Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sinänsä kiekkoscenessä on tällee Suomesta katsottuna se hassu tilanne, että maailman parhaana pidetty kiekkotuote on (ainakin omasta mielestä) kaikkein helpoin, varmin ja edellistenkin perusteella voisi sanoa hintalaatu suhteeltaan myös halvin tuote. 17 ekii kuukaudessa viaplaylle ja näet kaikki kuukauden aikana pelatut pelit.
NHL:ssä on kuitenkin kaksi vakavaa puutetta.
1. Matsit pelataan pääosin yöllä. Epäsuoran jälkilähetyksen katsominen on kuin joisi pari tuntia huoneenlämmössä seissyttä rasvatonta maitoa.
2. NHL ei myöskään kutittele aidolla tavlla tunnepuolta. Oikeasti on ihan paskan hailee häviääkö vai voittaako joku carolinahurricanes. Tämä on ainakin itselleni suurin syy siihen miksi jääkiekkoa seuraan. Lapsena tunnekeskuksen kylkeen on polttomerkitty JYP (tosin silloin JyP ht...) ja arpea jomottaa vieläkin. Kotimaisella jääkiekolla on minulle MERKITYSTÄ.
Itse aiheeseen. Tästä ollaan kai hyvin yksimielisiä. Kaikki matsit on oltava nähtävissä ja ostettavissa yhdeltä palveluntarjoajalta. Urho on parantanut suoritustaan kuin sika juoksuaan, ja toivoisin että se saisi hommaa jatkaa.
Pitkällä aikavälillä toivoisin, että SM-liiga OY alkaisi itse tuottaa mediasisällön jonka pääasiallisena jakelukanavana olisi netti-tv. Samalla liiketoiminta tulisi laajentaa siihen suuntaan, että Lippupalvelut, Piletit jne heivattaisiin myymään oopperalippuja ja turhat välityspalkkiomiljoonat jäisivät Liigan, eli osakkaiden, eli joukkuiden käyttöön. Siis liigalle oma netissä toimiva lippupalvelu. Turhat portaat kuluttajan ja liigan välistä pois.