Luultavasti siksi, että yritykset ovat usein todella tarkkoja kuinka logoa käytetään ja yksi johon ei kajota on logon väritys. Muistan nähneeni jonkin autovalmistajan jälleenmyyjilleen lähettämän pitkän ohjeistuksen, jossa oli todella yksityiskohtaisesti lueteltu kuinka brändielementtejä saa käyttää esim. mittasuhteiden, taustavärien yms. osalta.
Ei se täysin pidä paikkansa. Tennisturnauksissa on aina ollut valkoiset logot sillä vihreällä tai sinisellä taustalla niissä päädyissä ja sivuissa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Samoin noissa liigapaidoissa on Koffin valkoinen logo ainakin sinisellä, punaisella ja mustalla pohjalla. Väittäisin kyllä, että se ongelma on enemmän seurojen puolella kuin sponsorien puolella. Jos seurat haluavat tehdä erittäin tyylikkään peliasun niin siihen lähtevät sitten joko sellaiset yhteistyökumppanit mukaan, jotka hyväksyvät kokonaisuuden tai sellaiset, joiden logot ovat jo muutenkin väreiltään sopivia. Ei voi olla kenenkään etu, että lätkäistään jotain valkoisella pohjalla olevia lakanoita. IFK:lla esim. on ollut usein muuten tyylikkäät mainokset niin sitten housujen persuksissa on ollut joku valkoinen lakana. Älytöntä pilata hyvä kokonaisuus muutaman pennosen tähden. Itse nimittäin en näe suurimpana ongelmana sitä mainosten määrää, vaan sitä, etteivät ne istu siihen kokonaisuuteen. Esim. IFK:lla on ihan ok mainosten määrä, vaikka toki mainosten määrän ylärajalla liikutaan, mutta olennaisempaa on se, että värit pitää sopia hyvin yhteen.
Olen kyllä vähän samaa mieltä kuin Teuvo Loman tuosta Jokerit-paidasta tai eri perustelut, mutten ymmärrä sen paidan hehkutusta.