ÄssÄ, puhuu nyt osittain asiaa, mutta ainakin nyt Kärppä-aikoina Potaichuk on intoutunut jakelemaan loistosyöttöjä. Ässä- ja HPK-ajoista en ole sitten niin varma. Joskus minua oikein harmittaa se kun hän ei itse lauo vaan nimenomaan syöttää ehkä liiankin herkästi. Tiedä häntä. Ja te muut vastustelijat, ette kyllä ole täysin paneutunut asiaan. Kyllä minun mielestä Potalla on paljon taitavemmat kädet kuin Calounilla. Ehkäpä häntä ei juuri siksi arvosteta kuitenkaan yhtä paljon kun Jania, koska Caloun tekee niitä pisteitä, Pota rakentaa peliä. Ja silloisessa tapauksessa ne taidot eivät välttämättä näy tehopisteissä vaan otteluissa niitä seuraamalla. Eli te jotka mitä ilmeisimmin katsotte pistepörssin kärkikymmenikköä ja katsotte, että "aha, kyseinen pelaaja ei ole siellä, joten hän ei ole yhtä taitava kuin se ja se", niin uskokaa, että ei ne taidot näy aina tehopisteissä jos se pelaaja on ns.pelinrakentaja. Tulkaa Ouluun seuraamaan paikanpäälle pelejä niin tiedätte. Olen vuoden asunut Helsingissä ja kävin katsomassa noin joka toisen HIFK:in kotipelin sinä aikana eikä silloin ainakaan Caloun vakuuttanut yhtä paljon taidoiltaan kuin Potaichuk. Kaljamille tiedoksi, että Potaichukille tarjottiin vähän yli parikymppisenä NHL-sopimusta, mutta hän ei silloin ottanut sitä vastaan vaan halusi pelata Suomessa ainakin muutaman kauden. Tuskinpa nyt enää mikään NHL-joukkue ottaisi 31 vuotiasta pelaajaa riveihinsä, koska ei hän ole parhaimmillaan enää kuin korkeintaan pari vuotta todennäköisesti. Ja Pota on itsekin sanonut viihtyvänsä Suomessa ja Oulussa eikä omaa mitään erityistä syytä lähteä rapakon taakse. Syöttöpörssiä ei voiteta ehkä esim. seuraavista syistä, kaljami: a.muut eivät hyödynnä syöttöjä b.Ei loistavasta syötöstä saa pistettä aina jos kiekko tuodaan alueelle ja siitä syöttämällä jollekin ja se joku syöttää vielä jne.. Ja et TOSIAANKAAN ole, kaljami, perehtynyt aiheeseen jos väität Potaichukia sentteriksi!!! ja enpä nyt tiedä onko hän pehmeä. Jakelee ajoittain kovia niittejä ja olihan hän Neuvostoliitto-vuosinaan sarjansa nyrkkisankari :) .. Tosin se ei ole enään toiminut Suomessa yhtä hyvin, mutta hyvä vain!! On hyvä, että hän keskittyy nykyään pelaamiseen, tosin harjoitusmatsi perjantaina Lukkoa vastaan meni Potaichukin osalta kyllä aivan sikailemiseksi. Svante: pitäisikö hänen pelata sitten HIFK:issä? Potaichuk on kiistatta tämän hetken SM-liigan aliarvostetuin pelaaja ja taitavin myöskin.