SM-liigan fanitoiminta; Minne kuljet SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 549 329
  • 1 894

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
... jossa asenteena tuntui olevan, että 'jos minä haluan seistä niin minähän seison vaikka se ketä häiritsisi ja syy on vain ja ainoastaan sillä taholla joka on lipun minulle myynyt ja jonka vapaaehtoisesti olen ostanut'. ...

Kyll sä hei itteki oot ollu vieraspelissä kännissä , sä tiedät miten nää jutut menee.

Molemminpuolista joustoa, niin kaikilla on kivaa. Vähän ku pelin jälkeinen ruuhka Isomäessä hävityn Lukko-pelin jälkeen, "ja tähän väliin et tuu ainakaan".
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pistänpä nyt tämän tännekin, mitä Narrit - Kärpät otteluketjuun jo laitoin;

Hohhoijjaa taas näitä (arvatenkin taas vain paria hassua, ei eteläpääty ry:n jäseniä niinkuin aina) Narrispedejä.
Siellä oltiin Kärppien katsomoon tultu ja tavaraa (ainakin yksi lippu) käyty varastamassa.

Ollaanko sitä nyt niin kovaa jätkää, taas? Menettekö vielä naisia pieksämään matsin jälkeen?
Vitun luuserit! Tekijöille dunkkuun, ja kovaa.

Noh, naamat on kuulemma kamerassa oikein kivasti :)
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pistänpä nyt tämän tännekin, mitä Narrit - Kärpät otteluketjuun jo laitoin;

Hohhoijjaa taas näitä (arvatenkin taas vain paria hassua, ei eteläpääty ry:n jäseniä niinkuin aina) Narrispedejä.
Siellä oltiin Kärppien katsomoon tultu ja tavaraa (ainakin yksi lippu) käyty varastamassa.

Ollaanko sitä nyt niin kovaa jätkää, taas? Menettekö vielä naisia pieksämään matsin jälkeen?
Vitun luuserit! Tekijöille dunkkuun, ja kovaa.

Noh, naamat on kuulemma kamerassa oikein kivasti :)

Haha,

Alkuun kuulin käytävällä, että olisi viety lippu ja olin itsekin vähän harmissani turhasta pelleilystä, mutta sehän oli kuulemma tämä vittuileva "Meidän Stadi" kakskeppinen, jonka arvo materiaalina on alle 10 euroa.

Turha vetää itkuraivareita, kun itse olet heti vittuiluasenteella ja niputtamassa kaikki jokerifanit yhteen nippuun.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Haha,

Alkuun kuulin käytävällä, että olisi viety lippu ja olin itsekin vähän harmissani turhasta pelleilystä, mutta sehän oli kuulemma tämä vittuileva "Meidän Stadi" kakskeppinen, jonka arvo materiaalina on alle 10 euroa.

Turha vetää itkuraivareita, kun itse olet heti vittuiluasenteella ja niputtamassa kaikki jokerifanit yhteen nippuun.

Mitäs "vittuilevaa" tuossa "meidän stadi" kakskeppisessä on? Toki siitä pienen piilovittuilun voi, ja ehkä saakin, löytää. Mutta sehän kuuluu asiaan? Ei tää oo niin vakavaa.
Tuohan on ollut TODELLA kauan käytössä. Monia vuosia. Teikäläisiähän on nyt tunnetusti vituttanut jo vaikkapa Kärppäfanien paikalla oleminenkin... Ja aika moni muukin.

Arvolle se ja sama, suklaapatukan varkauskin on varkaus. Eikö kotona ole opetettu? Ei näemmä, kun ei ollut ensimmäinen kerta.

En vedä itkupotkuja, en todellakaan. Ei ole jaksanut enää pitkiin aikoihin kovin hirveästi tuo jokerifanien touhu enää yllättää.
Niputtamassa? Meinaat tuolla dunkkuun vetämisellä? Jos, niin aiheesta saisi saunan takana käyttää noita todellisia "sankareita" jotka ko. homma suorittivat.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mitäs "vittuilevaa" tuossa "meidän stadi" kakskeppisessä on? Toki siitä pienen piilovittuilun voi, ja ehkä saakin, löytää. Mutta sehän kuuluu asiaan? Ei tää oo niin vakavaa.
Tuohan on ollut TODELLA kauan käytössä. Monia vuosia. Teikäläisiähän on nyt tunnetusti vituttanut jo vaikkapa Kärppäfanien paikalla oleminenkin... Ja aika moni muukin.

Arvolle se ja sama, suklaapatukan varkauskin on varkaus. Eikö kotona ole opetettu? Ei näemmä, kun ei ollut ensimmäinen kerta.

En vedä itkupotkuja, en todellakaan. Ei ole jaksanut enää pitkiin aikoihin kovin hirveästi tuo jokerifanien touhu enää yllättää.
Niputtamassa? Meinaat tuolla dunkkuun vetämisellä? Jos, niin aiheesta saisi saunan takana käyttää noita todellisia "sankareita" jotka ko. homma suorittivat.
Ei vituta vai kun huudat että tekijöille dunkkuun!? Mun mielestä ihan hyvä veto, pieni opetus teille maahanmuuttajille. Itse ottelusta, Etäkärpille hatunnosto, Suomen oloissa poikkeuksellisen loistavaa kannatusta! Itse ainakin sytyn paljon enemmän tällaisesesta lauluun ja meiniinkiin pohjautuvasta kannatuksesta, mitä Eteläpääty ja Etäkärpät edustavat. Hienoa työtä Etäkärpiltä! P.S. POLIISITV kutsuu, teillä on varmaan toimittajat ja taustat jo valmiiina?
 
Viimeksi muokattu:

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka mailman- tuo tämän ryöstöasian huonosti julki dunkkuun vetämisineen, ei se oikeuta kommentoineita jokerifaneja puolustelemaan lipun ryöstöä. Ehkä ihmettelyketjun kamaa, mut ihmettelen tällaista puolustelevaa asennetta, joka kommentoineissa jokerifaneissa vallitsee. Se ilmeisesti on ok, että tehdään ryöstö, kun me ei kerran pidetä tuollaisesta lipusta?

Etä-Kärpistä voi olla ylpeä Kärppäfanina. Hienoa ja omaperäistä kannustamista, vaikkei peli kulkisikaan tai vaikka oltaisiin tappiolla. Myös eteläpäädyssä eilisessä pelissä näytti olevan hyvä kannustus. Onko tänään Oulussa kummankaan kannattajaryhmän edustusta?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei vituta vai kun huudat että tekijöille dunkkuun!? Mun mielestä ihan hyvä veto, pieni opetus teille maahanmuuttajille.

No, myönnetään, dunkkuun vetämisen olisin voinut toisella tapaakin ilmaista. Mutta menkööt nyt kun tuli niin kerran kirjoitettuna, mutta edelleen sitä mieltä olen, että tekijät saisi kuskata saunan taakse aiheen tiimoilta.
Maahanmuuttajille? Ei vittu :D Melkein sigu-tasoinen heitto.
Tuo sinunkin ulosantisi on kyllä todella huikeaa! :peukku:

P.S. POLIISITV kutsuu, teillä on varmaan toimittajat ja taustat jo valmiiina?

Joko sä laukesit, naistenhakkaaja? Kai sinä pistelet myös näitä teidän ala-asteen pelejä harrasteleviakin nenille? Ja sitten olet iso mies?

Vaikka mailman- tuo tämän ryöstöasian huonosti julki dunkkuun vetämisineen, ei se oikeuta kommentoineita jokerifaneja puolustelemaan lipun ryöstöä. Ehkä ihmettelyketjun kamaa, mut ihmettelen tällaista puolustelevaa asennetta, joka kommentoineissa jokerifaneissa vallitsee. Se ilmeisesti on ok, että tehdään ryöstö, kun me ei kerran pidetä tuollaisesta lipusta?

Kuten sanottu, ehkäpä oli turhan provosti kirjoitettu. Mutta no can do, kirjoitin mitä kirjoitin.
Samaa ihmettelen kuin sinäkin, ei ole tainnut yhtään "tuomitsevaa" kommenttia jokerileiristä tuon aiheen tiimoilta tulla.

Etä-Kärpistä voi olla ylpeä Kärppäfanina. Hienoa ja omaperäistä kannustamista, vaikkei peli kulkisikaan tai vaikka oltaisiin tappiolla. Myös eteläpäädyssä eilisessä pelissä näytti olevan hyvä kannustus. Onko tänään Oulussa kummankaan kannattajaryhmän edustusta?

EtäKärppiä on paikalle varmaan parisenkymmentä menossa.
Narrifaneja ei liene perinteisesti Raksilassa tuonkaan vertaa. Liian pitkä matka yhdellä jaettavalla sämpylällä jaksamiselle?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
No, myönnetään, dunkkuun vetämisen olisin voinut toisella tapaakin ilmaista. Mutta menkööt nyt kun tuli niin kerran kirjoitettuna, mutta edelleen sitä mieltä olen, että tekijät saisi kuskata saunan taakse aiheen tiimoilta.
Maahanmuuttajille? Ei vittu :D Melkein sigu-tasoinen heitto.
Tuo sinunkin ulosantisi on kyllä todella huikeaa! :peukku:

Joko sä laukesit, naistenhakkaaja? Kai sinä pistelet myös näitä teidän ala-asteen pelejä harrasteleviakin nenille? Ja sitten olet iso mies?

No kyllähän te vähän niinku mamuja ootte :D Saanko kysyä, mikä tekee minusta naistenhakkaajan?
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvin veti Eteläpääty eilen. Parissa vuodessa on muutosta tullut paljon. Kannustusta riittää läpi ottelun ja silloinkin, kun joukkueella on vaikeaa. Näinhän sen homman pitääkin mennä. Pistää omalta osaltakin yrittämään enemmän, niinku pittääki.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Eka tappelee IFK ja Jokkerifanit. Sitten alkaa taistelu kun me Stadissa tehään mitä halutaan vs Me pohojosessa olhaan aina oikheassa. Itse tuomitsen lipun ryöstön, mutta stadissa ei ole lakeja kun sehän on oma valtakuntansa. Luulevat olevansa parempia kun ei ole tietoa paremmasta?

No leikki leikkinä.

Turhaan me FANIT keskenään tapellaan. Jokainen kannustaa omalla tavalla, omilla tavaroillaan, omalla vaatetuksellaan ja käytöksellään. Ollaan kummiskin niin pieni maa täällä pohjoisessa, että meillä ei ole varaa tapella keskenään kuka toistakin parempi ja kuka tekee mitäkin. Kun katsoo jo rajan taakse niin tietää syyn (tarkoitan nyt kun katsoo Länteen päin).

P.s kirjoittaja on puoliksi hesalainen.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mitä isot edellä jne... Jyväskyläänkin on hissukseen rantautunut tämä "katsomonäkyvyys"-ajattelutapa.

JYP-HPK-pelistä muutamat liput.

Jokerit-ottelusta napsastu otos, jossa näkyy muutamat 2-keppiset.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä isot edellä jne... Jyväskyläänkin on hissukseen rantautunut tämä "katsomonäkyvyys"-ajattelutapa.

Entäs onko kuulumisen suhteen tapahtunut mitään edistystä monimuotoisuuden suuntaan, vai sama monotooninen pauke jatkuu vain mikä tähän asti? Sinällään tietysti lohdullista, jos edes visuaaliseen puoleen saadaan ehostusta, mutta ei tekisi ollenkaan pahaa modernisoida ja monipuolistaa äänenkäytöllistäkin puolta.

Jostain on kuitenkin lähdettävä liikkeelle ja ihan fiksun näköisiähän nuo ovat.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Deko kirjoitti:
Jokerit järjestää 1 000 kannattajalle junamatkan Turkuun la 14.1 pelattavaan TPS-peliin.

Peukkua tästä. Jokeri-kannattajat kyllä Suomessa ihan omassa kastissaan ns. eteenpäin menossa. Pakko arvostaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Peukkua tästä. Jokeri-kannattajat kyllä Suomessa ihan omassa kastissaan ns. eteenpäin menossa. Pakko arvostaa.

Eihän tämä junamatka mikään uusi idea ole. Vastine HIFK-fanien megamatkalle Turkuun. Toki propsit narrifaneille isosta fanimäärästä.

-Tinke-80
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Jokerit varannut koko junan?
Joo, omalla aikataululla menevä stoge mikä on vuokrattu vain Jokerikannattajille. Menee siihen seisakkeelle mikä on muutaman sadan metrin päässä Turun hallista. Saa nähdä onko paikat 1000 kannattajalle vai mikä se lopullinen määrä sitten onkaan. Jos muistan oikein niin viimeksi 2007 VR:ltä ei saatu kuin 650 ihmisen juna kun tehokkaampi veturi olisi tullut liian kalliiksi.

Mutta erittäin hienoa päästä neljän vuoden jälkeen taas legendaariselle stogereissulle. Toivottavasti saadaan tällä kertaa samanlaisia lähtijämääriä kuin 90-luvun stogereissuilla oli.

2006 Stogereissu (Facebook-video)
2007 Stogereissu (Youtube)
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Puolet ei pääse halliin ja loput pidätetään mellakoiden tähden? Savupommia odotellaa?

No leikki leikkinä. Hyvä, että saadaan suuria vierasfaniryhmiä erihalleihin. Vielä kun saisivat Turkuhallista haastetta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ei ole ei, vuonna 2004 helmikuussa tehtiin 500 Jokerifanin kanssa ensimmäinen junamatka Turkuun.

Nyt puolta isommalla porukalla pakko lähteä mukaan, kun edellisestä kerrasta on itselläni jo noinkin kauan aikaa.

Lähinnä tarkoitin noita 90-luvun junareissuja mistä nimimerkki Tuomaskin puhui.

-Tinke-80
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tinke-80 kirjoitti:
Eihän tämä junamatka mikään uusi idea ole. Vastine HIFK-fanien megamatkalle Turkuun. Toki propsit narrifaneille isosta fanimäärästä.

-Tinke-80

Juu, siis kyllä tiedossa on tämä junareissu ja muutaman kerran olen hallilla ollutkin, kun tämä invaasio on ollut. Tämä eteenpäin meno vain ollut aika hyvää luokkaa. Korjatkaa nyt Jokerilaiset mikäli väärässä olen, mutta tuo määrähän on kasvanut joka ikisenä vuotena. Pari vuotta sitten kun viimeksi todistin tuon invaasion, niin osallistujat oli siinä 500 kintailla. Nykyisin sitten jo oma juna käytössä :)
Turku vaikuttaa varsin mukavalta paikalta näköjään tehdä näitä megamatkoja. Kummatkin pääkaupunkiseudun joukkueet järjestävät omansa ja puolet muistakin seuroista tekee omansa yllättäen faniristeilyn aikoihin ;)

EDIT: Jaa siitä viime kerrasta onkin jo neljä vuotta. Niin se aika kuluu...
 
Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En nyt jaksa millään muistaa mikä vuosi se oli mutta -99, -00, tai-01 kun sama juna kulki toiseen suuntaan ja haettiin poika kotiin omalla junalla! Hieno reissu! Mutta tervetuloa kylään Jokerit, hienoa taas katsoa kun helvetillinen lauma lähestyy nakkilaa!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös