puna-hundi kirjoitti:Tuo futikseen vertaaminen on mielenkiintoista. Minäpä kun uskon, että tästä maasta löytyy 14 isoa firmaa, jotka kukin voisivat mainostaa yhtä seuraa (paitojen osalta siis), ja näin ollen päästäisiin samanlaiseen tilanteeseen kuin mikä eurofutiksessa vallitsee. Kun firmat eivät enää ripottelisi eurojaan useamman joukkueen kesken, voisivat sponsorifyrkat olla keskitetysti suuremmat, ja jokaisella liigajengillä näihin yhdistettävissä oleva sponsori joka saisi saman verran näkyvyyttä kuin itse pelaajat. Hieman pienemmät (ja jotkut suuremmatkin) pääsponsorit voisivat sitten vapaasti markkinoida tuotteitaan esim. laitamainoksissa.
Olen melko pitkälti samoilla linjoilla kanssasi. Vaikkakin täytyy myöntää, että kakkossponsori paidoissa kuten dna ei vielä vie KOFFin näkyvyyttä. Sen sijaan tilkkutäkeistä ei yksikään sponsori hyödy pennin vertaa vai onko se hyvä diili, että paitoja pitää katsoa suurennuslasilla, jotta saa selvää, mitä siinä on. Janne Niinimaa paita oli kaikista irvokkain esimerkki. En ihan jaksa uskoa, että yhdellä sponsorilla per paita saadaan tarpeeksi fyrkkaa. Vaikea sillä tavalla kuvitella, että KOFFilta irtoaisi enää kovin paljon enempää, vaikka ymmärrän pointtisi, enkä tajua oikein sitä, että esim. KOFF on lähtenyt laittamaan mainoksia myös hyvin monen muun joukkueen paitaan.