Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 405
  • 7 196

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onko se Sormusen vika, että otti päävalmentajan työn vastaan, kun sitä hänelle tarjottiin. Ei ole ja nyt Nybarin ja hallituksen pitäisi potkia itse palkkaamansa ns. HIFK:n mies Sormunen pois päävalmentajan hommista

Mun mielestä työtä valitessa pitää myös työntekijän ottaa realiteetit huomioon. Jos kyvyt eivät omasta mielestä riitä hommaan tai vallitsevissa olosuhteissa et koe edes saavasi mahdollisuutta onnistua, niin samalla se on sun muka. Toki rekrytoinnista vastaava taho sietääkin saada huutia, mutta työssään täysin epäonnistunut tai siihen epäpätevä sietää saada potkut riippumatta jostain rekryn virheistä.

Itse haluaisin rinnastaa liigavalmentajan pestin pörssilistatun firman toimariin. Jos epäonnistut, niin saat lähteä. Tulos ratkaisee ja jos tehtävänäsi on tehdä tulosta, kohtalosi ratkaistaan sen mukaan. Noissa rooleissa on turha silitellä päätä vain sen takia, että joku muu on tehnyt jo virheen sinut palkatessa. Sinun kohtalosi kannalta on aivan sama kenen vika on rekrytoimisesi, sinä lähdet jos työn tulos ei riitä. Muiden virheet eivät saisi olla noissa hommissa mikään synninpäästön peruste, vaan vastuu omasta tekemisestä on silti kannettava.

Sen mitä olen Sormusen touhuja sivusilmällä seurannut, niin Nybondaksen pitäisi tosiaankin todeta rekrytoinnissa tapahtunut virhe ja pyrkiä korjaamaan se. Suomeksi sanottuna Sopalle joko fudut tai työtehtävän muuttaminen paremmin hänelle sopivaksi samaan aikaan kun päävalmentajan pallille nostetaan uusi mies. Oli soppa syytön tilanteeseen tai ei, niin hänen on kuitenkin kannettava vastuunsa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan tämän tiesivät mitä Sormusen kanssa käy...siis ihan kaikki paitsi HIFK:n toimisto. Nybondas sanoi ennen kauden alkua, että ihmisillä on epärealistinen käsitys siitä mitä menestyvän joukkueen rakentamiseen tarvitaan. Taitaa herralla itsellään olla asiasta aika epärealistinen käsitys ja sehän tässä pelottaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Voidaan jo alkaa kysellä offiselta, että onko IFK:lla varaa olla tekemättä niitä muutoksia valmennuksessa. Katsojaluvut laskevat tällä menolla aivan varmasti. Kärsimysnäytelmiä ilta toisensa jälkeen... joo elinkautiset siellä istuu, vaikka pelattaisiin 6-divaria, mutta ne muut, jotka oikeasti sen rahan tuo määränsä vuoksi.

Odotan sanaa Tiedote huomispäivälle.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Jaaha, ja Metro FM:n haastattelussa Sormunen totesi äskeisen esityksen olleen kauden paras peli, jyvä on nyt kuulema löytynyt ja samalla lailla (eli junnujen avulla?) jatketaan.

Voi luoja... ja eilen vietiin maalipaikat ensimmäisessä erässä 100-0 ja viimeinen erä oli fantastinen?

Edelleenkin, mitä helvetin sieniä tuo valmennus on syönyt ja mitä pelejä ne on eilen ja tänään olleet katsomassa? Eilinen oli karmea esitys, tänään oli enemmän asennetta, mutta samaa sontaa silti.
 

AnotherBrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canadiens
Voidaan jo alkaa kysellä offiselta, että onko IFK:lla varaa olla tekemättä niitä muutoksia valmennuksessa. Katsojaluvut laskevat tällä menolla aivan varmasti. Kärsimysnäytelmiä ilta toisensa jälkeen... joo elinkautiset siellä istuu, vaikka pelattaisiin 6-divaria, mutta ne muut, jotka oikeasti sen rahan tuo määränsä vuoksi.
Katsojalukujen suhteen pelkoa tämän kauden osalta ei juurikaan ole, kun kausareita on myyty aivan käsittämätön määrä ja aina hallille näköjään joku muukin harhautuu. Seuraava kausi on toinen juttu - voi olla, että kausareita uusii tällä menolla ennätyksellisen harva joukko? Ja sponsoreidenkin kanssa voi olla hieman haastavampaa, jos runkkarisijoitus on 11-12.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan tämän tiesivät mitä Sormusen kanssa käy...siis ihan kaikki paitsi HIFK:n toimisto. Nybondas sanoi ennen kauden alkua, että ihmisillä on epärealistinen käsitys siitä mitä menestyvän joukkueen rakentamiseen tarvitaan. Taitaa herralla itsellään olla asiasta aika epärealistinen käsitys ja sehän tässä pelottaa.

Samaa mieltä, jotenkin tuntuu että Tomppaan on iskenyt leipääntyminen ja laiskuus, sellainen ei sovi HIFK:n urheilutoimenjohtajalle. Turha käyttää enää tekosyynä paskansyöjän lähtöä. No toivottavasti ovat edes alkaneet jo kartoittamaan vaihtoehtoja Sopan tilalle, muuten on kausi taputeltu jo tässä vaiheessa.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
NYT RIITTÄÄ !

Soppa U-L-O-S !!!! UT, OUT, RAUS, VEN, UD, FUERA, UIT, DISARI...
Banderollit katsomoon ja joukkopoistuminen ensimmäisessä erässä - niinkuin silloin ennen. Organisoikaa ja tiedotelkaa vaikkapa täällä. Infoa myös medialle.
Itse en istu fanikatsomossa, mutta poistuisin omalta paikaltani samaan aikaan, jos tällainen järjestyisi.
 

AnotherBrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canadiens
Jaaha, ja Metro FM:n haastattelussa Sormunen totesi äskeisen esityksen olleen kauden paras peli, jyvä on nyt kuulema löytynyt ja samalla lailla (eli junnujen avulla?) jatketaan.

Voi luoja... ja eilen vietiin maalipaikat ensimmäisessä erässä 100-0 ja viimeinen erä oli fantastinen?

Edelleenkin, mitä helvetin sieniä tuo valmennus on syönyt ja mitä pelejä ne on eilen ja tänään olleet katsomassa? Eilinen oli karmea esitys, tänään oli enemmän asennetta, mutta samaa sontaa silti.
Mä voisin vaikka tilata samoja sieniä, kun ovat nähtävästi kovaa tavaraa?!

Ei vaan, oli kaukana edes tämän kauden parhaasta. Saattoi olla paras Sormusen luotsaamista peleistä, (ikävä) kyllä. Mutta jyvä?!?!? Mitä vitun maaseutuviljaa siellä syödään? Miten ois jos seuraavaksi haettaisiin vaikka kaatoja? (non-alcoholic when in match)

Meitsi liittyy ulosmarssiin C2:n puolelta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Puuttui Redenbach, Petrell, Somervuori ja pelikiellossa oleva Peltonen, loukkaantuneet Töykkälä ja Perreault ja joukkueen jättänyt POS hyökkäyksestä ja nyt Soppa sitten kehuu HPK-peliä kauden parhaaksi HIFK-esitykseksi. Onko lausunnossa joku kuitti niille kokeneille pelaajille, jotka eivät tänään pelanneet vai kuvittelenko taas omiani.

"Lähe meneen Soppa", kiitos.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis tää vitutus IFK:n nykytilasta on aivan uskomaton. Jatkuvasti mielessä pyörii ne resurssit, mitä organisaatiolla on, ja toissakeväinen mestaruus, jonka jälkeen jopa minä (urheilussa pessimismin perikuva) olin aivan varma, että tästä aukeaa IFK:n pitkän ja mustan jakson jälkeen aivan uusi lehti, jossa pysytään liigan huipulla jokaisella mittarilla.

IFK on nyt tilassa, jossa jokainen fani on hermoromahduksen partaalla. Okei, viime kausi oli ja meni, ja siitä on yli päästy. Kumittamaan sitä ei voi, mutta historian liiallinen murehtiminen on turhaa. Petu aloitti tämän kauden tyylikkäästi ohimarssilla, ja heti ei ollut kokenutta varamiestä saatavana, mutta nyt on nyt, ja esimerkiksi Heikkilä on ollut vapaana jo 3 viikkoa. Summanen on vapaana myöskin, ja ei kai nyt muutkaan vaihtoehdot kiellettyjä ole? Miksi ei isketä kiinni ja koiteta oikeasti pelastaa kautta ja fanien mielenterveyttä!!!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Mun mielestä kaks ekaa oli kyllä kauden parasta IFK:ta Kärppä-himamatsin lisäks, en tiedä oliko vastustajan huonoutta tänään, mutta kyllähän IFK peliä pari erää vei.

Jokatapauksessa myös minä olen mukana ulosmarssissa
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Soppa vielä saa jatkaa, menee itselläni kyllä kaikki luottamus IFK:ta kohtaan pitkäksi aikaa. Kukaan ei voi olla niin umpisokea, ettei näe edessä olevaa umpikujaa. Jalosta jaksoin puolustella ja katsoa pari kautta ja se kantoi hedelmää. Matikaiselle olisin antanut vielä kauden aikaa näyttää. Mutta nyt kynnetään niin saatanan syvällä, ettei ulospääsyä ole. Soppa on aivan pihalla kaikesta, ja kommentoi pelin olevan tällä hetkellä hyvää. En tiedä mitä mediapeliä tuolla yrittää, vittuileeko vain kannattajille vai onko oikeasti noin pihalla(ei liene mahdollista)?

IFK on minun kannataja-aikani syvimmässä pelillisessä kriisissä. Ja olen kuitenkin seurannut tätä hommaa jo yli 20 vuotta.
 

KIBE#9#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Soppa vielä saa jatkaa, menee itselläni kyllä kaikki luottamus IFK:ta kohtaan pitkäksi aikaa. Kukaan ei voi olla niin umpisokea, ettei näe edessä olevaa umpikujaa. Jalosta jaksoin puolustella ja katsoa pari kautta ja se kantoi hedelmää. Matikaiselle olisin antanut vielä kauden aikaa näyttää. Mutta nyt kynnetään niin saatanan syvällä, ettei ulospääsyä ole. Soppa on aivan pihalla kaikesta, ja kommentoi pelin olevan tällä hetkellä hyvää. En tiedä mitä mediapeliä tuolla yrittää, vittuileeko vain kannattajille vai onko oikeasti noin pihalla(ei liene mahdollista)?

IFK on minun kannataja-aikani syvimmässä pelillisessä kriisissä. Ja olen kuitenkin seurannut tätä hommaa jo yli 20 vuotta.

Mulla on menny luottamus nyt siihen pisteeseen etten astu jalallani Nordikselle ennenkuin penkin päähän on hankittu ihan oikea jääkiekkovalmentaja.

KJ rakensi meille voittavan joukkueen ja urheilullisen/ammattimaisen tekemisen meiningin kolmessa vuodessa joka kantoi upean hedelmän.Nyt tämä saavutus on kammettu syviin vesiin 1,5 vuodessa joka on surullista.

IFK on myös minun kannattaja-aikani syvimmässä kriisissä (ellei sitten aika kultaa muistoja).Ja olen kuitenkin seurannut tätä rakasta seuraamme jo 35 vuotta.

Olisi mielenkiintoista tietää mitä ajattelevat B5:n touhukkaat fanit,vieläkö he jaksavat pomppia IFK:lle vai joko sielläkin alkaa olla kärsivällisyys lopussa?
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Puuttui Redenbach, Petrell, Somervuori ja pelikiellossa oleva Peltonen, loukkaantuneet Töykkälä ja Perreault ja joukkueen jättänyt POS hyökkäyksestä ja nyt Soppa sitten kehuu HPK-peliä kauden parhaaksi HIFK-esitykseksi.

En ole HIFK:n pelejä juuri nähnyt, mutta kyllä joukkue pelasi kaksi erää loistavasti, Kerho pysyi mukana lähinnä Järvisen ja hyvän tuurin ansiosta. Kyllä se siitä vielä lähtee, en tosin tiedä sytyttikö mukan olleet junnut joukkeen vai mikä, mutta tosiaan kaksi erää Kerho oli aivan jaloissa. Viimeiseen erään, joko IFK lähti varmistelemaan tai sitten Kerho löysi uuden vaihteen ja HIFK väsyi. Joka tapauksessa tuolla kahden erän pelillä tultaisiin monta peliä voittamaan.
 

Halkidis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wing, New Jersey Devils
Ei oikein enää jaksa uskoa / toivoa, että tämä voisi Sopan voimalla kääntyä. Tämä IFK ei ole minun (eikä varmaan monen muunkaan) IFK. Joukkueeseen on hankittu ns. powerforwardeja läjäpäin ja sitten niiden pitää pelata kananmunat kainalossa. Jäähyjä vältellään kuin tarttuvaa tautia.

En sano, että otteluita voitetaan jäähyaitiosta. Mutta tällä virkamieskiekolla häviää tunne, ja ilman tunnetta IFK ei ole se IFK mitä minä haluan nähdä.

Tiistaina kotona taululle 0-5...Soppa toteaa, että "pelattiin hyvä toinen erä eikä saatu kuin 2 kpl 2 minuutin jäähyjä. Peli alkaa löytymään"

Heikkilä tai Summanen, jompi kumpi tai vaikka molemmat kiitos.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Samaa mieltä, jotenkin tuntuu että Tomppaan on iskenyt leipääntyminen ja laiskuus, sellainen ei sovi HIFK:n urheilutoimenjohtajalle. Turha käyttää enää tekosyynä paskansyöjän lähtöä. No toivottavasti ovat edes alkaneet jo kartoittamaan vaihtoehtoja Sopan tilalle, muuten on kausi taputeltu jo tässä vaiheessa.

Mielestäni tässä lainatussa tekstissä kiteytyy kaikki olennainen! Valmennus ja muut viime aikojen virhearvioinnit johtuvat eritoten yläkerran vääristä päätöksistä.
 

sumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaaha, ja Metro FM:n haastattelussa Sormunen totesi äskeisen esityksen olleen kauden paras peli,

Luulisi siellä officellakin jo jonkun heräävän tähän karuun todellisuuteen, kun "kauden parhaalla pelillä" saavutetaan rankkaritappio alisuorittanutta HPK:ta vastaan. HIFK:n resursseilla kauden parhaalta peliltä pitäisi voida odottaa aika paljon enemmän. Esim. 60 minuuttia suvereenia dominointia ja kolmea sarjapistettä.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Luulisi siellä officellakin jo jonkun heräävän tähän karuun todellisuuteen, kun "kauden parhaalla pelillä" saavutetaan rankkaritappio alisuorittanutta HPK:ta vastaan. HIFK:n resursseilla kauden parhaalta peliltä pitäisi voida odottaa aika paljon enemmän. Esim. 60 minuuttia suvereenia dominointia ja kolmea sarjapistettä.

Sori tunkeutuminen, mutta mitähän mahdat tarkoittaa tuolla alisuorittamisella? Kaikki veikkasivat kauden alussa (niinkuin kylläkin joka kausi) että Kerho sijoittuu liigan häntäpäähän. Nyt ollaan sarjataulukossa seitsemäntenä ja viimeisestä 6 ottelusta 5 voittoa. Ei se mielestäni alisuorittamista ole.
 

AnotherBrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canadiens
Sori tunkeutuminen, mutta mitähän mahdat tarkoittaa tuolla alisuorittamisella? Kaikki veikkasivat kauden alussa (niinkuin kylläkin joka kausi) että Kerho sijoittuu liigan häntäpäähän. Nyt ollaan sarjataulukossa seitsemäntenä ja viimeisestä 6 ottelusta 5 voittoa. Ei se mielestäni alisuorittamista ole.
Väitätkö että kerho pelasi hyvin tai tasollaan tänään? Jos niin on, niin onnea vaan loppukauteen. HIFK alkoi jälleen kerran pakitella 3. erässä ja siinä olikin oikeastaan kaikki, mitä HPK tarvitsi 2 pisteeseen.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soppa on aivan pihalla kaikesta, ja kommentoi pelin olevan tällä hetkellä hyvää. En tiedä mitä mediapeliä tuolla yrittää, vittuileeko vain kannattajille vai onko oikeasti noin pihalla(ei liene mahdollista)?

No kyllähän se sen itsekin tajuaa, että kaikki on päin vittua. Toi on tota tyypillistä epäonnistuneen valmentajan selittelyä, jolla yrittävät viivyttää potkuja. Ajatellen, että jos kehun että peli oli hyvää, niin ehkä se menee vielä jollekin läpi, vaikka kaikki matsin nähneet tajuavat, että aivan perseestä se oikeasti oli.

Nyt mennään niin syvällä, että jopa Harri Rindellin toivottaisin ilomielin tervetulleeksi.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väitätkö että kerho pelasi hyvin tai tasollaan tänään?

En ole Anthero, mutta vastaan silti. Tai siis komppaan sua. HPK oli aivan luokattoman paska tänään. Ja vittu onnistuivat silti voittamaan, koska IFK onnistui olemaan vielä paskempi. Tänään taidettiin skabailla siitä, kuka onnistuu saamaan pisteet liigahistorian huonoimmalla pelillä.

Mitähän tolle tiistain lipullekin tekis. Ei tota paskaa jaksa paikan päälle mennä katsomaan, vaikkei kaukana himasta olekaan. Ennen sentään lipuista pääsi eroon niin että sai edes vähän omiaan takas, jos ei paikanpäällle päässyt. Nyt pitäis maksaa siitä, että joku sen suostuis käyttämään.

Toisaalta officella on aikamoinen taloudellinen kannustin olla kenkäämättä Soppaa. Taitaa juomamyynti tehdä ennätyksen tällä kaudella.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Väitätkö että kerho pelasi hyvin tai tasollaan tänään? Jos niin on, niin onnea vaan loppukauteen. HIFK alkoi jälleen kerran pakitella 3. erässä ja siinä olikin oikeastaan kaikki, mitä HPK tarvitsi 2 pisteeseen.

En nyt ihan tätä matsia tarkottanu, vaan yleisesti, kun käsitin että kaudella olisi alisuorittanut, en yhdessä matsissa tai erässä. Kakkoserähän meiltä paskaa oli tänään ja siihen meinasikin koko peli kaatua. Mutta toisenlaista peli oli jyppiä, kalpaa ja tapparaa vastaan. Että ihan oikeassa olet että tänään alisuoritettiin ja pahasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös