Siis Tomppa on oikeasti parasta mitä IFK:lle on tapahtunut pitkään aikaan.
Rohkenen olla erittäin vahvasti eri mieltä. Ota Tom Nybondaksen UTJ-uralta Kari Jalonen pois ja osoita, mitä jää jäljelle. Mestaruuksia? Tasapainoisesti kasattuja joukkueita? En ole kaatamassa koko paskaa Nybarin niskaan, mutta resursseihin nähden IFK:ssa on moni UTJ:n vastuulle kuuluva asia ihan päin persettä.
Soppaan liittyen: En ole tyytyväinen joukkueen peliesityksiin, mutta en myöskään ole yllättynyt näkemästäni. Valmennuksella on vastuunsa, tietenkin. Pelaajilla on vastuunsa, tietenkin. Ville Peltosen paluu IFK:hon on yksi hienoimmista asioista viime vuosina. Mutta pakko sanoa, että juuri tällä hetkellä mulla on sellainen fiilis, että monessa mielessä Ville on joukkueelle rasite. Valitettavasti. Kokematon ykkösvalmentaja ja erittäin itsevarma ja jopa dominoiva joukkueen kapteeni on erittäin haastava yhdistelmä. Eikä tilanne edes ole kenekään syytä. Tai on se, Petri Matikaisen, mutta syyttelemisellä ei nyt saavuteta mitään.
Annan aikaa sekä valmennukselle että joukkueelle. Olin henkisesti valmistautunut jonkinlaiseen välikauteen joka tapauksessa, vaikka Matikainen olisi jatkanutkin. Periaatteessa en hyväksy välikausia IFK:lta. Tietenkään. Mutta valitettavasti periaatteet ja realiteetit eivät aina kohtaa reaalimaailmassa. Kunpa olisi sellainen viisastenkivi, jolla voisi kurkata, miten joukkue ihan oikeasti itse kokee nykytilanteen. Tällöin olisi itselläkin helpompi valita "puolensa".
Odotan mielenkiinnolla kevättä. Jos IFK dyykkaa, uskaltaako seuran hallitus antaa monoa Nybondakselle, joka vastaa urheilupuolesta? Ja jos ei anna, miksei. Ollaanko seurajohdossa isossa kuvassa tyytyväisiä kokonaistilanteeseen? Mutta se taitaa olla toisen ketjun juttuja.