Sanotaan vaikka näin että jos on laput silmillä, niin on laput silmillä. Ikävä kyllä tällaisten takia kaikki stadilaiset leimautuvat.
Jos tykkää harjoitella musiikkihallissa, niin siitä vaan. Onhan siellä kiva käydä katsomassa kirkkaita valoja, mutta jääkiekon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos jäähallissa haluaa harjoitella, niin kyllä niitä on paljon muitakin vaihtoehtoja. Harvalle pelaajalle on merkitystä sillä että jäähallilta saa "aidot" Hesburgerin hampurilaiset.... Tärkeämpää on pukuhuoneet, pesutilat, jään kunto, punttisali jne... En nyt sano että esim. Oulussa olisi vielä erityisen loistavat olosuhteet, mutta kyllä kaikki ovat kehuneet että hyvä täällä on harjoitella ja pelata. Kaikki tarvittavat löytyvät läheltä ja ammattitaitoa on ihan tasan tarkkaan riittävästi. Ja aivan varmasti sama tilanne on monessa muussakin paikassa. Ja kuten tuossa kirjoituksessakin tuli ilmi, ei se Jokerit ole enää välttämättä se paikka minne kaikki haluavat mennä. Kyllä sieltä on moni poiskin lähtenyt, eikä todellakaan aina ole ollut syynä se että siellä ei olisi haluttu pelaajaa pitää.
En epäile hetkeäkään etteikö Jortsu olisi huippuvalmentaja... mutta kyllä siinäkin laput silmillä mennään, jos väitetään ettei niitä muitakin ole. Jortikka on myös koko lailla m¤%lkku mieheksi joten ehkäpä se oli se syy miksi Vallukin valitsi Oulun. Se, että onko Kake huippuvalmentaja vai ei, voidaan olla montaa mieltä. Tosiasia kuitenkin on se että Kärpät on noussut yhdeksi Suomen parhaista (jos ei parhaaksi) jääkiekkojoukkueista hänen aikanaan. Niin valmennus kuin kaikki muukin joukkueessa tapahtunut on ollut määrätietoista ja koko ajan on menty eteenpäin.
Ainahan voidaan jossitella että jos se ja se olisi ollut valmentajana, olisi tulos ollut vielä parempi. Mutta sen mitä itse olen kiekkoa seurannut, niin Kärppien nousu on ollut historiallista niin SM-liigan, kuin koko lajinkin parissa. En väitä ettei näin olisi aiemmin tapahtunut, (esim. Jokerit) mutta hattua minä nostan koko Kärppien organisaatiolle jo nykyisistä saavutuksista. Iso osa tästä menee teknologiahuumassa hyvään nosteeseen päässeelle Oulun kaupungille, mutta kyllä täällä on tehty paljon muitakin asioita oikein ja ihan jääkiekon ja valmennuksenkin saralla.