Kuten täällä muutama palstaveli kertoikin, niin mainokset eivät ole lähdössä mihinkään. Eikä se minua ainakaan haittaakaan, sillä mainokset paidoissa on aika halpa hinta siitä, että liiga on edes hitusen parempitasoinen hitusen parempien (lue:kalliimpien) ulkomaalaispelaajien muodossa. Mieluummin katson parempia pelaajia tilkkutäkeissä, kuin astetta huonompia hienoissa paidoissa. En nyt tiedä kuinka paljon sponsorirahat vaikuttaa joukkueen talouteen, mutta väitän kuitenkin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja paitojen mainostuloilla on edes pieni yhteys myös pelaajabudjettiin. Johonkin NHL:aan on turha alkaa vertailemaan, sillä siellä pyörii kumminkin eri rahat ja muutenkin asiat ovat hieman toisin. Eikä meidän kaikkea sieltä tarvi matkia.
Mitä tulee tuohon esitettyyn KalPan harmaaseen paitaan, niin ehkä jossain määrin hitusen hieno, mutta kyllähän siinä melkein masennus iski, kun niin väritön oli paita (tottakai mielipideasia tämäkin). Minun maailmassani kuitenkin värit ovat aika tärkeä osa joukkueiden brändiä ja samojen värien tulisi esiintyä niin logossa kuin paidassakin. Ehkä pahin tai kaukaisin esimerkki tästä on Lukko, jonka joukkueen nimeä, paitaa ja logoa olisi varmaan sm-liigassa hankalin yhdistää toisiinsa. Itse tykkään (luonnollisesti) tästä Kärppien keltamustasta värityksestä, mutta toisaalta taas vieraspaitojen valkokeltainen on aika tylsähkö.
Wiesellike kirjoitti:
Kärpille toivoisin samanlaista paitaa, mikä oli CHL:ssä pari vuotta sitten.
Eikös tähän suuntaan paitaa muutettu tälle tai viime kaudelle, mutta muutosta vain ei kovin helposti huomaa mainosten takia, CHL:ssähän ei tainnut olla kuin se yksi Reebokin? mainos.