Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 182 548
  • 7 196
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
IFK-faneilta pyydämme tukea joukkueen pelaajille

Ööö, sitä kai tällä haetaankin? Paras tukihan pelaajille on vaihtaa organisaatiooon ammattitaitoinen päävalmentaja/valmennusryhmä sekä osaava urheilutoimenjohtaja. Kuvitteleeko Fan Club, että pelaajat pelkällä kannustuksella liigapelejä voittavat?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tästä fan clubin tiedotteesta tulee mieleen Pentin aika. Kun kansa hallissa vaati Pentin kenkimistä, fan club antoi tiedotteen, jossa se iloitti (pj.:nsä suulla?), etteivät HIFK-fanit vaadi Pentin erottamista. Ihme touhua. Nyt vaaditaan tekoja eikä mitään lässytyksiä.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Vastenmielistä pohjoiskoreapaskaa. "Juuri niin, nyt tukea Sopalle ja joukkueelle". "Käytöksellä erotetaan faneistakin jyvät akanoista" - näin toteaa joku ilmeisen omahyväinen daami, jolla on kiva fiilis. Mä olen HIFK fani, mulla ei ole silti yhtään mitään tekemistä virallisen HIFK Fan Clubin kanssa. Vain Suomessa, DDR:ssä ja Pohjoiskoreassa on olemassa myös elitistinen "oikeiden fanien" virallinen yksikkö. Jos HIFK Fan Clubin tiedotettaa peukuttaa 6 ihmistä, niin se on yhtä vitun hyttysen ininää tämän toistamiljoonaa kertaa luetun ketjun rinnalla. Pitäkää tunkkine.

Ja joojoo, tottakai joukkueelle sinänsä hyvää. Syyttömiä pelaajat tähän ovat.

Minulla sattuu olemaan vähän tekemistä silloin tällöin Fun Clubin kanssa. Silti toi on ihan paskaa. Ja kaiken lisäksi raukkamaista toimiston puolelta käyttää Fun Clubia tiedotus- ja propagandakanavana.

Nim. Keskimaahan tänään.

Edit. Kävin siellä avautumassa. Onneksi siellä on mielipiteitä puolesta ja vastaan. Tämähän on vapaa maa.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Ja kohta joku tulee huutelemaan, että "virallinen fan club ei voi sortua äärimmäisyyksiin". Olisivat sitten hiljaa, niin kuin matseissakin.

Minä voin olla hiljaa yksin kotona, tai lenkillä sillä aikaa, kun HIFK pelaa tänään Nordiksella. Edes synkimpinä Sir Pentin aikoina mulla ei ollut samanlaista fiilistä, kuin nyt, että vaikka kuinka seuraa rakastankin, se on nyt sairas ja sen pitäisi päästä leikkaukseen... Siihen se ei pääse juuri näiden "oikeiden" fanien takia, jotka nielee ilman kritiikkiä mitä tahansa kuraa joka eteen kannetaan. Minä lopetan mieluummin koko lajin seuraamisen, kuin alistuisin dinoille tässä. Kiitos teille joistain hyvistä ja aivan käsittämättömän monista huonoista muistoista.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eikös kaikkien kannalta paras olisi, että nimenomaan Soppa+Pennis olisivat saaneet joukkueen pelitavan siihen malliin, että tulisi tutinaatötinää ja voittoja. Sitten pelattaisiin kauden lopussa finuissa. Mutta aika kaukaahan tuo on haettu, TODELLA kaukaa.
Eiköhän Sopan jatkaminen päävalmentajana johdu ihan siitä, että tälle haluttiin antaa vielä yksi mahdollisuus näyttää osaamisensa jossain määrin vakiintuneen rosterin ja etenkin kunnollisten sentterien (P+P) kanssa. Eli uskovat laivan kääntyvän ja HIFKn kurovan ~10 pisteen takamatkan suoraan play-off paikkaan ja toisaalta eivät usko valmentajavaihdoksen tuovan parannusta kuluvan kauden lopputulokseen, vaan pelkästään ylimääräisen henkilöstökuluerän. Eli ensi kauden valmennus on mahdollisesti lyöty jo lukkoon, eikä nähdä järkeä tämän kauden valmennuspaletin vaihtamisessa, kun runkosarjaa on jäljellä alle puolet. Virallisen propagandan mukaan toki kaikki mahdollinen tehdään menestyksen eteen ja blaablaa, mutta henkisesti seuran sisällä on hyväksytty, että maito kaatui lattialle jo Cacan häippästyä Venäjälle, joukkueen kasaaminen varsinkin sentterien kohdalta meni pipariksi ja Sopan nimittäminen ykköskoutsiksi realisoitui pelkästään riskin osalta ja palkinto jäi tällä kertaa saamatta.
 

Stigu

Jäsen
Tiedotelivedrinkki

Tuossa Tiedotelivedrinkissä pitäisi yhdistyä kaikki tämän kauden IFK:n avaintekijät. Se voisi olla jotakuinkin seuraava:

Olet ravintola Dinossa. Tilaat tarjoilijalta tuopin.

Pöytääsi tuodaan pelkkä tuoppi. Noin puolen tunnin kuluttua tämän jälkeen tarjoilija tulee kaatamaan tuoppiin kannusta väljähtänyttä olutta, jossa näkyy hiiva- ja ohraklimpejä (Soppa).. Kun tuoppi on täynnä, kaataa hän oluen takaisin kannuun, ja toistaa tämän kannu-tuoppi-prosessin 2-3 kertaa (viivelähtö).

Kun tuoppi on taas kerran täynnä, eikä oluen siirtelyä Kannun ja tuopin välillä enää tapahdu, ottaa tarjoilija täyden tuopin nenäsi edestä ja heittää sen pirstaleiksi ravintolan vastakkaiseen seinänkulmaan, ja kehottaa sinua juoksemaan perään (pitkä ristikulmaan ja perään) .

Kun ihmettelet tarjoilijalle asiaa, ja pyydät uutta tuoppia, vastaa hän. "En voi kuunnella sinun mielipidettäsi. Ymmärrätkö nyt perkeleen idiootti, että jos kuuntelisin sinua, joutuisin tuomaan uuden tuopin sinulle joka kerta. Tällaista on tapahtunut ravintolamme historiassa liiankin paljon. Parasta on kun ryhdyt lipittämään tuota väljähtynyttä olutta tuolta nurkan lattialta noiden sirpaleiden seasta. Tässä ja Nyt!" (Tässä ja Nyt)

Taustalla ravintolanomistajat Tyrannosaurus Frank ja Bronttosaurus Kimmo seuraavat dementtisinä tilannetta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minulla sattuu olemaan vähän tekemistä silloin tällöin Fun Clubin kanssa. Silti toi on ihan paskaa. Ja kaiken lisäksi raukkamaista toimiston puolelta käyttää Fun Clubia tiedotus- ja propagandakanavana.

Mullakin on pari tosi nastaa kaveria, jotka kuuluvat FC:hen. Toinen lähetti jo textarin, missä pahoitteli tuota outoa hymistelytiedotetta. Ei olla sielläkään kuulemma ihan Strömsö -tunnelmissa. Luulin jo, että HIFK on tehnyt kaikki mahdolliset tiedottamiseen ja PR:ään liittyvät virheet, mutta tottakai Dinojengi löysi vielä uuden vaihteen: pistetään "tietoa"ulos virallisen Fan Clubin kautta. Vittu mitä urpoilua, miksi tää jatkuu aina vaan?

Ja kuten joku fiksusti totesi: pelaajien etu on saada hyvää valmennusta, jotta he pystyvät itse keskittymään omaan duuniinsa. Tosiaan, virallinen FC taisi heilutella tukilippuja Penallekin aikanaan. Ja kuukausi siitä äijä oli saanut fudut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli uskovat laivan kääntyvän ja HIFKn kurovan ~10 pisteen takamatkan suoraan play-off paikkaan ja toisaalta eivät usko valmentajavaihdoksen tuovan parannusta kuluvan kauden lopputulokseen, vaan pelkästään ylimääräisen henkilöstökuluerän. Eli ensi kauden valmennus on mahdollisesti lyöty jo lukkoon, eikä nähdä järkeä tämän kauden valmennuspaletin vaihtamisessa, kun runkosarjaa on jäljellä alle puolet.

Tässähän on kysymys siitä, että myös ylläolevan olisi voinut reippaasti TIEDOTTAA ulos. Ei täällä tyytyväisiä oltaisi, mutta sopeuduttaisiin tilanteeseen. Täällähän kritisoidaan sitä, että mitään ei tapahdu ja mistään ei tiedoteta. Nytkään tuolla puolivillaisessa P-Korea -tiedotteessa ei sanottu suoraan, että Sopalla mennään, vaan jaariteltiin sopimusteknisistä asioista. HIFK siis neuvottelee muiden valmentajien kanssa koko ajan ja elättelee toivetta, että uusi valmentaja tulisi ruoriin jopa tämän kauden aikana. Sitähän tuo VIRALLINEN KIVAFANITIEDOTE tarkoitti. Kyllä tässä vedetään Soppaakin kölin alta koko ajan. Ei meinaan sanonut Nybakaan klassisessa HIFK TV-haastattelussa, että Sopalla on täysi tuki. Tyypit kiemurtelevat kuin madot koukussa ja koko Suomen lätkäscene tietää, että valmentajaehdokkaita haastatellaan. Suikkasesta kilpailemisestahan HIFK jäi rysän päältä "kiinni", kun useakin media sen uutisoi. Ja totta se oli.
 

Löysä66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Windy Cityn Inkkarit
Mulla on tänään orpopoikien pikkujoulut, joten jätän valitettavasti väijyvastuun muille. Hengessä mukana niin kauan kun silmät liikkuu. Toivottavasti hallilla joku protesti.
Tiedotetta odotellessa...

-Löysä66
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Toivottavasti hallilla joku protesti.
Tiedotetta odotellessa...

-Löysä66

Kuulin hämmentäviä viestejä muutamilta kavereiltani, että ovat ihan innoissaan menossa peliin ja kannattamaan IFK:ta... Mä en ymmärrä, jos haluaa, että joku muuttuu, niin jostain vanhasta on pakko luopua. Jos mikään ei auta, niin minä luovun koko lätkästä.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
IFK:n facebook tiedottaa, että IFK-Bootsit ovat nyt täällä! ONKO ENNUSMERKKI?!?

The Left Shoe Company - IFK

Linkki vie ko. kampanjaan.

EDIT: Siis mitä vittua, noiden pahvikenkien hinta 295 euroa? Tämän on pakko olla aprillipila?
 
Viimeksi muokattu:

Löysä66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Windy Cityn Inkkarit
Tarkoitin protestilla hallin ulkopuolella tapahtuvaa mielenilmausta. Ja ne jotka vaivautuvat (säälittävää) sisälle halliin voisivat ottaa vaikka vanhat kunnon broilerit tai tässä tapauksessa kun asia vaan suurenee niin kalkkunat kentälle aseet käyttöön.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitin protestilla hallin ulkopuolella tapahtuvaa mielenilmausta. Ja ne jotka vaivautuvat (säälittävää) sisälle halliin voisivat ottaa vaikka vanhat kunnon broilerit tai tässä tapauksessa kun asia vaan suurenee niin kalkkunat kentälle aseet käyttöön.

Muutama joulukinkku samantien kentälle.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän on kysymys siitä, että myös ylläolevan olisi voinut reippaasti TIEDOTTAA ulos. Ei täällä tyytyväisiä oltaisi, mutta sopeuduttaisiin tilanteeseen. Täällähän kritisoidaan sitä, että mitään ei tapahdu ja mistään ei tiedoteta. Nytkään tuolla puolivillaisessa P-Korea -tiedotteessa ei sanottu suoraan, että Sopalla mennään, vaan jaariteltiin sopimusteknisistä asioista.
Jaa, enpä ollutkaan lukenut tuota Fun Clubin ulostuloa vastatessani nimimerkki COLHC:lle. Kieltämättä varsin mielenkiintoinen veto etenkin, jos taustalla on HIFKn toimistolta tullut kehoitus. Mielestäni Nybondas perjantain "tässä ja nyt"-haastattelussaan toi esiin sen, että a) valmentajarulettia ei nähdä ratkaisuksi parempia peliesityksiä haettaessa ja b) HIFKssa ylipäätään vaaditaan nykyisit aika raskaat perusteet kengittämiselle.

HIFKlla on paljon parannettavaa sidosryhmäviestinnässä, mutta toisaalta, tiedotti seura miten tahansa ja teki mitä tahansa, niin paras (ja ainoa?) keino kritiikin hiljentämiseen on pelata hyvin ja menestyä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitää jättää ensi yön väijy väliin, sillä olen aikaisin aamulla lähdössä ulkomaille peräti lentokoneella. Minulle tämä on vasta toinen lentomatka, voisiko joku kokeneempi antaa vähän vinkkejä? Olen käynyt hakemassa lentolippuni asianmukaisesti matkatoimistosta ja ohjeena on se, että pitää olla Seutulan kentällä viimeistään 1 tunti ennen lähtöä ilmoittautumassa Aeron tiskillä. Sitten vaan matkalaukku virkailijoille vai pitääkö se viedä itse DC-3 -koneeseen?

Olen pyytänyt tupakkapaikan, sen verran jännittää tämä lentäminen, mutta onhan kotimainen Aero Oy kuitenkin maineikas ja luotettava lentokoneyhtiö. Ystäväni kertoi, että minulle tarjoillaan ateria ja haluamani määrä alkoholia lennon aikana. Se kuulostaa mukavalta. Jossain vaiheessa minulla on tilaisuus tehdä verovapaita ostoksia. Voinko aloittaa niiden tekemisen jo Seutulassa? Vai teenkö niitä koneessa? Vai kenties kohdekaupunkini eli Tukholman lentoasemalla? Tämä vähän askarruttaa. No, sinikantinen Suomen passi on valmiina ja aamulla herätys klo 5.00. Lentoni lähtee Seutulasta klo 7.05, onko kenelläkään tietoa pitääkö kelloa kääntää johonkin suuntaan Tukholmaan mentäessä? Ja jos, niin onko se tehtävä juuri siinä vaiheessa ilmatilaa, kun tulemme Ruotsin puolelle vai riittäkö, että käännän kellon viisarit vasta Arlandassa? Vai uskaltaako ne siirtää jopa ennen lentoonlähtöä?
 

Päivi11

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ja ne jotka vaivautuvat (säälittävää) sisälle halliin
Säälittävää tai ei niin kausarista on kuitenkin tullut maksettua aika iso raha ja omasta puolestani voin sanoa, että enemmän vituttaisi jäädä himaan kuin raahautua hallille jos ei muuten niin vaikka frendejä tapaamaan.
Ymmärrän kyllä teitä joiden mielestä paras protestikeino on jäädä pois matseista mutta mulle se ei ole vaihtoehto. En missään tapauksessa ole tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen mutta vähän niinkuin olosuhteiden pakosta on tämäKIN kausi Nordiksella lusittava. Koska, kuten sanoin, muuten vituttaisi vielä enemmän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, New York Rangers
Olen ollut HIFK- fani vuodesta -69, enkä ole koskaan enkä aio tulvaisuudessakaan toivoa HIFK:n, rakastamani seuran, häviämistä. En voisi kuvitellakkaan hylkääväni seuraa tai lätkän tsiigaamista. Enhän hylkää perhettänikään vaikka he eivät aina toimisi toiveideni mukaan, vaan päinvastoin aina toivon parasta heille sekä HIFK:lle
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Olen ollut HIFK- fani vuodesta -69, enkä ole koskaan enkä aio tulvaisuudessakaan toivoa HIFK:n, rakastamani seuran, häviämistä. En voisi kuvitellakkaan hylkääväni seuraa tai lätkän tsiigaamista. Enhän hylkää perhettänikään vaikka he eivät aina toimisi toiveideni mukaan, vaan päinvastoin aina toivon parasta heille sekä HIFK:lle

En minäkään seuraa aio hylätä, hylkään tarvittaessa lätkän. On niitä muitakin lajeja. Dinot viihtyy siellä sisällä nojatuolissa toisessa kädessä sikari ja toisessa konu.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitähän tuo VIRALLINEN KIVAFANITIEDOTE tarkoitti.

Perhana, ei meinaa saada näköjään tarpeeksi kyynisyyttä kerättyä millään, kun kuvittelin sopimusteknisten syiden liittyvän verotukseen ja vuodenvaihteeseen. Tosiaan outoa on, ettei kukaan meidän vastuunkantajista uskaltanut ko. lausumaa tuoda esille.

Onko hallilla tiedossa muuta protestia kuin kotiin jääminen?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen ollut HIFK- fani vuodesta -69, enkä ole koskaan enkä aio tulvaisuudessakaan toivoa HIFK:n, rakastamani seuran, häviämistä.

Kenenkään tapa fanittaa ei ole se ainoa oikea. Mulla on myös pitkä historia HIFK:n fanittamisessa ja minäkin toivon aina HIFK:n voittoa. Myös tänään. Mutta tämän syksyn HIFK on ollut surullista katseltavaa ja minä taas en halua olla koulunpihan reunalla katsomassa, kun poikaani vedetään pataan. Otan sen sijaan pojan pois koulusta ja toivon koulunjohdon tekevän valvontahommansa kunnolla.

edit: HIFK:n hylkääminen ei ole edes vaihtoehto, tietenkään. Mutta joskus perheenjäsenetkin pitävät pitkää taukoa tapaamisissaan. Kaikilla meistä on joskus sukset ristissä ja taukoa viestinnässä myös oman suvun kanssa. Ei se ole mikään peruste viettää aikaansa vittupään kanssa, että hän on veljeni. Mutta veljeni hän silti on ja tulee aina olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ollut HIFK- fani vuodesta -69, enkä ole koskaan enkä aio tulvaisuudessakaan toivoa HIFK:n, rakastamani seuran, häviämistä. En voisi kuvitellakkaan hylkääväni seuraa tai lätkän tsiigaamista. Enhän hylkää perhettänikään vaikka he eivät aina toimisi toiveideni mukaan, vaan päinvastoin aina toivon parasta heille sekä HIFK:lle

Minä en ole HIFK:ta noin pitkään vielä ennättänyt kannattamaan, mutta en koe olevani mitenkään sen huonompi tai parempi kannattaja lyhyemmästä kannatushistoriastani huolimatta. En ole lukenut vielä yhtään viestiä, jossa HIFK-kannattaja ilmoittaisi ''hylkäävänsä'' HIFK:n kannattamisen, enkä osaa rivien välistä noin tulkitakaan muiden tekstejä. Minä kannatan ja tulen aina kannattamaan HIFK:ta, enkä osaa tätä jengiä ''hylätä'', enkä usko muidenkaan siihen pystyvän saatika haluavan. Tästä huolimatta en aio tuhlata roposiani HIFK:n tämän kauden matsien katselemiseen Nordiksella, koska en koe saavani rahoilleni vastinetta. Seuraan silti matseja kuppiloiden ruuduilta ilmaiseksi ja toivon HIFK:n nousevan ahdingostaan vaikken siihen tällä hetkellä uskokaan.

Heti, kun HIFK antaa syyn tulla hallille olen minä siellä ensimmäisten joukossa. Kyllä minun mielestäni(HUOM! Minun mielestäni!) tämä kannatussysteemi on kaksisuuntainen symbioosi. Jotain on meidän kannattajienkin saatava takaisin ajastamme ja rahoistamme, jotta minä tuhlaisin kumpaakaan tämän enempää tähän toimintaan. Kokonaan en osaa olla HIFK:sta erossa, sen verran voimakkaasti tulee tämän jengin mukana mentyä, mutta osoitetaan nyt mieltä sillä ainoalla tavalla minkä uskon HIFK:n toimintaan vaikuttavan. Kitinä ja matseista poisjäänti. Jee.
 

scholl

Jäsen
HIFK siis neuvottelee muiden valmentajien kanssa koko ajan ja elättelee toivetta, että uusi valmentaja tulisi ruoriin jopa tämän kauden aikana. Sitähän tuo VIRALLINEN KIVAFANITIEDOTE tarkoitti. Kyllä tässä vedetään Soppaakin kölin alta koko ajan.

Mullekin jäi tuosta nimen omaan se käsitys, että Soppa ei ole tavallaan enää ruorissa, mutta seisoskelee siellä niin kauan kuin se toinen mies, jonka nimeä ei saa sanoa, saa tulla mukaan. Ts. joku on luvannut edelliselle organisaatiolle, josta esim. sai potkut, ettei valmenna tänä vuonna missään. Eli siis kyse ei ole veroista, vaan siitä, että ryssistä on tulossa sen verran hilloa, jos ei mene toisiin hommiin. Niinpä me lusitaan nyt vähintään 31.12 kunnes 1.1 aamupäivällä Rocky porhaltaa Nordikselle ja Tiedote tulee ulos.
 

scholl

Jäsen
EDIT: Siis mitä vittua, noiden pahvikenkien hinta 295 euroa? Tämän on pakko olla aprillipila?

kyllä mun kaikki Left Footin kengät ovat muistaakseni maksaneet vähintään 250e, vaikken ikinä mitään korkeavartisia olekaan tilannut, joten ei IFK tuosta nyt niin valtavasti välistä vedä. Jokainen voi mennä Stockalle tarkistamaan eri mallien hinnat. Mallikappaleet on yleensä siellä esillä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tänään jätän minäkin menemättä hallille ja annan ennemmin korttini niille, jotka sen turvin haluavat kiekkoa käydä katsomassa. Saatan itse katsoa pelin telkkarista, mutta hallille ei jostain syystä jaksa mennä. Viime pelikin oli niin totaalinen haukottelumaraton, ettei muusta väliä. Ja Tampere täysi pohjanoteeraus.

Uskon ja toivon tuon FC:n tiedotteen viittaavan siihen, että meillä on vuodenvaihteen jälkeen uusi valmentaja, mutta pelkään Dennisin version olevan lähempänä totuutta. Mikäli näin on, taitaa itselleni loppukaudesta ainoa syy hallille vääntäytymiseen olla Ville Peltosen näkeminen vielä kentällä.

Itse olen jo siinä mielessä luovuttanut tämän valmennuksen osalta, että näillä opeilla ei tulla keväällä juhlimaan yhtään mitään ja kun runkosarjakin on tällaista paskaa, on tuo ennen niin rakas ajanviete ja harrastus ollut aika lailla tuskaa. Ja nyt tuli tietyllä tapaa seinä vastaan siinäkin, että kaikkea en jaksa katsella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös