Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 177 533
  • 7 196

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä luulen, että kaikki olemme yhtä mieltä tästä:

Joka ainoa meistä nauttisi sata kertaa mieluummin siitä, että HIFK pelaa hyvin ja meillä ei ole mitään valitettavaa. Se, että täällä on kipinäväijyt menossa, ei ole toiveasetelma. Mutta se ei myöskään ole turhaa valittamista. Tai sitten olemme P-Koreassa tai Neuvostoliitossa. Kun jääkiekkoseura kompuroi HIFK:n tapaan ja on sen lisäksi ärsyttävän ylimielinen faneja kohtaan, se ansaitsee vitun äkäiset fanit. Jos muiden jengien fanit ovat lampaita, jotka kumartelevat kaikelle, mitä heidän organisaationsa tarjoaa, niin kivat heille. HIFK-fanit ovat jokaisen valmentajankin mielestä maan vaativimmat. Sorry vaan Soppa, Cacca ja muut valmentajat. Teidän pitäisi tietää tämä jo ottaessanne duunin vastaan ja kyllä te tiedättekin. Tämä valitus loppuu samantien, kun HIFK tekee edes jonkun konkreettisen korjausliikkeen. Päätä pensaaseen tunkemalla ei saa muuta kuin pyytämättömän persepanon.

Miten musta tuntuu siltä, että HIFK yrittää syöttää meille Soppaa sillä varjolla, että hankitaan vielä lisää pelaajia? Josko sillä sitten lähtisi? Soppa on rikkaan perheen Marko-Antero, joka osallistuu Rubikin kuution ratkaisemiskilpailuun. Kärkipää tekee homman alle 20 sekunnin, meidän Marko-Antero on nysvännyt 6 tuntia ja saanut vain känsiä käsiinsä ja kauhean päänsäryn. No, Marko-Anteron arrogantti perhe ei liputa poikaansa ulos kisasta, vaan hankkii hänelle maailmanluokan opettajia, jopa ehkä Rubikin kuution keksijän. Näillä toimilla saadaan pakostakin tulosta ja kädestä autettuna Marko-Antero saa kuution jo tunnissa ratkaistuksi. Ja lisää asiantuntijoita on tulossa. Meidän poika lähestyy kärkeä. Mutta kisan loppuottelut käydään pudotuspeleinä kilpailija vs. kilpailija ja Sokea Reettakin käsittää, että viimeistään siinä vaiheessa itsepetos paljastuu. Kun pitää onnistua kerralla ja nopeasti, Marko-Antero on perustaidoiltaan kuitenkin niin huono, ettei hän hermopaineessa mitenkään pärjää niille 15 sekunnin kavereille. Ei vaikka iskä ja äiskä ovat hankkineet koko ajan uutta henkilökuntaa.
 

scholl

Jäsen
Miksi? Annettiinhan sitä KJ:n aikanakin valmennusjohdolle, joka osallistui paljon pelaajien hankkimiseen. Onko tämä nyt jotain valtapeliä? Ammattimiesten (trademark scholl) luulisi pääsevän rooleistaan sopuun.

Kiitos trademarkista, mutta en ota kunniaa kyllä itselleni. Moni on samasta asiasta puhunut.

Olet oikeassa. Niin sen pitää ollakin, mutta luulen, että ongelma on se, että Summanen haluaisi muodollisen vastuun ja siinä on liian suuret riskin. Ymmärrän toki Ramiakin. Hän on sitä mieltä, että Nybari on kujalla, ei osaa hommaansa, joten ei halua toimia Nybarin kanssa, koska mikään ei ole vittumaisempaa kuin tehdä töitä sellaisen kanssa, joka ei osaa hommaansa. Toisaalta seurajohto tietää, mitkä riskit on siinä, jos Summanen hoitaa molemmat hommat ja tiedostaa myös sen, ettei ole hyvä, jos yksi mies haalii itselleen liikaa hommia.

Olen sitä mieltä, että utj:n hommaa pitäisi laajentaa, siihen hankkia paras mahdollinen henkilö, mutta ei missään tapauksessa yhdistää sitä valmentajapestiin. Uskon, että Summanenkin ymmärtää asian, jos sen hänelle selittää. Haluan ehdottomasti nähdä utj:n Oy HIFK-Hockey Ab:n hallituksessa, sillä niin kauan kuin sekä urheilu- että talouspuoli ei ole siellä niin hommat eivät ole tasapainossa. Nyt tuntuu, että mennään vähän talous edellä, vaikka asioiden pitäisi olla tasapainossa.

Valmentajan pitää haluta paras mahdollinen joukkue, mutta urheilutoimenjohtajan pitää yhdessä talouspuolen johtajan kanssa toppuutella valmentajaa, että tämä on budjetti, emmekä voi tehdä enempää. Toisin sanoen siellä pitää olla vastavoima. Valmentajalle ei saa antaa liikaa valtaa. Mutta se ei todellakaan tarkoita, etteikö valmentaja saisi osallistua pelaajien hankkimiseen. Päinvastoin, valmentajan ja scouttien pitää tehdä erittäin tiivistä yhteistyötä urheilupomon kanssa.

Onko siis Nybari pätevän valmentajan hankkimisen este?
 

scholl

Jäsen
Miten musta tuntuu siltä, että HIFK yrittää syöttää meille Soppaa sillä varjolla, että hankitaan vielä lisää pelaajia? Josko sillä sitten lähtisi? Soppa on rikkaan perheen Marko-Antero, joka osallistuu Rubikin kuution ratkaisemiskilpailuun. Kärkipää tekee homman alle 20 sekunnin, meidän Marko-Antero on nysvännyt 6 tuntia ja saanut vain känsiä käsiinsä ja kauhean päänsäryn. No, Marko-Anteron arrogantti perhe ei liputa poikaansa ulos kisasta, vaan hankkii hänelle maailmanluokan opettajia, jopa ehkä Rubikin kuution keksijän. Näillä toimilla saadaan pakostakin tulosta ja kädestä autettuna Marko-Antero saa kuution jo tunnissa ratkaistuksi. Ja lisää asiantuntijoita on tulossa. Meidän poika lähestyy kärkeä. Mutta kisan loppuottelut käydään pudotuspeleinä kilpailija vs. kilpailija ja Sokea Reettakin käsittää, että viimeistään siinä vaiheessa itsepetos paljastuu. Kun pitää onnistua kerralla ja nopeasti, Marko-Antero on perustaidoiltaan kuitenkin niin huono, ettei hän hermopaineessa mitenkään pärjää niille 15 sekunnin kavereille. Ei vaikka iskä ja äiskä ovat hankkineet koko ajan uutta henkilökuntaa.

Toi on kyllä loistavasti tiivistetty. Voisi ajatella näin, että jos omista joukoista halutaan kasvattaa valmentajia niin heidän pitäisi ensin hankkia kannuksensa farmijoukkueesta tms., jossa joudutaan toimimaan rajallisilla resursseilla. Miljardööriperheen pojalle annetaan tappiollinen tytäryhtiö hoidettavakseen sanoen: poika, laitas toi kioski kuntoon niin sitten pääset ehkä emoyhtiöön töihin.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mä luulen, että kaikki olemme yhtä mieltä tästä:

Joka ainoa meistä nauttisi sata kertaa mieluummin siitä, että HIFK pelaa hyvin ja meillä ei ole mitään valitettavaa. Se, että täällä on kipinäväijyt menossa, ei ole toiveasetelma. Mutta se ei myöskään ole turhaa valittamista.

Näinhän se menee, että kun IFK pelaa hyvää lätkää, on JA:n IFK-osiossakin hiljaisempaa. Paras tietenkin olisi, että IFK alkaisi pelaamaan lätkää ja jopa pärjäämään Sopan kanssa, mutta kun minkään näköistä ryhti- tai peliliikettä ei ole tapahtunut. Jos SM-Liigajoukkue nimeltä IFK taklaa ottelussa kaksi tai kolme kertaa, niin jotain on vialla ja T-O-D-E-L-L-A pahasti. Rikkinäinen pitää korjata.

Olet oikeassa. Niin sen pitää ollakin, mutta luulen, että ongelma on se, että Summanen haluaisi muodollisen vastuun ja siinä on liian suuret riskin. Ymmärrän toki Ramiakin. Hän on sitä mieltä, että Nybari on kujalla, ei osaa hommaansa, joten ei halua toimia Nybarin kanssa, koska mikään ei ole vittumaisempaa kuin tehdä töitä sellaisen kanssa, joka ei osaa hommaansa. Toisaalta seurajohto tietää, mitkä riskit on siinä, jos Summanen hoitaa molemmat hommat ja tiedostaa myös sen, ettei ole hyvä, jos yksi mies haalii itselleen liikaa hommia.

Allekirjoitan. Itselläni sama fiilis, että nimenomaan tuosta klausuulista on tämä homma kiinni, ei rahasta, vaan nimenomaan siitä, että Rami haluaa päätösvallan hankkia ja ulkoistaa pelaajat, yksin. Tämä toki vain mutua.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Tänään oikeasti se tilanne, että kausarista huolimatta ei oikein nappaisi peliin lähteä. Olin vielä Ilves pelin jälkeen intoa piukassa, kun uuden coachin kanssa päästään lähtemään, mutta...no tätä HIFK:n toimintaa ei voi kutsua miksikään muuksi, kuin farssiksi.

Muistan ajan, kun Nordista kutsuttiin mekaksi. Nyt matsin alkuun kuutisen timmaa ja rehellisesti sanottuna ei kiinnostaisi pätkääkään lähteä tsiigaamaan ei sitten yhtään. Nyt on ns pakko mennä, kun tuli friidulle ja frendille luvattua. Mielenkiintoista taas mihin saa bilikan, koska femmaa en bungaa siitä, että saisin sen hallin parkkikselle ja saan matsin jälkeen venata minuuttitolkulla, että pääsen sieltä pois. Vittu mua korpee jo etukäteen. Toivotaan, että fanijengi on keksinyt jonkin protestin, koska tänäänkin varmaan tulee takkiin. Konalasta ei muuta tiedotettavaa, kun se, että lafkan joulupaketit saapui Tampereelta ja niissäkään ei ollut the tiedotetta messissä.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sitä mieltä, että utj:n hommaa pitäisi laajentaa, siihen hankkia paras mahdollinen henkilö, mutta ei missään tapauksessa yhdistää sitä valmentajapestiin. Uskon, että Summanenkin ymmärtää asian, jos sen hänelle selittää.

...

Onko siis Nybari pätevän valmentajan hankkimisen este?

Juuri näin! Huolestuttavasti näyttää siltä, ettei mukavuudenhaluisista avainhenkilöistä löydy ketään, joka Summasen tai jonkun muun huippuvalmentajan haluaisi vakuuttaa ammattitaidostaan ja jatkaa keskustelua mahdollisesti jopa eri näkemyksellä varustetun valmentajan kanssa. Helpompaa on jättää homma kesken ja selittää "mutku se halus liikaa valtaa" tai että "mutku matikainen lähti".
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Mä luulen, että kaikki olemme yhtä mieltä tästä:

Joka ainoa meistä nauttisi sata kertaa mieluummin siitä, että HIFK pelaa hyvin ja meillä ei ole mitään valitettavaa. Se, että täällä on kipinäväijyt menossa, ei ole toiveasetelma. Mutta se ei myöskään ole turhaa valittamista..

Miten musta tuntuu siltä, että HIFK yrittää syöttää meille Soppaa sillä varjolla, että hankitaan vielä lisää pelaajia?.

Kyse on siitä mitä tilaa ja mitä toimitetaan. Tilaan tällä hetkellä HIFK:lta räyhäkkään Mercedes-Benzin mutta he toimittavat joka otteluilta minulle perus Toyota Corollan.

Katson melkeinpä mielummin hyvää häviötä kun huonoa voittoa. Minä haluan nähdä viihdettä, tunteita, raivoa, yritystä, taklauksia, jälkipelejä ja jos sille päälle sattuu niin katson mielelläni myös hanskojen tiputtelua. JÄÄKIEKKO ON VIIHDETTÄ!

Tiedote saattaa mennä ensi vuoden puolelle mutta me ollaan nyt jo näytetty, että meidän sanomisilla on suuri merkitys. Ja jos tarve vaatii niin me keksitään ja täällä on jo ehdotettu paljon muita keinoja millä vaikuttaa. Minä tuon vaikka jalkapallon tai jotain muuta. Pelataan Nordiksella D-päädyn ulkopuolella otteluiltana vaikka fudista.

Toivon todella näkeväni jotain signaaleja johtoa ja tilanneta kohtaan illan pelissä. Itse jätän pelin väliin.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sitä mieltä, että utj:n hommaa pitäisi laajentaa, siihen hankkia paras mahdollinen henkilö, mutta ei missään tapauksessa yhdistää sitä valmentajapestiin. Uskon, että Summanenkin ymmärtää asian, jos sen hänelle selittää. Haluan ehdottomasti nähdä utj:n Oy HIFK-Hockey Ab:n hallituksessa, sillä niin kauan kuin sekä urheilu- että talouspuoli ei ole siellä niin hommat eivät ole tasapainossa. Nyt tuntuu, että mennään vähän talous edellä, vaikka asioiden pitäisi olla tasapainossa.

Valmentajan pitää haluta paras mahdollinen joukkue, mutta urheilutoimenjohtajan pitää yhdessä talouspuolen johtajan kanssa toppuutella valmentajaa, että tämä on budjetti, emmekä voi tehdä enempää. Toisin sanoen siellä pitää olla vastavoima. Valmentajalle ei saa antaa liikaa valtaa. Mutta se ei todellakaan tarkoita, etteikö valmentaja saisi osallistua pelaajien hankkimiseen. Päinvastoin, valmentajan ja scouttien pitää tehdä erittäin tiivistä yhteistyötä urheilupomon kanssa.

Onko siis Nybari pätevän valmentajan hankkimisen este?

Vastausta kysymykseesi en tiedä, mutta yksi epäilys Nybarilla ja dinoilla voi liittyä Ramin kykyyn tehdä yhteistyötä Nybarin kanssa. Siinä olen samaa mieltä kansasi, että valmentajalla voi olla eikä saa antaa liikaa valtaa. Enkä oikeasti usko, että kukaan nykypäivänä pystyy suvereenisti kahta postia hoitamaan. Sehän on kuin päästäis pedofiilin lastentarhaan duuniin, sallittakoon vertaus. Eka mikä siinä kusee on budjetti. Jos Rami on tätä vaatinut, niin aika huono käsitys hänellä on muista organisaatioon kuuluvista ihmisistä, enkä nyt puhu pelkästään IFK:sta. Samantyyppisiä ongelmia on ollut ennenkin, esim. maajoukkueen aikaan.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään oikeasti se tilanne, että kausarista huolimatta ei oikein nappaisi peliin lähteä. Olin vielä Ilves pelin jälkeen intoa piukassa, kun uuden coachin kanssa päästään lähtemään, mutta...no tätä HIFK:n toimintaa ei voi kutsua miksikään muuksi, kuin farssiksi.

Sama juttu, tosin en ole enää viimeiseen viiteen kotipeliin viitsinyt lähteä. On löytynyt mielenkiintoisempaa tekemistä.

Mutta kuvaavaa on se, että kun soittelin kavereilleni haluavatko mennä ilmaiseksi matsiin (2 kausaria), niin ketään ei kiinnostanut...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
HIFKn toimistolla ollaan niin varovaisia tiedotteen julkistamisen kanssa etteivät he edes uskalla julkaista tämän illan ottelun kokoonpanoja. Toki ketä kiinnostaa. Lähipubissa näkyisi HIFKn peli ilmaiseksi mutta taidan jättää väliin.

-Tinke
 

fakiiri

Jäsen
Tilanne Meilahdessa

Mäntytiellä on rauhallista, vielä. Olen tässä ryhtynyt pelkäämään, että The Tiedote tulee matsin jälkeen. Ennenkin on konjakkihuuruissa matsin jälkeen tiedotettu kaikenlaista legendaarista, kuten Ikan jatkosopimus ja sopimus IFK-legenda Petri Kokon kanssa.

Tällä kertaa tiedote voisi sisältää tiedot Marko Rönkön,Rolle Carlssonin ja Kai Tervosen paluusta jäälle. Nythän kaivataan "sytyttäjiä". Myös Kimmo Hyttinen on kuulemma kaivanut neliteränsä esiin.
Ja jos Meilahdesta pikkuhiljaa tihkuvat tiedot pitävät kutinsa, näemme jäällä pian huikean viisikon, tuomiopäivän legioonan: Ahlroos-Poulsen-Rönkkö, pakkeina Carlsson-Tervonen. Ja helmikuussa Vepu Surenkin hyökkää, kahdessa ketjussa.
 

scholl

Jäsen
Runeberginkadulla on baari, jonka nimi on Mr. Don. Sielläkö Dinot väsäävät tiedotteitaan? Vähän hoonosoomi siellä kyllä kauniaislaisittain sanottuna ainakin näkyy. Kävin eilen vitutuksissani siellä Kronenbourgilla niin huomasin tiskin yläpuolella lukevan ainakin TONI KALA (viittaa ilmeisesti mäkiahoon), KEBAB ROLLA, CHICKEN ROLLA ja SALATI NAN. Frankkia ei kyllä valitettavasti näkynyt, mutta ehkä siellä on joku salainen peliluola, jonne on ihan eri sisäänkäynti. Korttia lätkitään ja tiedotetta väsätään.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Officella aloitettu elektroninen ilmasodankäynti, joulupata.fi sivu on joutunut ainakin mottiin: Site Temporarily Unavailable error id: "bad_httpd_conf"
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Officella aloitettu elektroninen ilmasodankäynti, joulupata.fi sivu on joutunut ainakin mottiin: Site Temporarily Unavailable error id: "bad_httpd_conf"

Officella ollaan näköjään guruja tässä(kin) asiassa. He osaavat tehdä nettisivujen palvelunestohyökkäyksen fax-laitteen avulla.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Katson melkeinpä mielummin hyvää häviötä kun huonoa voittoa. Minä haluan nähdä viihdettä, tunteita, raivoa, yritystä, taklauksia, jälkipelejä ja jos sille päälle sattuu niin katson mielelläni myös hanskojen tiputtelua. JÄÄKIEKKO ON VIIHDETTÄ!.

Se on justiinsa näin! Tunteetonta paskaa ei siedä kukaan. Katselin eilen sattumalta 1997-1998 kauden viimeisen runkosarjan pelin youtube koosteen Ilves-IFK. Ottelu päättyi 3-3 ja IFK vei sen kauden runkosarjassa ekan pisteen Ilvekseltä keskinäisissä. Siellä sattui ja tapahtui. Haettiin asetelmia ja oli tunnetta.

Minä tuon vaikka jalkapallon tai jotain muuta. Pelataan Nordiksella D-päädyn ulkopuolella otteluiltana vaikka fudista.

Toihan olisi aivan loisto idea! Siihen valkoisia ja punaisia IFK-paitoja eri puolille ja sitten talvihöntsät pystyyn. Aivan loistojuttu olisi tämä!


Toivon todella näkeväni jotain signaaleja johtoa ja tilanneta kohtaan illan pelissä. Itse jätän pelin väliin
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Konalasta ei muuta tiedotettavaa, kun se, että lafkan joulupaketit saapui Tampereelta ja niissäkään ei ollut the tiedotetta messissä.

Häh ? Minä luin sanomalehdestä, että Konalassa on piiritetty pyssymiestä. Onko poliisi huomannut tiedotetta väsäävän dino-porukan hämäysmielessä hommatusta vuokrayksiöstä ja yrittänyt rynnäköidä asuntoon vai mitä lie tapahtunut ?
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Kiitos trademarkista, mutta en ota kunniaa kyllä itselleni. Moni on samasta asiasta puhunut.

Olet oikeassa. Niin sen pitää ollakin, mutta luulen, että ongelma on se, että Summanen haluaisi muodollisen vastuun ja siinä on liian suuret riskin. Ymmärrän toki Ramiakin. Hän on sitä mieltä, että Nybari on kujalla, ei osaa hommaansa, joten ei halua toimia Nybarin kanssa, koska mikään ei ole vittumaisempaa kuin tehdä töitä sellaisen kanssa, joka ei osaa hommaansa.

Olen seurannut Summasen uraa siitä lähtien, kun hän tuli Ilvekseen laitahyökkääjäksi 80-luvun alussa. Minusta olet kohtuullisen ymmärtäväinen tuossa arviossasi. Minun mielestäni Raato on osoittautunut persoonaksi, joka ei halua jakaa vastuuta muiden kanssa, koska hänen mielestään kukaan muu ei osaa hommiaan kunnolla. Ainoa oikea tapa hoitaa asioita on hänen tapansa. Tämä sitten oikeuttaa muiden ohi ja yli kävelemisen. Kyse ei ole vallan jaosta pätevien ihmisten välillä, vaan yhden ihmisen vahvasta tahdosta.

Raato on oppinut vahvasti nojaamaan yhden johtajan periaatteeseen. Budjetti- ja rahanhankinta pitää olla jonkun muun työtä, mutta senkin tehtävä on hankkia hänelle riittävästi pelimerkkejä urheilullisen puolen hoitoon. Lisäksi asioita ei perustella eikä niistä keskustella Ramin maailmassa. Joko tehdään asiat "oikein" tai vaihdetaan ihmisiä. Korostan, valtaa ei Ramin maailmassa jaeta. Ei edes ylöspäin. Jos toimari tai omistaja ei tee kuten Rami haluaa, Rami kävelee. Vaikka teoreettisesti lopullinen valta olisikin ylempänä. Kyseessä ei siis ole arkkityyppi itsevaltaisesta mikromanageroivasta omistajasta (Ilves?). Arkkityyppinä kyse on siitä ylemmän keskijohdon öykkäristä, joka käy kertomassa toimarille, mitä ja miten firman pitää toimia ja kuinka paljon hän tarvitsee budjettia. Ja uhkaa lähteä kilpailijalle ja lähdöllään kaataa koko firman, jollei hänen vaatimuksiinsa suostuta. Ei tietenkään kukaan ole täysin arkkityypin mukainen, mutta keskustelevaa, ammattimaista ja pätevää toimintaa vaativaa ja sen pohjalta valtaa jakavaa johtajaa ei Ramin historia anna odottaa. KJ sen sijaan menee tuohon muottiin aika suoraan.

Jos tuo tuottaa menestystä, niin se siloittaa paljon ryppyjä. Vastapainona helposti käy niin, että organisaatiosta sitten häviävät kaikki ne, joilla on omaakin annettavaa. Jossain vaiheessa joku muukin haluaa valtaa käyttää, ja silloin on vaihdettava Raato pois ja rakennettava koko organisaatio uudestaan.

Arvostan HIFK:ta sen verran paljon, että ainoa etu minulle Summasen ryhtymisestä HIFK:n peräsimeen on varmistus herran pysymisessä kaukana Ilveksestä. Vaikka Ramilla ja Ilveksellä on pitkä yhteinen historia. Ja vaikka täällä ollaan jo valmiiksi pakka sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Mäntytiellä on rauhallista, vielä. Olen tässä ryhtynyt pelkäämään, että The Tiedote tulee matsin jälkeen. Ennenkin on konjakkihuuruissa matsin jälkeen tiedotettu kaikenlaista legendaarista, kuten Ikan jatkosopimus ja sopimus IFK-legenda Petri Kokon kanssa.

Tällä kertaa tiedote voisi sisältää tiedot Marko Rönkön,Rolle Carlssonin ja Kai Tervosen paluusta jäälle. Nythän kaivataan "sytyttäjiä". Myös Kimmo Hyttinen on kuulemma kaivanut neliteränsä esiin.
Ja jos Meilahdesta pikkuhiljaa tihkuvat tiedot pitävät kutinsa, näemme jäällä pian huikean viisikon, tuomiopäivän legioonan: Ahlroos-Poulsen-Rönkkö, pakkeina Carlsson-Tervonen. Ja helmikuussa Vepu Surenkin hyökkää, kahdessa ketjussa.

Älä unohda Kimmo Mäki- Kokkilaa tai senttereiden sentteriä punanaama Tero Hämäläistä tai löytöjen löytö Eric Muranoa, joka sekin syystä tai toisesta potkittiin pihalle..........
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...koko teksti.

Asiallista settiä Tampereelta. Mua on mietityttänyt Summasessa samat asiat. Ensin suhde alaisiin; on selvä, että Raato pystyy sitouttamaan järkipelaajiakin "to tö ted"-tyyppiseen mentaliteettiin. Mulla ei ole sisäpiirin tietoa, mutta Raato menee todella äärimmäisyyksiin niin yksilön kuin joukkueen kanssa halutessaan tulosta. Väitän, että aika vitun harva nimimerkki täällä haluaisi tälläista pomoa itselleen pidemmän päälle. Niin kuin moni on todennut, loppukauden valmentaja -yes, ei käyttöä pidemmälle ajalle.
Miksei Ramin pestit kestä sitten edes kahta kautta? Syy on varmaan siinä, että joukkueella alkaa ajan kanssa nupit hajoamaan sekä toisaalta Raminkin fokus leviää myös organisaation suuntaan. Vaikea sanoa ulkopuolelta mikä on syy ja/tai seuraus, mutta yllättävän samalla kaavalla Ramin pestit on menny. Eka puoli vuotta/vuosi on kuherruskuukautta, sit jossain vaiheessa paska lentää tuulettimeen urakalla.
Kyllä hyvä johtaminen/valmentaminen on tiimityötä ja sitä pitää pystyä tekemään. Ihanneorganisaatiossa on kaikki asiat hyvin ja helvetin pätevät ihmiset joka pallilla ja siihen pitää tottakai pyrkiä, mutta oikeassa elämässä aika harvassa paikassa näin on. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö IFK:n organisaatiota olisi tarvetta kehittää, mutta realisti pitää olla. Mulla on sellainen mielikuva että sitä Summanen ei nimenomaan ole.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
The Tiedoite! Uutiset › IFK – TPS-matsin ennakko ja kokoonpano - HIFK. Eikun... Se olikin ainoastaan ennakko ja kokoonpano:(. Toivottavasti saavat pelata tänään tyhjälle hallille.

Peltosen mukaan joukkue on katsonut illan vastustajaa videolta, lähtökohta on kuitenkin omassa pelissä ja siihen valmistautumisessa.

Onhan tuossa Tiedote: Peilit on heitetty roskiin ja nyt katsellaan vidoita. Kannattaisi myös katsoa oman joukkueen peliä videolta. Jos pystyy.
 

scholl

Jäsen
No siirretäänpä keskustelu Ramista kauemmaksi. Paljonko maksaisi Bengt-Åke Gustafsson? Hänen apulaisensa Janne Karlssonkin sai joku aika sitten kenkää Atlantista KHL:stä, joten jos hankittaisiin isolla rahalla Gustafsson-Karlsson kaksikko IFK:hon. Korostan isolla rahalla, kun nyt ei tunnu pienillä merkeillä mitään irtoavan. Ainakaan Sopan juniorisopimuksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös