Kyllä eiliset oranssi paidat ovat paljon hienompia kuin Pelicansin lauantai-illan kotipaidat....
Mielipiteitä, mielipiteitä, mutta kyllähän Pelicansin viime kauden Rangers-tyylinen kotipaita oli tätä oranssia Kerhon paitaa tyylikkäämpi. Nykyisen lauantaipaidan HPK:n paita kyllä lyö, vaikka mainoksia onkin aivan liikaa.
Pelicansin nykyinen kotipaitahan taitaa olla jollain tapaa Dallas-kopio, mikäli NHL-peliä oikein katsoin.
Samalla lailla se vanhempi lauantaipaita oli kopio San Jose Sharksin entisestä kolmospaidasta.
Tämä NHL-apinointi vie aina hieman makua tyylikkäistäkin SM-liiga-asuista.
noi olis kyllä hienommat ehdottomasti. Joitakin mainoksia noihin niin olis aivan jees. Oon aina tykännyt liigapaidoista enemmän kuin änärin vastaavista, juuri mainosten takia.
Kerhon oranssit ovat kyllä niinä mainoksettomina versioina komeat, mutta paljon vähemmän tuossa todellisessa tilkkutäkki-muodossaan. Selässäkin paraatipaikalla iso Ruukki-möhkäle pilaamassa kokonaisuutta. Pelisukat sentään näyttäisivät olevan pelkkää oranssia, mistä plussaa.
Olen pitänyt kärppien pelipaitaa yhtenä liigan rumimmista tilkkutäkeistä, varsinkin valkoinen versio on hirveän näköinen, mutta tuo musta paita ilman mainoksia on itse asiassa pirun tyylikäs!
Olisiko kuitenkin niin, että Bumelle ei ehditty teettämään pelipaitaa ajoissa ja kundille askarreltiin tamineet paikallislehden "classified" -osastolta?
Olisiko kuitenkin niin, että Bumelle ei ehditty teettämään pelipaitaa ajoissa ja kundille askarreltiin tamineet paikallislehden "classified" -osastolta?
Kyllähän rahakkailla seuroilla (Kärpät, Blues) on pyrkimys olla entistä rahakkaampia. Jokainen seura myy muutenkin mainokset vaikka alushousuihin, jos joku sinne mainoksensa haluaa. Yhtenäisyys olisi kyllä liigan kannalta ihan hyvä asia, mutta toisaalta jos joku TPS ei saa tarpeeksi mainoksia niin silti pitäisi SaiPan saada mainostaa.
Näinhän se on, että raha ratkaisee, mutta miksei näissä voitaisi käyttää vaikka jonkun graafisen suunnittelijan palveluita, jotta mainokset saataisiin jotenkin järkevästi aseteltua paitaan. Nykyinen tilkkutäkkimalli tuskin palvelee ketään. Halvan näköinen valkoinen lakana keskellä paitaa tuskin antaa kovin positiivista kuvaa mainostajastakaan.
Luulisi, että näillä rahakkailla seuroilla ( esim. Kärpät ja Blues) olisi varaa tällaisissa tilanteissa vähän itsekin miettiä ja vaikuttaa asiaan. Peliasu on kuitenkin aika iso osa joukkueen kokonaiskuvaa ja identiteettiä.
Jokainen seura myy muutenkin mainokset vaikka alushousuihin, jos joku sinne mainoksensa haluaa.
Onneksi nyt viime vuosina on palattu oikeisiin väreihin ja mainosten sulauttamisessa peliasuun on myös edistytty ihan kivasti.
Esim. nämä Kärppien paidat ovat olleet jo monta vuotta ihan hirveitä! Sanoisin että menee ihan top3:een jos mietitään kautta aikojen rumpimpia peliasuja liigassa.
Itse asiassa näin juuri viime kaudelta kuvaa kotiasusta mustalla kypärällä varustettuna, niin hyi hitto että osasi olla ruman näköinen yhdistelmä. Lauantaina toimi, mutta arkena? Oksennus... Niin ällötys kuin valkoinen kypärä oli alkukaudesta, niin ihminen on siitä kumma olento, että kaikkeen se tottuu ja sopeutuu...Pistetäänpä vielä se virallisesti 9. paras kokonaisuus:
Pelicans koti
Pelicans koti (lauantai)
Pelicans vieras
Valkoinen kypärä kyllä pilaa tehokkaasti nuo kotipeliasut.
Itse vaihtaisin yhä valkoisen kypärän mustaan kotipeleissä, jos ei muuten niin edes lauantai-peliasun osalta. Ei se valkoinen noihin vain istu, joskin makuasia tämäkin. Vieraspeliasu on kyllä hieno kokonaisuus ja mainosten asettelussa/ulkonäössä on yleensäkin käytetty kiitettävästi järkeä Pelicansin paidoissa. Kultaraidatkaan eivät enää häiritse tottunutta silmää, mutta vieläkään en allekirjoita sitä ideaa miksi ne piti paitoihin tunkea jonkin markkinointiteeman takia.Itse asiassa näin juuri viime kaudelta kuvaa kotiasusta mustalla kypärällä varustettuna, niin hyi hitto että osasi olla ruman näköinen yhdistelmä. Lauantaina toimi, mutta arkena? Oksennus... Niin ällötys kuin valkoinen kypärä oli alkukaudesta, niin ihminen on siitä kumma olento, että kaikkeen se tottuu ja sopeutuu...
Vieraspaita on ehkä kuitenkin se kaikkein tyylikkäin Pelsu-kokonaisuus. Harmi, että fanipaitana hiukan harvinainen (siis uskomattoman kallis).