SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 058 729
  • 3 930

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et tietenkään jaksa, teillä on MOI pällänsä. Toista se on meillä lomalaisilla.

Ja onhan täällä Hakametsästäkin puhuttu. Eli aika loogisesti, kaksi jengiä jäljellä ---> niistä puhutaan. Vai?

No sitten en ymmärrä miksi puhutaan ensi kauden runkosarjasta. Se ei ole mun mielestäni loogista, mutten jaksa tästä sen enempää.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Isonmäen fanikulttuuri on tiettävästi kovaa luokkaa, mutta näin kovaksi en seisomokatsomoakaan uskonut. Tunnustautuuko joku palstan Ässä-faneista liideriksi? Uusi tyyli kyllä vie irokeesia 6-0.

Tuohan on Eteläpääty, Rb tai joku muu näistä uuden aallon poikakuoroista. Kaikki hyppivät paikallaan, mölisevät jotain käsittämätöntä jollotusta ja kukaan ei edes vilkaise kentälle päin. Siksi annan tälle porukalle tsiljoona skenepistettä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuohan on Eteläpääty, Rb tai joku muu näistä uuden aallon poikakuoroista. Kaikki hyppivät paikallaan, mölisevät jotain käsittämätöntä jollotusta ja kukaan ei edes vilkaise kentälle päin. Siksi annan tälle porukalle tsiljoona skenepistettä!

No kieltämättä hiukan ihmetyttää, että mikä hybridi on kyseessä. Sämpylää nuo näyttävät jakavan tuossa, mutta silti on padat päässä. Karvoituksen motoristilookki viittaisi taas jonnekin HIFK-fanien suuntaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuohan on Eteläpääty, Rb tai joku muu näistä uuden aallon poikakuoroista. Kaikki hyppivät paikallaan, mölisevät jotain käsittämätöntä jollotusta ja kukaan ei edes vilkaise kentälle päin. Siksi annan tälle porukalle tsiljoona skenepistettä!

Se on kyllä näiden "uuden aallon poikakuorojen" ongelma ettei niistä saa selvää. Onneksi porissa täysin raittiit hyvin työllistetyt hitsausalan ammattilaiset reagoivat tuomarien päätöksiin niin selkeästi että kaikki saavat selvää, mutta mitään pisteitä siitä ei jaeta ja sekös vituttaa.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Lärpytin kulttuuri sen kun leviää! Lärpyttimiä nyt myös Saksassa mestareidenliigan ottelussa Bayern-Barcelona.

Tiedän ei liity millään tavalla sm-liigaaan mut oli pakko jatkaa taas tätäkin keskustelua :D
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No kieltämättä hiukan ihmetyttää, että mikä hybridi on kyseessä. Sämpylää nuo näyttävät jakavan tuossa, mutta silti on padat päässä. Karvoituksen motoristilookki viittaisi taas jonnekin HIFK-fanien suuntaan.

Tipahdin sämpylän jakajille padat päässä.. :D

Lärpytin kulttuuri sen kun leviää! Lärpyttimiä nyt myös Saksassa mestareidenliigan ottelussa Bayern-Barcelona.

Samaista aihetta tuossa sivuttiin jokunen viikko aiemmin. Sitä kannattaa tosiaan suorilta katsella vain ne hyvät jutut.. ;) Dortmundissa näitä ei taas tarvittu ja luulen, ettei tulla ikipäivänä tarvitsemaankaan.

Kun tässä ollut tämä finaalikeskustelu valloillaan, niin laitetaan piruuttaan vähän meisinkejä länsinaapurienkin finaaleista, varsinkin kun Skellefteå AIK oli Ässien tavoin voittanut edellisen mestaruutensa vuonna 1978. Jatkislaisten inhoamaa hyppypomppua, mutta ihan kivasti irtoaa. Ja kai tuollakin voi luonnehtia olevan tunnelmaa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Huvittavaa lukea tätä "tunnelmakeskustelua".

Joku tykkää joikaamisesta, selkä kentälle päin loikkimisesta ja lauleskelusta ylipäätään. Toiset taas pitää pelin mukana elävää yleisöä parempana tunnelmanluojana.

Kuten Brodin sen totesi, tunnelma Isomäessä on hyvinkin poikkeava hänen aikaisemmin kokemaansa verrattuna. Täällä ei lauleta tai vedetä sitä tasajalkapomppua nonstoppina, vaan meteli on enemmänkin sellaista alkukantaista mölyä.

Itse pidän siitä, että yleisö elää pelin mukana ja reagoi kentän tapahtumiin. Tottakai marraskuisessa arkinyhjäyksessä(jossa ei tunteella mässäillä kaukalon sisällä) on hiljaisempaa. En silti kaipaa sitä lauleskelua tänne, koska se ei vaan allekirjoittanutta sytytä.

Mutta kukin tyylillään, eikä se ole meikäläiseltä pois jos toiset tästä organisoidummasta touhusta saavat enemmän kicksejä, päinvastoin. Pääasia että porukka viihtyy.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Kun tässä ollut tämä finaalikeskustelu valloillaan, niin laitetaan piruuttaan vähän meisinkejä länsinaapurienkin finaaleista, varsinkin kun Skellefteå AIK oli Ässien tavoin voittanut edellisen mestaruutensa vuonna 1978. Jatkislaisten inhoamaa hyppypomppua, mutta ihan kivasti irtoaa. Ja kai tuollakin voi luonnehtia olevan tunnelmaa.

Voiko enempää vaatia! Ihan loistavalta näyttää tunnelma tuolla, lähes porin tasoista meininkiä ;)
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Huvittavaa lukea tätä "tunnelmakeskustelua".

Joku tykkää joikaamisesta, selkä kentälle päin loikkimisesta ja lauleskelusta ylipäätään. Toiset taas pitää pelin mukana elävää yleisöä parempana tunnelmanluojana.

Kuten Brodin sen totesi, tunnelma Isomäessä on hyvinkin poikkeava hänen aikaisemmin kokemaansa verrattuna. Täällä ei lauleta tai vedetä sitä tasajalkapomppua nonstoppina, vaan meteli on enemmänkin sellaista alkukantaista mölyä.

Joo paitsi näistä asioista ei tässä nyt ole keskustelu edes. Lähinnä siitä että onko tunnelma Isomäessä alkukantaista mölyä myös tulevina kausina kun menestystä oletettavasti ei ihan näin rankasti tule. Tunnelma oli lähes koko runkosarjan kaikkea muuta kuin sitä alkukantaista mölyä. Se on se syy miksi Isomäen seisomakatsomo on sinänsä myytti. Finaalipeleissä varmasti yksi parhaista paikoista Suomessa, mutta niitä ei voi olettaa jatkuvasti siunaantuvan. Glory hunter on ruma sana, siitä tässä on kyse.

Ja lisätään aiemmin sanomani, minä todella toivon poriin jotain elämää muutoinkin kuin menestyksen hetkellä. Tilanne kaipaa parannusta, toivottavasti viiri jaksaa sytyttää.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Onko Isomäki todellakin ainoa halli josta edes puhutaan? Ikävästi käynyt kun lähipäivinä on raumalaisia alkanut noinkin pahasti huolestuttamaan Isomäen tilanne. Itse sen sijaan en jaksaisi vaivata päätäni Rauman rallatteluilla.

Aika pikkumaisesti asian näet sillä puhe on ollut SM-liigan fanitoiminnasta yleisesti ja käsittääkseni isomäessäkin pelataan SM-liigaa. Isomäki on ollut varmasti tapetilla enemmän sillä se mikä ennen oli SUomen paras(tai niin ainakin kovasti on hehkutettu) on nykyään SUomen paskinta antia. Myöshän isomäki taisi jossain vaiheessa olla esillä kun ei viitsitty olla "yhdessä rintamassa" SM-liigan mielenosoituksessa vaan ainoastaan itsekkäästi seliteltiin jotain omia jargoneita.

Tämän vuoksi varmaan isomäki on eniten nyt ollut esillä.

Pikku kylä :) paikalliset tuntevat toisensa, voisi toimia myös raumalla ?

Helsingissä on myös isolla porukalla tälläistä toimintaa havaittavissa ja on aika iso kaupunkinkin vielä. Kyseisessä videossa huomaa miten jäljessä SUomen katsomotoiminta on verrattuna lahden toisella puolen. Toki Ruotsalainen mentaliteettikin on paljon ulospäin suuntautuvaa kuin Suomessa joka mahdollistaa tälläistä toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Joo paitsi näistä asioista ei tässä nyt ole keskustelu edes. Lähinnä siitä että onko tunnelma Isomäessä alkukantaista mölyä myös tulevina kausina kun menestystä oletettavasti ei ihan näin rankasti tule...

Totta, vähän lipsui. Pointtina kuitenkin se, että ainakin minulle on aivan sama onko siellä joku laulamassa ja pomppimassa joulukuisessa arkipelissä jos peli on paska, pelaajat läpsyttelee ja kaukalossa ei tapahdu mitään. Jos taas väkeä on vähemmän mutta kentällä tapahtuu, on tunnelma mielestäni hyvä.

Lähinnä aiheuttaisi myötähäpeää joku "me ollaan superpata"(vrt. superjokerit) joiku pelin lopussa, mikä ollaan häviämässä aneemisen esityksen jälkeen vaikkapa 0-3.

Mutta kuten aikaisemmin jo laitoin, kukin tyylillään eikä se minulta pois ole jos RB laulaa Isomäessä. Jos siitä joku tykkää niin aina parempi.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuuden kilometrin matkalla töihin laskin 8 Ässälippua liehumassa lipputangoissa, kyllä pitää toivoa että kannua tänään nostellaan, ollaan se ansaittu.
 
Viimeksi muokattu:

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Ässät tänään voittaa niin iltajuhliin ei kannata lähteä torille, vaan raviradalle, asiasta lisää satakunnan Kansassa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Eipä tähän ketjuun muuta, kuin pieni reality check. Viimeisen reilun kuukauden mittaan on revitty kannattajasta, ainakin meikäläisestä kaikki irti. Aika hiljaista että saman suorituksen pystyisi vetämään vaikkapa runkosarjan läpi. Ensinnäkin terveys, talous, parisuhde+perhe kärsisi jo yhden runkosarjan jälkeen liian paljon. Lisäksi aitoa tunnelatausta ei pystyisi repimään ja täten meno olisi teennäistä ja täten mahdoton yhtälö. Elän kyllä runkosarjassakin tunteella ja joskus riehaannun, mutta harvemmin pää ja paita on likomärkä pelin aikana. Huonot yöunet vievät puhdin kaikesta muusta, työnteko ja urheiluharrastukset kärsii. Tämä on kannattamista, ei fanittamista ilmeisesti.. eli olenko edes oikeassa ketjussa? Hienoa mennä aamulla johonkin palaveriin kun ääni ei kulje yhtään, mutta ei auta.

Eli on melkoista huuhaata puhua että nykyinen meno/raivo hallissa olisi mahdollista siirtää runkosarjaan. Ei Porissa eikä missään muuallakaan. Organisoidut ryhmät voivat venytellä lauluineen kilpaa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen aidon tunnelman kanssa mitä halleissa keväisin parhaimmillaan koetaan. Raumalaisten kannattaa kuunnella tänään radiosta (YLE Puhe) miten organisoimaton yleisö laulaa ja vittuilla sen jälkeen taas lisää. Kuulostaa ihan hienolta jos on harjoitellut jutut mitä vedetään porukalla lujaa, mutta kun ne harvemmin korreloivat itse ottelun tapahtumien kanssa niin on melko samantekevää kuinka hyvät chantit oli, jos peli oli täyttä paskaa.

Minä rakastan Isomäen katsomokulttuuria, koska siihen ei ole tuotu mitään teennäisiä elementtejä oikeastaan yhtään. Ei tule kajareista väsyneitä ohjeita, ei ole lärpyttimiä eikä muita turhakkeita. Olen huolissani arkisesta menosta, koska peruskatsojat yhä harvemmin uskaltavat heittäytyä. Mutta nyt kun Isomäki on taas herännyt, ei sitä menoa voita mikään. Ensi kaudeksi puntaroin omaa rooliani kannattajana/fanina, liitynkö vai en esim. Etulinjaan. Eipä sitä tiedä vaikka Eläintarha olisi ensi kaudella se juttu;)
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päivän olen poissa, kolme sivua Lukko vs. Ässät -kamppailua. Mukavaa vaihtelua Jokerit vs. HIFK -keskuteluun.

Tämä ketju aiheuttaa syöpää.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä tähän ketjuun muuta, kuin pieni reality check. Viimeisen reilun kuukauden mittaan on revitty kannattajasta, ainakin meikäläisestä kaikki irti. Aika hiljaista että saman suorituksen pystyisi vetämään vaikkapa runkosarjan läpi. Ensinnäkin terveys, talous, parisuhde+perhe kärsisi jo yhden runkosarjan jälkeen liian paljon. Lisäksi aitoa tunnelatausta ei pystyisi repimään ja täten meno olisi teennäistä ja täten mahdoton yhtälö. Elän kyllä runkosarjassakin tunteella ja joskus riehaannun, mutta harvemmin pää ja paita on likomärkä pelin aikana. Huonot yöunet vievät puhdin kaikesta muusta, työnteko ja urheiluharrastukset kärsii. Tämä on kannattamista, ei fanittamista ilmeisesti.. eli olenko edes oikeassa ketjussa? Hienoa mennä aamulla johonkin palaveriin kun ääni ei kulje yhtään, mutta ei auta.

Tätä pleijareiden pelitahtia nyt viimeisen kuukauden ajalta tuskin voi verrata runkosarjaan, vaikka toki sielläkin mennään välillä tiukkaa tahtia. Nyt vielä kun varmasti monet ovat lähteneet kovalla prosentilla myös vieraspaikkakunnille seuraamaan otteluita, viimeistään finaaleissa.

Valitettavasti tietynlaista teatraalisuutta vaaditaan, jotta siellä vaisuna tiistai-iltana olisi hallissa meininkiä. Muuten se menee juuri tähän, että kaikki muu on turhaa, paitsi finaalit. Siitäkin huolimatta valitsen mielummin teatraalisen modernin meiningin kuin kotona Urhon äärellä istumisen. Tiistaiden paskassa organisoimattomassa tunnelmassa ei ole mitään nähtävää itsessään. Ja kun televisiopalvelut paranevat jatkuvasti, niin ihan turha ihmetellä, miksi väki jää kotiin katsomaan. Tietysti tähän vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkkä tunnelma hallilla (pelien määrä, lippujen hinnat jne.).

Mutta tosiaan varmasti syttymisvaikeuksia tulee itse kullakin välillä pitkän kauden aikana. Sempä takia olisi hyvä kun näissä kannattajaryhmissä olisi suuret ringit jäsenistön suhteen, jotta sinne lehtereille kuitenkin saadaan suht mukava nippu aina sitä porukkaa, joita sattuu kiinnostamaan. Toki ihan inhimillistä, että sitä jengiä saattaa sitten arkena olla vähän huonommin kun taas lauantaisissa matseissa on viikon kohokohta.

Eli on melkoista huuhaata puhua että nykyinen meno/raivo hallissa olisi mahdollista siirtää runkosarjaan. Ei Porissa eikä missään muuallakaan. Organisoidut ryhmät voivat venytellä lauluineen kilpaa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen aidon tunnelman kanssa mitä halleissa keväisin parhaimmillaan koetaan. Raumalaisten kannattaa kuunnella tänään radiosta (YLE Puhe) miten organisoimaton yleisö laulaa ja vittuilla sen jälkeen taas lisää.

Niin, mikä on sitten aitoa tai ei. Oli perinteistä tai moternia, niin kumpainenkin kumpuavat rakkaudesta omaa seuraa kohtaan. Ehkä erona perussuorittamisessa ja ratkaisupeleissä on se, että organisoitu ryhmä pääsääntöisesti pysyy tasollaan ja kenties kasvattaa tuntuvasti kokoaan kun taas sitten hiljaiset katsojat kannattajakatsomon ulkopuolelta lähtevät kovemmalla volyymilla mukaan normaaliin verrattuna. Se ei mielestäni siltikään kokonaisuutta hirveästi lohduta, jos tämä tapahtuu kerran seitsemässä vuodessa ja jos derbyissäkin meitä pidetään pilkkanamme.

Kuulostaa ihan hienolta jos on harjoitellut jutut mitä vedetään porukalla lujaa, mutta kun ne harvemmin korreloivat itse ottelun tapahtumien kanssa niin on melko samantekevää kuinka hyvät chantit oli, jos peli oli täyttä paskaa.

Niin, no kaikki eivät enää ajattele näin.

Minä rakastan Isomäen katsomokulttuuria, koska siihen ei ole tuotu mitään teennäisiä elementtejä oikeastaan yhtään. Ei tule kajareista väsyneitä ohjeita, ei ole lärpyttimiä eikä muita turhakkeita. Olen huolissani arkisesta menosta, koska peruskatsojat yhä harvemmin uskaltavat heittäytyä. Mutta nyt kun Isomäki on taas herännyt, ei sitä menoa voita mikään. Ensi kaudeksi puntaroin omaa rooliani kannattajana/fanina, liitynkö vai en esim. Etulinjaan. Eipä sitä tiedä vaikka Eläintarha olisi ensi kaudella se juttu;)

Paljon on tosissaan hyvää tältä kantilta. Muovinen paska on pääsääntöisesti saatu Porista pidettyä poissa. Toki osa pitää modernia menoa muovisena paskana, mutta se on taas toinen juttu. Siltä pohjalta on hyvä lähteä rakentamaan kun ei tarvitse lähteä ensin tappelemaan rumpu-/lärpytinsaastetta vastaan.

Joo, 1000 erilaista eläinpukua tilaukseen, niin on edistyminen taattu.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Porissa suihkulähteitä? Jos on, niin sitten illalla kuvamateriaalia tänne! :)

Raatihuoneen puistossa on yksi, mutta voi olla köyhää materiaalia kun ei siellä ole vielä vettä.

Yleisemmin tähän käynnissä olevaan vääntöön että eihän tietenkään ole kohtuulllista odottaa että finaalien tunnelma olisi siirrettävissä runkosarjaan. Ei tietenkään. Enemmän kyse on siitä että kuilu finaalien ja runkosarjan välillä on täysin järjetön ja sitä sen ei tarvitsisi olla. Jotakin saisi tapahtua runkosarjassakin kuten monella paikkakunnalla myös tapahtuu.

Mutta tuota jyrkkää jakoa en kuitenkaan ymmärrä että ison massan herääminen on aitoa kannustusta ja organisoitu meininki muovia.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta tuota jyrkkää jakoa en kuitenkaan ymmärrä että ison massan herääminen on aitoa kannustusta ja organisoitu meininki muovia.
Tämä on yksi näistä porilaisten käsittämättömistä näkemyksistä.

Eurojalkapallon kannattajakulttuuri perustuu lähes kokonaan tälle organisoidulle laulamiselle (lajin verkkaisuus toki karsii pelin mukana elämistä tehokkaasti), mutta en kyllä kehtaisi lähteä esimerkiksi valioliigan meininkiä väittämään kovin muoviseksi. Youtube on täynnä videoita, joissa koko stadion vetää You'll never walk alonea ym. ja se jos mikä on mun mielestä aitoa ja luo tunnelmaa. Kannattaa vilkaista.

Suoraan jalkapallon kannattajakulttuuria ei voi jäähalleihin kopioida, mutta eräänlaista välimallia nämä Suomenkin kannattajaryhmät pyrkivät luomaan. Kun on tiukka tilanne ja iso ottelu, niin keskitytään yksinkertaisiin huutoihin ja pyritään reagoimaan enemmän pelin mukaan ja sitten kun on suvantovaihetta, niin voidaan vetää pidempiä lauluja porukalla ja tappaa sitä hiljaisuuden tyhjiötä.

Hyvin toimiva fanikatsomo ei ole mikään este koko hallin hurmokselle, vaan päin vastoin vain vahvistaa sitä. Lisäksi se pystyy pitämään yksin elossa arkiotteluiden tunnelmaa ja vältytään kirkkoefekteiltä. Suurimmassa osassa liigapaikkakuntia tämä on ymmärretty, mutta juuri finaalikaupungit laahaavat vähän jäljessä. Nähdäkseni Porissa olisi riittävästi massaa ja muutenkin hyvät puitteet isollekin järjestäytyneelle ryhmälle, mutta toistaiseksi tämä porilaisen hulluuden myytti ja "meillä on ennenkin tehty näin"-asenne on ollut kehityksen esteenä.

Tähänkin topiciin muuten linkiteltiin videota, jossa koko Porin seisomakatsomo lauloi jotain mitälie-biisiä yhdessä ja hienoltahan se kuulosti. Potentiaalia olisi.
 

Burns Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings, HIFK, ManC
Tähänkin topiciin muuten linkiteltiin videota, jossa koko Porin seisomakatsomo lauloi jotain mitälie-biisiä yhdessä ja hienoltahan se kuulosti. Potentiaalia olisi.


Vaikken linkkiä ole täällä huomannutkaan, on kyse varmaan tuosta Remix! - Isomäen Legenda-kappaleesta. Tätä tapaa ollaan ymmärtääkseni ihan juurruttamassa ottelutapahtuman alun tunnelmanluontiin. Voisi melkein todeta, että ensimmäinen askel parempaan on otettu! :)
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on yksi näistä porilaisten käsittämättömistä näkemyksistä..

Tietysti jotkut asiat ovat toisille käsittämättömiä, vaikka toisille ne on itsestään selvyyksiä. Molempiin suuntiin on jo varmaan selitelty omat näkemykset, mutta toinen puoli torppaa aina toisten näkemykset "paskana" ja sekin tulee molemmista suunnista.
Tuo käsittämättömyys on mun mielestä , korostan mun mielestä sitä että aito tunnelma tulee kenttätapahtumiin reagoiden, eikä niin että joku käskee megafonin välityksellä huutaa jonkun tietyn huudon johon sitten lähtisin mukaan. Itse en pidä edes hienona tuota tapaa pomppia katsomossa, enkä tykkää siitä miten tavallista porilaista tasalakkia pidetään sen tähden huonompana katsojana, ettei hän lähde chantteihin mukaan.
Minä pidän tuosta mölinästä ja karjumisesta mikä tuolla on ja se että tiistaisissa Jokeriotteluissa on hiljaista ei häiritse mua ollenkaan. Jos itse pelissä tapahtuu jotain dramaattista, tulee yleisöstäkin siihen kannanottoa, tavalla tai toisella.
Paljon puhuttu raumalaisten hallin haltuunottokaan ei häiritse minua. He voivat laulaa kuinka paljon haluavat, mutta mulle se ei ole sitä tunnelmaa. Mulle tunnelma ja koko kiekko-ottelun fiilis lähtee itse pelistä. Tämäkin varmasti kaikille ihan omanlaisensa asia.
Se miksi mulla nousee karvat pystyyn näistä puhuttaessa on se että tuodaan itseään esiin joka tavalla parin äänekkäimmän nimimerkin toimesta ja samalla lytätään sitä kansaa, joka on oikeasti ollut tukena ja katsomoissa kauan ennen kuin tästä chanttailysta on tullut täällä trendikästä. Mulle se peli on se ykkösjuttu ja välillä tuntuu ettei kaikki välitä edes koko pelistä vaan haluavat olla itse se keskipiste. Ei tässäkään mitään väärää jos ymmärretään myös ne ihmiset joita tämä ei kiinnosta, tai pidetään edes osa ajatuksista sisällään. Tällä en viittaa edes konekivääriin, vaan lähinnä noihin ylimielisiin kirjoituksiin palstoilla. Edelleen toivon näille porukoille menestystä, koska niin kauan kun heillä on kivaa, tuovat he pääsylipun verran rahaa seuralle. Sitä en tiedä tuovatko jos tämä ei Porissa lyökään läpi, toivotaan että tuovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös