Soppa Sormusen lähtölaskenta

• 2 192 531
  • 7 195

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tunnustan, se olin minä, joka avasi keräyksen: "Olen Dino Me Like Soppa", koska arvasin oikean Bismarckin avaaman keräyksen joutuvan jonkinlaisen hyökkäyksen kohteeksi, on se sitten suunnasta tai toisesta tullut teko. Tekoni oli leikillinen ja sitä kuuluisaa ns. camp-huumoria, joka on vaikea aselaji suorittaa ja tulee yleensä väärinymmärretyksi, mutta "so what".

Pelastusarmeijan keräyksen säännöissä sanotaan, että yrityskeräyksen voi avata vain yritys ja vannon ja vakuutan, että en tiedä sellaisesta yrityksestä kuin: "Olen Dino Me Like Soppa." Siellä sillä nimellä keräys kuitenkin jatkuu yhä edelleen, joka on tietysti hyvin pientä protestia, mutta myös ihan vähän hassua.

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mutta Carlos ja muut soturit, nyt on pidettävä pää kylmänä ja (soppa)tykit lämpimänä. Nimisotku on vihulaisen juoni yrittää siirtää meidän huomio pois tärkeimmästä: The Tiedotteesta.

Kirjoitit juuri 5000 viestin tähän ketjuun.

Mutta asiasta niin kirjoitin jo yöllä tuosta että on ollut melkoisen ylimielistä meininkiä Pelastusarmeijalta. Tekisi mieli kirjoittaa tuolle Eijamikälielle että olisitte tyytyväisiä ja kiitollisia kaikista lahjoituksista ettekä puuttuisi johonkin nimiin yms. Tuolla aiheutetaan vaan hallaa niille vähävaraisille jotka oikeasti sitä rahaa tarvitsevat. En nimittäin usko että ihmiset enää haluavat lahjoittaa rahaa tuolla HIFK-Fanit tukijoineen ryhmälle, kun idea katosi ja viimeistään kun ihmiset näkivät tuon Eijan oksennuksen medialle.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Idi Amin is a splendid type and a good (rugby) player, but virtually bone from the neck up, and needs things explained in words of one letter"

Täydellinen kuvaus Dinoista.

En nyt haluaisi olla pahanilmanlintu, mutta tällä hetkellä muut liigajoukkueet kokoavat ensi kauden jengejään. Heillä on valmentajat kiinnitettynä ja pelaajia todellakin kiinnostaa kuka koutsaa. Just nyt HIFK:n pitäisi tehdä jotain ihan muuta kuin puhallella muniinsa ja työntää päätä pensaaseen. Huomenna voitto TPS:stä ja sitten kaikki on taas hyvin. And show goes on. Kuinka moni kunnianhimoinen pelaaja laittaa nimensä HIFK:n ensikauden soppariin a) ilman tietoa valmentajasta tai b) sillä oletuksella, että valmentaja on Soppa?

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko ainoa jota pistää vihaksi tuo hemmetin pelastusarmeijan omahyväinen käytös? Viestintäpäällikkö Eija mikälieryssä tuumaa että;

Toi joulupata taitaa olla joidenkin hihhuleiden vetämä. Pokerinpelaajat tosiaan lopettivat lahjoittamisen kokonaan, kun PA sensuroi kaiken pokeriin viittaavan ryhmien nimistä.

Kiittämättömät paskiaiset.

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Toi joulupata taitaa olla joidenkin hihhuleiden vetämä. Pokerinpelaajat tosiaan lopettivat lahjoittamisen kokonaan, kun PA sensuroi kaiken pokeriin viittaavan ryhmien nimistä.

joulupata.fi kirjoitti:
Pelastusarmeija on kristillinen liike, joka tekee myös sosiaalista auttamistyötä. Emme kuitenkaan edellytä mitään tiettyä vakaumusta avustamisen ehtona. Esim. Helsingissä avustettavien joukkoon kuuluu kaikkien uskontokuntien edustajia sekä uskonnottomia.
Pelastusarmeija ei arvioi avun antajia tai saajia heidän uskonnon, poliittisen vakaumuksen, rodun tai minkään muun ominaisuuden perusteella. Apua annetaan ja vastaanotetaan siellä missä se on mahdollista.

Tämähän tietysti avaa kuviota uudella tavalla. Sivustaseuraajana täytyy kyllä ihmetellä "tiedotelive":n aiheuttamaa kohua ja pidän sensuuria käsittämättömänä. Olisin kantanut korteni kekoon ja piti se perjantaina tehdäkin, mutta kyllä tästä nyt vähän meni maku. No, hyvään tarkoitukseen rahat kuitenkin menevät yhteisönimestä huolimatta.

Tsemppiä HIFK-faneille odotukseen.

Stigu

Jäsen
Parastahan Breznev-Kim Il Sung -kaksikossa on se, että heillä on kokemusta ripeästä ja rehellisestä tiedottamisesta. Heille siis valmennuksen lisäksi tiedottaminen. Meidän ei enää tarvitsisi odotella niin pitkään tietoa siitä, mitä tapahtuu.
Joo, kyllä tämä kaksikko alkaa tuntua parhaalta vaihtoehdolta! Noiden JHagin mainitsemien etujen lisäksi kansanrintaman kotisvuilta voisi todeta jo ennen kauden alkua kaikkien IFK:n otteluiden lopputulokset (voittoja) ja sen, että IFK on Suomen Mestari. IFK:n kotisivut ovat muutenkin jo puoliksi valmiit kyseistä muutosta varten, siellähän on jo brezneviläiseen tapaan puolet pelaajista ilman naamaa.

Kannattajien poissaolo matseista aiheuttaisi kyseisten henkilöiden (ja heidän koko sukunsa) "leirityksen" Nuurdiksen alla sijaitsevissa katakombeissa. Kun Nuurdiksella valot matsin aikana himmenisivät ja taas kirkastuisivat, ja katakombeista kuuluisi Frankin vaimea huuto "Vittu sä koulutat niitä!", tietäisi että nyt jotain fania hieman "koulutetaan".

Faneja kannustettaisiin tulemaan matseihin sloganeilla "lähe tuleen vielä kun ehdit" (matseissa pitäisi olla paikalla 4 tuntia ennen alkua). Kaikenmaailman rettelöinti (esim, matseissa mielenilmaukset) estettäisiin mm. vesitykeillä. Nuurdiksen hallin seinät olisivat täynnä kuvia, joissa Kim, Leonid, Dinot+ TässäNytBondas patsastelivat vesitykin kanssa, alla slogan "Härifrån tvättas".

Ei tuohon unelmaan, niin hirveän pitkä matka ole.

Esko Mörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Nöyränä kauteen" -tasoista otsiointia jää kyllä kaipaamaan, vaikka lähelle päästiin jo sillä, että hei, mua ei huimaa. Onko Pentti-lakanat valmiina huomiselle?

Nöyränä myös kipinään ensi yönä, vaikkapa 00.45-1.00, jos vielä vapaana. Muutkin samoille nurkille osuvat ajat käyvät kyllä.

Pelastusarmeijasta muuten löytyy johdosta komentaja, joten meidän joukoista komentaja Stigu voisi viritellä fax-yhteyttä sinne, jos vielä halutaan keskustella "ihan ok"-tason keräyksistä.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PS. Sain juuri telefaxin, että Ranskassa joku kuuluisuus (ei tuttu minulle) oli luopunut maansa passista. Kaikkea sitä kuuleekin.

Paikallinen 'Nenä' Depardieu.
Heitetään pois kaikki tiketit ja passit! Joku ehdotti aikaisemmin mielestäni hienoa nimeä keräykselle: Joulunakin pataan :)

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Iltasanomien etusivulle on päässyt juttu joulupadan uusimmasta käänteestä. Vai joko tämä yön pikkutunteina mainittiin?
Ei vaikuta prälläkän täti kovin kiitolliselta keräyksen tuloksesta. Ilmeisesti motiivi rahan lahjoittamiselle ei ole oikea. Jää vähän paskan maku suuhun tuosta kommentoinnista.

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täydellinen kuvaus Dinoista.

En nyt haluaisi olla pahanilmanlintu, mutta tällä hetkellä muut liigajoukkueet kokoavat ensi kauden jengejään. Heillä on valmentajat kiinnitettynä ja pelaajia todellakin kiinnostaa kuka koutsaa

Just niin, sapettaa kyllä aivan helvetisti tämä amatöörimainen puuhastelu, valmentajaa ei saada vaihdetuksi vaikka kaikki mahdolliset järkisyyt puhuvat sen puolesta. Varmaan muissa liigajoukkueissa naureskellaan HIFKin toiminnalle. HIFK:ssa on ilmiselvästi paha johtamisen ongelma urheilupuolella,
talouspuoli sen sijaan on hoidettu hyvin. Mutta jos näitä urheilupuolen ongelmia ei saada ratkaistua alkaa se vääjäämättä vaikuttaa seuran talouteenkin.

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan IFK:ssa ollut jo pitkään käytäntö, että kesken kauden ei pahemmin ilmoitella ensi kauden juttuja. Faneille ja muille seuraajille paskempi homma, mutta eiköhän siellä olla alkuvuodesta jo koottu ainakin puolet ensi kauden jengistä.

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Täällä ollaan! Töölössä kaikki hyvin, pientä tuiskua pukkaa.

Konalan suunnalla myös hiljaista vaikka täysperävaunu peruutti äsken laituriin mutta ei sieltäkään tullut tiedotetta. Viime Perjantaina Englannista saapuneet paletit purettu ja vielä on yksi kuori avaamatta, jospa se on siellä.... hetkinen...... ei ollut.......... . Taidanpa tiedottaa, että skippaan huomisen pelin, koska siellä on Sormunen ja luntakin sataa....

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onhan IFK:ssa ollut jo pitkään käytäntö, että kesken kauden ei pahemmin ilmoitella ensi kauden juttuja. Faneille ja muille seuraajille paskempi homma, mutta eiköhän siellä olla alkuvuodesta jo koottu ainakin puolet ensi kauden jengistä.

Mutta kuten toiseen ketjuun kirjoitin, niin hyvä niin että ovat koonneet jengiä, mutta eikö olisi hyvä että se ensi kauden valmentaja olisi valitsemassa niitä pelaajia, eikä Nybarimaisesti, "tossa on sulle pelaajat, tässä ja nyt". Ollaan kyllä niin suossa että voi morjens!

cauphaap

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin.. tiedetäänkö sitten toimistolla jo ensi kauden valmentaja. Eikös sitä yleensä koota joukkue valmentajansa toiveiden mukaiseksi noin niinkuin pääosiltaan ainakin ja kun meillä todennäköisesti ei vielä ole sitä ensikauden valmentajaa vielä (ei se soppa VOI jatkaa enää ensikaudella) niin miten me voidaan vielä tehdä soppareita tulevalle kaudelle. Kyllä tämä homma nyt vaan kusee niin tämän kuin jo osittain tulevan kauden osalta. Hellurei vaan, eipä tarvi tulla nordikselle pelejä katsomaan.

edit : Nickelback ehti jo ensin samaa asia ihmetellä

cauphaap

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vähän syö miestä tämä säälittävä taaperrus HIFK:n osalta kaikin puolin.
Sinällänsä kun hommat hoidetaan tähän tyyliin niin itse lakkaan käymästä matseissa enkä myöskään osta niitä URHO:lta, eli teen pesäeroa koko paskaan, mutta siitä huolimatta kamut jotka kannattaa onnekseen muita joukkueita eivät ikinä unohda kuittailla mulle tästä tilanteesta eli ei siitä vaan eroon pääse vaikka yrittää.

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Kyllä vähän syö miestä tämä säälittävä taaperrus HIFK:n osalta kaikin puolin.
Sinällänsä kun hommat hoidetaan tähän tyyliin niin itse lakkaan käymästä matseissa enkä myöskään osta niitä URHO:lta, eli teen pesäeroa koko paskaan, mutta siitä huolimatta kamut jotka kannattaa onnekseen muita joukkueita eivät ikinä unohda kuittailla mulle tästä tilanteesta eli ei siitä vaan eroon pääse vaikka yrittää.

Totuuden nimissä on sanottava, että ainakin meikäläisen osalta on alkanut kiinnostus hiipumaan. Valitettavasti. Vuodesta 1976 olen seuraa kannattanut ja olen nähnyt iloja ja suruja. Nyt sain 11 v tyttäreni mukaan tähän touhuun ja hyvä niin. Olkoot hän manttelinperijä, koska faijalta on innostus laskenut ja syynä siihen on tietysti urheilullinen mutta myöskin tapa millä IFK kohtelee fanejaan ja mielestäni pisteenä iin päällä Mr Bondaksen haastattelu. Tiedän, etten ole ainut, jolta kiinnostus on häipynyt.

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Vuodesta 1976 olen seuraa kannattanut ja olen nähnyt iloja ja suruja. ... Tiedän, etten ole ainut, jolta kiinnostus on häipynyt.

Mä oon itse syntynyt vuonna -76 ja hallilla on tullut pyörittyä koko ikä, mutta nyt minustakin tuntuu, että tää tais olla tässä, valitettavasti. Niin ylimielistä ja välinpitämätöntä toimintaa kannattajia kohtaan... Olen aiemmin sanonut, etten voisi koskaan muuttaa pois suomesta pysyvästi, koska HIFK jää tänne. Nyt alkaa tuntumaan, että ei niin väliä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
edit : Nickelback ehti jo ensin samaa asia ihmetellä

Sama kommentti täältä. Pää pois pilvistä. Aivan turha haaveilla ensi kauden kovista pelaajasignauksista ennenkuin näille pelaajille voidaan kertoa, kuka valmentaa. Jonnevirtasia saa nyt jo.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eija Kornilov, eli lyhyesti ja tuttavallisemmin Korni-Eija.

En tiedä, meneekö palautteeni Korni-Eijalle suoraan, mutta lähetin asian tiimoilta oman näkemykseni osoitteeseen: Pelstusarmeija, Yhteydenotto - sosiaalityö, joka löytyi Yhteydenotto-lehdeltä joulupata-nimikkeellä.
Kommentoin lähinnä heidän pelisilmäänsä ja kompetenssia ko. keräyspotin nimen ja tarkoitusperän suhteen - mielestäni se on aavistuksen hylätyn ylä- mutta selkeästi vielä naurettavan alapuolella.

2Six

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Totuuden nimissä on sanottava, että ainakin meikäläisen osalta on alkanut kiinnostus hiipumaan. Valitettavasti. Vuodesta 1976 olen seuraa kannattanut ja olen nähnyt iloja ja suruja. Nyt sain 11 v tyttäreni mukaan tähän touhuun ja hyvä niin. Olkoot hän manttelinperijä, koska faijalta on innostus laskenut ja syynä siihen on tietysti urheilullinen mutta myöskin tapa millä IFK kohtelee fanejaan ja mielestäni pisteenä iin päällä Mr Bondaksen haastattelu. Tiedän, etten ole ainut, jolta kiinnostus on häipynyt.

Kuin omalta näppikseltä. No -75 tuli jossain pelissä jo käytyä, mutta oma paikka -76 lähtien. Nyt alkaa kyllä mielenkiinto olemaan koetuksella. Kortista on kylläkin jo luovuttu viime kaudella, mutta nyt ei oikein enää kiinnosta mennä halliin lainkaan. Kuvaavaa on, että viimeksi HPK pelissä jaksoin seurata peliä vajaa erän, jonka jälkeen istuttiin tuttujen kanssa loppu peli baarissa. Kyseessähän oli vielä kauden esityksiin nähden huippupeli.

Oma poika on 12 (pelaa itsekin) ja on itse tehnyt sen ratkaisun jo, että käy ennemmin peleissä Baronalla. En ole asiaa mitenkään kyseenalaistanut kun siihen ei mitään järjellistä syytä enää ole. Liput on puolet halvempia ja ei siellä nyt ainakaan paskempaa peliä näe. Varhaisteineillä kun ei ole tätä "elinkautis"-riippaakaan kannettavanaan vielä, niin ratkaisuja voi tehdä ihan järjelläkin, eikä pelkästään tunteella.

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopallako sitä huomenna mennään? Onko uskomme Tiedotteeseen vielä kova? Tuskin viikossa mitään ongelmia pelin suhteen on ratkaistu, korkeintaan pelaajien arvostus soppaan on laskenut entisestään. Saiko se nyt potkut ja oliko jollain oikeeta tietoa asiasta?

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kommentoin lähinnä heidän pelisilmäänsä ja kompetenssia ko. keräyspotin nimen ja tarkoitusperän suhteen - mielestäni se on aavistuksen hylätyn ylä- mutta selkeästi vielä naurettavan alapuolella.

Tuo nimenvaihto episdoi on kyllä pelkkää kukkahattutäteilyä, sekä tekopyhyyttä.
Jos siellä oikeasti oltaisiin hurskaita, niin oltaisiinhan tuo koko summa palautettu lahjottaineille. Vaikka nimi muuttuu niin ei tuon lahjoittamisen tarkoitusperää se kuitenkaan hämärrä, potti yhdistetään edelleen samaan asiaan ja hyvä niin.
Tuo oli ehkä poliittinen isku näitä teidän sissejä vastaan, mutta ei se asiaa heikennä millään tapaa.
En rupea omiani ainakaan pois vaatimaan, vaikka kyllähän tällainen tekopyhyys vituttaakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy