Näköjään yllättävän moni aikoo ottaa tuon rokotuksen. Mä vähän veikkaan, että jossakin maalla tai muuten vaan pienellä paikkakunnalla otetaan enemmän noita rokotteita kuin kaupungeissa, joissa yleensä tiedetään asioista enemmän, paitsi potunnostosta ja saatanan suomuuraimen kukinnasta. Ainakin muutamilla sukulaisillani, jotka asuvat Keski-Suomessa, tuntui olevan lähestulkoon syksyn suurin puheenaihe tuo koko sikainfluenssa.
Joo itse olin syksyllä viitisen päivää kipeänä. Muija oli kanssa, ja sillä alkoi oireet kolme päivää mua aikaisemmin. Muijan parilla kaverilla, joiden kanssa tuo muija oli ollut läheisissä tekemisissä muutamaa päivää aiemmin, todettiin ihan lääkärin toimesta tuo sikainfluenssa. En sitten osaa sanoa oliko mulla tuota tautia, ei välttämättä. Sinänsä se oli aika hassu tapaus, kun ne ensimmäiset oireet ilmestyivät melko myöhään illalla, ja seuraavana aamuna aikaisin lähdin yksin Tallinnaan kolmeksi päiväksi ryyppäämään. Baareihin en viitsinyt mennä, mutta siellä hostellihuoneessa kyllä tinttasin kaljaa melko reilustikin. Sukulaisille en viitsinyt noista oireista kertoa mitään ja kännykkääkin pidän yleensä suljettuna kun oon reissussa. Sängyllä vaan istuin ja join kaljaa.
Mutta tuota rokotusta en ole edes harkinnut ottavani. Mä olen vähän käsittänyt, että eikös sitä ota enemmänkin jotkut vanhukset ja pienet lapset.