Simpsonit

  • 89 536
  • 377

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Katsoikos kukaan tämän päivän maikkarin Simpsonit-jaksoa?

Omasta mielestäni ainakin yksi huikeimmista jaksoista ikinä ja myös totisempi jakso. Ps. Bartista tulee isona loistava mafioso.

Kai se vielä oli uusintoja? Vai ei kai ne nyt aivan ilmoittamatta alkaneet uusia jaksoja esittämään?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Itse en kyseistä jaksoa nähnyt, mutta jos se oli se jakso missä Bart vie Oton koulubussin kun Otto jää juttelemaan Metallicalle. Sen takia Marge joutuu kyyditsemään lapset kouluun, tutustuvat Fat-Tonyyn jne.
Taitaa jakso olla ensimmäinen 18. tuotantokaudelta.

Edit. Jos kyseinen jakso, nimi on The Mook, the Chef, the Wife, and Her Homer.
 

Sundis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Internazionale, Stavros Flatly
Jakson nimi ja tuotantokausi?

The mook, The chef, The wife and her Homer
Tuotantokausi 18 ja episodi 1
Esitetty ameriikoissa 10.09.2006

Suomessa siis ennen esittämätön jakso uusimmasta tuotantokaudesta josta viimeisin jakso on esitetty 20.05.2007.

EDIT. Niiiin hidas...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä alkoivat. Uudesta jaksosta oli kyse.

Nyt on pakko todeta, että voi vittu että vituttaa. Enpä kyllä millään osannut odottaa, että kesken kesän ja vielä lauantaisin ruvettaisiin näyttämään uusia jaksoja. Mutta kaipa tuokin tulee suht pian uusintakierrokselle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
On meitä ainakin kaksi. Minusta Simpsonit ovat olleet kuraa jo viimeiset kymmenen vuotta. Tämäntyyppinen idea ei kanna loputtomiin. Samaa voi toki sanoa myös South Parkista, X-filesista, Kotikadusta ja kaikista muistakin sarjoista, joita on jatkettu liian pitkään. Tv-sarjoihin pätee pitkälti sama kuin syömiseen: pitäisi osata lopettaa siinä vaiheessa kun maistuu parhaalta. Näinhän ei kuitenkaan käytännössä koskaan tehdä, jolloin lopputulos on ähky ja kyllästyminen.

Amen. Itse en ole halunnut näitä viimeisimpiä jaksoja katsoa, tulee vain paha mieli. Simpsonithan oli kuitenkin aivan huikea sarja, parasta mitä tv:stä on ikinä tullut. Tuotantokaudet 3-8 ovat parhautta, onneksi ne saa nykyään dvd:llä. Uusia jaksoja katsoessa tulee lähinnä vaivaantunut olo, ei Simpsonit ole ollut aidosti hauska vuosikausiin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuotantokaudet 3-8 ovat parhautta, onneksi ne saa nykyään dvd:llä.

Tuossa kun täydensin DVD-kokoelmaa kausilla 8 ja 9, totesin että ysikausi on ainakin tähän asti DVD:llä julkaistuista kausista ehdottomasti paras. The City of New York vs. Homer Simpson, The Principal and the Pauper, The Cartridge Family, The Joy of Sect, The Trouble with Trillions... Huikeita jaksoja täynnä koko kausi.

Vuosiin en ole juurikaan Simpsoneita tv:stä katsonut joten en osaa sanoa viimeisimmistä kausista mutta DVD:llä tähän asti julkaistut ovat rautaa ja ainakin se kymppi täytyy vielä hankkia kunhan levylle ehtii.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllä mä olen täysin eri mieltä tuosta Simpsonien laadun laskemisesta. Uusimpien jaksojen huumori on mielestäni vaan entistä hmm... surrealismisempaa, mikä tipahtaa ainakin meikäläiselle täysillä.
 

Puster

Jäsen
Leffa nähty ja jotenkin pieni pettymyksen tunne puserossa. En tiedä, oliko sitten ennakko-odotukset niin korkealla vai miksi en tätä elokuvaa pidä niin hyvänä kuin haluaisin. Vaatii ehkä uudellen katselun ja kenties DVD:ltäkin pariin kertaan ennen kuin kokonaisuudessaan avautuu.

Lievähköä off topickia:
Koskaan ei lopu ihmettely ihmisten kiireellisyydestä. Miksi lähteä elokuviin, jos puolentoista tunnin kuluttua pitää olla jo muualla? Nytkään ei ollut edes valoja pistetty teatterissa päälle ja ensimmäiset olivat jo ulkona. Plevna 1 oli lähes tyhjä, kun ensimmäinen lopputekstien aikainen kohtaus tuli. Viimeisen aikana taisi itseni lisäksi olla 5 muuta katsojaa + työntekijä roskia keräämässä.
 

fouba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, HPK
Simpsonien tason laskemisesta on ollut todella paljon puhettu ympäri internetin muitakin kesksutelupalstoja, itse kuitenkin eri mieltä. Simpsonit ovat ehkä muuttuneet eivätkä kaikki tietenkään voi samasta pitää, kuitenkin tämän The Simpsons Movie on todella hauska ja luulisi kaikkien siitä pitäen, niin laajalti erillaista huumoria esiintyy. Ehkä monen mielipide simpsoneista on muuttunut oman kasvunsakin takia, ensin katsonut lapsena ja pitänyt mutta nyt kasvanut siitä ulos? Ehkä en itsekkään enää parin vuoden päästä diggaa, näin on monen musiikkiyhtyeen kanssa ainakin käynyt.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Samaa voi toki sanoa myös South Parkista, X-filesista, Kotikadusta ja kaikista muistakin sarjoista, joita on jatkettu liian pitkään.

Eri.
South Park nimenomaan on parantanut kuin sika juoksuaan.
Kaudet 1-5 suurinpiirtein melkoista kuraa, sen jälkeen todellista tykitystä.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Ehkä monen mielipide simpsoneista on muuttunut oman kasvunsakin takia, ensin katsonut lapsena ja pitänyt mutta nyt kasvanut siitä ulos?

Tämä valitettavan yleinen uskomus Simpsoneista "lasten ohjelmana" vituttaa suuresti. Eivät ala-aste ikäiset lapset voi millään ymmärtää kunnolla Simpsoneiden huumoria ja monia viittauksia populaarikulttuuriin. Tuskin esim. Bartin ja Homerin useassa jaksossa toistuvat vitsailut Fox-tuotantoyhtiölle aukenevat perheen pienimmille. Ja tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Tosin Mtv 3 on osaltaan auttanut lasten ohjelma -imagon ylläpitoa sijoittamalla sarjan päivällä näytettäväksi, ja mainoskatkolla tykitetään lelumainoksia.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa sitten eilen itsekin käytyä katsomassa tuo kovasti mainostettu Simpsons -leffa. Itselläni ei niin hirveitä ennakko-odotuksia ollut ja ehkä juuri sen takia olin positiivisesti yllättynyt leffan jälkeen. Ei se kuitenkaan nyt ihan niin hyvä ollut kuin olisi voinut odottaa verrattuna sarjaan, mutta on sitä paljon huonompiakin elokuvia tehty menneisyydessä. Saas nährä miten sen paljon puhutun jatko-osan suhteen tulee käymään...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ehkä monen mielipide simpsoneista on muuttunut oman kasvunsakin takia, ensin katsonut lapsena ja pitänyt mutta nyt kasvanut siitä ulos?

Samaa sanon kuin Jet Pilot. Minä ainakin olen kasvanut Simpsoneihin sisään, en siitä ulos. Ne kaiken hauskimmat jutut sarjassa ovat niitä mitä ei vielä joskus 15-vuotiaanakaan tajunnut.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tuli käytyä katsomassa leffa ja pidin näkemästäni ja leffa oli tosi hauska ja laadukkaasti tehty. Jonkun verran tekisi mieli käydä katsomassa tuo dubattu versio nyt, kun on orginaalin nähnyt ja katsoa miltä se dubattuna kuulostaa.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Itse kävin katsomassa pari tuntia sitten leffan ja täytyy sanoa että hyvä oli mielestäni. Nauraa sai.

Jatko-osaa odotellessa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Nyt on pakko todeta, että voi vittu että vituttaa. Enpä kyllä millään osannut odottaa, että kesken kesän ja vielä lauantaisin ruvettaisiin näyttämään uusia jaksoja. Mutta kaipa tuokin tulee suht pian uusintakierrokselle.

EDIT: Poistettu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Leffan alku oli aika huima ja lupasi ehkä hieman enemmän jatkolle, mutta silti elokuva oli hyvä ja ehdottomasti katsomisen arvoinen. Vitsitykitys oli jatkuvaa ja nauraa sai koko rahan edestä. Flanders oli ihmeen keskeisessä roolissa johtuen juonesta, joka oli suht heppoinen vaan ei leffan pääasia.
Mistä lähtien muuten Moe´s on sijainnut kirkon vieressä? No, tämä annettakoon anteeksi, koska homma sopi hyvin kyseiseen vitsiin.

Seuraavaksi tsekkaamaan dubattu versio, jota vastaan pitäisi kait periaatteessa olla. Tytär kun ei osaa vielä lukea (täyttää seitsemän kuun lopussa), niin isäkin pääsee tällä tekosyyllä katsomaan dubatun version, joka ei tietenkään ole mikään varsinainen lastenelokuva. Toisaalta tyttö on seurannut sarjaa kanssani töllösta ja hahmot hän osaa suht ulkoa, vaikka en ole lukenut hänelle tekstejä kuin poikkeustapauksissa. Lapsi ei voi luonnollisesti ymmärtää esim. between a rock and a hard place-jokea tai kirkon kylttejä, mutta ehkä puolet leffasta menee jakeluun ja ainakin hahmot tulevat tutummiksi. Itse keskityn dubatusssa enemmän nimenomaan kylttien ja seinätekstien lueskeluun. Osa meni eilen ohi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vitsitykitys oli jatkuvaa ja nauraa sai koko rahan edestä.

Pitää paikkansa. Simpsoneissa on se erikoinen piirre, että sitä voi katsoa perheen pienimmästä aikuiseen asti. Pienimmät nauravat Homerin kohellusta ja yhteiskunnallisiin asioihin kantaa ottavat vitsit uppoavat aikuisiin.

Olin kuitenkin aika pettynyt elokuvaan. TV-sarjoista on erittäin vaikeata ylipäätänsä saada koko pitkää elokuvaa, kun rytmi ja juoni pitäisi saada venytettyä normaalia paljon pidemmäksi. Joukossa oli erittäin hyviäkin läppiä, mutta kokonaisuudesta jäi jotenkin valju kuva. Huumoria oli mielestäni vedetty myös astetta rajumpaan suuntaan (mikä ei minua haitannut), mutta oli mielestäni aika keinotekoinen tapa saada elokuvaan lisää potkua. Täyspitkä elokuva mahdollisti myös monipuolisemman "kamerakulmien" käytön, mutta mielestäni kamera pomppi häiritsevästi. Tykkään enemmän sarjan kotikutoisemmasta meiningistä.

Jokaiselle Simpsons diggarille toki pakko nähtävä, mutta suosittelen odottamaan vuokralle tuloa. Kahdella lipun hinnalla saakin jo omaksi DVD:lle eikä elokuva tarvitse isoa teatteria päästäkseen oikeuksiinsa.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Tulipa sitten eilen itsekin käytyä katsomassa tuo kovasti mainostettu Simpsons -leffa. Itselläni ei niin hirveitä ennakko-odotuksia ollut ja ehkä juuri sen takia olin positiivisesti yllättynyt leffan jälkeen...

Onkos nämä ollut Suomi-dubbeja, vaiko alkup.-versioita? Täytyy tiedustella paikallisesta teatterista, että onko heillä tuo alkup.-versio, vaiko Suomi dubbi. Itse on hirveästi lämpene sille, että elokuva on dubattu. Autot-elokuva parani paljon kun sen katsoi englanniksi, samaa on havaittavissa mm. Shrek:ssä. Tokihan nämä nuoremmille suunnattuja elokuvia, mutta kunhan totesin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös