksi. Summanen ei ilmeisesti sovi pidemmille visiiteille, mutta projektivalmentajaksi hän sopisi kuin nenä naamaan.

Heikkilä taas voisi ladata akkujaan muutaman kuukauden. Kevääseen ei kuitenkaan ole kauhean pitkä aika, ja tuskin Heikkilän perhe leipäjonoon joutuu, vaikka perheenpää pitäisikin nyt muutaman kuukauden ansaitun loman.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Enpä usko, että Heikkilää tai Summasta kiinnostaa tällä hetkellä valmentaminen

Heikkilähän ilmoitti Suomikiekon sivuilla, että lähtee nyt Suomeen ja aikoo valmentaa vielä tällä kaudella, ei ollut aikeissa pitämässä sapattia.

Heikkilä olisi ihan mielenkiintoinen tapaus, mutta onko vielä pätevä syy antaa Sormuselle kenkää/siirtoa muihin tehtäviin? Siihen ei varmasti riitä, että me nähdään peli huonona. Miten joukkue tähän reagoisi tällä hetkellä jos yht´äkkiä päävalmentaja vaihtuu ja joukkueeseen tuleekin pelitapa?
Kari Heikkilä ei nimittäin kauan vapailla markkinoilla ole.

En näe joukkuueessa minkäänlaista punaista lankaa. Lauantaina pelattiin vanhaa kunnon pystysuunnan lätkää ilman viivelähtöjä sun muuta paskaa ja tällä oltiin niskan päällä. Pikkukiva näpertely ei ole ikinä sopinut IFK:n pelityyliin vaan enenmmänkin suora toiminta. Itse myös pidän tuollaisesta jääkiekosta jossa käännetään nopeasti eikä jäädä hieromaan maalin taakse yms.
Veikkaan vaan, että lauantaisessa peli ilmeessä/pelitavassa enemmän osaa oli pelaajilla kuin Sormusella.
 

Stigu

Jäsen
Olisin tyytyväisempi siihen, että näkisin joukkueen löytävän peli-ilmeensä tappioiden kautta kuin tähän nykyiseen menoon, jolloin silkka tuuri ja yksittäisten pelaajien onnistuminen/epäonnistuminen määrittää sen tuleeko voitto vai tappio.
Sama. Itse odotan Sopalta/keneltä tahansa IFK:n valmentajalta seuraavia ominaisuuksia (tässä järjestyksessä)

1. Pelissä näkyy häivähdyksiä viisikkopelistä
2. Viisikkopeli toimii
3. Joukkue voittaa (keskimäärin enemmän kuin häviää) ja viisikkopeli toimii
4. Joukkue voittaa ja viisikkopeli toimii ja pelistä on nähtävissä joukkueen peli-identiteetti, joka erottaa sen suurimmasta osasta muita jengejä
5. Kohdan 4 lisäksi valmentaja pystyy myös pelinsisäisiin taktisiin kuvioihin, joilla ottelut käännetään

Tuolla asteikolla Soppa on portaalla 1. Porrasta 5 hän ei tule saavuttamaan vähään aikaan, uskoisin. Tällä kaudella Soppa ei ole taktisesti vienyt vielä yhtään valmentajaa, vaan muut valmentajat ovat vieneet Soppaa. Itse antaisin Sopalle vielä kuukauden aikaa nousta portaalle 3. Pieni pikantti yksityiskohta muuten on, että viime kaudella tähän aikaan IFK:lla oli pisteitä 17, nyt niitä on 5 enemmän.

Ja huomioitavaa on myös, että Soppa oli myös viime kaudella IFK:n valmennuksessa, joten täysin puskista hänelle tuo päävalmentajan vastuu ei tullut.

Ja perkeleen perkele, että Marjamäki lipui ohi. Hän on mielestäni tämän hetken kuumin valmentaja-tsekatkaa Bluesin kokoonpano, ja tarkistakaa sen jälkeen, mistä Blues löytyy sarjataulukossa!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja perkeleen perkele, että Marjamäki lipui ohi. Hän on mielestäni tämän hetken kuumin valmentaja-tsekatkaa Bluesin kokoonpano, ja tarkistakaa sen jälkeen, mistä Blues löytyy sarjataulukossa!

HIFK pelaa upporikasta ja rutiköyhää tässä ja luottaa Soppaan. Tai sitten meillä on jo (puoli)valmis diili JJalosen kanssa.

Mut ehkä tullaan teilaamaan tästä mutta jotenkin musta tuntuu ettei Jalonen olisi mikään onnistunut hankinta. HIFK:n tuntien nämä taidokkaat koutsit osataan sössiä+tämä meidän Brändi. Vielä kun katsoo kenellä jatkuu tämän kauden jälkeen Soppa(ri) niin sisäinen masokistini haluaisi nähdä jonkun p-amerikkalaisen taas Nordiksella koutsaamassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja perkeleen perkele, että Marjamäki lipui ohi. Hän on mielestäni tämän hetken kuumin valmentaja-tsekatkaa Bluesin kokoonpano, ja tarkistakaa sen jälkeen, mistä Blues löytyy sarjataulukossa!

Jees, odotan mielenkiinnolla jatkaako nuori valmentaja Oulussa samoilla linjoilla. Tosin hänkään ei olisi kelvannut äärifaneille, kaikkihan ovat lähtökohtaisesti paskoja hankintoja. Hyvin outoa on HIFK:n toiminta kuitenkin Sopan kanssa ollut, sillä hän oli todistettavasti Paskan Valmentajan kakkoskoutsi. Olisiko hei pitänyt pikkuisen miettiä, että onko tämä aikuisten oikeasti hyvä työnäyte? Vai houkuttiko päästä helpolla tyrkkäämällä paketti 2-valmentajalle? Edellinen yritys oli legendaarinen Mykkä & Kaakku -parivaljakko. Heidät nostettiin ykköseksi paskasti koutsanneen Ika Lehkosen 2-valmentajan paikalta. Ja nyt sama kuvio uudestaan. Ihan nyt vittu oikeasti kysyn, että onko tässä palkkauksessa käytetty yhtään järkeä ja loogista päättelyä?

Jospa Saksa ei olisikaan hävinnyt 2.maailmansotaa, mutta kansa olisi silti ollut äärimmäisen tyytymätön Hitlerin julmaan toimintaan ja valinnut hänen seuraajakseen ihmiskasvoisen ja inhimillisen Göbbels & Himmler -vaihtoehdon? Olisikohan Saksa muuttunut demokraattiseksi ja ihmisystävälliseksi rotujen sulatusuuniksi yhden rodun sulatusuunista? Voiko Kakka seniorin entinen sidekick oikeasti olla mitään muuta kuin hieman paskempi versio hänestä eli Kakka junior?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös