Tarinankertoja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ipa, ipa, ipa, ipaa...
miten puhelin alkoi pirisemään välittömästi kun joku tapaus tuli käsittelyyn. Soittajina olivat seurojen tj:t, valmentaja, pelaaja-agentit, liigan päätäjät jne.
Täämösiltä vältyttäsiin, kun kurinpitotapa organisoitasiin uusix:
Otteluvalvoja raportoi ottelun aikana asian reaaliajassa kurinpitoelimelle, joka kokoontuu jokaisella pelikierroksella keskusvalvomoon jossa kaikkien pelien tallennus on käynnissä. Lisäkis 4 - 6 omaa kameraa tallentuu jokaisessa hallista kokoajan verkon yli . Otteluvalvojan ilmoittaessa kurinpitoa vaativasta tilanteesta tai tuomarivirheestä, ottaa tämä 3 - 5 hengen kurinpitoryhmä tilanteen välittömään tarkastelluun. Tekee päätöksensä (äänestää jos on tarpeen). Päätös toimitetaan otteluvalvojalle pelin päätyttyä ja tämä esittää kurinpitopäätöksen ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.
Ei joukkueiden kuulemisia, pelaajien vastineita, vaan sääntöjen mukainen tulkinta siitä mitä tapahtui, ja tuomio tulee heti (jos tapahtuu pelin lopussa, niin se toimitetaan medialle tunnin sisällä pelin päättymisestä).
Kaikki spekulaatioaika jonka nykyjärjestelmän usean päivän pohdinta aiheuttaa, poistuu, ja Media voi puida vain annettua tuomiota. Ikään kuin tuomari, joka antaa tuomionsa heti ja perustelee sen. Kuten tuomaritoiminnassa, joskus menee sitten vikaan ja that's it. Mutta Kaikki kurinpito tapahtuu tällä perustella ilman valitusoikeutta ja tulos tiedossa heti plein jälkeen.
Lisäksi kurinpitoelin voisi otaa myös itse spontaanisti tilanteita tarkasteluun, mutta tämä sitten tarkoittaisi seitsemää henkeä seuraamassa pelejä valvomossa hallissa olevien otteluvalvojien lisäksi.
Kurinpidolle voisi edelleen toimitaa jälkikäteen vaateen jonkun tilanteen tuomitsemisesta nykysin ehdoin.
virhe = tuomio
ei virhettä = ilmottajalle maksu