Minäkin haluaisin nähdä HPK:n palaavaan oranssiin ilmeeseen ja vanha logo ehdottomasti takaisin pysyvästi. Ei se ritari ihan kauhea ole, mutta verrattuna perinteiseen vaihtoehtoon, se jää selvästi kakkoseksi. Kuten joku jo ehdottikin, sen voisi hyvin laittaa olkapäihin ja pitää se eräänlaisena fanimyynti-logona.
Samaten Lukko voisi tehdä samoin. Tosin sen ketun voisi samantien heittää pois. Keskelle perinteinen lukko-logo ja olkapäihin vaikka ne Rauman vaakunat. Olisi tyylikästä ja toimivaa. Muutenkin Suomessa voitaisiin panostaa enemmän olkapäälogoihin. Kalpa teki susihirvityksensä jälkeen oivan peliliikkeen ja palasi vanhaan uudella modernilla ilmeellä. Toimisi varmasti Lukonkin kohdalla.
Ja Jokerit... Olen ennekin tästä vaahdonnut, mutta että Suomen suurin seura pelaa hävettävän vähäpätöisellä Florida-kloonilla on suorastaan pöyristyttävää. Se mestaruuskauden Nike takaisin ja äkkiä.
Kärpät voisi myös rukata logoaan ja ottaa siitä sädekehän pois. Tosin se toimii nykyisessä pelipaidassa niin hyvin, että koko paita pitäisi suunnitella uudestaan. En usko, että Junnolta löytyy kiinnostusta tähän, koska paita myy hyvin ja se tuntuu oleelliselta osalta nykyisen Kärppä-dynastian imagossa. Mainoksia tosin siitä voisi karsia tai käyttää aikaa mainosten asettelun suunnitteluun. Nythän paita näyttää siltä, että Junno on itse käynyt mainokset paitoihin liimailemassa, kun uusi sponsorisopimus on allekirjoitettu.
Itse lähtisin mainosten suhteen tosi radikaalille linjalle. Tiedän, että seurat ovat riippuvaisia paitamainoksista, mutta imagollisesti paitojen mainokset on huono juttu ja pilaavat monissa tapauksissa kokonaiskuvan. Parin pääsponsorin isot mainokset voisi jalkapallotyyliin paitaan jättää, mutta pienet mainokset kuikkaan. Ihan järjetöntä niitä paitoihin on ylipäätänsä laittaa, kun kuvistakin saa suurennuslasin kanssa kattoa, mitä niissä lukee. Puhumattakaan, että joku katsomosta niitä näkisi. Mainonnan voisi sitten suunnata jonnekin muualle. Pärjäähän ne NHL:ssäkin ilman paitamainoksia.