Pavlovin Koira
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Paikalliset, nykyinen ja entinen
koko viesti
Joo, arvostan kovasti etä-Kärppien toimintaa. Mutta eihän se, että joku jengi joutuu näkemään keskimääräistä enemmän vaivaa toimintansa pyörittämiseen voi sitä tarkoittaa että sille ei saisi mistään yksittäisestä asiasta heittää kuittia! "Ei saa arvostella niitä, kun niillä on niin raskasta." Kun ketjun aiheena on katsomokulttuuri, niin katson kyllä kirjoittajien oikeudeksi nostaa esille eri seurojen katsomotoimintaa esille kaikilta osin eikä Etäkärpät ole siinä mikään poikkeus. Ja tässäkin on puhuttu ihan ketjun asiasta, mistä ei mielestäni ole ollut kyse siinä noin 10 sivua kestäneessä keskustelussa liittyen Lukko - Jokerit -ottelun ikäviin oheisperseilyihin. Ne olivat rähinöintiä ja typerehtimistä, ei mitään katsomokulttuuria.
Tuskin täällä kenenkään tarkoituksena on ollut kyseenalaistaa tuota hienoa duunia kokonaisuutena, jota Kärppien eteen teette. Tosiaan harvinaislaatuista Suomessa nämä toimivat etäkannattajaryhmät, joita soisi enemmän näkevänsä. Todellakin hattu päästä teille siitä hyvästä.
Joidenkin mielestä olematonta napinaa, mutta itse en haluisi nähdä suosikkijoukkueeni kannattajatoiminnassa ikipäivänä mitään mainoskylttejä banderolleissa, tifoissa tms. Vaikka varainkeruuta tehtäisiinkin firmojen suunnasta ym, niin sitä voi tehdä enemmän kulisseissa ja mielestäni tietyt osa-alueet ovat pyhää aluetta.
Juuri noin. Ehkä olen tässä asiassa liiankin idealisti, mutta minusta fanikatsomon luonteeseen kuuluu tietty riippumattomuus ja itsellisyys. Faniryhmillä en mielellään näe edes seuran virallisia lippuja vaan ryhmän itsensä tuotoksia, saati sitten jotakin kaupallisten toimijoiden mainoksia.
Varainkeruusta mainittakoon että Blues Brothers on viime otteluissa myynyt Baronalla katsojille teettämiään kaulahuiveja, joissa on Espoon vaakuna ja teksti "Kannata paikallista seuraasi". Nuo huivit ovat menneet todella hyvin kaupaksi ja niiden tuotto käytetään kokonaisuudessaan katsomotoiminnan kehittämiseen. Tuolla varainkeruulla lyödään siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla: saadaan Espoon hallia sinisemmäksi ja lisäksi sillä vielä rahoitetaan toimintaa.
Peukku Bluesin toimistolle ettei vierasfaneja päästetty oman veskarin taakse mölyämään. Yläkatsomo soveltuu varsin hyvin mainoksien heilutteluun.
En yhdy tähän. Kyllä minäkin tykkään vierasmatkoilla siitä, kun meidät asetetaan kannustuksen kannalta hyville mestoille. Ylipäätään en näe vieraskannattajia minään ylimääräisenä negaationa joka kuuluu tunkea jonnekin perimmäiseen nurkkaan vaan tärkeänä osana hyvää vuorovaikutteista ottelutapahtumaa.
Edit: Ja vielä yksi kommentti tuohon lakanaan: Ilmeisesti nuo K-Marketin värit ovat niin esiinnousevat / muuten tutut että niihin kiinnittää enemmän huomiota kuin aiempiin. En tosiaan muista mitään aiempia mainoksia vaikka näitä matseja nyt on tullut seurattua pidempään kuin mitä Kärppien viimeisin liigataival on kestänyt. Itse asiassa ainoa aiempi mainoslakana minkä muistan on Jokerien vastaava jossa on lukenut "Helsingin Lipputehdas".
Viimeksi muokattu: