Sipsit

  • 138 701
  • 676

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Poppamiehen cheese&jalapeno testattu,mutta laimeaksi jäi kokemus, ei maistunut oikein millekkään.
Itse näitä juuri maistelen ja ihan tykkään kyllä. Hiki nousee pintaan jo näistä, ehkä se tulisuus turhan paljon jyrää tätä muuta makua, juustoa ei ainakaan oikein erota. Hotheadz Habaneroja syönyt kerran joitakin vuosia sitten ja ne oli siinä rajoilla onko kivaa vai ei, vaikka tulisuudesta tykkäänkin.
Ps. Cheese&jalapenossa myös hyvä lastun rapeus ja koostumus.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Onko kukaan muu testaillu noita taffelin snacks battle sipsejä? Kolme uutuusmakua, joista tänään poistin yhden, kruntsit. Eipä ole häävejä, makuna pitäis olla american&sourcream, mut en minä mitään american maustetta tässä maista. Ei jatkoon. Täytyy testata noi pari muutakin tässä myöhemmin, se paprika&sourcream ja pekoni kuulostaa ainakin näin etukäteen lupaavalta.
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko kukaan muu testaillu noita taffelin snacks battle sipsejä? Kolme uutuusmakua, joista tänään poistin yhden, kruntsit. Eipä ole häävejä, makuna pitäis olla american&sourcream, mut en minä mitään american maustetta tässä maista. Ei jatkoon. Täytyy testata noi pari muutakin tässä myöhemmin, se paprika&sourcream ja pekoni kuulostaa ainakin näin etukäteen lupaavalta.
Mutta miksi se sourcream pitää aina tunkea joka paikkaan? Taffel/Estrella linjalta on oikeasti kohta vaikea löytää sipsiä ilman sourcreamia. Ja sitten on käsittämätöntä, että valikoimasta puuttuu simppeli juustonmakuinen perunalastu. En voi käsittää.
 

BaronFIN

Jäsen
Ainakin tuo paprika, sourcream ja pekoni oli pettymys. Minä en tuosta saanut oikein mitään noista irti, varmaan kumosivat kaikki toistensa maut ja tulos oli mitäänsanomattoman neutraali tai sitten olen saanut hetkellisen koronatartunnan joka parani heti maistelun jälkeen.

Meillä tytöt hotki nuo kruntsit hetkessä kun oli venetsialaisissa tarjolle, meni samaan kategoriaan Heartsien kanssa, mutta maissilla.

Tuo lime on erikoinen minun konservatiiviseen korvaan, mutta ei paljoa vaadi, että kyseessä olisi ”voittaja”.
 

Buster

Jäsen
Pitääpä käydä kahmimassa hyllystä nuo uudet maut, vaikka piti olla grillikauden jälkeen vähän hissukseen syksy.

Mauista kyllä samaa mieltä kuin yllä, että ihan mikä tahansa erikoisempi maku erottuu melkeinpä automaattisesti positiviisesti valtavirrasta. On se sen verta surullista, jos haluaa jotain erilaista. Tosin silti kun näin hyllyssä kiinalaisia katkaravun makuisia snackseja, niin en uskaltanut ensimmäistä kertaa elämässäni ottaa. Otin saman merkin tavallisempia naksuja ja nehän olivatkin makeita kuin aamiasmurot, joten jälleen ensimmäistä kertaa elämässäni piti heittää pussi lähes täytenä roskiin. Onneksi oli varapussi.

Tzatziki (miten lie kirjoitetaan) oli sipseistä oma ehdoton suosikki, mutta minne lie kadonnut omista paikallisista. Yllättävän hyvää oli myös Pickles & Mayo vaikka se paljon haukkuja saikin. Ensimaku oli paha, mutta sitten yllättäen pussin kuluessa se muuttui pienessä omalaatuisuudessaan ihan hyväksi. Muut suosikit on Bravon Chili ja Sour Cream, Taffelin Ranch ja tietenkin Nacho Cheese Balls ja Jumbo Juusto Snacks. Broadway on myös ihan jees, mutta suu on seuraavanakin päivänä pahoinpidelty ja erityisesti sitä syödessä tulee hetki, kun olisi vain parempi säästää loput vaikka seuraavaksi päivää. Katoaa se hyvä pistävä maku aika nopeasti.

Aika paljon tullut dippien ja maustettujen sipsienkin kanssa pelattua, muttei mitään erityistä comboa ole tullut vastaan. Jotenkin tuntuu, että perusvalkosipulidippi maistui silloin skidinä paljon maukkaammalta ja viileämmältä. Eikös sitä pitänyt 20 vuotta sitten hauduttaakin jääkaapissa tyyliin 45 minuuttia, nykyään dippipussissa seisoo 20 minuuttia. Tai sitten on tullut vuosien varrella suuhun ängettyä niin paljon kaikkea mausteista, että makunystyrät ei enää erota mitään hienoja vivahteita.
 
Taffelin grillsit on kyllä karmea pettymys. Varmaan todettukin täällä, mutta ovat kyllä todella mitäänsanomatonta massaa. Onko aika kullannut muistot vai oliko ne lapsuusajan grillsit rouheammin maustettuja? Väittäisin jälkimmäistä.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tai sitten on tullut vuosien varrella suuhun ängettyä niin paljon kaikkea mausteista, että makunystyrät ei enää erota mitään hienoja vivahteita.

Minä ostan tämän selityksen, vaikka en kykene uskoani mitenkään objektiivisesti perustelemaan.

Ihmisen makuaisti kehittyy iän myötä ja esimerkiksi tulisuuteen nousee toleranssi. Lisäksi mahdollinen tupakointi ja alkoholinkäyttö turruttaa makuaistia vielä lisää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taffelin grillsit on kyllä karmea pettymys. Varmaan todettukin täällä, mutta ovat kyllä todella mitäänsanomatonta massaa. Onko aika kullannut muistot vai oliko ne lapsuusajan grillsit rouheammin maustettuja? Väittäisin jälkimmäistä.
Yleinen mielipide on, että Taffelin lastut ovat muuttuneet selvästi mauttomampaan suuntaan.
 

rpeez

Jäsen
Täytyy suositella Estrellan linssisipsejä. Aluksi olin hieman epäileväinen, mutta osoittautuivat todella hyviksi. Eivät ole niin suolaisia kuin ns. perinteiset sipsit. Yllättävän maistuvia.
Jonkun verran syönyt linssisipsejä, mutten oikein ole päässyt ystäväksi. Linsseistä puheen ollen sen sijaan Estrellan linssi aito cheddar original juusto snacks, vai mikä linssi puffi tuo onkaan nimeltään, on pelottavan koukuttavaa. Pakko painaa kohta jarrua syömisessä.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ainakin tuo paprika, sourcream ja pekoni oli pettymys. Minä en tuosta saanut oikein mitään noista irti, varmaan kumosivat kaikki toistensa maut ja tulos oli mitäänsanomattoman neutraali tai sitten olen saanut hetkellisen koronatartunnan joka parani heti maistelun jälkeen.

Meillä tytöt hotki nuo kruntsit hetkessä kun oli venetsialaisissa tarjolle, meni samaan kategoriaan Heartsien kanssa, mutta maissilla.

Tuo lime on erikoinen minun konservatiiviseen korvaan, mutta ei paljoa vaadi, että kyseessä olisi ”voittaja”.
Ihan tylsää sahanpurua oli nämä Taffel Lime Drizzlet. Sriracha-majon kanssa menivät jotenkin alas. Edelleenkin odottelen OLWin sipsejä tavallisiin kauppoihin että tulisi oikeaa vaihtelua näihin mainittuihin iänikuisiin sourcreameihin.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Aika pitkään olen mussutellut sipsejä Taffel Grills, Estrella Barbacue ja Oikia Punakka jussi jatkumolla. Jotenkin alkoi turtumaan noihin makuihin ja kokeilin Prismasta Tesco Finest mature cheddar & red onion. Olin aivan myyty. Nyt on ollut perjantain sipsinä jo jokusen kerran peräkkäin. Toki reissun päällä vetänyt onnesta soikeana Kettle chipsejä, joita joskus löytyy kaupoista myös. Valitettavasti valikoima on heikohko ja hinnat korkeita. Tuon Tescon pussin etuna on sopiva koko 150g, niin ei turpoa aivan hirveästi.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Noi Tescot on kyllä ihan asiallisia. Unohtuvat monesti kun niissäkään saatavuus ei edusta kirkkainta kärkeä.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Itsekin tuli haettua nuo uutuusmaut testiin, mutta ei ole vielä päässyt käsiksi. Onko muita jotka pitivät Estrellan Grilled Chicken sipseistä? Noita en ole enää muutamaan vuoteen tainnut missään nähdä.

Dippi&sipsi-yhdistelmistä parhaiten toimii itselle sweet chili ja ranch. Bravojen kanssa ranch dippi ja Ranch sipsien kanssa sweet chili dippi.
 

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
Paprika, sour cream, pekoni testattu. Ihan hyvä perussipsi, mutta ei mitenkään erikoinen. Kyllä tätä syö, mutta parempiakin vaihtoehtoja on.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Itsekin tuli haettua nuo uutuusmaut testiin, mutta ei ole vielä päässyt käsiksi. Onko muita jotka pitivät Estrellan Grilled Chicken sipseistä? Noita en ole enää muutamaan vuoteen tainnut missään nähdä.
Nää grilled chicken snacksit oli mun lemppareita, maustetta oli riittävästi käytetty. On siitä jo yli vuosi kun niitä sai, silloinkin vain prismassa oli noita.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä, lasketaanko rukiista tehdyt sipsit edes mukaan keskusteluun täällä, mutta vaasan cheddarin makuiset ruis-sipsit ovat oikein makoisa tuote. Menee hyvänä ja hieman terveellisempänä vaihtoehtona perunalastujen korvikkeena. Ja siitä Taffelin ja Estrellan suuntaan vinkkiä, että juustosipsin voi tosiaan tehdä myös ilman sourcreamia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ja siitä Taffelin ja Estrellan suuntaan vinkkiä, että juustosipsin voi tosiaan tehdä myös ilman sourcreamia.
Ihan sairastahan se nyt on, miten paljon jengi tässä maassa puputtaa naamaansa tuota hiton sourcream/onion kuraa. Itse olen nykyään siirtynyt Pringlesien ja Maarianhaminan/Ruotsin sipsien suuntaan, kuten myös Lays on joskus ostossa. Kalliimpaa kilohinnalta joo, mutta Suomisipsit aivan liiassamäärin ovat kuraa.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Estrellan superjuusto tuli viime vklp testattua, ihan tykkäsin. Pitäisi olla samalla vertailtavissa Taffelin juustonaksu, että osaisi tarkemmin mainita eroja, koska aika samalla tasolla liikuttiin mielestäni. Ei ainakaan huonompi ollut kuin juustonaksut, ehkä Estrellan hieman juustoisempi ja suolaisempi? Pussikoko oli sopiva 175g, jakautui kivasti kahteen sessioon eikä tullut sipsioloja.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Oikia Juhlava kulta. Mukava juuston maku ja lopuksi jopa yllättävän vahva chilin lämpö. Tykkäsin, Sabinan viereen suosikiksi.
Onko muut maistanu?
 

BaronFIN

Jäsen
Taffel otti ja yllätti: grilled chicken with chili and honey…. Tai jotain sinne päin. Siis grillattu kana chilillä ja hunajalla. Tästä puuttuu siis kokonaan sour cream, voitteko käsittää siellä kotona! Ja sitä maustettakin oli napsun tai kaksi tavallista enemmän.

Taffelin suoritukseksi varsin hyvä. Olen yllättynyt ja pitää uudestaa kokeilla, että ymmärsinkö varmasti oikein
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei oikein enää jaksa mitään uutuusmakuja. Ainoat tarvittavat peruslastun lisäksi on jo keksitty. Grilli, sour cream, vinegar ja chili, niillä ja niiden vakiintuneilla variaatioilla pärjää. Noistakaan ei tule enää ostettua kuin vinegaria ja joskus jotain chiliä. No jotain juustonaksuja tietysti. Salmiakkia voisin kokeilla uutuusmakuna, mutta luultavasti pettyisin. Salmiakkijäötelöt ja suklaat maistuvat lähinnä lakritsille, sama varmaan kävisi naksuille. Varmaan ovat yrittäneetkin. Voinsin arvata, ettei mennyt läpi tuotekehityksestä.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Taffel otti ja yllätti: grilled chicken with chili and honey…. Tai jotain sinne päin. Siis grillattu kana chilillä ja hunajalla. Tästä puuttuu siis kokonaan sour cream, voitteko käsittää siellä kotona! Ja sitä maustettakin oli napsun tai kaksi tavallista enemmän.

Taffelin suoritukseksi varsin hyvä. Olen yllättynyt ja pitää uudestaa kokeilla, että ymmärsinkö varmasti oikein
Vielä kun osaisivat tehdä juuston makuisen perunalastun. Ei siis juustonaksua, vaan ihan perinteisen sipsin jossa makuna on juusto. Ei ole tähän päivään mennessä onnistunut Taffelilta, eikä Estrellalta. Kaikilta muilta maailman sipsifirmoilta juustosipsi sitten löytyykin, joka on mielestäni perusmakujen perusmaku, vähän kuten se hemmetin sourcream.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei oikein enää jaksa mitään uutuusmakuja. Ainoat tarvittavat peruslastun lisäksi on jo keksitty. Grilli, sour cream, vinegar ja chili, niillä ja niiden vakiintuneilla variaatioilla pärjää. Noistakaan ei tule enää ostettua kuin vinegaria ja joskus jotain chiliä. No jotain juustonaksuja tietysti. Salmiakkia voisin kokeilla uutuusmakuna, mutta luultavasti pettyisin. Salmiakkijäötelöt ja suklaat maistuvat lähinnä lakritsille, sama varmaan kävisi naksuille. Varmaan ovat yrittäneetkin. Voinsin arvata, ettei mennyt läpi tuotekehityksestä.
Kaikki kehitys ei ole hyvästä. Minua niin sapettaa että Taffel lopetti vähärasvaiset poimuperunalastut. Se valkoinen pussi siis verrattuna punaiseen. Hyvänmakuinen sipsi ilman että se ui rasvassa. Tilalle tuli joku Manhattan vähärasvainen. EI kiitos.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaikki kehitys ei ole hyvästä. Minua niin sapettaa että Taffel lopetti vähärasvaiset poimuperunalastut. Se valkoinen pussi siis verrattuna punaiseen. Hyvänmakuinen sipsi ilman että se ui rasvassa. Tilalle tuli joku Manhattan vähärasvainen. EI kiitos.
Mä en ole koskaan lämmennyt poimulastuille. Sama kuin tikkuperunoissa, suora ja sileä toimii. Muuten olen sitä mieltä, että kaikessa syötävässä rasva on parempi kuin vähärasvaisuus, jos ihan vaan makua hakee. Aito voi, kerma, rasvainen pekoni jne. Kevytversiot ovat kuin alkoholiton olut. En mä noita laihduttaakseni mussuta. No nykyään mussutan muutenkin tosi vähän. Ei vaan putoa enää. Alan vanheta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös