SM-liigan siirtohuhut kaudelle 2011-2012

  • 3 553 347
  • 3 677

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hannekseen liittyen: näinpä juuri. Itsellänikin on faktatieto siitä, minkä takia Hannes ei pystynyt edustamaan IFK:ta kauden loppuun asti. Saa nähdä aloittaako Färjestadinkaan paidassa heti kauden alusta. Mikäli syy Hanneksen sopimuksen purkuun tulisi täällä esille, veikkaisin "ymmärrän täysin" vastauksen voittavan "en voi käsittää" vastauksen kuukauden äänestysajan jälkeen 97% - 3%. Mutta niinkuin joku tuossa sanoikin, dumattu läski ylimielinen edarihan Hannes onkin. Kuinka moni täällä muuten tietää sen faktan, että Hannes on ulkomaisille seurakavereilleen suositellut Suomesta aina HIFK:ta?

No hyvähän se on ylpeänä täällä rehvastella tietävänsä jotain, kerro nyt se saatanan "fakta" miksei Hannes pelannut IFK:ssa loppuun. Itsekin tiedän sisäpiiritietoa jääkiekkomaailmasta, mutten en näe mitään syytä kirjoittaa viestiä tyyliin "voi pojat, tietäisittepä minne X on siirtymässä, sillä minä tiedän. en voi kuitenkaan kertoa."

Kivaa, että pystytte kumoamaan toisten väitteet omalla painavalla sanallanne.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No hyvähän se on ylpeänä täällä rehvastella tietävänsä jotain, kerro nyt se saatanan "fakta" miksei Hannes pelannut IFK:ssa loppuun. Itsekin tiedän sisäpiiritietoa jääkiekkomaailmasta, mutten en näe mitään syytä kirjoittaa viestiä tyyliin "voi pojat, tietäisittepä minne X on siirtymässä, sillä minä tiedän. en voi kuitenkaan kertoa."

Kivaa, että pystytte kumoamaan toisten väitteet omalla painavalla sanallanne.

Lärpätin lää vaan sullekin juntti, tarkoitus oli ylläolevien kirjoittajien tavoin vain puhdistella Hanneksen mainetta tämän kauden tapahtumien osalta, ei niinkään tulla yöllä nettiin leijumaan sisäpiiritiedoilla. IFK julkaisi tiedon, jonka mukaan Hanneksen sopimus purettiin henk. koht. syistä. Se on kuitenkin aika perusmantra nykypäivänä, mutta tämän casen kohdalla piti täysin paikkansa. Se siitä. Kukaan muukaan ei tätä syytä ole julkaissut, joten en minäkään. Sori Ari, ei mun tarkoitus ole mitenkään leijua. Mitä jos tarjoan bisset korvauksena kauden alussa tästä tuskasta mitä aiheutin?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Luulisi kuitenkin kestävän, jos se kestää täällä arvostelemisen ja tuomitsemisenkin. Tämä on keskustelupalsta, missä kaiken ei tietenkään tarvitse pohjautua faktaan, vaan täällä puidaan myös mielipideasioita ja ihmisillä on näkemyseroja. Mutta siinä vaiheessa, kun asioita esitetään "faktoina" tai perustetaan omat mielipiteensä näille samoille "faktoille", kannattaisi ehkä edes yrittää selvittää luotettaviksi kokemiltaan tahoilta, mikä on oikeasti homman nimi.

Pitää nyt sen verran puolustaa nimimerkki Deviä, että lehtien perusteella täällä aika moni kirjoittelee, ja muistaakseni lehdistössä annettiin nimenomaan se kuva, että Hannes olisi diivaillut. Nämä kirjoitukset voi sitten jokainen asiasta enemmän tietävä kumota ilman, että aletaan hyökkäillä yksittäisiä nimimerkkejä kohtaan (Tämä siis ei sinulle BOL suunnattu). Jokainen muodostaa mielipiteensä olemassa olevien tietojen perusteella ja ne tiedot ovat ilmeisesti olleet tässä tapauksessa vajavaiset. Siihen kun lisätään "henkilökohtaiset syyt" purkamisen syyksi, joka on yleensä epävirallinen tapa sanoa että homma ei natsannut, niin mielikuvitus lähtee varsin helposti laukkaamaan.

Mutta edelleen, ihan turha täällä on kenenkään tällaisen takia lähteä hyökkäämään muita nimimerkkejä kohtaan. Tyylillä voi nämä väärät tiedotkin kumota.

Lärpätin lää vaan sullekin juntti

Tämä ei ole kaikkein paras esimerkki tyylistä..
 

axe

Jäsen
Mutta edelleen, ihan turha täällä on kenenkään tällaisen takia lähteä hyökkäämään muita nimimerkkejä kohtaan. Tyylillä voi nämä väärät tiedotkin kumota.

Tämä ei ole kaikkein paras esimerkki tyylistä..

Tuohan ei enää liittynyt mitenkään Hyvöseen vaan Ari Goldin naurettavaan mussutukseen ja henkilökohtaisten syiden tietämisen ja paljastamatta olemisen vertaamiseen johonkin seurasiirtojuttuihin. Siihen vastaustyyli oli ihan osuva.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää nyt sen verran puolustaa nimimerkki Deviä, että lehtien perusteella täällä aika moni kirjoittelee, ja muistaakseni lehdistössä annettiin nimenomaan se kuva, että Hannes olisi diivaillut. Nämä kirjoitukset voi sitten jokainen asiasta enemmän tietävä kumota ilman, että aletaan hyökkäillä yksittäisiä nimimerkkejä kohtaan (Tämä siis ei sinulle BOL suunnattu). Jokainen muodostaa mielipiteensä olemassa olevien tietojen perusteella ja ne tiedot ovat ilmeisesti olleet tässä tapauksessa vajavaiset...

Tämä case HH on elävä esimerkki siitä, että lehdet eivät aina ole oikeassa. Varsinkin UL (yllätys, yllätys) kirjoitti aiheesta niin alle arvostelun, että oikein pahaa tekee. Urheilulehti on mielestäni jopa julkisen anteeksipyynnön Hyvöselle velkaa, sen verran törkein sanankääntein hänestä kirjoitettiin. Koko kyhäelmä oli mielestäni Seppäsen henkilökohtainen hyökkäys Hannesta ja hänen persoonaansa kohtaan.

Hannekseen liittyviä asioita on IFK-osuudessa kommentoitu "uskottavien" nimimerkkien toimesta (itseni mukaanlukien, heh), joten suuri osa ainakin vaikuttaa "ostaneen" tämän virallisen syyn. Joka siis tässä tapauksessa pitää jopa paikkansakin. Minulla ei ole oikeutta kertoa kenenkään henkilökohtaisia asioita tällä palstalla, joten en sitä tässäkään tapauksessa tule tekemään.
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuohan ei enää liittynyt mitenkään Hyvöseen vaan Ari Goldin naurettavaan mussutukseen ja henkilökohtaisten syiden tietämisen ja paljastamatta olemisen vertaamiseen johonkin seurasiirtojuttuihin. Siihen vastaustyyli oli ihan osuva.

Millä tapaa vertaukseni kusi? Minun mielestäni ei tuo mitään lisäarvoa tälle palstalle, jos kertoo tietävänsä jotain, muttei paljasta sitä. Eli jos kumotaan yleisesti vallitsevia huhuja, niin kannattaisi ottaa esiin jotain vähän painavampaa kuin oma sana anonyymisti internetissä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä tapaa vertaukseni kusi? Minun mielestäni ei tuo mitään lisäarvoa tälle palstalle, jos kertoo tietävänsä jotain, muttei paljasta sitä. Eli jos kumotaan yleisesti vallitsevia huhuja, niin kannattaisi ottaa esiin jotain vähän painavampaa kuin oma sana anonyymisti internetissä.

No, riittäisikö sitten vaikka se, että mediat eivät kauheasti ole tätä asiaa kaivelleet? Johtuisiko vaikka siitä, että heidänkin korviinsa on kantautunut asioiden todellinen laita? Luulisi, että UL:n sensaationhakuiset "toimittajat" olisivat mässäilleet tällä enemmänkin. Koska kyllähän kaikki, missä on jotain sensaationtynkää ja johon liittyy HIFK, kiinnostaa. Klikkauksia, klikkauksia...
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No, riittäisikö sitten vaikka se, että mediat eivät kauheasti ole tätä asiaa kaivelleet? Johtuisiko vaikka siitä, että heidänkin korviinsa on kantautunut asioiden todellinen laita? Luulisi, että UL:n sensaationhakuiset "toimittajat" olisivat mässäilleet tällä enemmänkin. Koska kyllähän kaikki, missä on jotain sensaationtynkää ja johon liittyy HIFK, kiinnostaa. Klikkauksia, klikkauksia...

Tällä palstalla on muistaakseni tehty silminnäkijähavainto, jonka mukaan HH lähti Espanjaan aika vikkelään pestinsä jälkeen. En usko, että Hyvösen perheelle on sattunut mitään insestiskandaalia, joten ei varmaan haittaisi jos kerrotaan mikä on asian laita. Riksmaninkin poissaolon syy selvisi, eikä siitä taideta huudella loukkauksia kaduilla. Pelaajat ovat sellaisessa asemassa, että lipunmaksajien kuuluisi tietää edes jotain. Tuskin Hanneskaan pitää huonosta maineestaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minun mielestäni ei tuo mitään lisäarvoa tälle palstalle, jos kertoo tietävänsä jotain, muttei paljasta sitä. Eli jos kumotaan yleisesti vallitsevia huhuja, niin kannattaisi ottaa esiin jotain vähän painavampaa kuin oma sana anonyymisti internetissä.

Minulle ainakin riittää tiedoksi se että joku ilmoittaa sopimukseen purkuun johtavien "henkilökohtaisten syiden" pitävän paikkansa. En näe mitään syytä miksi ifk-fanit valehtelisivat asiasta, heillä tuskin on erityistä syytä Hyvösen suojelemiseen. Sitä paitsi nimimerkki BOL:han nimenomaan mainitsi että lisätietoa haluavan on kyseltä aiheesta Hyvöseltä itseltään tai joltakin joka hänet tuntee. Eikö tuo riitä lähteeksi kun kyseessä ei ole mikään virallisesti julkistettu tieto?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Eikä lipunmaksajat ole siinä asemassa, että heidän pitäisi tietää kaikkkien pelaajien yksityisasiat.

PS. Onko Pirneksen siirrosta mihinkään kuulunut mitään?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan mulla ei ole mitään tietoa minkä takia HH oikeasti lähti IFK:sta, tuskin on kovin monella muullakaan. Nämä päätelmät on tehty tasan tarkkaan iltalehtien, maikkarien ja urheilulehtien avulla. Niissä jokaisessa Hannes on leimattu "kiukuttelijaksi" joka sössi itsensä ulos IFK:sta tuon takia. Jos asia ei ole näin ja ne syyt olivat oikeasti henkilökohtaiset, niin siinä tapauksessa vedän sanani takaisin. Joskin IFK:hon en Hannesta enää ikinä halua. Ei kuulu suosikkipelaajiin, ei ole ikinä kuulunut. Mutta asia minun osaltani käsitelty.

Hyvät jatkot vaan HH:lle sinne minne ikinä meneekin.
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En alkuperäisessä viestissäni vastannut BOL:ille, mutta mielestäni on aika kehnoa pistää lisätiedoiksi "Hyvönen".

Jos HH antaa ensin lausuntoja "jos ei oo kivaa nii lähen menee", pelaa paskasti ja lähtee menee, niin mitä tuosta pitäisi päätellä? En itse ainakaan tykkää, että kerrotaan "raskauttavia" faktoja ilman kunnon perusteluja.

Ja Hande, huomasithan, etten maininnut mitään kaikista yksityisasioista.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
PS. Onko Pirneksen siirrosta mihinkään kuulunut mitään?

Ei ole mutta tässä vaiheessa ottaisin riemumielin Essin TPS:n ykkösen keskelle. Ei ihan hinnalla millä hyvänsä mutta ~150-200t.

Eli siis Vahalahti-Kreps-Kallio näyttää nyt fantsurosterissa Vahalahti-Pirnes-Anttilalta...:)
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kyllä huomasin. Yksityisasiat ja kaikki yksityisasiat on kuitenkin aika vaikeaa sitten erottaa, mitä lipunmaksajan kuuluisi saada tietää. Ok. Se siitä. Ei ole tämän ketjun aihe. Anteeksi.

Entäpä Hentunen...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En alkuperäisessä viestissäni vastannut BOL:ille, mutta mielestäni on aika kehnoa pistää lisätiedoiksi "Hyvönen".

Ei välttämättä, jos asioita ei ole missään julkistettu ja aihe on henkilökohtainen. Ymmärrän hyvin että jotkut nimimerkit eivät halua paljastaa tietojaan kun liikutaan tuollaisessa maastossa. Siitä voi nimittäin tulla aika kitkerään palautetta, tiedän kokemuksesta ja siksi olen itse päättänyt pitää vastaavista asioista tulevaisuudessa turpani kiinni.

Hyvösen lähdöstä voi toki itse kukin tehdä omia päätelmiään ja kieltämättä olen itsekin ajattelut Hullu-Hanneksen kiukutelleen itsensä ulos taas yhdestä joukkueesta. Se että joku kertoo toista on minulle ok enkä ainakaan koe tarvetta tietää enempää yksityiskohtia koska eivät ne muuta itse asiaa miksikään. Kuinka paljon pelaajien henk.koht. asioista on ylipäätään tarpeellista tietää?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Oho. Mahdollinen uutinen on mennyt ohi silmien. Se on toki ollut vahva huhu jo pitkään, mutta Hentusen siirrosta KalPaan ei kai ole vielä mitään varmistusta. Katsoin mm. KalPan ja MTV3 urheilun -kotisivut.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Oho. Mahdollinen uutinen on mennyt ohi silmien. Se on toki ollut vahva huhu jo pitkään, mutta Hentusen siirrosta KalPaan ei kai ole vielä mitään varmistusta. Katsoin mm. KalPan ja MTV3 urheilun -kotisivut.

Pyytää edelleen hieman liian korkeaa liksaa KalPalta, joten siitä vielä väännetään. Eiköhän se sopimusuutinen tule ilmi nyt viikon-parin aikana. Hentusen vaihtoehdot ovat siis KalPa tai eläke.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n osiossa tuodaan Jarkko Ruutua kovasti ensi kaudeksi IFK:hon. Siinä olisi mielenkiintoinen NHL-paluumuuttaja SM-liigaan.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Jarkko Ruudun paluuseen liigaan en vielä usko. Luulen, että 2-3 kautta siihen menee vielä. Lukon pakki hankkinnasta tihkui eilen tietoa, että ollaan neuvottelu vaiheessa ja ilmeisesti on Uraman amerikan matkan tarkkailun kohde kyseessä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Case Hyvönen

Jos Hanneksen sopparin purkuun "henk.koht.syistä" syynä ei ole mitään rikollista jne, niin en voi kyllä käsittää miten sitä ei muka voisi kertoa. Täällä vihjaillaan kaikenlaista ja lukija voi tulkita, että kyseessä voisi olla loukkaantuminen tms. Aika erikoista siis, että Hannes ei tässä tapauksessa itsekin haluaisi asiasta kertoa, nythän ei ole mitään pleijareita käynnissä.

Faktat mitä tiedetään:
1. Hanneksen IFK- visiittiin mahtui paljon löysää pelaamista ja virheitä, mutta sitäkin enemmän huhuja huonoista kemioista joukkueen sisällä. Jälkimmäiset ovat huhuja, löysät peliesitykset pääosin totta.
2. Hannes Hyvönen on parhaimmillaan hemmetin kova ja hyvä pelaaja.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Täytyy nyt kertoa omakin mielipide tästä HH:n tilanteesta. Säälittäväähän tapauksessa ei ole se, että täällä mennään median antamilla lausunnoilla ja mielikuvilla, vaan se, että rehvastellaan sillä, että itse tiedetään asioiden laita, muttei sitä kenellekään kerrota. Tuollainen asialla rehvastelu ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa, sillä luultavasti harva ottaa sen viestin tosissaan, niin kauan, kunnes se asian oikea laita täällä kerrotaan.

"Lällällää, minäpä tiedän miksi HH lähti, mutta en sitä kenellekään kerro. Silti päätin sen tulla tänne kertomaan, lällällää!"
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy nyt kertoa omakin mielipide tästä HH:n tilanteesta. Säälittäväähän tapauksessa ei ole se, että täällä mennään median antamilla lausunnoilla ja mielikuvilla, vaan se, että rehvastellaan sillä, että itse tiedetään asioiden laita, muttei sitä kenellekään kerrota. Tuollainen asialla rehvastelu ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa, sillä luultavasti harva ottaa sen viestin tosissaan, niin kauan, kunnes se asian oikea laita täällä kerrotaan.

"Lällällää, minäpä tiedän miksi HH lähti, mutta en sitä kenellekään kerro. Silti päätin sen tulla tänne kertomaan, lällällää!"

Täysin samaa mieltä. Loppujen lopuksi noilla viesteillä ei kerrota muuta, kuin että "minäpäs tiedän".

En tiedä, minkä takia Hyvönen lähti IFK:sta lyhyen pätkän jälkeen, mutta pelillisesti hän oli iso pettymys. Vaikka taustalla olisi ollut merkittävä henkilökohtainen syy, niin silti uskallan sanoa, että Hyvönen on riskihankinta ensi kauden osalta. Ei se tämänkertainen "hyvä syy" poista sitä tosiasiaa, että Hyvönen pelasi viime kaudella kolmessa joukkueessa ja koko uransa ajan mies on kiertänyt seuroja enemmän kuin laki sallii. Ei miehellä sattumalta ole eräänlainen ongelmapelaajan maine...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eiköhän sovita niin että Hyvönen lähti henkilökohtaisista syistä, ja niiden yhteiskunnallinen merkitys ei ole niin suuri että niitä pitäisi alkaa täällä vatvoa. Huomautan että itselläni ei ole asiasta täältä luettua tarkempaa tietoa, mutta luotan nyt ainakin toistaiseksi siihen, että asiasta osittain avautuneiden nimimerkkien agenda on puhdas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös