Siis totta helvetissä JJalosella on enemmän näyttöjä kuin Sormusella. Ja on varmasti parempi koutsi kuin sormunen. Mutta kuka on tyytyväinen Soppaan? Ja miksi pitäisi tyytyä JJaloseen. Ei mun mielestä mikään takuuvarma onnistuja täällä. Tosin ei niitä takuuvarmoja ole moni muukaan. Aika moni kovakin nimi on meillä flopannut, niin kentällä kuin penkin takanakin.
Eli Soppaan verrattuna totttakai ottaisin JJalosen. Mutta jos on saatavilla muitakin Valmentajia, niin ei missään nimessä. Soppa->JJalonen on vähän kuin naisrintamalla vaihtaisi tuksusta juttaurpilaiseen. Joo paranee kyllä, mutta ei ihan sitä mitä toivois, kun parempaakin ois saatavilla. TukkaJukat ei vaan kuulu IFK:hon. Vähän niinku Raipe on ikuisesti Ilveksen miehiä, niin nää jätkät pitää ikuisesti pitää IFK:sta poissa.
Aiemmin tossa oli puhetta noista IFK:n näköisistä koutseista. Kyllä mä Suikkasta pidän aika paljon ns. IFK:n näköisenä koutsina, vaikka onkin maalainen ja puhuu ärsyttävää murretta sekin. Ja mitäs kääpiöitä siellä oli jengin ykköskentässä viime finaaleissakin. Joku läschi, pituutta 152cm painoa 45kg.
Se on kyllä totta että runkosarjassa JJalosen perunakerho teki kyllä maaleja paljon. Ja ilman salaliittoteorioita sen voi sanoa, että kyllähän se epämuodostunut kaukalo siinä auttoi. Siitä pinnat koutsille, että osasi käyttää kotikenttää hyödyksi. Mutta se, että se on perunamiehien mielestä viihdyttävää lätkää, ei tarkoita että sama viihdyttäisi Nordiksen yleisöä. JJalosen HPK pelasi sellaista saatanan hyrräkiekkoa, jossa hyökkäysalueella luisteltiin ensin karkuun 5 minuuttia ennen ensimmäistäkään laukausta. Hyvä taktiikka pikkuseuralle varmaan, mutta kyllä mun mielestä IFK:n tulee pelata suoraviivaisempaa lätkää. Tollanen pakoonluistelu sopii altavastaajille, muttei IFK:n kuulu olla mikään altavastaaja. Ja oli JJ välierissäkin monta kertaa, mutta millä tuloksin? Usein taisi JJ:lle tulla välierissä 4-0 pataan, jos en ihan väärin muista. Eli puolivälierät hoitivat kyllä pätevästi Saipoja vastaan hyrräkiekollaan, mutta eivät 2006:tta lukuunottamatta olleet lähelläkään mennä välieristä jatkoon.