Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 895 290
  • 5 377

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Osaisikohan sitä suhtautua jääkiekkoon hieman neutraalisemmin, jos Lukko olisi omana elinaikana jotain muutakin voittanut kuin Pitsiturnauksia?

Tyhmäähän se näin järkevästi ajateltuna on pahoittaa mieltään jostain yksittäisestä pelistä marraskuussa, mutta silti vituttaa ja harmittaa vaikka kyseessä on vain yksi peli. Lukon kannattaminen ylipäätään on varmaan koko elämän ollut sellaista tunteiden vuoristorataa, että joku urheilua seuraamaton ihminen kysyisi onko tämä kaikki sen arvoista. No on ihan varmasti, onhan paikallinen kiekkoseura antanutkin aivan älyttömästi, vaikka joskus Lukon kannattaminen tuntuu ikuiselta Via Dolorosalta.

Kun Lukolla menee hyvin, niin elämä on niin helvetin hauskaa ja tekisi mieli halailla kaikkia. Mutta kun Lukon otteet ovat sitä taattua Lukkoa vuoden 63 jälkeen, niin lähinnä tekisi mieli potkia käpyjä ulkona ja murista naapurin koiralle, vaikka se iloisesti vain heiluttaa häntäänsä takaisin.

"Tää on vaa kiekkoo hei" , sanoisi Jortikka tähän kohtaan, mutta minkäs teet kun Rauman Lukko on niin iso asia omassa kuplassa.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tappio ei niinkään vituta, hyvin todennäköistä oli, ettei Jyväskylässä hyvävireistä kotijoukkuetta helpolla voiteta, vaikka olisi seitsemäntoista Heinolaa kokoonpanossa. Enkä sitäkään odottanut, että paletti olisi heti kunnossa, mutta se vituttaa millaisella esityksellä tappio tuli. Todellakin kannattaa antaa heti ensimmäiseen erään kaksi halpaa maalia omiin tällaisessa paikassa ja tilanteessa.

Sitten vituttaa tuo Virran puolustusosaston pelleily. Nyt olisi palikat kohdillaan niin eikun sekoitellaan, väännetään ja muutellaan mihin suuntaan tahansa jopa pelien sisällä. Kirjoitin seurantaketjuun näin:

Seväsen ja Pressin erottaminen typerä ratkaisu, kahden parhaan puolustajan sijoittaminen yhteen typerä ratkaisu, sekaisin olevan Reunasen sijoittaminen pelituntumaa hakevan Bonon viereen typerä ratkaisu, joukkueen puukätisimpien pakkien sijoittaminen yhteen typerä ratkaisu.

Millä perustein yhden turhan jäähyn per peli ottava ja kiekolla täysi hasardi oleva Klok on Seväsen edellä? Palkkapussin? Aivan järjetöntä laittaa alkukauden toiseksi paras puolustaja penkin päähän. Tulos on nähtävillä taululla. Kun puolustuspää meni noinkin radikaalisti uusiksi tauon aikana niin miksi ihmeessä pitää mennä rikkomaan se yksikin toimiva palanen (Sevänen-Press)? En ymmärrä.

Heinola ja Press ovat mielestäni Liigan top-5 puolustajia molemmat ja heidän pitäisi olla ehdottomasti eri aikaan kentällä. Yhdessä toki ovat loistavia, mutta erikseen olisivat enemmän hyödyksi joukkueelle ja tukisivat muita.

Heikkinen - Reunanen parista ei varmasti tarvitsisi mainita mitään. Aivan katastrofi jo paperilla. Olisi varmaan saatu Bonollekin parempi lähtö, kun vierellä olisi ollut vaikka dominoiva Heinola tuon trapetsitaiteilijan sijaan.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaisikohan sitä suhtautua jääkiekkoon hieman neutraalimmin, jos Lukko olisi omana elinaikana jotain muutakin voittanut kuin Pitsiturnauksia?
Tämä juuri! Kyllä mestaruuden kokemisen jälkeen ainakin minä voisin ottaa hiukan rennommin nämä pelit. Kaikkien näiden vuosikymmenten aikana (30v), kun olen Lukkoa seurannut, kannattaminen on mennyt itsellä yhä enemmän pessimistisempään suuntaan. Tavallaan pelejä ennen pelkää jo valmiiksi tappiota. Se jos mikä laimentaa fanittamista.

Kaiken kaikkiaan koko kirjoituksesi oli kuin itseni kirjoittama. Ja varmaan aika monen muunkin Lukko-fanin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä juuri! Kyllä mestaruuden kokemisen jälkeen ainakin minä voisin ottaa hiukan rennommin nämä pelit. Kaikkien näiden vuosikymmenten aikana (30v), kun olen Lukkoa seurannut, kannattaminen on mennyt itsellä yhä enemmän pessimistisempään suuntaan. Tavallaan pelejä ennen pelkää jo valmiiksi tappiota. Se jos mikä laimentaa fanittamista.
Olen eri mieltä, tai siis suhtaudun eri tavalla. Minun käy oikeastaan sääliksi menestyneiden joukkueiden kannattajia. Ei heidän joukkueensa mestaruus joka kolmas kausi voi mitenkään tuntua yhtä hyvältä heille kuin Lukon mestaruus tulee tuntumaan meille. He eivät saa koskaan (no viiteenkymmeneen vuoteen) enää takaisin tätä upeaa tilannetta joka Lukko-kannattajilla on.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen eri mieltä, tai siis suhtaudun eri tavalla. Minun käy oikeastaan sääliksi menestyneiden joukkueiden kannattajia. Ei heidän joukkueensa mestaruus joka kolmas kausi voi mitenkään tuntua yhtä hyvältä heille kuin Lukon mestaruus tulee tuntumaan meille. Hei eivät saa koskaan (no viiteenkymmeneen vuoteen) enää takaisin tätä upeaa tilannetta joka Lukko-kannattajilla on.
Tavallaan samaa mieltä. Voi olla, että kuvittelen, mutta kyllä se mielestäni jossain Kärppien mestaruusjuhlissa näkyy, että homma on vähän business as usual. Toisaalta, alkaa siitä mestaruudesta näin Lukon kannattajana pikkuhiljaa tulla pakkomielle.

On siinä silti jotain romanttista, että vuodesta toiseen tulee lunta tupaan ja kesällä tulee vannottua että nyt saa riittää, mutta silti sitä aina taas syyskuussa kapuaa Äijänsuonmäelle läpi pitkän talven aina kevääseen, lyhyeen tai pitkään, asti.

Tavallaan tähän Lukon kannattajuuteen ja identiteettiin kuuluu se, että sitä mestaruutta ei ole (muuta kuin esihistoriallisella ajalla). Jännä nähdä miten se muuttuu vai muuttuuko mitenkään, jos se mestaruus sieltä joskus tärähtää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen eri mieltä, tai siis suhtaudun eri tavalla. Minun käy oikeastaan sääliksi menestyneiden joukkueiden kannattajia. Ei heidän joukkueensa mestaruus joka kolmas kausi voi mitenkään tuntua yhtä hyvältä heille kuin Lukon mestaruus tulee tuntumaan meille. Hei eivät saa koskaan (no viiteenkymmeneen vuoteen) enää takaisin tätä upeaa tilannetta joka Lukko-kannattajilla on.

Olen tästä joskus kirjoittanutkin, että epäilen ettei yksikään mestaruus tuntuisi tunnetasolla niin hyvältä kuin se ensimmäinen joka joskus toivottavasti vielä tulee. Jääkiekko olisi tunnetasolla pelattu läpi mestaruuden jälkeen, jonka jälkeen varmasti takki olisi kannattajan näkökulmasta melko tyhjä. Olen koittanut kysellä ja pohtia miten lähinnä jotkut Kärppien kannattajat pystyvät asennoitumaan kauteen, koska käytännössä kaikki on voitettu useasti.

Saattaa jopa olla, että oma kiekon seuraaminen vähentyisi radikaalisesti, kun sen kirkkaimman on saavuttanut. Sen olen luvannut, että kirjoittaminen loppuu Jatkoaikaan, kun Lukko voittaa mestaruuden, mutta mistä sitä tietää kirjoittelenko täällä vielä 50 vuoden iässä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saattaa jopa olla, että oma kiekon seuraaminen vähentyisi radikaalisesti, kun sen kirkkaimman on saavuttanut. Sen olen luvannut, että kirjoittaminen loppuu Jatkoaikaan, kun Lukko voittaa mestaruuden, mutta mistä sitä tietää kirjoittelenko täällä vielä 50 vuoden iässä.
Kyllä tämä palstakin on kuopattu ja haudattu ennen sitä mestaruusviirin kattoon nostamista Lukon kohdalla. Pelinumerotkin on loppuneet jo ajat sitten kesken sillä numeroiden ja mediakuution uusimisten lisäksi kattoon nostettavaa ei yksinkertaisesti vain ole. Nimimerkillä reilu kolmekymmentä vuotta odotellut ja odottelu jatkuu edelleenkin. Torille ainoastaan ostoksille stna.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Minäkin kääntäisin kyllä tuonne positiivisuusketjun puolelle. Viimeisimpänä juuri mietin sitä fiilistä kun Äijänsuon kattoon nousee mestaruusviiri, kun katselin tuota Leijonien viirinnostatusta. Aika sanoinkuvaamatonta tuo tulee varmasti olemaan.

Minulla ei ole sitä 50v odottelua takana, mutta kyllä se aito lapsenusko joka kesällä taas syttyy, pitää itselläni homman mielenkiintoisena ja osoittaa rakkauden omaa seuraa kohtaan.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maaottelutauon aikana tulleet uutiset joukkueesta saivat minutkin innostumaan ties monennenko kerran ja uskomaan, että nyt ei omiin mene kuin 1-2/peli. Yli 50 vuoden intohimoinen kannatus ei pettymyksineen tunnu opettavan oikein mitään.
Tunnustan eilisen tappion ottaneen meikäläistä lujille. Vielä aamuyölläkin melkein suorastaan otsikon mukaisesti ketutti.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itsekin olin varmaan noin viikon verran taas täynnä tarmoa ja ostamassa kausikorttia sekä ilmoitin ihan ääneenkin tuolla oikeassa elämässä, että perkele nyt on se vuosi perkele!

Eilen noin kello 18:35 palasin sitten maan pinnalle. Kesä ja maajoukkuetauot ovat perinteisesti Lukkofanin onnellisinta aikaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tavallaan hauskaa lukea, että miten hienolta ensimmäinen mestaruus TULEE tuntumaan, kun siitä ei mitään takeita ole. Moni nykyinen Liigajoukkue on varmasti ilman ensimmäistä mestaruutta 2000 luvulla vielä 2050 luvullakin. Mutta Lukon kohdalla se tietysti vituttaa kahta enemmän, kun miettii millaiset taloudelliset resurssit meillä on. Ja siitäkään ei sitä paitsi ole mitään takeita, että 2050 Lukolla olisi nuo RTK:n tuet käytössä. Onneksi sentään nyt on hyvä UTJ niin pientä uskoa on, mutta olihan meillä hyvä valmentaja ja joukkue RD:n aikaankin ja aina Tappara vei silti, vaikka oltaisiin 3-1 johdettu sarjaa.

Kyllähän se usko aina nousee jossain vaiheessa mestaruuteen, mutta jokainen Lukkofani tietää myös miten se fiilis viedään kuin matto jalkojen alta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta Lukon kohdalla se tietysti vituttaa kahta enemmän, kun miettii millaiset taloudelliset resurssit meillä on.

Kyllähän Lukon kohdalla myös vituttaa suunnattomasti kuunnella sitä ulinaa ja naureskelua mitä muilta paikkakunnilta tulee. Ikäänkuin ei vituttaisi jo tarpeeksi keväällä muutenkin tippua, niin sitten kruununa kakunpäälle joku suippokorva tulee vetämään one-linereitä tänne ja kertomaan jotain Porin faktaa RTK:sta.

Edes sen yhden kerran, kun Rauman Lukko olisi paras kiekkojoukkue kevään jälkeen, niin loppuisi ne vanhat ja väsyneet vitsit. Edes yhden ainoan kerran, kun kauden ei tarvitsisi päättyä vitutukseen.

Aika vähän pyydettynä, eiks yeah?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edes sen yhden kerran, kun Rauman Lukko olisi paras kiekkojoukkue kevään jälkeen, niin loppuisi ne vanhat ja väsyneet vitsit. Edes yhden ainoan kerran, kun kauden ei tarvitsisi päättyä vitutukseen.

Aika vähän pyydettynä, eiks yeah?
Kyllä ihminen loppujen lopuksi on vähään tyytyväinen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Lisää vahvistuksia ja saunaketjua ylös.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin. Ei kehtaa mennä edes huutelmaan saunaseuran touhuille.

Vituttais jos ei olisi jo tottunut tähän, mutta vituttaa se kyllä valitettavasti silti. VMP.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikä mulla ole edes viinaa kun en enää käytä. Nyt tekis mieli ottaa pienet korkkiruuvit.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Danforth tarvitsee edelleenkin sen tykkilaiturin. Kaksoset pysykööt samassa ketjussa.

Voi olla. Hyvin pelanneeseen puolustukseen tuli kolme vahvistusta niin homma sekosi täysin.
 

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Virta suoritti aikalisän jyrähdyksellä Lukolle pisteen? Hyvä, mutta rutiininomainen voitto olisi saatananan selkeä oletusarvo ollut nykysijoituksilla ja -joukkueilla.

Pimeä marraskuu toki vasta menossa, mutta palikat ovat tällä hetkellä kaukana yhteen loksahtamisesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomasin tuossa just semmoisenkin jutun että tänä iltainen peli alkaa vasta 18.30. Voi perseen suti, sekin vielä. Tykkää yhtään näistä lauantai-illan myöhäispeleistä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Huomasin tuossa just semmoisenkin jutun että tänä iltainen peli alkaa vasta 18.30. Voi perseen suti, sekin vielä. Tykkää yhtään näistä lauantai-illan myöhäispeleistä.
Hallilla vietetään TVO:n Lukko-Päivää, tästä syystä oletettavasti myöhäisempi alkamisajankohta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ok. Ajattelin että kaukaa viisaat seurajohtajat ovat vaatineet pari tuntia pidemmän levon eilisen pelin jälkeen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On surullista, että vajaa 7 päivää sitten (Heinolan paluun myötä) alkanut käsiinkosketeltava buumi ja sähkö on lähes täydellisesti sammunut ja pikemminkin muuttunut muutamassa päivässä lähes ahdistavaksi kriisiksi.

Tänään Kerholta ja alkuviikolla IFK:lta turpaan, niin Vehasen bileissä ei katsojiakaan ole varmaan sitä määrää mitä sellaisessa tapahtumassa pitäisi olla. Toivottavasti ei ja tästä päivästä alkaa se ammattiylpeyden näyttäminen kaikille katsojille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös