SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

• 1 061 750
  • 3 930

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nuo "joo mut se tuli valotaululta" ym. schaisset voi jättää omaan arvoonsa.

Eihän kysymys ollut arvostella sitä, että lauluun ohjeistettiin valotaululta. Vaan sitä, että samat tyypit, jotka innokkaasti hehkuttavat (ja syystä) Isomäen yhteislaulua, ovat olleet täällä arvostelemassa capoja, megafoneja, ja Tapparan valotaulu-ukkoa. Lopputulos on kaikissa ollut sama eli porukan lähteminen yhteiseen kannatukseen, siksi porilaisten valittaminen muiden hallien kannatustavoista on hämmentävää.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan se täysin ymmärrettävää, että Ässäläiset hehkuttavat itseään Suomen parhaimmiksi. Minä en ole samaa mieltä, mutten myöskään jaksa kinata kuin pikkulapsi kuinka väärässä he ovat. Olkoot sitä mieltä, se ei mieltäni hetkauta. En voi ymmärtää, miten jonkun Ässäfanin kommentit omistaan voi joitain liikuttaa niin hirveästi.
Tämä on kyllä ihan totta. Porilaiset ovat kuitenkin sen keulimisensa ansainneet, vaikka minunkin täytyy todeta etten ole läheskään kaikesta heidän kanssaan samaa mieltä liittyen aiheeseen "hyvä tunnelma jäähallissa".

Ja ihan niin kuin meiji sanoi, Suomessa on ihan liian vähän hyviä seuralauluja. Olisihan tuollainen perinne hieno, varsinkin jos se vakiintuisi jokaisen ottelun alkuun. Ässien biisiä en ole kuunnellut (katsoin Brousseaun klippiä vain pienen pätkän), eikä hermo kestä sitä vähän aikaan kuunnellakaan, mutta täytyy tutustua siihen joskus tuossa kesän aikana.

Tuollaisessa seuralaulussa tosin olisi mielestäni tärkeää, että ainakin sanat tehtäisiin kannatajavetoisesti, eikä kenenkään paikallisen trubaduurin toimesta.

e. ja nyt en tiedä kuka on tehnyt Porin biisin sanat, joten tuota viimeista lausetta ei saa ottaa provona tai moitteena.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tuo laulu pitäisi vetää joka pelin alkuun jatkossakin. Muutenkin tänä keväänä kun on tullut seurattua etelän poikien joikuja ja eläintarhan menoa niin taidan liittyä old skoolin kannattajasta skenepisteiden metsästäjäksi. 24.4.2013 vanha ja uusi kulttuuri paiskasivat komeasti tassua Porissa ja tästä uusiin tuuliin uuteen maailmaan.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Porissa tehty karaoken suomenennätys ja raumalaiset on loukkaantunut. Kyllä tätä on aina hauska sivusta seurata. (popparihymiö)

On silti huvittavaa, että nyt se laulaminen, pomppiminen ja kaulailu onkin yht'äkkiä helvetin upeaa. Onhan se! Tästä on porilaisten hyvä jatkaa. Eteenpäin on menty ja se, että kiima johtui finaalista ei vähennä sen arvoa lainkaan. Toivottavasti täälläkin kikkelimiekkailu perinteisen ja modernin kannattamisen välillä hieman laantuu.

EDIT: Toivottavasti mestaruus antaa lisäpontta uusille hallihankkeille. Ymmärtääkseni hallin remontti on joka tapauksessa edessä.

Viimeksi muokattu:

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Toivottavasti täälläkin kikkelimiekkailu perinteisen ja modernin kannattamisen välillä hieman laantuu.

Veikkaan, että päinvastoin ja ehkä syystäkin. Porissa oli kova meno hallissa läpi ottelun, ja se tarttui jokaiseen paikallaolijaan. Tunnelma oli sellainen, jota mikään modernia kannatusta Suomessa harjoittava faniryhmä ei halliinsa saa aikaan vaikeine, välillä hädintuskin kuuluvine lauluineen ja chantteineen.

Vähän ehkä mustavalkoinen tapa ajatella asiaa, mutta se nyt vain se tilanne missä mennään kaudella 2012-13 Sm-liigan katsomokulttuurin suhteen. Silti aina saa, voi ja kannattaa kehittää ja kehittyä toiminnassaan. Eli keskustelua kyllä löytyy jatkossakin.

Muuten hyvä kirjoitus A B.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On silti huvittavaa, että nyt se laulaminen, pomppiminen ja kaulailu onkin yht'äkkiä helvetin upeaa. Onhan se! Tästä on porilaisten hyvä jatkaa...

Porissa laulaminen, pomppinen tai kaulailu ei ole ollut missään kohtaa ongelma, muutama porilainen moderninkannatuksen fani on. Tänä keväänäkin täytyi käydä välillä vähättelemässä hallin tunnelmaa tai vähintään todeta, että syksyllä on taas hiljaista. Siitä vaan hommaa kehittämään positiivisella asenteella, jatkuvalla toisten vähättelyllä homma ei kehity.

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Veikkaan, että päinvastoin ja ehkä syystäkin. Porissa oli kova meno hallissa läpi ottelun, ja se tarttui jokaiseen paikallaolijaan. Tunnelma oli sellainen, jota mikään modernia kannatusta Suomessa harjoittava faniryhmä ei halliinsa saa aikaan vaikeine, välillä hädintuskin kuuluvine lauluineen ja chantteineen.

Siinä vaiheessa kun saadaan samat lähtökohdat vertailulle ja voidaan tehdä empiirisiä havaintoja voidaan tästä aiheesta vängätä faktojen kanssa. Olen aika varma että esim. Lukon tai Jokereiden pelatessa finaaleja olisi tunnelma yhtä kova/kovempi, juuri siitä syystä että koko halli on silloin menossa mukana samalla intensiteetillä kuin Porissa tänä vuonna. Turha kuitenkaan väittää varmaksi että Porin meininkiä kovempaa ei Suomessa saada aikaan, jos ei samoista lähtökohdista olla voitu edes yrittää toiselta kantilta.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porissa laulaminen, pomppinen tai kaulailu ei ole ollut missään kohtaa ongelma, muutama porilainen moderninkannatuksen fani on. Tänä keväänäkin täytyi käydä välillä vähättelemässä hallin tunnelmaa tai vähintään todeta, että syksyllä on taas hiljaista. Siitä vaan hommaa kehittämään positiivisella asenteella, jatkuvalla toisten vähättelyllä homma ei kehity.

Huvittavaa, että tämä asiaa kääntyy nyt näin. Kyllä se nimenomaan on ollut ongelma kun näitä asioita on ensimmäisiä kertoja alettu tuomaan esiin. Ja tuolla jo aiemmin erittelin sitä, miten vaikea on koko ajan huokua positiivisuutta, jos kanssakäyminen on jatkuvasti negatiivissävytteistä toiselta puolelta. Toki siihen vaaditaan kaksi osapuolta, mutta missään nimessä se ei ole itsetarkoitus. Ehkä homma ontuu nimenomaan siinä, että aika menee inttämiseen eikä päästä oikein puhumaan itse asiasta, että miten sitä edistymistä lähdettäisiin viemään eteenpäin. Nyt toki tilanne huomattavasti parantunut siitä, mistä asiat ovat lähteneet liikkeelle.

Olen pyrkinyt realistisesti arvioimaan näitä asioita eikä elää jossain myyttien varassa. Tottakai toivon olevani väärässä ja että syksyllä saataisiin uudenlaista eloa katsomotoimintaan Porissakin. Jos nyt mietitään mitä konkretia on ollut muutamia kausia taaksepäin, niin kyllä todennäköisyydet edelleen tähän viitaten puhuu omaa kieltään, mutta kenties yksi mestaruus taas ainakin hetkeksi kaiken muuttaa voi. Lähtökohdat sinällään ovat nyt oikein hyvät kun uusia rajoja on saatu tämän kauden aikana rikottua monella saralla.

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen aika varma että esim. Lukon tai Jokereiden pelatessa finaaleja olisi tunnelma yhtä kova/kovempi, juuri siitä syystä että koko halli on silloin menossa mukana samalla intensiteetillä kuin Porissa tänä vuonna.

Hmm, kelpuutan tarjoamistasi vaihtoehdoista toisen. Pääkaupunkiseudulla matseissa käy sen verran enemmän pukuporukkaa ja muuta sidosryhmämassaa, jotka eivät todellakaan laula katupoikien laulua tai huuda "toiselle puolelle." Porissa Patasydän (vai mikä se oli?) kelpas kyllä seisomakatsomossa ja loppu hallissa varmaan lähes jokaiselle.

Tästä pääkaupunkiseutu-väittämästä on varsin hyvää todistusaineistoa, kun olen lähivuosina saanut kokea parikin paikallispelisarjaa. Hartwallilla tai Nordiksella kummallakaan ei koko yleisö lähtenyt mukaan mihinkään lauluun. Vuorohuuteluihin ("Minä, me, Jokerit" / "Yläkerta huutakaa meille") yleisö sen sijaan lähti välillä mukaan kauniistikin. Niitä vain kun ei ole kokoajan, ja se loppuaika katsomossa kuunneltiinkin valtaosan toimesta muiden laulua välillä mukana taputtaen. Ehkä, jos se kuului riittävän äänekkäästi. Ja väitän aika itsevarmana, että pääkaupunkiseudulla playoffien paikallispelisarjassa on yhtä hyvä ellei parempi tunnelma kuin finaalissa.

e. Itseasiassa viimeisestähän on ihan henkilökohtainen kokemus ja kun tarkkaan muistelen, niin vuonna 2011 finaaleissa Nordiksella oli hyvä tunnelma, mutta ei yhtään parempi kuin paikallis-puolivälieräsarjan seitsemännessä matsissa samalla kaudella.

Viimeksi muokattu:

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
No lähinnä tuossa viestissäni hain sitä että odotetaan sitten sitä finaalisarjaa missä Jokerit tai Lukko pelaavat, että päästään noita vertailuja tekemään. Raumalaiset voivat tänne linkittää muutaman videon Isomäestä paikallispeleistä tänä vuonna.

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
No lähinnä tuossa viestissäni hain sitä että odotetaan sitten sitä finaalisarjaa missä Jokerit tai Lukko pelaavat, että päästään noita vertailuja tekemään. Raumalaiset voivat tänne linkittää muutaman videon Isomäestä paikallispeleistä tänä vuonna.

Odotetaan vaan, ei siinä mitään. Odotuksien rima on tosin aika korkealla tämän vuoden finaalien ja Porin tunnelman takia. Haaste on aika kova kenelle tahansa, varsinkin kun Porissa koko kevät oli yhtä kaunista satua ja toi taatusti oman mausteensa yleisön yhteen hitsautumiseen (pun intended).

Suosikkijoukkue
Lukko
Raumalaiset voivat tänne linkittää muutaman videon Isomäestä paikallispeleistä tänä vuonna.

Sepäs se, ihan validia vertailumateriaalia on useita otoksia jo tämän kauden osalta esimerkiksi juuri Lukkoa vastaan. Runkosarjan loppuhuipennusta + mitalipelejä lukuunottamatta kausi meni pitkälti samalla kaavallakin molemmissa pitäjissä. Eli molemmat olivat ihan sukkia.

ässät-Lukko 4.1.2013 -- SOLD OUT! osa 5/6 - YouTube Videoista puhuit, tietysti leikkimielisesti, joten linkataan yksi pätkä joka sopii mainiosti keskusteluun. Toivottavasti ensi kaudella kuuluu ja näkyy sieltäkin.

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tuollaisessa seuralaulussa tosin olisi mielestäni tärkeää, että ainakin sanat tehtäisiin kannatajavetoisesti, eikä kenenkään paikallisen trubaduurin toimesta.
Epäilen vahvasti fanien pystyvän luomaan kulutusta kestävää kolmen minuutin biisiä. Ehkä kuitenkin parempi jättää se ammattilaisille.

Tuo laulu pitäisi vetää joka pelin alkuun jatkossakin.
Samaa mieltä. Kuten joku jo mainitsikin esimerkkinä käyköön vaikka Liverpool FC ja Youll never walk alone...
Kylmät väreet meni selkäpiissä siinä mukana laulaessa. Kuution käyttö oli mielestäni sikäli perusteltua, että biisi on suht tuore. Minä ainakaan en osannut sanoja etukäteen. Jos tuo tapa tarttuu, niin toivottavasti jossain vaiheessa ei enää tarvittaisi kuution apua. Ovathan yksinkertaiset ja hevosnaamaiset engelsmannitkin Liverpoolissa 40:ssä vuodessa oppineet biisinsä sanat... Miksei siis porilaisetkin?

On silti huvittavaa, että nyt se laulaminen, pomppiminen ja kaulailu onkin yht'äkkiä helvetin upeaa.
Tässä on taas mennyt vellit ja puurot sekaisin. Isomäessä vedettiin porukalla tuo yksi biisi ja ennen pelin alkua. Enkä nähnyt kenenkään hyppivän tai pomppivan, eikä moinen toiminta oikein noin hitaaseen biisiin sopisikaan.
Pelin aikana katsomotoiminta oli hyvinkin alkukantaista (taputuksia ja lyhyitä huutoja), mutta toimivaa (kuten Metsolan sulaminen osoitti).

Suosikkijoukkue
Washington Capitals, NHL. Hyvät pelit.
Ensinnäkin on hienoa, että porissakin edes finaaleissa on sitä kannatuskulttuuria. Kuitenkin sitä mitä kerroit eilisestä, tulisi olla koko kauden aijan eikä vain ratkaisevassa finaalissa tai pelkästään finaalissa...

No hei morjesta vaan missä on koko kauden tuollainen tunnelma?
Olen Zaarin kannalla tässä kannatus asiassa. Itse en chanttaamisestakaan niin kovin välitä, mutta kyllähän tuo toki joskus menee, esim vierasmatkoilla toimi hyvin Tampereella.

Miksi en pidä chanteista? Koska suuri osa, ja anteeksi vain mielipiteeni, on ihan paskoja, älkääkä nyt ottako itteenne. Otantani on toki pienehkö, koska olen tutustunut enimmäkseen RB:n ja Etulinjan chantteihin. Mutta kun ei sieltä löydy mitään selkeää iskua päähän että "hei tätä mä haluun vetää, Jes!"

Parasta katsomoantia on esim Celticin just can't get enough, tai brittien veisut rule Britannia = tunnettuja lauluja pienin tai olemattomin muutoksin joihin on helppo lähteä mukaan. Toinen nopeampi ralli, toinen taas kansallisromanttinen eepos. Isomäen legenda kerran illassa hyppää tähän kategoriaan myös. Kerron ihan vaan sanoakseni että kyllä minäkin joistakin lauluista tykkään.

Eläintarha veti mielestäni hyvää settiä, nimenomaan pelikatkoilla, ja voi puolestani ottaa ison krediitin istumakatsomon mukaantulosta.

Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi en pidä chanteista? Koska suuri osa, ja anteeksi vain mielipiteeni, on ihan paskoja, älkääkä nyt ottako itteenne. Otantani on toki pienehkö, koska olen tutustunut enimmäkseen RB:n ja Etulinjan chantteihin. Mutta kun ei sieltä löydy mitään selkeää iskua päähän että "hei tätä mä haluun vetää, Jes!"

Parasta katsomoantia on esim Celticin just can't get enough, tai brittien veisut rule Britannia = tunnettuja lauluja pienin tai olemattomin muutoksin joihin on helppo lähteä mukaan.

Boldatuista kohdista osviittaa, eli kyllä tuo Just can't get enough ainakin kuuluu kiinteästi RB.n chanttivalikoimaan.

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
No hei morjesta vaan missä on koko kauden tuollainen tunnelma?
Olen Zaarin kannalla tässä kannatus asiassa. Itse en chanttaamisestakaan niin kovin välitä, mutta kyllähän tuo toki joskus menee, esim vierasmatkoilla toimi hyvin Tampereella.

Parasta katsomoantia on esim Celticin just can't get enough, tai brittien veisut rule Britannia = tunnettuja lauluja pienin tai olemattomin muutoksin joihin on helppo lähteä mukaan. Toinen nopeampi ralli, toinen taas kansallisromanttinen eepos. Isomäen legenda kerran illassa hyppää tähän kategoriaan myös. Kerron ihan vaan sanoakseni että kyllä minäkin joistakin lauluista tykkään.

Eläintarha veti mielestäni hyvää settiä, nimenomaan pelikatkoilla, ja voi puolestani ottaa ison krediitin istumakatsomon mukaantulosta.

Helsingissä, lappeenrannassa, turussa ja tietenkin raumalla on tälläistä koko kauden kestävää "häppeningiä". Myös muissa on otettu askelia parempaan mutta sitten on muutama sellainen jossa ei oikein tapahdu mitään tai kannattaminen alkaa vasta keväällä.

Ja jokainen kokee chäntit miten kokee mutta kyllä ne on aika monen sytyttänyt ympäri maata jos niiden puolta moni pitää. Ja onhan chänttääminen helvetin kivaa ja siitä myös huomaa, että joukkue nauttii mitä isommin niitä missäkin vedetään.

Tottakai tunnelma korostuu aina mitä edemmäs kausi menee mutta tarkotinkin ettei sitä pitäisi vasta PUDOTUSPELEISSÄ nousta vaan paljon aikaisemmin.

Jokaisen välierissä tai finaaleissa pelavaan kapungin hallin melu-taso nousee uusiin sfääreihin joten en hyväksy hypetystä loistavasta kannatuskulttuurista jos se alkaa vain keväisin ja loppuu syksyisin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksi en pidä chanteista? Koska suuri osa, ja anteeksi vain mielipiteeni, on ihan paskoja, älkääkä nyt ottako itteenne.

Tämä kuvastaakin tätä keskusteluilmapiiriä paremmin kuin hyvin. Älkää tosiaan ottako itseenne, joskus vielä julkaisen yksityisviestilistani, se on mielenkiintoista luettavaa.

Tuo on vaikea asia tuo tsänttien taso, kaikkia on mahdoton miellyttää. Omasta mielestäni niiden ei ole tarkoituskaan olla mitään elämää suurempaa lyriikkaa. Ei tässä suinkaan ole mistään älyllisistä sisällöistä kysymys. Mutta totta kai noita voi ja pitääkin miettiä että mitä on mahdollista tehdä paremmin, asia on työn alla Etulinjassakin kunhan tässä taas järjestäydytään.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taitaa olla ongelmana pikemminkin se että kaikki eivät enää olekaan yksimielisiä kaikesta niin kuin fasistisessa valtiossa.

Ei vaan kysymys on asioiden esittämistavasta. Se, että keskustelun toinen osapuoli kertoo haaveilevansa seisomakatsomofanien ampumisesta konekiväärillä, antaa huonon lähtökohdan keskustelulle. Tai jos vähättelee Isomäen tunnelmaa finaalien aikana, tulee mielikuva katkeroituneesta fanista. Keskustelulle on aina tilaa ja erilaisia mielipiteitä mahtuu maailmaan, positiivisella otteella pääsee pidemmälle.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Taitaa olla ongelmana pikemminkin se että kaikki eivät enää olekaan yksimielisiä kaikesta niin kuin fasistisessa valtiossa.

Niin ja kukas se olikaan, joka tarjosi pitkiä kuulasarjoja erimielisille?

En aluksi oikein pitänyt tuosta Isomäen Legendasta, mutta onhan se nyt ihan helvetin hieno biisi ja kasvanut kevään edetessä joukkueen mukana todelliseksi klassikoksi. Yleisö on sen nyt ottanut omakseen ja sillä sipuli. En tiedä, onko se nyt sitten junttia ja kamalaa näiden tiedostavien ja modernien eurooppalaismuskarilaisten mielestä, eikä kauheasti kiinnostakaan. He ovat ihan itse tuon provoamisen aloittaneet ja keskustelu on aika vaikeaa noilla lähtökohdilla, kuten TF totesi.

Minun mielestä kaikki saavat kannattaa juuri niin kuin itse haluavat. Tämä eläinryhmä on erinomainen ja positiivinen oivallus. He keskittävät tarmonsa itse asiaan, eivätkä muulle seisomakatsomolle nillittämiseen netissä ja kaiken maailman joukkomurha-fantasiointeihin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei vaan kysymys on asioiden esittämistavasta. Se, että keskustelun toinen osapuoli kertoo haaveilevansa seisomakatsomofanien ampumisesta konekiväärillä, antaa huonon lähtökohdan keskustelulle.

Tuopa ei olekaan mikään keskustelun lähtökohta eikä edes liittynyt suoraan katsomokulttuuriin, asia vaan otetaan tarkoitushakuisesti esille tasaisin väliajoin. Mutta mitä tuohon keskusteluun ja ilmapiiriin yleisemmin tulee, niin kyllä tässä on omaa lippua pidetty aika korkealla jo vuosien ajan huolimatta siitä että suuri osa "rakentavasta" palautteesta on mallia "painukaa vittuun" tai "olette paskoja". Metsä vastaa kuten sinne huudetaan, tosin hyödytöntä tässä on ruveta kinaamaan kuka on ollut ensin se suurin idiootti. Eiköhän sitä tyhmyyksiä ole kirjoitettu puolin ja toisin.

Siitä olen iloinen että keskustelulle on tosiaan nykyään tilaa, muutama vuosi sitten tilanne oli ainakin Porissa ihan toinen.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En aluksi oikein pitänyt tuosta Isomäen Legendasta, mutta onhan se nyt ihan helvetin hieno biisi ja kasvanut kevään edetessä joukkueen mukana todelliseksi klassikoksi. Yleisö on sen nyt ottanut omakseen ja sillä sipuli. En tiedä, onko se nyt sitten junttia ja kamalaa näiden tiedostavien ja modernien eurooppalaismuskarilaisten mielestä, eikä kauheasti kiinnostakaan.

Mitäköhän kamalaa tuossa voisi kenenkään mielestä olla? Ainoa mihin olen suhtautunut itse vähän huvittuneesti on tuo, että kaikki laulaminen kiellettiin aikanaan niin selkein sanakääntein, mutta nyt se onkin niin kova juttu. Samoin sitä on koko ajan kritisoitu että kun megafonin johdolla kannatetaan ikään kuin Eläinryhmän torvet eivät osaltaan johtaisi ja organisoisi kannatusta. Eli ehkä se moderniin vivahtava kannatus ei sittenkään ole mitään niin ihmeellistä tai Poriin sopimatonta?

Provoilun osalta taas täytyy sanoa että porilaisten yleiseen omahyväisyyteen ja keskinäiseen hymistelyyn ei voi vaikuttaa sillä että rykäisee ja pyytää puheenvuoroa. Tosin oma kirjoitustyylini nyt on suunnilleen sama aihepiiristä riippumatta. Se on tietysti totta että liikaakin on pauhattu foorumeilla, mutta siihen on olleet selkeäst käytännön syyt kuten Ässien osiossa viime viikolla kirjoitinkin. Suotavaa tietysti olisi että netissä kinaaminen jäisi jo pikku hiljaa vähemmälle.

Suosikkijoukkue
Washington Capitals, NHL. Hyvät pelit.
Tämä kuvastaakin tätä keskusteluilmapiiriä paremmin kuin hyvin. Älkää tosiaan ottako itseenne, joskus vielä julkaisen yksityisviestilistani, se on mielenkiintoista luettavaa.

Todellakin, tarkoitin pelkästään chanteja, ja lähinnä palautteena nimenomaan ja yksistään niistä. Ei, en osaisi itsekään vääntää parempia.
Ja asia on juurikin kuten sanoit, että lyriikalla ei tarvitse häikäistä. Useimmista vain puuttuu Se jokin, mikä saisi ainakin minut lähtemään mukaan.

Ja Isomäen legendasta en kyllä minäkään pitänyt vielä syksyllä, mutta kyllä se talven mittaan alkoi jo maistua. Hakkaa joidenkin seurojen kikkelihevit mennen tullen :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy