Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 896 707
  • 5 377

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lassi on hyvän keskitason liigavahti. Hyvän joukkueen takana riittää todistetusti vaikka mestaruuden, rupujengiä ei kannattele. En nyt tiedä miksi tähänkin pitää suhtautua niin tunteella. Siellä on n. 6-8 maalivahtia jotka kuka tahansa täyspäinen ottaisi ennen Lehtistä. Sitten samaa tasoa noin yhden käden sormilla.
En tiedä, mitä Lassi Lehtinen on Sinulle tehnyt ja mitä hänen pitäisi tehdä saadakseen ansaitsemansa arvostuksen? Jätkä on valittu JOKAISESSA pelaamassaan sarjassa parhaaksi maalivahdiksi eikä parasta puolustusta ole edessä ollut kuin 2021.
Yksi heikompi kausi, joka meni vaietun vaivan piikkiin, ei muuta sitä tosiasiaa, että LL on Liigan TOP3- molari.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä, mitä Lassi Lehtinen on Sinulle tehnyt ja mitä hänen pitäisi tehdä saadakseen ansaitsemansa arvostuksen? Jätkä on valittu JOKAISESSA pelaamassaan sarjassa parhaaksi maalivahdiksi eikä parasta puolustusta ole edessä ollut kuin 2021.
Yksi heikompi kausi, joka meni vaietun vaivan piikkiin, ei muuta sitä tosiasiaa, että LL on Liigan TOP3- molari.
Pakko vähän jarrutella, Setäsen kanssa kun pelasi, niin ensin nappasi ykkösvahdin viitan itselleen, sitten suli Tapparaa vastaan pleijareissa (teki itsestään pienen ja yläkulmat jäivät täysin auki) ja Setänen hoiti ne muutamat pleijaripelit paremmin. Sitten menivät aika tasatahtia koronakaudella, tilastot hieman Lassille, mutta toki Setänen oli maalilla sen paskimman pelijakson.

Mestaruuskaudella Setänen aloitti helvetin hyvin, oliko EHT:n jälkeen sitten aika surkeaa tekemistä ja Lassi nosti tasoaan juuri oikeaan aikaan ja jatkoi sen kauden loppuun asti. Viime kaudella sitten hävisi Zagille.

En tiedä kuinka objektiivisesti pystyn asiaa katsomaan, mutta Setänen oli myös tietyllä tapaa sylkykuppi ja Lehtinen taas "golden boy". Varsinkin mestaruuskaudella, marraskuusta eteenpäin Lassi oli aivan timanttisessa vireessä ja torjui pisteitä yksinään, mutta saman teki Setänen silloin alkukaudella.

Nyt lähtenyt taas paremmin käyntiin ja melkein olisin mieluummin Lassin pitänyt kuin palkannut Zagin. Mutta jos Lehtinen ei halunnut tehdä aikaisin sopimusta ja Zagi oli valmis tekemään, niin ei tarvitse ihmetellä miksi tuo paikka lyötiin lukkoon niin äkkiä.

Mutta kokonaisuudessaan 2/3 kaudesta + yhdet pleijarit nyt dominoinut toista "ykkös"maalivahtia (mestaruuskausi). Toki tämän kauden alku ollut häneltä myös hyvä.

Jos viime kaudella ei olisi mitään vikaa/vammaa ollut, niin voisi olla omassa listassani vielä ylempänä, mutta huippuvahti kyseessä silti. Mutta ei Liigan paras mielestäni. En välttämättä laittaisi edes top3, viime kausi huomioiden, top5 mahtuisi.
 
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Langhammer, Heljanko, Lehtinen, Malik, Bartosak.
Tuossa mun mielestä TOP-5 ykkösistä tällä hetkellä ja järjestystä ei kyllä pysty sanomaan.

6-10 menee sitten jossain järjestyksessä:
Blomqvist, Zagidulin, Laurikainen, Tuohimaa, Westerholm

11-14
Machovsky, Rajaniemi, Rubin, Hovinen

15
Halonen

Ja tuosta listauksesta on suht helppo vaikkapa seuraavien 10-20 pelin otannalla jonkun nousta ylemmäs ja toisen taas tippua alemmas.

Jos taas aletaan maalivahtien koko uraa peilaamaan, niin kyllä Lehtinen on mun mielestä edelleen tuossa TOP-5 porukassa ja Rajaniemi, Laurikainen ja Hovinen nousevat vanhemmilla meriiteillä ylemmäs, Malik ja Blomqvist tipahtavat alemmas, kun takana on vain pieni määrä Liigan runkosarjaa ja yhdet pudotuspelit jnejne.

Se on kuitenkin ihan jokaisesta itsestään kiinni miten näitä arvostaa, joku jaksaa vielä arvostaa jotain 5-8 vuoden takaisia urotekoja ja toinen sitten viime kevään 3-5 peliä ja kolmas katsoo pelkästään viimeistä kahta viikkoa. Ei näistä ikinä saa kaikkia tyydyttävää kompromissia aikaan.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Melkoista aliarviointia. Juuri mm Veikkauksen analyytikko Juha Koivula kertoi Lassin torjuneen alkukaudella n 1 maalin verran hyvää per matsi vs xG. Sama tahti kuin mestaruuskaudella, kun Lassi oli Liigan paras maalivahti. Harva enää muistaa, kuinka huonosti Lukko pelasi Pekan sairaalajakson aikana, mutta Lassi torjui silti voittoja vastoin kenttätapahtumia. Pleijareissa Lassi ei ollut parhaimmillaan, mutta Lukko oli ja rosterissa riitti osaamista.

Edit. Veikkausuutiset

Tuossa vielä faktaa tueksi
Huikea kuuden ottelun otanta voittavan joukkueen edessä. Ei kai se nyt minään yllätyksenä tule että hyvin puolustavassa joukkueessa maalivahtikin näyttää usein tasoaan paremmalta ja rupujengissä huonommalta.

En tiedä, mitä Lassi Lehtinen on Sinulle tehnyt ja mitä hänen pitäisi tehdä saadakseen ansaitsemansa arvostuksen? Jätkä on valittu JOKAISESSA pelaamassaan sarjassa parhaaksi maalivahdiksi eikä parasta puolustusta ole edessä ollut kuin 2021.
Yksi heikompi kausi, joka meni vaietun vaivan piikkiin, ei muuta sitä tosiasiaa, että LL on Liigan TOP3- molari.
Minä taisin olla harvoja jotka Lassia puolusti viime syksynä kun viisikko edessä sekoili ekat 20 peliä kuin känniläiset.

Muuten jutut tällä palstalla olivat tällaisia:

Zagi torjuu avopaikat ja Lassin pelatessa reppu heiluu

Sitä paitsi "hyvän keskitason liigavahti" ei ole mikään negatiivinen väite ollenkaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tämä on oikea klassikko. Aika usein ne yläkulmavedot maalin sujahtaa. En nyt esim Lukko-Tepsi matsin Gregoiren yläkulma läissyä laittaisi Lassin piikkin, vaikka "teki itsestään pienen" :)
Jos tilastojen taakse katsoo, niin siinä on helvetin iso ero että vetääkö sen perseensä maaliverkkoon asti ja kumartuu eteenpäin vai pelaako "suorempana". Viime kaudella Lassin pelissä tuli taas tuota että tekee itsensä pieneksi. Varsinkin "pienikokoisella" maalivahdilla tuo korostuu erityisesti. Ja nykyään kun maalivahdit ovat pääasiassa peittäviä, eivät torjuvia (kuten eräs raumalainen on kommentoinut), niin tuo korostuu silloinkin.

Metsola kompensoi (vielä pienempää) kokoaan sitten hyvällä syvyyssuunnan liikkumisella.

Tuo Gregoiren tekemässä maalissa Lassilla oli paketti kasassa ja sijoittuminenkin suhteellisen hyvää, mutta saakelin tarkka laukaus. Kyseessä ei ollut se että Lassi kaksinkerroin, vaikka veikkausten uutisten data sanoisi mitä. Tappara-sarjassa silloin Lassi meni toistuvasti kasaan ja yläkulmiin jäi valtavasti tilaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Tämähän nyt ei paljoa Lukkoa liippaa, mutta ketuttaa kuulla, että Tommi Huhtala palaa Suomen jääkiekon piiriin. Kiekko-Espoo sentään eli Mestis. Olisi vielä puuttunut, että palaa Porin Ässiin. Onhan niitä "sikailijoita" nähty, mutta Huhtala on jäänyt ikuisesti mieleen ylivoimaisesti vastenmielisimpänä pelaajana.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tämähän nyt ei paljoa Lukkoa liippaa, mutta ketuttaa kuulla, että Tommi Huhtala palaa Suomen jääkiekon piiriin. Kiekko-Espoo sentään eli Mestis. Olisi vielä puuttunut, että palaa Porin Ässiin. Onhan niitä "sikailijoita" nähty, mutta Huhtala on jäänyt ikuisesti mieleen ylivoimaisesti vastenmielisimpänä pelaajana.
Saisikohan Nurmen vielä yhdeksi peliksi takaisin Espoota vastaan Mestikseen?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämähän nyt ei paljoa Lukkoa liippaa, mutta ketuttaa kuulla, että Tommi Huhtala palaa Suomen jääkiekon piiriin. Kiekko-Espoo sentään eli Mestis. Olisi vielä puuttunut, että palaa Porin Ässiin. Onhan niitä "sikailijoita" nähty, mutta Huhtala on jäänyt ikuisesti mieleen ylivoimaisesti vastenmielisimpänä pelaajana.

Siitä olen aika varma, että tuossa Huhtalan sopimuksessa on liigapykälä olemassa. Alkukausi Espoossa ja sitten jossain vaiheessa johonkin liigaseuraan on luultavasti Huhtalan suunnitelmana tämän kauden osalta.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitä olen aika varma, että tuossa Huhtalan sopimuksessa on liigapykälä olemassa. Alkukausi Espoossa ja sitten jossain vaiheessa johonkin liigaseuraan on luultavasti Huhtalan suunnitelmana tämän kauden osalta.

Ei oo mitään annettavaa Liigaan enää - eikä ollut aiemminkaan. Nyt tosin seurat sen varmaan tajuavat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Saisikohan Nurmen vielä yhdeksi peliksi takaisin Espoota vastaan Mestikseen?
Itse mietin Siklenkaa, mitähän hänelle mahtaa nykyään kuulua?

On kyllä kiekkoilijana tuo Huhtala yksi urheilijan irvikuva, siviilissä saattaa olla toki mukava heppu, mutta kaukalossa ainoa tavoite tuntuu olevan päästä ajelemaan toisia levyksi. Tyylillä ei väliä, vaikka hyppytaklauksella kyynärpää edellä takaraivoon, kunhan toista saa vaan vahingoitettua.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei oo mitään annettavaa Liigaan enää - eikä ollut aiemminkaan. Nyt tosin seurat sen varmaan tajuavat.


Aika hyvät tehot löytyvät ja paljon myös mj-pelejä. Pelatakin kyllä osasi.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Aika hyvät tehot löytyvät ja paljon myös mj-pelejä. Pelatakin kyllä osasi.
On näköjään meikäläisen kirjoissa niin muikku, etten saa edes elitestä linkkiä auki.
Isänsä Jarmohan pelasi Lukossakin ja tykkäsin pikkupoikana. Ilveksestä tuli Jarmo-kaksikko Huhtala ja Lilius. Ihan pelimiehiä. Ja onhan Tommikin, kun keskittyy pelaamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Goldie Goldthorpe
Ketuttaa jo valmiiksi mikäli tänään sattuu tulemaan häviö että eräät nimimerkit täyttävät taas ainakin viisi ketjua vaatien Lukolle uutta sentteriä ja Virtaselle potkuja. Kolmen pelaajan omat ketjut täyttyvät myös siitä että näiden ei kuuluisi olla voittavan joukkueen kokoonpanossa ollenkaan, katsotaan kello 2200 kuinka väärässä olin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onhan niitä "sikailijoita" nähty, mutta Huhtala on jäänyt ikuisesti mieleen ylivoimaisesti vastenmielisimpänä pelaajana.
Bluesin pudottaminen on ollut parasta heti mestaruuden ja Jokerien pudottamisen jälkeen eli menee pronssimitalien ja legendaarisen IFK-sarjan voittamisen edelle. Huhtalan vitutus hävityn seiskapelin jälkeen olisi pitänyt saada säilöttyä pulloon.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ketuttaa jo valmiiksi mikäli tänään tulee tappio huonolla pelillä, niin tietyt nimimerkit ProMarko-liikkeestä tulevat fanilasit silmillä kehumaan miten hyvää kiekkoa Lukko pelasi.

Millon näin on käynyt?

Milloin vastaat aiempaan kysymykseeni?

Edit. Voin virkistää muistiasi: minkä takia Jukurit peli oli hävettävän surkeaa mielestäsi?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millon näin on käynyt?

Milloin vastaat aiempaan kysymykseeni?

Edit. Voin virkistää muistiasi: minkä takia Jukurit peli oli hävettävän surkeaa mielestäsi?
Lainaatko vielä viestin, jossa olen sanonut Jukurit pelin olleen hävettävän surkeaa? En muista niin sanoneeni, joten saatat sekoittaa toiseen nimimerkkiin. Tarkkana siellä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lainaatko vielä viestin, jossa olen sanonut Jukurit pelin olleen hävettävän surkeaa? En muista niin sanoneeni, joten saatat sekoittaa toiseen nimimerkkiin. Tarkkana siellä.

Saattaa olla. Sun mielestä se ei kuitenkaan ollut hyvää pelaamista. Voit sää senkin selittää, että miksi ei?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bluesin pudottaminen on ollut parasta heti mestaruuden ja Jokerien pudottamisen jälkeen eli menee pronssimitalien ja legendaarisen IFK-sarjan voittamisen edelle. Huhtalan vitutus hävityn seiskapelin jälkeen olisi pitänyt saada säilöttyä pulloon.
Huhtala ei itse pelannut seiskapelissä, kun Nurmi oli hänet kolannut 6. puolivälierässä, jossa olin itsekin paikalla. Ja olen itse asiassa menossa tänään pojan kanssa katsomaan K-Espoon peliä, Huhtala näköjään ykkösketjussa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huhtala ei itse pelannut seiskapelissä, kun Nurmi oli hänet kolannut 6. puolivälierässä, jossa olin itsekin paikalla. Ja olen itse asiassa menossa tänään pojan kanssa katsomaan K-Espoon peliä, Huhtala näköjään ykkösketjussa.

Harmi kun Anssi Rantanen lopetti. Olis voinut vielä kerran noutaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enemmän kuin nämä ääripäät, vituttaa asetelmien haku ja toisilleen provosointi tunteja ennen kuin kiekko on edes tippunut jäähän. Sitten kerrotaan, kuinka ei palstaa voi lukea kun on niin lukukelvoton ja kerrotaan kuinka pistetään estoja päälle joitakin, mutta silti pitää itse olla lyömässä löylyä lisää kiukaalle ja oikein hakemalla hakea draamaa illan ottelusta lopputuloksesta riippumatta.

On vitun lapsellista.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ketuttaa jo valmiiksi mikäli tänään sattuu tulemaan häviö että eräät nimimerkit täyttävät taas ainakin viisi ketjua vaatien Lukolle uutta sentteriä ja Virtaselle potkuja. Kolmen pelaajan omat ketjut täyttyvät myös siitä että näiden ei kuuluisi olla voittavan joukkueen kokoonpanossa ollenkaan, katsotaan kello 2200 kuinka väärässä olin.
Helpottaisiko se, ettei avaisi tätä palstaa ollenkaan, tai ei vaan välitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös