Nuo ovat kyllä erinomaisia, ja minä pistelen koko pussillisen kerralla. Se vaan, että maksavat n. 4,50 € ainakin paikallisessa Citymarketissa. Sillä rahalla saa aika paljon enemmän "tavallisia".Poppamiehen Hot Habanero on tällä hetkellä omaan makuhermoon lähes täydellinen sipsi. Sen verran voimakas polte, että yhdeltä istumalta ei pysty koko pussia syömään. Pussin kokokin on oikein passeli 150g niin ei tule vedettyä yhdessä viikonlopussa mitään sipsiövereitä.
Saman valmistajan Cheesy jalapeno on meikäläisen kipurajalle sopiva, yhtään enempää tulisuutta en kaipaa. Jätän suosiolla Hot habanerot hyllyyn.Poppamiehen Hot Habanero on tällä hetkellä omaan makuhermoon lähes täydellinen sipsi. Sen verran voimakas polte, että yhdeltä istumalta ei pysty koko pussia syömään. Pussin kokokin on oikein passeli 150g niin ei tule vedettyä yhdessä viikonlopussa mitään sipsiövereitä.
Taffel otti ja yllätti: grilled chicken with chili and honey…. Tai jotain sinne päin. Siis grillattu kana chilillä ja hunajalla. Tästä puuttuu siis kokonaan sour cream, voitteko käsittää siellä kotona! Ja sitä maustettakin oli napsun tai kaksi tavallista enemmän.
Taffelin suoritukseksi varsin hyvä. Olen yllättynyt ja pitää uudestaa kokeilla, että ymmärsinkö varmasti oikein
Lidlin Sour Cream & Cheese oli ennen todella hyvä, mutta nykyään ovat vaihtaneet brändiä joilta sama maku ilmeisesti löytyy, mutta mitä olen kuullut niin laatu romahti muutoksen myötä täysin. Harmi homma. Jos Taffelilta toisivat sen 10 vuotta sitten myynnissä olleen Granden takaisin myyntiin niin kaikki olisi hyvin.
Avasin just pussin. Vaimo käski mun painua vidduun kun kuulemma haisee ihan oksennukselta. Noh, siirryin toiseen päähän sohvaa ja jää koko pussi mulle.Oikia Juhlava kulta. Mukava juuston maku ja lopuksi jopa yllättävän vahva chilin lämpö. Tykkäsin, Sabinan viereen suosikiksi.
Onko muut maistanu?
Vielä kun osaisivat tehdä juuston makuisen perunalastun. Ei siis juustonaksua, vaan ihan perinteisen sipsin jossa makuna on juusto. Ei ole tähän päivään mennessä onnistunut Taffelilta, eikä Estrellalta. Kaikilta muilta maailman sipsifirmoilta juustosipsi sitten löytyykin, joka on mielestäni perusmakujen perusmaku, vähän kuten se hemmetin sourcream.
Mikähän siinä sitten on, että noita ei Suomessa saada myyntiin.Kyllä löytyy, ei vaan myydä Suomessa.
Baltian Taffelin tuotesivu juustosipseillä
Oheisessa linkissä on tuotesivu, jossa Taffel esittelee Liettuassa juustosipsejään. Kyseisiä sipsejä on toki meilläkin myyty Tallinnan laivoilla, mutta maissa ei ole näkynyt. Toki taustaksi on mainittava myös, että kyseiset Baltian Taffelit ovat vähän niin kuin eri porukkaa konsernissa.
Melko juustoinen on tämä Oikian uutuus. Toki kuten tuossa yllä @Tadu totesi, Pecorino on tuoksultaan melko vahva, mutta maultaan kyllä hyvä.Vielä kun osaisivat tehdä juuston makuisen perunalastun. Ei siis juustonaksua, vaan ihan perinteisen sipsin jossa makuna on juusto.
Samaa olen ihmetellyt. Todennäköisesti on lopetettu valmistus ja jossain kohtaa tuodaan markkinoille barbeque & sour cream versio.Mihin on kadonneet Estrellan barbeque sipsit? Ei löydy enää mistään.
Perkele onko näin? Sinne meni lempimaku.Samaa olen ihmetellyt. Todennäköisesti on lopetettu valmistus ja jossain kohtaa tuodaan markkinoille barbeque & sour cream versio.
Itselle ei tuo vuusto oikein maistunut mutta se oikian jalopeno kauranaksu oli hyvä. Sopivasti tulisuutta.Oikia Oatis Italian Vuusto Kauranaksut ovat uusi suosikkini, oikeaa juustoa eivät sisällä mutta ovat silti juustoisen makuisia ja erittäin hyviä. Nämä muistuttavat muodoltaan nachoja, Oikialla on myös juustonaksun tyylinen Vuustokauranaksu mutta minusta tämä Italian Vuusto on selkeästi parempi.
Mihin on kadonneet Estrellan barbeque sipsit? Ei löydy enää mistään.
Estrellan barbeque is back!Perkele onko näin? Sinne meni lempimaku.