SM-liigan nimeksi Liiga

  • 140 977
  • 516

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä vaiheessa on kyllä pakko onnitella Jokereita loikkauksesta parempiin piireihin.

Ei jumalauta mitä pelleilyä tämä SM-liigan meno. En ihmettelisi, mikäli tämä Vesalainen onnistuu tekemään saman SM-liigalle kuin JJK:llekin.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kappas!

Täällä on monet muutkin todenneet Lügan voiman.
Mauton keksintö, mauton muutos, mauton logo.

Suomen Mestaruussarja - Rock's!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No mutta, en koe itseäni Gallen-Kallelaksi, mutta olisiko tuota logoa silti voinut edes hetken verran miettiä uudelleen. Miksi sen ensinnäkin pitää olla vinossa? Miksi tuo fontti? Ja miksi se on tullut kirjoittaa pienillä kirjaimilla, jolloin se tosiaan muistuttaa ennemmin "1üga"-nimeä kuin "liigaa"?

Onko Suomessa todellakin noin heikko taso graafisen visualisoinnin suhteen, että tuo on se, mitä nyt saatiin aikaan? Siinä ei ole arvokkuutta tippaakaan, ja tuo mieleen ennemmin Pandan uuden "limited edition" lakupötkön kuin Suomen ykköslajin tunnuksen.
No jos olisi tehty vaikka avoin kilpailu, niin olisi tullut paljon hyviä ideoita. Itsekin tekisin hienomman kun tuo, vaikka amatööri olenkin,
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Hmm.. tsekkasin saman osoitteen n. 10 minuuttia sitten, silloin siellä luki vain suomeksi että suoritamme sivustollamme huoltotöitä tms. ja ihan eri näköinen. Outoa.

Aki Arvo Johannes Snellman omistaa ko. domainin. Näinköhän Aki huomasi uutisen ja alkoi tekemään jotain :)

Ficoran sivujen mukaan domain on rekisteröity Akin nimiin 28.6.2010. Näinköhän puuhasteluliiga keksii jonkun oman domainin vai saako Aki kelpo kaljarahat - que sera...

P.S. Ensin tuli mieleen aprillipäivä, sitten mätäkuun uutinen, mutta eipä taida valitettavasti olla kumpikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Masentaja

Jäsen
Nyt kun Valio maidon hinnan noston seurauksena saa katteet oikeasti kohdalleen, niin siitä 1üga:lle uusi pääsponssi. Nimeksihän tulee toki Valioliiga!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ja tuon uuden logon täytyy olla saman mainostoimiston suunnittelema, joka suunnitteli jokunen vuosi sitten TPS:n uudet logovaihtoehdot. Yhtä järkyttävän paskahan se on ja vielä samantyylinenkin.

Onko joku muuten jo ehtinyt tarkistaa löytyykö toi liigan uusi fontti WinClipsistä niin kuin TPS:n uuden logon fontti, sitten kyseessä on varmasti sama firma.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Liiga on parasta mitä voi tapahtua, tämä olisi pitänyt tehdä jo noin vuonna 2000. Ah ihana uudistus, raikas! Logokin on ajan hengessä.

Ennen kuin päättää lähettää näitä sarkastisia kirjoituksia, olisi syytä miettiä, että joku Ilta-Pulun toimittaja saattaa lukea tätä palstaa. Niiltä kun ei tunnetusti sarkasmintajua ole. Vai olinko se taas minä, joka ymmärsi väärin?
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huikeaa brändäystä! Puskaradio kertoi, että Liigalle on jo tehty oma tunnuskappale Mestareiden liigan malliin: sanoitus ja sävellys Joni Vesalaisen käsialaa, ja vokalistiksi on vaatimattomaan viiden selänpesun hintaan saatu Kale Kummola!

1üga ft. MC Kal€ - Liiga

linkki vie YouTubeen
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on vain jotain niin tyhmää ja huonoa, etten jaksa edes haukkua kunnolla.

Lyga. Vittu jee.

Kännierheitä ja kiukkupuuskaa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Anteeksi mielipiteeni, mutta en taaskaan ymmärrä tätä mielensäpahoittamista tässä mittakaavassa. Ihmettelen kyllä samaan vetoon, jotta miksi ehjää korjataan, mutta eipä tuo oo minulta pois.

Samat joukkueet siellä vielä pelaa, vielä ensi kauden. Mitä väliä vaikka siellä ois persereikä logona tekstillä: tervetuloa?

Ei tuo SM-liigan logo minulle mikään pyhä asia ole. Tosin tainneet käyttää samaa ville5vpiirtäjää kun Tepsin taannoisessa logo-leikissä.

Juu onhan se puuhastelu-liiga. Mutta se puuhastelu antaa töitä aika helvetin monelle ihmiselle ja ennenkaikkea se antaa meille faneille aika helvetisti tunteita.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä väliä vaikka siellä ois persereikä logona tekstillä: tervetuloa?

Olisit toivottanut persereiän tervetulleeksi myös Tepsin logoksi silloin muutama vuosi sitten?

Tuo Joni Vesalainen vaikuttaa niin turhalta jätkältä, että siitä pitäisi päästä eroon mahdollisimman nopeasti enne vielä pahempia tuhoja. Nämä "kaikki on myytävä, kun hinta on sopiva"-puheet ovat juuri tyypillisiä suomalaisen futismarkkinointipellen puheita.

Eikö liigaseuroilla ole mitään sanavaltaa tähän nimi/logo asiaan? Tuskin seuroissakaan tätä räpellystä kovin hyvällä katsotaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pukkaako nettiadressia jo? Nyt yön nukuttuani mieli kyseisen asian suhteen on melko tyyni. Jos meillä pelataan lätkää korkeimmalla sarjatasolla Liigassa niin fine. Logo on neutraali mutta saisi olla enemmän raflaavampi ja myyvempi. Ei tule mieleeni millainen mutta täällä Jatkoajassa varmasti osaamista löytyisi. Mielestäni melko pieni asia ja myrsky vesilasissa. Johtunee varmasti siitä, että olen juntti ja kannatan Liigan sijasta Tepsiä joka on pyhä asia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Anteeksi mielipiteeni, mutta en taaskaan ymmärrä tätä mielensäpahoittamista tässä mittakaavassa.

Vai ymmärsitkö sittenkin (korostus minun)?

Mutta se puuhastelu antaa töitä aika helvetin monelle ihmiselle ja ennenkaikkea se antaa meille faneille aika helvetisti tunteita.

On asioita, joiden on oltava pysyviä. Harmi vain, että juuri Jyväskylästä tuntuu löytyvän näitä sankareita, jotka tekevät muutoksia muutosten tähden. Luulisi historian jo opettaneen, ettei näistä seuraa koskaan mitään hyvää.

Miltä sinusta tuntuisi, jos Turun Palloseura muuttaisi nimekseen pelkäksi Palloseuraksi tai Tepsiksi? Eikö se olisi ihan hyvä asia, sillä niillä termeillä seurasta kadullakin puhutaan.


Tässä muuten lainaus Joni Vesalaisen Twitteristä:

Aki Linnanahde ‏@Linnanahde

Oliko kallis logo? @JoniVesalainen

Joni Vesalainen ‏@JoniVesalainen

@Linnanahde Prosessi oli jo käynnissä kun saavuin taloon #smliiga joten mulla ei tietoa
 

Wire

Jäsen
Vaikka toi prosessi oli jo käynnissä niin ei se vapauta Vesalaista vastuusta kun lopuksi mainostoimiston päättömät ideat joko hylätään tai hyväksytään lugassa. Vai eikö ollut munaa sanoa vanhoille parroille vastaan?

Palaan edelleen tuohon Liiga tuotemerkiin joka on edelleen jääkiekon saralla vapaata riistaa. Tietysti Leafilla, Veikkausliigalla ja parilla muulla on kommentointi oikeus.
 

Wire

Jäsen
Liigalta kerrankin hyvä temppu. En ole koskaan ymmärtänyt sitä "SM"-liitettä siinä edessä.

Oleellisinta asiassa on se että SM-liiga on kaikkien tunnettu brändi ja on kiistatta yksi suomen tunnetuimmista. Nyt luga pomot on päättäneet heittää tämän todella vahvan brändin roskiin jota yksinään täysjärkinen yritys ei tekisi. Onko asiasta kysytty sponsoreiden mielipidettä?

Tämä teko vahingoittaa suomalaista huippukiekkoilua paljon enemmän kuin viime kauden Peltos ym caset yhteensä.
 

ori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Everi hoitaa!

Itse olen kuullut että tämä hieno brändi uudistus ja uusi logo olisi ollut vahvasti (muutenkin suurta roolia 1ügassa haalivan) Timo Everin puskema asia, eivätkä ihan kaikki muut seurajohtajat ole hattua ilmaan heitelleen kun ovat lopputuloksen nähneet.

Uudistuksen ja uuden logon on kuulemma tottakai luonut Hasan & Partners mainostoimisto, jonka omistaja ja hallituksen jäsen on Timo Everi... AIVAN!

No, eiköhän se vielä varmistu jostain, että kuka tuon kauhean logon on duunannut, mutta näin olen siis itse kuullut huhuttavan ja puhuttavan.. ei yllättäisi.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Aivan yhdentekevää mikä sarjan nimi on. Ja jos saavat jotain korvausta nimen myymisellä, entistä parempi -> jaettavaa seuroille.

Kun eivät ne joukkueet eivätkä pelit siitä mihinkään muutu. Tietenkään ei soisi sen nimen vaihtuvan sentään joka vuosi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itse olen kuullut että tämä hieno brändi uudistus ja uusi logo olisi ollut vahvasti (muutenkin suurta roolia 1ügassa haalivan) Timo Everin puskema asia, eivätkä ihan kaikki muut seurajohtajat ole hattua ilmaan heitelleen kun ovat lopputuloksen nähneet.

Uudistuksen ja uuden logon on kuulemma tottakai luonut Hasan & Partners mainostoimisto, jonka omistaja ja hallituksen jäsen on Timo Everi... AIVAN!

No, eiköhän se vielä varmistu jostain, että kuka tuon kauhean logon on duunannut, mutta näin olen siis itse kuullut huhuttavan ja puhuttavan.. ei yllättäisi.

Eipä sinällään yllätys että idea on tullut HIFK-leiristä kun muistellaan Koffgarden-domain fiaskoa ja tämän tapauksen yhtäläisyyksiä siihen.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaihdetaan samaan syssyyn Mestiksen nimi Divariksi. Sama kaava kuin SM-liiga -> Liiga -vaihdoksessa. Olisi paljon kivempaa puhua divarista kuin mestiksestä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Vaihdetaan samaan syssyyn Mestiksen nimi Divariksi. Sama kaava kuin SM-liiga -> Liiga -vaihdoksessa. Olisi paljon kivempaa puhua divarista kuin mestiksestä.

Kannatetaan, sillä tuo mestis viittaa muutenkin johonkin parempaan kuin oikeasti divarin pitäisi.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihdetaan samaan syssyyn Mestiksen nimi Divariksi. ....

Ehdottoman samaa mieltä.

Divari tosin ehkä antaa jääkiekosta vääränlaisen kuvan, vanhojen jäähdyttelevien pelaajien osto- ja myyntipaikasta. Tutumpi, mielikuvallisesti, ja kätevämpi se kuitenkin olisi, kuin Mestis.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Minua ihmetyttää eniten tässä (kuten ihmetytti myös siinä TPS:n logon uudistuspelleilyssäkin) se, että mistä ja kenen toimesta tällaisia ideoita tulee? Molemmissa tapauksissa keskiverto fani osasi ennalta arvata millaisen vastaanoton nämä uudistukset tulevat saamaan. Ja molemmissa tapauksissa myös saivat, eli käytännössä kukaan ei pitänyt hyvänä ideana. Onko niillä siellä johtoportaassa tosiaan niin erilainen ajatusmaailma, että heidän mielestään tämä on aidosti hyvä idea? Eivätkö he osanneet yhtään ennakoida millaisen vastaanoton tämä tulee saamaan? Ja jos osasivat (olisi tosiaan pitänyt osata), niin miksi silti haluttiin tehdä muutos joka tulee saamaan täydellisen tyrmäyksen?
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Itselleni tulee tuosta uudesta liigan logosta, että onkohan sen suunnitellut joku 13-14-kesänen teinipoika. Eipä sen vois paljoa enempää teinimmännäköinen mielestäni olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös