Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 082
  • 7 196
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tyhjiöllä on taipumus täyttyä. Jos arvojohtajuutta ei ole tarjolla valmennuksen puolelta, epävarmat yksilöt turvaavat niihin, joissa johtajuutta on.

No eikös nämä pelaajajohtajat ottaneet joukkueen haltuunsa jo viime keväänä, joten miten Soppa olisi voinut edes mitään muuttaa, kun tuossa samassa veneessä on killunut mukana jo viime kaudella? Kuka tuota laivaa johtaa muutenkaan? CC meininki taitaa nostaa päätään taas HIFK:n organisaatiossa, kauan se ehtikin olla poissa... jos se on sieltä ikinä edes kunnolla poistunut, kun kyseessähän on perhe (joka sisältää kuppikunnat).
 

VakaaVanha

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervehdys.

Tällaista viestiä en pitkän-linjan kannattajana haluaisi kirjoittaa.
Mutta jo tusinan verran näitä peleiksi kutsuttuja perseilyitä tälläkin kaudella nähneenä, on pakko todeta että eilen tuli mitta täyteen.

(Kuinka helvetissä tuo on edes mahdollista meidän jengille?)
Tuolla budjetilla ja noilla perinteillä, kyllä nyt on siihen peiliin katsomispakko kaikilla muillakin kuin kibellä.
Onko seuralla toimivaa johtoa?
Jos on, niin nyt viimeistään pitäisi toimia.

Ensinmäistä kertaa sitten 60-luvun vaadin koko valmennuksen vaihtoa, sillä me kannattajat emme todellakaan tätä ansaitse.

Itse en tule hallilla käymään, en ainakaan ennen kuin jengillä on ihan oikea valmentaja, sekä edes jonkunlaisia pelihaluja.
Eikä tämä sitä merkitse että hylkäisin rakkaan seurani, minä vain vaadin muutosta, sillä tuota apatiaa en enää omalta osaltani suostu rahoittamaan.

Pahoittelen purkausta, nyt vaan fiilikset menee näin.
 

Joosef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siinä missä sinä kyseenalaistat, ihan oikeutetusti, valmentajan toimet ja tarkoituksenmukaisuuden, minä kyseenalaistan pelaajien toimet. Mikä on sellainen pelaaja, joka luulee olevansa valmentajan ja seuran yläpuolella? Mihin tällaisia pelaajia tarvitaan?

Tämä ikään kuin ajatuksen herättäjäksi. Esittämääni kysymyksenasettelua voisi tietenkin helposti jatkaa kysymyksellä: Millainen seura/seurajohto sallii pelaajien näin toimia.

Sellainen seura / seurajohto sen sallii jolla ei ole uskallusta tehdä ratkaisuja, sellaisia ratkaisuja jotka sattuvat, aiheuttavat keskustelua ja aiheuttavat todella paljon pahaa mieltä ja joillekin ärtymystä.

Mun ajatusmalli on sellainen että nyt tarvitaan todella voimakas persoona ykkösvalmentajaksi. Puhutaan vaikka Raadosta. Raato näyttäisi varmasti koko joukkueelle kaapin paikan, se ärsyttäisi näitä konkareita Villeä, Killeä ja Södeä. Nuorille tai nuoremmille pelaajille annettaisiin vastuuta kullekin kykyjensä mukaan. Nimet selässä menettäisivät merkityksensä.

Se miksi tätä ei todennäköisesti uskalleta/haluta tehdä on, että tällainen Raadon tyyppinen vahva persoona kyyseenalaistaisi joukkueen rakentamisen eli Nybarin roolin = suhdeverkoston ja osaamisen. Raato vaatisi pelaajia, sellaisia joilla olisi potentiaalia nousta ratkaisemaan kevään pelejä - sellaisia jotka tulisivat ja aloittaisivat "puhtaalta pöydältä" uskoen siihen että pelille on luotavissa identiteetti ja usko siitä että mahdollisuuksia vielä on.

Enkä tiedä onko sopan kenkiminen tarpeen, hän voisi toimia pennasen kanssa apuvalmentajina. Vahva uusi ykkönen mahdollisesti palauttaisi näiden kavereiden itseluottamuksen tai ainakin antaisi sitten oppia tulevaan.

Mun mielestä mitään ei ole vielä menetetty vaikka tilanne onkin huolestuttava. Nyt on vaan pakko tehdä joku ratkaisu enkä maksavana asiakkaana todellakaan toivo että se ratkaisu valmennuksen parantamisesta on kovin kaukana.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
...minä kyseenalaistan pelaajien toimet. Mikä on sellainen pelaaja, joka luulee olevansa valmentajan ja seuran yläpuolella? Mihin tällaisia pelaajia tarvitaan?

Tämä ikään kuin ajatuksen herättäjäksi. Esittämääni kysymyksenasettelua voisi tietenkin helposti jatkaa kysymyksellä: Millainen seura/seurajohto sallii pelaajien näin toimia.

Minusta turha kysymysasettelu. Jos pelaaja on luontainen johtaja ja näkee, että koutsilla ei ole homma hanskassa (siis johtajuus), niin joskus se voi tulla väkisinkin "pelaajakoutsaamisena" esiin, vaikka peli ei sillä paranekaan. Ei siinä ole välttämättä kysymys pelaajilta mistään tarkoituksellista kapinoinnista tai valmentajan yli kävelemistä. Todennäköisesti Söderholmit ja Peltoset uskovat vilpittömästi vain parantavansa Soppaa hyvillä mausteillaan, vaikka kenties lopputuloksena sotkevat sitä kaatamalla lisää suolaa ja pippuria.

Monilta, mm. Sihvoselta, menee välillä ohi se, että valmentajan tärkein tehtävä on johtaa joukketta. Jos ei ole johtajaominaisuuksia, niin mahdolliset pelitaktiset ansiot ovat yhdentekeviä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monilta, mm. Sihvoselta, menee välillä ohi se, että valmentajan tärkein tehtävä on johtaa joukketta. Jos ei ole johtajaominaisuuksia, niin mahdolliset pelitaktiset ansiot ovat yhdentekeviä.

Täysin samaa mieltä. Enkä usko pätkääkään, että konkarit tätä vastuuta ovat halunneet/pyytäneet. He ovat pelaajia, ja aivan varmasti kunnioittavat valmentajaa, jos valmentajalla on kunnioitettavia ominaisuuksia. Villestähän on monesti sanottu, että hän on valmentajan ihannepelaaja - toimii 'tulkkina' pelaajiston ja valmennuksen välillä jos koutsin pelisuunnitelma on joillekin liian korkealentoista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JHag, arvostan kovasti näkemyksiäsi ja ajatuksiasi, mutta en käsitä ettet juuri missään viestissäsi syytä Nybaria mistään!??

Kun luet tarkemmin, huomaat että syytän koko organisaatiota. Sormunen on vain jäävuoren huippu. Tämä esim. Kaikkien aikojen tylsin -ketjussa. On kyse myös Nybaakin suuremmista asioista, koko organisaation/firman fokuksesta. Mulla ei ole mitään esimerkiksi Valtasta vastaan, mutta kyllä hän on aika siloinen ammattitoimitusjohtaja verrattuna vaikkapa Kekäläiseen. HIFK:ta ei voi pyörittää kuin mitä tahansa firmaa, pelkkä taloudellinen voittokaan ei pitkälle riitä. Jos HIFK:ta johdetaan papereita ja laskelmia tuijottaen, katoaa se kuuluisa brändi. Siis se asia, joka ne tulot loppujen lopuksi tuo. Tämän vuoksi haluan laajentaa tätä Sormusen ja Nybankin ylitse.

Mutta sinänsä olet oikeassakin, sillä ihan henkilökohtainen mielipiteeni on kuitenkin se, että kyllä Nyba osaa hoitaa hommansa tarvittaessa. Näytöksi kelpaa vuoden -11 mestaruus. Nyba ja Kojo rakensivat tuon joukkueen, enkä näe mitään syytä sille, että Nyba ei voisi onnistua taas uuden koutsin kanssa. Pitkän selittelyn jälkeen siis totean, että olet oikeassa ja väärässä; en paapo Nybaa tästä kaudesta, mutta muistan vielä hänen mestaruuskautensa ja viime kauden, jolloin jengiin tuli sisään Fernholmia, Pesosta ja Endrasta. Kun vertaa Nybaa ja Sormusta, niin Nyballa on näyttöä ja vieläpä HIFK:ssa, että hän osaa duuninsa - mutta tarvitsee paremman valmentajan backuppia. Koska yleisesti ottaen pidän potkuja viimeisenä keinona, en pysty mitenkään vielä perustelemaan itselleni Nyban fudaamista. Kyllä hänkin on aika paljon valmennuksen armoilla tuloksenteon suhteen ja muistetaan sekin, että herra Big Shit on ohjeistanut sen, miten tämän kauden joukkue tulee rakentaa. Nyba on hankkinut PS:lle juuri niitä pelaajia, mitä hän tilasikin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietyllä tavalla olen Sihvosen kanssa samaa mieltä siitä, ettei potkuilla yleensä mitään hyvää saavuteta. Olen myös ollut täällä puolustamassa Soppaa ja antamassa hänelle aikaa. Nyt on kuitenkin niin, ettei lausunnoista, pelistä, tai yhtään mistään ole luettavissa mitään merkkejä paremmasta. Päinvastoin tuntuu touhu luisuvan huonompaan suuntaan.

Sopan ketjuruletti ja lausunnot kertovat miehen epätoivosta. Erona esim. Kojoon, joka tiesi vaikeuksienkin keskellä joukkueen ongelmat ja jolla oli selkeä käsitys siitä mihin suuntaan pitää mennä, Soppa tuntuu olevan epävarma, epätoivoinen ja hukassa sen kanssa, miten jengin saisi haltuun. Kuuluisassa syyskuun avausmatsissa jengit lähtivät nuorten valmentajien käsistä. Nyt HIFK on samalla tavalla täysin pois valmennuksen käsistä.

En tunne vihaa tai kaunaa Sormusta kohtaan. Päinvastoin olen todella pahoillani tilanteesta, sillä kovasti olisin toivonut juuri häneltä onnistumista. Voihan se olla, että jos Pennasen tilalla olisi joku sopivampi, kivikova kakkoskoutsi, niin Soppa saisi keskittyä olennaiseen ja jengin touhussa olisi jotain järkeä. Jos ja jos. Näin ei kuitenkaan ole, ja peli luisuu ei toivottuun suuntaan jengin sarjasijoituksen tavoin. Tässä tilanteessa on kolme vaihtoehtoa:

1) Vakavat keskustelut valmennusryhmän ja joukkueen kanssa antavat uskoa siihen, että jengi tietää ongelmat ja niiden ratkomiseksi tehdään töitä. Sormusella on uskottavat lääkkeet tilanteen ratkaisemiseksi ja riittävä auktoriteetti jengissä. Tähän olin valmis vielä uskomaan pari viikkoa sitten, mutta en enää. Mikään ei yksinkertaisesti enää tue tätä vaihtoehtoa. Todella sääli.

2) Pelaajien ja valmentajien välinen "kuilu" tai valmentajien auktoriteetin puuttuminen on tehnyt tilanteen Sopalle mahdottomaksi ajaa järkevää pelitapaa jengille ja vaikka häneltä löytyisikin lääkkeet, ei hän pysty jalkauttamaan suunnitelmaa tästä johtuen. Ratkaisuna on lakaista pelaajistossa isolla luudalla ja yhdessä Sopan kanssa skoutata avainpelaajat joilla korvataan tietyt pelaajat joukkueesta. Suuri pelaajaruletti siis.

3) Muuten sama kuin kakkonen, eli joko Sopalta ei löydy lääkkeitä tai niiden syöttäminen joukkueelle on muodostunut mahdottomaksi. Tässä skenaariossa kuitenkin ratkaisuna valmennuksen vaihtaminen, sillä pelaajaruletti tulisi toivottaman vaikeaksi ja kalliiksi. Lunkka saa jäädä, muuten uusi valmennus sisään ja ainakin yksi avainpelaajahankinta hyökkäykseen.

Kuten totesin, vaihtoehtoon yksi en enää usko. Vaihtoehto kaksi tietyllä tavalla houkuttelisi minua, mutta tässä vaiheessa kautta se ei ole realistinen eikä järkevä. Se olisi tavallaan osa pidempää projektia rakentaa Sopalle jengi, mutta se olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin ja se vaatisi todellista uskoa Sopan valmentajataitoihin, mitä ainakaan minulta ei tällä hetkellä löydy. Jäljelle jää siis vaihtoehto numero kolme, jonka toteuttamista odottelen johtoportaalta ensiviikon aikana. Jos ei mitään tapahdu niin eiköhän me olla hävitty tääkin kausi...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tunne vihaa tai kaunaa Sormusta kohtaan. Päinvastoin olen todella pahoillani tilanteesta, sillä kovasti olisin toivonut juuri häneltä onnistumista.

Luulen, ettei täällä juuri kukaan syytä Soppaa tilanteesta ja on aika lailla samoilla miettein. Tilanne vain nyt on tämä, ettei peli tunnu Sopan johdolla paranevan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Luulen, ettei täällä juuri kukaan syytä Soppaa tilanteesta ja on aika lailla samoilla miettein.

Ilman muuta näin. Laitoinkin Tylsin ikinä -ketjuun mukaan vilpittömän toivomuksen, että ketjusta tulee samanlainen legenda kuin tiki10:n "floppien flopista". Kauden jälkeen siis lähinnä naurattaisi syksyinen huoli. Mä en ainakaan saa mitään kicksejä siitä, että pääsen mollaamaan HIFK:n pelisysteemiä ja viihdearvoa. Suurin toiveeni on, että HIFK pelaa hyvin ja Jatkoaikaan ei ehdi heittämään kuin kehuja silloin tällöin. Samat Kimmo Kuhdasta; legenda, jota arvostan, mutta en juuri nyt reaaliajassa. Jos Kibe paukuttaa taas maaleja entiseen tahtiin, olen tyytyväinen. Mutta saa kai sanoa, että nyt ei kulje, kun on tarkoitus kommentoida täällä reaaliajassa? Odotellen jälkiviisaiden karmeita täsmäiskuja.

Yksi paradoksi tässä kaikessa on se, että HIFK:n "pappakerho" suorittaa huonosti eniten sen vuoksi, että joukkueella ei ole minkäänlaista peli-identiteettiä. Mun mielestäni nuoret, motivoituneet sällit jaksavat polkea ja yrittää aina, mutta vanhoissa pelaajissa näkyy heti se, että heillä ei ole askelmerkit kohdallaan. Olen 120% varma, että ainakin Ville ja Söde pelaisivat helvetin paljon paremmin hyvän pelisysteemin alaisuudessa. Redenbach ja Somervuori ovat sen sijaan osoittautumassa kokonaisuudessaan tyhjiksi arvoiksi. Nuo sällit eivät mahtuisi edes TPS:n tai Ipan 1-ketjuun. Miksi he pelaavat illasta toiseen HIFK:n ykkösessä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Luulen, ettei täällä juuri kukaan syytä Soppaa tilanteesta ja on aika lailla samoilla miettein. Tilanne vain nyt on tämä, ettei peli tunnu Sopan johdolla paranevan.

Totta ja tämän takia sormi osoittaa Sopan palkanneisiin henkilöihin eli Nybondas löysi omasta pukukopista Sormusen ja hallitus siunasi asian. Onko se Sormusen vika, että otti päävalmentajan työn vastaan, kun sitä hänelle tarjottiin. Ei ole ja nyt Nybarin ja hallituksen pitäisi potkia itse palkkaamansa ns. HIFK:n mies Sormunen pois päävalmentajan hommista, vaikka n. 3-4 kuukautta sitte saivat varsinaisen neronleimauksen ja palkkasivat Sormusen päävalmentajaksi, kun eivät kyenneet itse parempaan palkkaamisprojektiin Matikaisen oharin jälkeen. Voisi edes pari hallituksen jäsentä jättää tehtävänsä, kun he lopulta palkkaavat sen henkilön päävalmentajaksi, jota Nybondas ehdottaa. Kantakaa nyt vastuuta hyvät hallitusherrat ja erotkaa tehtävästänne, Sormusen potkujen jälkeen, koska "niin makaa kuin petaa".
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kun sekä Jokerit että IFK kumpikin palkkasi valmentajina melko kokemattomat nimet, niin odotin mielenkiinnolla, miten tässä käy. Hyvänä vertailukohtana voidaan pitää valmentajien kahdeksan pelin mittaista penaltia, jonka aikana Jokerien peli takkuili Virran johdolla. IFK sentään otti 5 voittoa kahdeksasta pelistä. Kun varsinaiset valmentajat palasivat ruoriin, alkoi IFK sukeltaa ja Jokerit aloitti nousun kohti liigan kärkeä. Sormusen saalis yhdeksästä valmentamastaan pelistä on kolme voittoa, eli suunta on totaalisen väärä. Keikkamiehet tekivät parempaa tulosta.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun sekä Jokerit että IFK kumpikin palkkasi valmentajina melko kokemattomat nimet, niin odotin mielenkiinnolla, miten tässä käy. Hyvänä vertailukohtana voidaan pitää valmentajien kahdeksan pelin mittaista penaltia, jonka aikana Jokerien peli takkuili Virran johdolla. IFK sentään otti 5 voittoa kahdeksasta pelistä. Kun varsinaiset valmentajat palasivat ruoriin, alkoi IFK sukeltaa ja Jokerit aloitti nousun kohti liigan kärkeä. Sormusen saalis yhdeksästä valmentamastaan pelistä on kolme voittoa, eli suunta on totaalisen väärä. Keikkamiehet tekivät parempaa tulosta.

Ekaan kahdeksaan matsiin ei ollut päävalmentaja penkin takana joten kaikille oli selvää, että kuunnellaan vaan Villeä ja Södeä. Sen jälkeen kokemattomat meni sekaisin, kun eivät tiedä mennäkö päävalmentajan mukaan vai kapteenin?

Ei vaan. Eihän pelissä ole ollut koko kauden aikana mitään punaista lankaa. Jossain vaiheessa niitä pisteitä tuli vähän ansaitsemattomasti, mikä vähän vääristi kokonaiskuvan hahmottamista monilla.
 

Stigu

Jäsen
Mun ajatusmalli on sellainen että nyt tarvitaan todella voimakas persoona ykkösvalmentajaksi. Puhutaan vaikka Raadosta. Raato näyttäisi varmasti koko joukkueelle kaapin paikan, se ärsyttäisi näitä konkareita Villeä, Killeä ja Södeä. Nuorille tai nuoremmille pelaajille annettaisiin vastuuta kullekin kykyjensä mukaan. Nimet selässä menettäisivät merkityksensä.

Se miksi tätä ei todennäköisesti uskalleta/haluta tehdä on, että tällainen Raadon tyyppinen vahva persoona kyyseenalaistaisi joukkueen rakentamisen eli Nybarin roolin = suhdeverkoston ja osaamisen.
Samaa mieltä Joosefin kanssa.

Tässä IFK:n toiminnassa alkaa muutenkin olla hieman liikaa noita Muppet&Moppet-shown aikaisia merkkejä sisäpiiristä ja hyvä veli-järjestelmästä. Pelaajahankinta- ja valmennuspuoli on omien poikien hallussa, ja melko kuralla, kun taas taloutta pyörittää menestyksekkäästi "ulkopuolinen" ammattilainen. Pelkkää sattumaako? Vaikea sanoa. Jos kelaa noita IFK:n mestaruuksia, niin kahdessa edellisessä yhteinen nimittäjä on ollut se, että IFK-perheen ulkopuolelta on tullut joku voimakas hahmo (Keklu/Jalonen), joka on pistänyt organisaation kuntoon. Nyt olisi taas aika sellaiselle henkilölle. Petu ei sellainen henkilö ollut (olisi erittäin mielenkiintoista tietää ne todelliset syyt esim. Petun lähdölle. Vai oliko syynä pelkästään raha?), mutta Raato Summasella olisi potentiaalia olla juuri sellainen voimakas henkilö, joka kyseenalaistaisi koko organisaation toiminnan. Nokkahan teki sen tyylillä ja ajan kanssa kolmessa vuodessa, mutta meikäläisellä ei ole mitään syytä epäillä että Raato tekisi sen vajaassa puolessa vuodessa, jos hän vain saisi tarpeeksi vapaat kädet toteuttaa itseään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jotain pitää tosiaankin tehdä, sillä Sormusen maailmanlopunkello on nyt 10 yli 12. On kieltämättä huvittavaa, että HIFK:ssa karsastetaan yhä Summasta, koska hän sanoi jotain ikävää Pappa-Mobergille vuonna -97. Hellanduudelis sentään, kasvakaa aikuisiksi siellä toimistolla! Valmentajan ei ole tarkoitus olla hyvä veli ja paras kaveri. Valmentaja on juuri se vittupäinen saneeraaja, joka katsoo pelkästään peliä ja sen tuloksia. Hyvä pointti Stigulta, että Nokkakin oli selkeä ulkopuolinen. Kliininen palkkamurhaaja, joka tuli tekemään tilatun työn ja painui sen jälkeen menemään. Keneenkään ei varmasti sattunut se, että hän ei jäänyt Mopen ja kumppanien golfkerhoihin juttelemaan mukavia. Ulkopuolelta pitää avun tulla nytkin. Muuten HIFK käyttää sen kortin, että Soppa saa lähteä ja Pennanen jatkaa ykkösenä. Jolle nostetaan junnupuolelta kakkonen. Tämä ei ole vitsi, vaan tyypillinen HIFK-skenaario.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vaan. Eihän pelissä ole ollut koko kauden aikana mitään punaista lankaa. Jossain vaiheessa niitä pisteitä tuli vähän ansaitsemattomasti, mikä vähän vääristi kokonaiskuvan hahmottamista monilla.

Olisi ihan hirveän mielenkiintoista tietää mentiinkö viime vuonnakin Pennasen pelikirjalla. Ja onko tässä käynyt niin, että sitä ei osaa kukaan muu avata pelaajille kuin Pennanen? Eipä silti, ei se Pennasenkaan koutsausaikana 'näyttänyt IFK:lta', mutta pisteitä sentään tuli.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jokohan saa monoa?? Pakko saada! Neljä kertaa päästetty vastustaja vikalla kahdella minuutilla tasoihin, ja pelejä on käyty nyt 18. Käsittämättömän paska suoritus tuollainen. Hyvä jengi ei päästä neljää kertaa vastustajaa iskemaan ilman veskaria edes kahden kauden aikana. Tuo menee täysin valmentajan piikkiin, että jengin kädet vapisee lopussa noin pahasti.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Joko nyt?

Surullisinta tässä on se, että olin ihan satavarma tasoituksesta, eikä se herättänyt MITÄÄN fiiliksiä. Ei telkkaria ikkunasta, ei vittusaatanaa...
 

meiji

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moi moi Sormunen. Ei tule ikävä.
Peli näyttää aivan hirveältä. Ihan kun HIFK olisi laatikossa pelaamassa lauantai-illan katulätkää, mutta vastustajana on oikea jääkiekkojoukkue. Penan aikaakin alkaa muistelemaan kaiholla, sillä silloin ainakin "sattui ja tapahtui".

Nyt vaan tarjoamaan vaikka Heikkilälle 5 vuoden mottipäinen sopimus. Voivat vaikka kysyä jos Pena lainaisi faxia.
 

Stigu

Jäsen
Another episode of Soup

En usko että Soppa saa ihan vielä monoa, mutta monoa hän tulee tämän kauden aikana saamaan, se on varma. Mietin tuossa, millä peli-identiteetillä Soppa haluaisi IFK:n pelaavan ja se ei ole selvinnyt minulle vielä, eikä tule varmaan ikinä selviämäänkään.

Kuitenkin, Sopan IFK:lta löytyy yksi ominainen piirre, joka on vahvempi kuin muilla jengeillä ja se on taaksepäin syöttely. Tai Soppa kutsuu sitä varmaan viivelähdön nimellä, mutta kysymys on siitä, että juuri kun kiekko on saatu hirveällä vaivalla omasta puolustuspäästä keskialueelle, se sysätäänkin takaisin puolustusalueelle. Peliä ikäänkuin pelataan molempiin suuntiin! Käytetään koko kenttä hyväksi! Hämätään ja härnätään vastustajaa!

Ei tule kyllä Soppaa ikävä, kuten sanoin aika ei taida ihan vielä olla kypsä, mutta kello tikittää vääjäämättä kohti puoltayötä. Soppa saa lopulta syödä omaa keittoansa ja poistuu viivelähdöllä Nuurdikselta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt IFK:n johto muna käteen ja Sopalle ja muulle "valmennusporukalle" monoa ja esim. Summanen sisään. Ei tuossa teidän pelissä ja niiden tuloksissa ole mitään järkeä. Rosteri on kuitenkin aika timanttinen, mutta kohta olette jo sääleistä ulkona. IFK:n onneksi myös siellä sarjan hännillä porukka suht kuutamolla niin ei ole takaa tulijoista vielä mitään hätää.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
MUUTOSTA NYT.

Eilen istuin kaksi erää Main Streetillä, kun joukkueeni puhalteli muniinsa ja näytti persettä kannattajilleen. Häpeällinen suoritus. Tänään ilmeisesti on kuitenkin yritetty, mutta taas mentiin häviämään. Mä olen täysin kypsä tähän valmennukseen ja sen munattomuuteen. Erotkaa, Lunkka voi jäädä. Sormunen ja Pennanen molemmat helvettiin.Jumalauta että vituttaa ja pistää rintaan.
 

AnotherBrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canadiens
Moi moi Sormunen. Ei tule ikävä.
Peli näyttää aivan hirveältä. Ihan kun HIFK olisi laatikossa pelaamassa lauantai-illan katulätkää, mutta vastustajana on oikea jääkiekkojoukkue. Penan aikaakin alkaa muistelemaan kaiholla, sillä silloin ainakin "sattui ja tapahtui".

Nyt vaan tarjoamaan vaikka Heikkilälle 5 vuoden mottipäinen sopimus. Voivat vaikka kysyä jos Pena lainaisi faxia.
Sopan ja Pennasen on mentävä, siitä ei pääse mihinkään. Mutta mitä viihdettä Heikkilä toisi Stadiin? Enemmän pisteitä luultavasti kyllä. Mutta entä pelillinen anti tai intohimo? Tää on siis ihan aito kysymys, kun oma käsitykseni nyky-Heikkilästä on kaikkea muuta kuin intohimo, fyysisyys, kunnia.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Nyt IFK:n johto muna käteen ja Sopalle ja muulle "valmennusporukalle" monoa ja esim. Summanen sisään. Ei tuossa teidän pelissä ja niiden tuloksissa ole mitään järkeä. Rosteri on kuitenkin aika timanttinen, mutta kohta olette jo sääleistä ulkona. IFK:n onneksi myös siellä sarjan hännillä porukka suht kuutamolla niin ei ole takaa tulijoista vielä mitään hätää.

Taitaa naapurin ongelmat olla vähän syvämmällä kuin pelkässä paskassa koutsissa. Koutsin mukana pitäisi lähteä muitakin.

IFK:ta kannattava kaveri heitti linkin tähän videoon. Eka repliikki ainakin sopii teidän nykyiseen tilanteesseen. http://www.youtube.com/watch?v=gB85ZvAEILE&t=0m20s
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Pakko tähän nyt on yhtyä. Tänään homma 2 erää täysin hanskassa ja sitten kolmanteen erään passiivisesti peruuttelemaan. Miksi ei aikalisää sen pitkän jälkeen kun samat oli jo vetäny about 45 sek vaihdon? Kruununa viimeisen rankkarin ampuu Kuhta, joka ei olisi tehnyt, vaikka vastustajalla ei olisi ollut maalivahtia. Oikea valmentajavelho.

Heikkilää minäkin toivoisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös